Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

partner med AS sökes från 40+

Inläggav friends24 » 2009-04-03 14:03:34

söker efter någon som vill ha ett riktigt förhållande som innefattar barn och en kärleksfull trygghet och ömhet. Hoppas att du finns därute nån stans, längtar efter någon att dela vardagen med. vill ha någon som är 40+ och uppåt yngre intresserar inte mig alls kram

*************

Moderator weasley:

Flyttar till Kontakt sökes.
Senast redigerad av friends24 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
friends24
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2006-08-11
Ort: Värmland

Skåne

Inläggav Nicke » 2009-04-07 20:37:06

Är en 34 årig gaykille fr Malmö-området med AS. Söker kille mellan 30-40 i närheten som skulle vara intresserad av att bygga på ngt.
Senast redigerad av Nicke 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Nicke
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2007-07-08
Ort: Malmö

asperger ungdom?

Inläggav Toff » 2009-04-15 17:47:50

Mitt namn är Anton och är snart 17år (fyller i maj) och jag bor i mellerud (dalsland, västra götaland). mina intressen är datorn, kyrkan, kompisar, bla.

jag undrar om det finns någon som bor i göteborg, mellerud, vänersborg, trollhättan, åmål eller annan stad i närheten.

Jag har haft diagnosen AS sedan 2003, och jag träffar sällan (nästan aldrig) andra med samma diagnos så jag skulle tycka det vore väldigt roligt att få prata med någon här så adda gärna min msn: anton_ryhr@msn.com

Moderator: Slog ihop två kontaktannonser.
Senast redigerad av Toff 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Toff
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2009-04-15

hejhej

Inläggav biina » 2009-04-19 16:35:10

Jag heter Sabina, 16 år och bor mitt i sörmland.

den 6e april -09 fick jag reda på att jag har Asperger eller vad man nu säger. jag har absolut ingen aning om vad det är eller hur det påverkar eftersom min 'kära' psykolog och min 'kära' läkare inte ville tala om det på en gång. får alltså vänta till slutet av Juni innan jag får veta mera av dom.

mina intressen är
Musik, Datan, Prata i telefon (kan prata i timmar), Shoppa osv.
favorit musiken är framför allt Japansk musik, men också koreansk :)
lyssnar också mycket på svenska band.

skulle vara kul att kanske prata med någon / träffa någon med asperger.
eller bara prata på msn, eller mail. (xBina@live.se)

det var väl allt. tror jag.[/i]
Senast redigerad av biina 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
biina
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2009-04-19
Ort: Sparreholm

Plink!

Inläggav lillmupp » 2009-04-22 18:15:50

Lystrar till "Maria"! 8)

Ny på detta forum men känner redan att det är litet av hemvist. :)

48 år, gillar inte att vara singel men är definitivt inte desperat.
Lite av en ensamvarg och har ett stort behov av ensamma stunder även om jag har en relation.
Men en relation vill jag ändå ha! Attraheras av person, inte kön, så både män och kvinnor är välkomna.. :wink:
Har lärt mig att Du bör vara ungeför i min ålder (ca +/- 7 år)

Är hemskt nördig på mitt lilla sätt..
Har en liten mysig katt.. trots att jag kan vara som en sådan själv..
Är väldigt inkännande, t.o.m. litet för mycket.. men låter mig inte manipuleras!

Inte speciellt bra på att underhålla sociala relationer..
Har väldigt svårt att bara "prata", Vill ha innehåll! Eller bara vara tyst..
Intresserad av väldigt mycket och har lätt att uttrycka min åsikt.

Skrattar ofta och högt.. :oops:
Och kan bli liiitet långrandig så nu slutar jag skriva!
Senast redigerad av lillmupp 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Inläggav Flia » 2009-04-26 23:47:41

53-årig tant söker moatjé
ADHD, OCD, lätt bippo typ 2, trolig Aspie (eller drag åtminstone) och problem med höfterna.
Inte smal, inte idrottande och inte sportintresserad.

Inte särskilt negativ heller för den delen (??)

Hmmm...... känns det inspirerande?
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Clovis » 2009-05-01 7:49:22

Hej!
Jag är en kvinna på 35 år. Söker kontakt med andra kvinnor i min ålder. Helst i Göteborgsområdet.
Ett av mina stora intressen är psykologi. Jag är mycket högfungerande, om man nu kan uttrycka sig på det sättet. Har universitetsutbildning och har arbetat.
Har nyligen fått diagnosen AS. Känner mig "vilsen" i min nya livssituation och skulle gärna vilja träffa likasinnad med AS, att prata med och dela erfarenheter och kunskap med.
Skriv till:
clovis820@yahoo.se
Senast redigerad av Clovis 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Clovis
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2009-01-19
Ort: Göteborg

Inläggav wilson » 2009-05-02 14:06:42

Hej.

Jag är en trevlig singelkille på 30 år. Fick mina diagnoser, AS samt ADD för 2 år sedan. Mina funktionshinder får nog beskrivas som lätta även om jag haft det rätt tufft i livet. Det jobbigaste för mig är den sociala biten, det har tyvärr gjort mig rätt ensam. Även om jag haft flickvän i många år har det inte fungerat bra med vänner, och då blir man ensam även om man lever i en relation med någon. Nu är jag dock singel efter ett långt förhållande.

Vet inte exakt vad det är jag söker, men kontakt med någon som bryter min ensamhet lockar. En vän att prata med över mail, msn eller telefon. Kanske någon som vågar sig hit på en kopp kaffe eller te. :)

Även om jag ibland blir lite stel och fobisk i pressade situationer är jag väldigt lättpratad och har massor av humor. Dessutom störs jag inte det minsta av de sociala egenheter andra människor kanske uppvisar mot mig. Kort sagt är jag otroligt förstående, en god lyssnare som verkligen bryr sig.

Mina intressen är många, att skriva är ett av de större. Sport intresserar mig inte alls, även om jag för egen del gillar att styrketräna och promenera. En varmsinnad och vänstervriden filosof beskriver mig väl.

Oj det blev långt, men skriv gärna ett PM om ni vill prata.
Jag har MSN och finns i Umeå. :)
Senast redigerad av wilson 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
wilson
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2009-05-02
Ort: Umeå

Gåva

Inläggav Ruta » 2009-05-08 0:03:57

Jag ville ge dig en gåva
jag gett till ingen förut
Så ger jag dig min ensamhet
den varar till livets slut


Kille, 21år, Sthlm
Senast redigerad av Ruta 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Ruta
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2009-04-26

Inläggav JWS » 2009-06-14 12:38:20

Snäll-Trevlig-Spontan 29-årig kille, söker vänner (i Stockholm) Tjejer & Killar! Gillar det mesta i livet, bara tråkigt ensam, intressen?: Laga Mat/Baka, Musik, Datorer, Skriva, Foto, TVSpel, (Hemma)Bio, (Fri)Idrott; Jogga, Badminton, (Racer)Cykling.. Glömt något? (Nä, det var väl allt) Gillar allt som kan vara roligt? Roligare tillsammans väl.

..Jo.. promenader också, även i regnet, bara det inte regnar för mycket. Lagom e väl bäst? (under paraplyt)

Hejsålänge!
Hoppas vi hörs!
Senast redigerad av JWS 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
JWS
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2009-05-31
Ort: Stockholm

Inläggav evilmaster » 2009-06-16 13:38:06

Hej hallå, jag heter Samuel och jag är 28 år gammal.

Nu är min uppgift att fylla din hjärna med allt som är mig, så om du är beredd så kör vi...

Jag är en sån där filmnörd, men inte till den grova graden att jag kan slänga ur mig citat till höger och vänster. Sen så är jag även en datornörd (den långa och lagom beniga sorten) sedan barnsben, tycker om allt som har knappar och skärmar som lyser i mörkret att göra. När jag inte nördar mig inom de områdena så är jag en sån där hemsk bilnörd som skitar ner sig och går runt med olja på näsan som om det vore fullt normalt.
På vardagarna så arbetar jag för att få pengar som jag snabbt slösar bort på energidryck och cigg. Jag tänker inte sluta röka förrän jag anser att nackdelarna överväger fördelarna och sen så får du tycka precis vad du vill om mina prioriteringar, försök inte ens övertala mig. Festar gör jag sällan, så lite nyttig är jag i alla fall, men en öl är aldrig fel en varm sommarkväll heller, haha. I en träningslokal lär du inte hitta mig, men jag skulle nog kunna tänka mig att hålla i apparater och flaxa med maskiner om nån med kunskap drar med mig dit och räddar mig från eventuella missöden som kan sluta i att jag dör ihjäl mig själv. :D
På vardagarna så är jag antingen någonstans ute i Sverige och snurrar runt eller så sitter jag på kontoret och ugglar, han där är en sån där konstig brandskyddstekniker (vad det innebär kan du säkert googla dig fram till). Jag har också en liten katt som heter Boobies, så det är inte ovanligt att jag ser ut som Chewbacca med allt katthår på kläderna. - "Nnnhrrhhh awwgggghhh wrrhwrwwhw!"

Kortfattad version av ovanstående text: Singel och söker tjejer.
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
evilmaster
 
Inlägg: 151
Anslöt: 2009-06-03
Ort: Skåne

Tjejkompisar med aspergertankar

Inläggav MissNervvrak » 2009-06-29 13:24:54

Hej hopp!
Mitt namn är Johanna och jag är 22 år. Jag har ingen diagnos men har under många år "vetat" att jag har asperger... När jag första gången läste om diagnosen var det som en aha-upplevelse. Jag har ingen att dela de här tankarna med så jag vill gärna lära känna någon (gärna en tjej) som har/tror sig ha diagnosen. Det vore kul om du bor i Stockholmstrakten så att vi kan träffas. :)

//Johanna

Moderator Alien: Flyttad till Kontakt önskas
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav lson » 2009-07-04 14:09:26

Hej,
Jag är en smålänning på 21 år som sitter här ensam en varm och kvav sommardag och räknar sekunder mellan blixt och dunder medan regnet smattrar mot mina fönster. Söker kontakt med killar och tjejer i min ålder för att bara prata skit eller så. Fick min AS-diagnos för en sisådär 2 år sedan. Intressen är musik, film, tv, promenader och jogging. Styrketränar sporadiskt och spenderar mycket tid framför datorn.

Skicka iväg ett PM om ni känner för att prata, har msn, nu ska jag rensa kylen och plocka ut hyllorna och se om jag får plats där inne.

Ha det bra.
Senast redigerad av lson 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
lson
 
Inlägg: 102
Anslöt: 2008-05-06
Ort: Kalmar

Inläggav missbutterfly » 2009-07-04 15:35:11

Jag är på jakt efter en extremt intressant person som aldrig slutar fashinera mig. Du ska vara ytlig och innerlig, världsvan och ha stil, humor och en mycket gott självförtroende. Jag längtar efter intellektuellt utbyte.
Kvinna eller man, jag bryr mig inte så länge du har något vettigt att tillföra mitt liv. Jag ser helst att du är bosatt i mellansverige.

OBS: detta är ingen kontaktannons. Jag är inte ute efter att skaffa mig en kärlekspartner. Men gärna en vän för livet. Om det nu finns någon i världen som är lika galen och genial som jag? :wink:
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav catasa » 2009-07-25 14:53:17

Hej :)
Jag är kvinna född 1973. Jag söker vänner, att träffa ibland. Någon att gå på bio ihop med, gå på promenad, gå i skogen eller cykla. Själv gillar jag att stavgå, cykla, plocka bär och plocka svamp.
Jag är intresserad av djur och växter och att fotografera.
Jag vill gärna ha en vän som inte bokar av ett möte bara tvärt och jag vill inte ha en vän som bara vill träffa mej i andra hand.

Jag är vegetarian, jag röker inte, dricker lite vin, gillar inte krogen, jag är inte troende.
Jag är snäll, ärlig, lugn, hjälpsam och rolig. Jag gillar när andra kan säga vad dom tycker, tänker och känner på ett respektfullt sätt. Det innebär inte att man måste hålla med och tycka samma om allt. Jag gillar när människor kan vara sej själva och tänka själva.
Om någon man i min ålder och uppåt är intresserad av kontakt och förhållande, så måste du vara asexuell.

Jag bor i Södertälje. Är du intresserad så hör av dej.
Senast redigerad av catasa 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
catasa
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2007-01-22
Ort: Stockholms län

Inläggav filifjonkan » 2009-07-26 19:16:13

Hej! Jag är en 18 årig tös från Karlstad som gärna vill komma kontakt med lite folk. Kanske bolla lite tankar kring as eller vad som haver. Adda mig på msn vet ja!: sararuud84@hotmail.com
Senast redigerad av filifjonkan 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
filifjonkan
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2009-07-26

Inläggav Alien » 2009-07-28 14:57:40

Observera vad som står i första inlägget:
Inga andra inlägg än annonser accepteras.


Skriv direkt till personen, inte i tråden. Ovidkommande inlägg tas bort.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav tjejen08 » 2009-08-11 14:11:01

Jag fick min diagnos AS för någon vecka sedan,söker nya tjej vänner runt Stockholm, Uppsala.Jag är 35.

Mina intressen är b,l,a naturen,djur,läsa böcker,promenader,fika,shopping,tv spel,datorer,m,m.

Ha det bra så länge
Senast redigerad av tjejen08 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
tjejen08
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-08-08
Ort: Stockholm

Inläggav Trampe » 2009-08-15 1:34:29

Sökes: träningspartner i Stockholm.
Kanske det finns fler som jag som tycker att det är trevligt att träna om man väl tar sig till gymmet men det är just det där att ta sig dit.
Har man en träningspartner så blir det svårare att säga "äh jag tränar i morgon istället. Själv har jag träningskort på Friskis och Svettis och kan alltså gå på alla deras gym i Stockholms stad. Någon intresserad???
Senast redigerad av Trampe 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Trampe
 
Inlägg: 860
Anslöt: 2009-08-02

Inläggav annorlunda » 2009-08-25 19:12:20

Hej!

Jag är en 32-årig tjej som bor i Lappland och har diagnosen aspergers syndrom. Ett av mina stora problem är att skaffa och behålla vänner och därför provar jag att skriva en annons här och hoppas att någon hör av sig. Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna eftersom jag i första hand söker vänner men om rätt man dyker upp så vore det ju även trevligt med en livskamrat :)

Mina största intressen är djur, natur, musik och andlighet (läs new age inriktat).

mvh
annorlunda
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Re: Kontakt önskas

Inläggav lightning » 2009-08-30 11:31:14

Titti skrev:På begäran kommer här en tråd med kontaktannonser. Skriv lite om vem du är och vad du söker. Lägg gärna till en bild på dig själv. Vill du ändra något väsentligt i annonsen eller ta bort den kan du inte göra det själv utan du måste använda utropstecknet längst upp i högra hörnet av ditt inlägg så hjälper vi till så gott vi kan och hinner med.

Annonser som vi bedömer som oseriösa kommer utan diskussion att plockas bort. Inga andra inlägg än annonser accepteras. Inte mer än en annons per person. Om tråden spammas kan den komma att tas bort.

Detta är en försöksverksamhet och skall betraktas som sådan. Det betyder att vi provar oss fram så får vi se hur det fungerar.

Varsågoda!

Hej
Jag är en kille som skulle vilja träffa en tjej, som har liknande problem som mig eller är förstående. Jag måste sätta i laddaren i väggutaget en liten stund ibland, om jag får ladda kan jag ge mycket tillbaka. Mina intressen är att lösa tekniska problem, kramas och träna eller studsa iväg med bilen. Har många kompisar, som jag umgås med ibland. Vi kanske kan mötas på någon av dom här träffarna ta en fika eller kom med förslag.

Ha det gott!

Bild
Senast redigerad av lightning 2011-05-04 14:15:38, redigerad totalt 1 gång.
lightning
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2009-07-22

Kontakt med andra HBT-aspergare

Inläggav jO74hAn » 2009-09-01 21:31:09

Finns det fler AS-människor än jag som avviker från hetero-normen?


Admin:

Flyttade hit inlägget.
Senast redigerad av jO74hAn 2011-05-04 14:15:41, redigerad totalt 1 gång.
jO74hAn
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Malmö

Inläggav AK » 2009-09-07 11:53:35

Albin, 19 år.

jag har en lång uppsättning av intressen, men på senare tider har jag börjat ifrågasätta många saker av mitt liv, så nu ska jag omstrukturera mitt liv, och förhoppningsvis till något bättre...

av det jag saknar mest framkommer vänner väldigt mycket, då jag utanför datorns värld har typ 3 personer... inte i närheten av tillräckligt för min del. jag letar därför efter några personligheter man kan lära känna och umgås med utanför datorns krets.

kontakta mig, så får du se vem jag är i detalj ;)
Senast redigerad av AK 2011-05-04 14:15:41, redigerad totalt 1 gång.
AK
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2009-09-07
Ort: södertälje

Inläggav MsTibbs » 2009-09-09 10:28:45

Hej!

25årig tjej från Karlstad Värmland, med diagnoser Asperger, ADHD och återkommande depressioner. Vore kul att lära känna fler från Värmland, jag känner inte så många här (utom aspergarna på sociala gruppen på Vuxhab). Jag gillar att teckna, måla, läsa faktaböcker, promenera i skogen, springa och titta på stan, skriva och sitter mycket på internetforum. Öppen för alla förslag. Både IRL och via MSN.

mstibbs1984@hotmail.com

www.freewebs.com/mstibbs
www.mstibbs.blogspot.com


Bild
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:15:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Träffar



Logga in