Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2009-10-11 2:09:41

AAA skrev:Jag krökar inte, jag har dragit i mig alldeles för mycket alldeles för ofta av alldeles fel orsaker.

Inte äter jag kött heller, men ragga i en taco-bar skulle jag definitivt kunna göra. Inga problem. Hångla också, jag ser inget dåligt i det. Tvärtom, så länge det inte stör nån.

Jag kan bli intresserad av nästan vilka personligheter som helst, det är nåt annat det hänger på än att de ska vara en viss typ och se ut på ett visst sätt.

Ålder, ras, religion, längd, intressen, bakgrund, skonummer, utbildning, dimensioner, intelligens, diagnos... Det är inte det det hänger på.

Jag gillar såna som har nyfikenhet i blicken, kreativt tänkande och inspirerande intressen (enligt mig förstås, jag har en hel del konstigheter för mig som andra säkert finner helt oinspirerande och ointressant).

Plus en hel del andra också, det är komplext med relationer. Och svårt, men intressant.

Om jag tänker efter tror jag faktiskt att jag gillat, och gillar, nästan alla sorters brudar. Utom elaka översittartyper, men de har jag aldrig haft en chans på heller, slacker som jag är.

Generellt är jag alltså mycket mer för en öppen attityd när det gäller att försöka hitta nån än att jag försöker sikta in mig på en viss personlighetstyp vid en viss given situation. Annars kan man ju missa nåt
:-)223

Då låter vi rätt lika så långt då.

Sedan vill jag alltså hålla mig i miljöer jag trivs i. Annars mår jag inte särskilt bra, och ger nog knappast något gott intryck och får några bra kontakter...

Stimmiga rökiga miljöer där man traditionellts sett förutsätts inmundiga alkohol passar inte mig - och sannolikt många andra aspies - för att knyta nya kontakter. Det är logiskt att det passar desto bättre för massor av NT:s, och för många som uppfyller tillräckligt många andra aspergerdrag för att kunna vara aspies men är mer NT-lika just här.

:)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav regnif » 2009-10-11 3:08:44

Ja, gör man fel så kan man lika gärna möta sin tillkortakommande :roll:
*suck*

......och bara man slipper ett jävla HIGH FIVE från andra hållet så funkar nog allt.

Nu kanske det inte hjälper Pemer så mkt men men.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Pemer » 2009-10-11 4:38:45

AAA skrev:Är alla är fulla och kåta på krogen nuförtiden? Det står nästan det i tidigare inlägg...

Vad väntar ni på då, ni som kan bli fulla - vill ni inte knulla?

Kom inte och säg att ingen enda här inte skulle ligga om de fick???

Det jag vill komma fram till är att det är väl inget fel med det? Inte att vilja ha en vacker kärleksrelation heller. Så länge det känns bra utan att vara skadligt så är det inte fel.

Jag är trött på att skämmas för mig själv och det jag känner. Får göra en sån där enkät med frågan om vilka utan partner som skulle säga nej om det stod en pudding där med *rosorna i handen och ville ha lite ku*

Ett alternativ: "Nej, jag vill inte för jag väntar på den stora kärleken!"

Lägg ned dubbelmoralen för fan, dubbel moral betyder inte dubbelt så mycket moral som alla andra.

Men nu tycker jag du talar om helt andra saker! Jag sade bara ifrån att jag inte känner mig trygg i just krogmiljö som ställe att gå till för att räkna med att finna en partner - vare sig för kvällen eller för livet, och så har Carl och jag resonerat lite kring varför man trivs eller inte trivs i krogmiljö.

Jag trivs för övrigt dessutom illa i krogmiljön trots att jag märkt tydligt att jag uppenbarligen är kapabel att väcka mycket [mer?] intresse i den miljön [än annanstans?] när jag vågar mig dit och verkligen försöker ett tag. En tjej från en community (på en IRL-träff för folk därifrån) ville både dansa och småhångla där på krogen.

En hälsning "tack för dans, puss och kram, det får vi väl ta och göra om ;-)" på communityn efteråt föranledde däremot bara en titt på min sida och inget som helst svar, så det visade till och med åt andra hållet hur mycket bättre jag verkar komma till min rätt IRL än via nätet för rätt många. :shock:

Men det finns en liten grupp som genom åren har kunnat upptäcka en hel del redan på nätet, och sex har enbart sprungit ur kontakter som togs via nätet från början. Det har många gånger varit väldigt oväntat att det skulle gå fullt långt, aldrig skulle jag väl ha väntat mig att stå här med ett "fultal" på 422, t ex. 38,4x11, och det är alltså inte 38,4 partners inom en åldersspridning på 11 år... :oops:

Så jag har sannerligen aldrig heller haft kraft att stå emot när de oväntade och kanske inte helt vettiga chanserna plötsligt har dykt upp. ;)

Så fortfarande verkar vi lika, så länge vi talar om samma saker. :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav AAA » 2009-10-11 12:45:27

Jag trivs inte heller i krogmiljö. Eller på taco-bar (det låter iofs som krog). Fast det har jag inte provat så det är bara en åsikt och förutfattad mening än så länge. Ska testa ngn gång.

Men finns det något som lockar tillräckligt skulle jag nog gå dit. Typ gitarrer, konst, snyggt att titta på, teknik, cyklar kanske.

Blir jag extra adhd så kan det gå bra, svårt att veta innan bara... Då behövs inte sprit eller andra droger, jag är värst ändå.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Heliora » 2009-10-11 13:06:11

Pemer skrev:Stimmiga rökiga miljöer där man traditionellts sett förutsätts inmundiga alkohol passar inte mig - och sannolikt många andra aspies - för att knyta nya kontakter. Det är logiskt att det passar desto bättre för massor av NT:s, och för många som uppfyller tillräckligt många andra aspergerdrag för att kunna vara aspies men är mer NT-lika just här.

:)


Då är jag NT med aspiedrag. Hurra!!! My dream comes true. :D
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Flia » 2009-10-11 13:24:22

Det är bara erfarenhet som kan säga vad man har för absoluta krav i ett förhållande. Först efter flera långa samboförhållanden kan jag säga vad som verkligen är oacceptabelt och vad man kan leva med.

Och Pemer: Jag har ju sagt att jag tycker du är söt, men då kontrade du med att rökare göre sig icke besvär. Vet du verkligen det? Tänk om du kan acceptera en rökare som inte röker inomhus. Eller en hundägare som särbo, där hunden inte är med när ni träffas?
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav AAA » 2009-10-11 14:36:53

En hund som röker kanske?
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav Jossan » 2009-10-11 14:47:02

Pemer skrev:Simhall och diverse gymredskap har jag trevligt nog tillgång till, i anslutning till en viss möteslokal i ett angränsande hus här,
Så bra. Utnyttja de möjligheterna!
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Jossan » 2009-10-11 14:47:53

AAA skrev:En hund som röker kanske?
Hi, hi. Det skulle jag vilja se. :lol:
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Jossan » 2009-10-11 14:50:38

Heliora skrev:
Pemer skrev:Stimmiga rökiga miljöer där man traditionellts sett förutsätts inmundiga alkohol passar inte mig - och sannolikt många andra aspies - för att knyta nya kontakter. Det är logiskt att det passar desto bättre för massor av NT:s, och för många som uppfyller tillräckligt många andra aspergerdrag för att kunna vara aspies men är mer NT-lika just här.

:)


Då är jag NT med aspiedrag. Hurra!!! My dream comes true. :D


Fel. Ledsen att göra dig besviken, men om du menade att du tyckte om att vara i stimmiga miljöer och dricka alkohol, så måste jag tyvärr säga att du är en aspie med NT-drag. Inte tvärtom.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Heliora » 2009-10-11 18:47:13

Jossan skrev:Fel. Ledsen att göra dig besviken, men om du menade att du tyckte om att vara i stimmiga miljöer och dricka alkohol, så måste jag tyvärr säga att du är en aspie med NT-drag. Inte tvärtom.


Tyvärr är jag nog plågsamt medveten om detta faktum, men jag blev bara så glad av Pemers indelning för enligt den skulle jag vara NT med aspiedrag. :roll:
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Charley? » 2009-10-11 19:31:12

Heliora skrev:
Jossan skrev:Fel. Ledsen att göra dig besviken, men om du menade att du tyckte om att vara i stimmiga miljöer och dricka alkohol, så måste jag tyvärr säga att du är en aspie med NT-drag. Inte tvärtom.


Tyvärr är jag nog plågsamt medveten om detta faktum, men jag blev bara så glad av Pemers indelning för enligt den skulle jag vara NT med aspiedrag. :roll:

Gör det någon skillnad i praktiken? Petitesser.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Heliora » 2009-10-11 20:12:03

Charley? skrev:
Heliora skrev:
Jossan skrev:Fel. Ledsen att göra dig besviken, men om du menade att du tyckte om att vara i stimmiga miljöer och dricka alkohol, så måste jag tyvärr säga att du är en aspie med NT-drag. Inte tvärtom.


Tyvärr är jag nog plågsamt medveten om detta faktum, men jag blev bara så glad av Pemers indelning för enligt den skulle jag vara NT med aspiedrag. :roll:

Gör det någon skillnad i praktiken? Petitesser.


Nej, det gör ingen skillnad i praktiken och ja, det är petitesser. Jag gråter ju knappast blod för saken, men jag tyckte bara det var en kul tanke att jag enligt Pemers definition skulle vara NT med aspiedrag istället för tvärtom. Det var lite roliga petitesser med andra ord. :wink:
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Inläggav tveskägg » 2009-10-11 21:03:59

Pemer skrev:Den här bilden har jag på Vilda Webben:

Bild
Varför valde du just den bilden? Verkar konstigt att stå framåtlutad bakom en buske sådär. Man underar ju vad du håller på med.

Sen är ljuset från himmelen för starkt vilket gör att ansiktet syns sämre.
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
tveskägg
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2009-08-21

Inläggav Jossan » 2009-10-11 23:57:16

tveskägg skrev:
Pemer skrev:Den här bilden har jag på Vilda Webben:
Varför valde du just den bilden? ......................................
Sen är ljuset från himmelen för starkt vilket gör att ansiktet syns sämre.

Det kanske var därför han valde just den bilden.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:10, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Pemer » 2009-10-12 3:50:28

Har inte den bilden längre. Måste vara buslänge sedan. Numera är det samma bild som på t ex Newsmill, se länkarna i "Pemer på Newsmill!!!"-tråden.

Jag har aldrig mer än varit mig själv och använt bilder jag haft tillgängliga, och valt den jag själv trivts bäst med av dem.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tvilling99 » 2009-10-21 18:25:45

Eftersom vi har samma mål,du och jag Pemer,att hitta en tjej så tänkte jag på en sak.
Du verkar ibland ha snöat in dig att det skall vara en tjej med as eller adhd och inte tänka bredare.
Gå på nån kurs eller nåt.
Det förvånar mig att du inte hittat någon via hokeyn,finns det inga kvinliga supporters till Huddinge?
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav junkandshit » 2009-10-21 19:00:32

Kan inte Pemer gå med i nån community för chubby chasers? Det finns kvinnor som bara vill ha välbyggda män.
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
junkandshit
 
Inlägg: 465
Anslöt: 2007-09-05

Inläggav Flia » 2009-10-21 21:59:16

junkandshit skrev:Kan inte Pemer gå med i nån community för chubby chasers? Det finns kvinnor som bara vill ha välbyggda män.


Vad har det med saken att göra? Charm sitter inte på ytan.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav lasseivägen » 2009-11-12 23:39:38

Kanske fler AS som delar problem med mej, tänder oftast på omöjlika tjejer.

Häromdagen blev jag bergtagen av en gift aldeles för ung kvinna, Var dum nog att se henne i ögonen, vid kaffeautomaten på jobbet.

Däremot dissade jag en liten Brasilianska, som var märkbart intreserad. Tvär var hon nog jämnårig med min yngsta dotter. Förmodligen händer det mesta bara i min hjärna. Jag har dessutom en särbo som är jämnårig med mej.

Man ska nog inte psykologisera för mycket, men tyvär tror jag vi AS har för svårt att fatta hur mäniskor runtomkring oss ser på oss. Såg ett program med Åse Nilssone (någon sorts neuroforskare). Hon ansåg att vår sort har svårt att fatt om någon tänder på oss.

Så Pemer: Kolla två gånger på bruden bredvid hon kanske är både intresserad och intressant.
:-)079
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Inläggav Flia » 2009-11-12 23:53:37

Pemer: Sensaste videosnutten jag såg på dig var du oklippt och fet i håret. Så får man inga tjejer. Du som kan vara så söt med kort hår och lite skägg...
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 10:49:11, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Savanten Svante » 2009-11-13 0:12:04

Jossan skrev:
AAA skrev:En hund som röker kanske?
Hi, hi. Det skulle jag vilja se. :lol:


Bild
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:49:12, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Pemer » 2009-11-13 4:11:56

Oj, här hade jag ju också missat inlägg på min födelsedag för tre veckor sedan, ser jag nu, när det fanns färska inlägg och jag lockades hit.

Fet i håret? Frisyrgelé för att få till en frisyr. Jag går aldrig ut med otvättat hår, jag är jättenojig över hygien. Jag kan springa ner och handla i gårdagens kläder utan dusch och hårtvätt, men där drar jag gränsen.

Men det var synd att jag inte såg till att klippa mig lite tidigare, så att jag hade sett bättre ut i det klippet, det var det.

Är det många som tolkar hår med frisyrgelé i som fett hår?

@ tvilling: Jag försöker ge NT-kvinnorna en chans lite nu och då. Det känns bara som att det kräver så extra mycket av en att förnedra sig med att krusa för dem. Jag undrar hur det går till med alla de som kommer hit till forumet och berättar stolt och glatt om sina AS-pojkvänner och ber om tips och råd. Var finns DEN sortens NT-kvinnor, som KAN se och uppskatta oss??? *undrar uppriktigt*

Numera känner jag faktiskt två riktigt fina tjejer som håller på Huddinge, men det verkar inte som om någon av dem skulle vilja ha mig. Jag har allt varit nyfiken, men den vägen ska man definitivt inte få förvänta sig att möta någon, verkar det som...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:12, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Alien » 2009-11-15 3:32:42

AAA skrev:Är alla är fulla och kåta på krogen nuförtiden? Det står nästan det i tidigare inlägg...

Vad väntar ni på då, ni som kan bli fulla - vill ni inte knulla?

Kom inte och säg att ingen enda här inte skulle ligga om de fick???

Det jag vill komma fram till är att det är väl inget fel med det? Inte att vilja ha en vacker kärleksrelation heller. Så länge det känns bra utan att vara skadligt så är det inte fel.

Jag är trött på att skämmas för mig själv och det jag känner. Får göra en sån där enkät med frågan om vilka utan partner som skulle säga nej om det stod en pudding där med *rosorna i handen och ville ha lite ku*

Ett alternativ: "Nej, jag vill inte för jag väntar på den stora kärleken!"

Lägg ned dubbelmoralen för fan, dubbel moral betyder inte dubbelt så mycket moral som alla andra.


Känns som ovanstående inlägg passat bättre i den här tråden:
att-soka-en ... 11088.html

Just Pemer kan/vill ju inte "söka en partner på krogen".

Dessutom heter denna tråd "Hur ska Pemer få en tjej?", inte "Hur ska Pemer få ett ONS?" :wink:

Och vad menar du egentligen med "dubbelmoral" här?

Dubbelmoral det är när man säger en sak och gör en annan. Eller när man har en moral för kvinnor och en annan för män.

Men hur kan det vara dubbelmoral att föredra "den stora kärleken" framför ett tillfällligt alkoholdränkt knull? Gammaldags kanske, men inte dubbelmoral.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:12, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in