Aspie-quiz

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav rdos » 2007-06-04 18:47:43

Inger skrev:Mitt (som jag tyckte högst rimliga) förslag då var att du skulle göra din test-version och jag en stabil, något förenklad version som inte krävde lämnande av uppgiter, och ge folk möjlighet att välja själva (precis som de nu kan välja språk). var du inte intresserad eftersom du menade att folk behöver tvingas för att ställa upp som dina försökskaniner (vilket du genom stim-quiz senare bevisade var ett felaktigt antagande).


Jag tänkte inte riktigt göra det på det viset. Det finns nu en bas på 140 frågor som är den stabila versionen. Dessa ska ingå i både test och forskningsversion, liksom i eventuella översättningar till andra språk. Istället för nuvarande huvudsida där man tvingas acceptera att svar sparas kan man låta folk välja att delta i forskning (då får de även eventuellt experimentella frågor + att deras svar sparas) eller så får de bara de 140 frågorna och inga svar sparas. Eventuellt kan man då skippa sparandet av IP-nummer eller bara spara dem tillfälligt (t.ex. 15 minuter) för att folk inte av misstag ska posta flera gånger.

Inger skrev:Bara om jag får utforma den så att jag kan stå för innehållet till 100%. Och det kan jag redan räkna ut på förhand att du inte lär vara intresserad av.


Vilka 140 frågor som utgör basen i quizen är inte förhandlingsbart. Sorry.

Inger skrev:Jaha ja! Så det var inte en definitiv slutversion i alla fall? Misstänkte väl det! :lol:


Jo, basen med de 140 frågorna är det. Experimentella frågor har jag redan aviserat att jag kan tänkas lägga till dessa.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-04 20:02:59

nassepuh skrev:Jag ska också göra en undersökning.

Den ska heta:

"Aspie-Quiz dramat, en studie i envishet, småsinthet och omständighet."

Har inte bestämt mig för om den ska vara HN-relaterad än - men jag tror att jag väljer att göra den från ett socialantropologiskt perspektiv med betoning på arkaiska drifter.


Jag ska nog starta en nasse-studie. Den ska handla om vem som kan hitta på den mest fantasifulla hjärndefekten som orsakar olika autistiska drag. Jag tror jag skickar länkar till CAN, DAN och olika forskningsinstut med autism som specialitet. Amatörer kan också få vara med, fast de är nog chandslösa. Speciellt olika teorier kring hormoner, spegelneuroner och pruttceller lär bli populära. ;-)
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-04 20:12:00

DooM skrev:Det förvånar mig en aning att frågor relaterade till ENVISHET inte finns med bland frågorna......? :roll:

Mina empiriska studier av Rdos och inger har gett vid handen att det är ett typiskt AS-drag..... :lol:


Jag tror det redan finns med, t.ex. som en del i specialintressen och i "Brukar du göra allt som är värt att göras, mer perfekt än vad som egentligen behövs?" samt kanske "Har du svårt för att acceptera kritik, korrektion och direktiv?". Fast hade inte varit för att jag redan gjort slutversionen så kanske jag skulle testat det. Det är en rak och enkel fråga.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-04 20:13:53

Inger skrev::D Utmärkt förslag, DooM.

"Är du exceptionellt envis när du är övertygad om att du har rätt?" / "Are you exceptionally stubborn when you're convinced you are right?" (Varsågod, Rdos, jag bjuder på formuleringen.) :wink:


En given tvåa för mig iaf. :wink:
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nassepuh » 2007-06-05 0:45:27

rdos skrev:
nassepuh skrev:Jag ska också göra en undersökning.

Den ska heta:

"Aspie-Quiz dramat, en studie i envishet, småsinthet och omständighet."

Har inte bestämt mig för om den ska vara HN-relaterad än - men jag tror att jag väljer att göra den från ett socialantropologiskt perspektiv med betoning på arkaiska drifter.


Jag ska nog starta en nasse-studie. Den ska handla om vem som kan hitta på den mest fantasifulla hjärndefekten som orsakar olika autistiska drag. Jag tror jag skickar länkar till CAN, DAN och olika forskningsinstut med autism som specialitet. Amatörer kan också få vara med, fast de är nog chandslösa. Speciellt olika teorier kring hormoner, spegelneuroner och pruttceller lär bli populära. ;-)


Jag tror du gravt underskattar betydelsen av pruttcellerna. Föreslår att du testar den i aspie-quiz.

Socialt:

"Påstår folk ofta att du snackar skit?"

Näringswhatever:

"Känner du dig äcklad av tanken på att äta bajs?"

Sexuellt:

"Har du någonsin 'packat bajs'?"

Experimentfrågor:

"När du sitter i en bur på zoo och har hyvlat till en stenyxa - får du då någonsin lust att kasta din avföring på förbipasserande?"

"Har du någonsin sagt: Jävla skit, min grotta rasade"?

Och till sist...

"Tycker du att Star Trek 'is the shit'?"


Finns det någon ko-relation så har vi bevisat tesen.

[img]http://www.karlskoga.se/granbergsdal/images/kobingo.jpg[/img]
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav rdos » 2007-06-05 6:52:53

Nasse, jag tror inte att någon kommer att svara positivt på dina frågor, kanske med undantag för den första :wink:

Fast jag vet inte riktigt vilken tes som ko-relationerna skulle eventuellt visa. När alla svarar negativt på alla frågor så blir det liksom inga kor :-)

Fin kobild iaf.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-05 10:28:47

Visserligen så relaterar frågan om man uttrycker sina känslor på sätt som förbryllar andra mest till NT kommunikation problem, tätt följt av Aspie instinkt och Aspie kommunikation, men jag tror trots allt den ska vara med i Aspie-kommunikation p.g.a. den här relationen:

582. Do you enjoy watching a spinning or blinking object? (.53, 10%)
745. Do you tend to express your feelings in ways that may baffle others? (.69), intercorr: .49

Det finns alltså ett nära samband mellan dessa frågor, varav den ena är ett stim.

Det blir en "stabil version 2" med samma 140 frågor, men med en ny ingress och lite småskillnader i gruppering. Frågan om man blivit anklagad för att stirra passar också i Aspie-kommunikation, vilket är ganska logiskt.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nassepuh » 2007-06-05 17:09:06

rdos skrev:Fast jag vet inte riktigt vilken tes som ko-relationerna skulle eventuellt visa. När alla svarar negativt på alla frågor så blir det liksom inga kor :-)

Fin kobild iaf.


Ko-bingo. Trodde det var de korrelationerna du talade om.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Eyesonly » 2007-06-29 10:04:09

Håller med. Säga vad man vill om testet men jag vet ingen som har fått en diagnos och ändå blivit bedömd som NT av testet.
Senast redigerad av Eyesonly 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
Eyesonly
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2006-11-05
Ort: Kristinehamn

Inläggav rdos » 2007-06-29 15:02:15

tahlia skrev:Oj så svårt, men jag skall försöka.

Jag har inget till övers för mänsklig kroppskontakt. Redan som barn fick man inte krama mig eller ha mig i knät.


Just det draget har varit med i quizen i flera olika varianter och det är inte speciellt relevant för AS.

tahlia skrev:Jag är en ensamvarg. Har inget behov av vänner som omger mig och trivs allra bäst ensam eller med mina barn.


Jag tror inte det är ett speciellt vanligt AS-drag heller. Detta är oftast motiverat av miljömässiga faktorer, dvs att man blir ensamvarg och utan vänner för att man inte vet hur man ska umgås med folk.

tahlia skrev:Jag klarar inte överraskningar och impulsiva handligar, om de inte är helt och hållet på mina egna villkor. Jag får otrolig ångest när något skall ske som jag vet att jag inte har full kontroll över.


Det påstås ju vara ett AS-drag, men jag vill nog påstå att detta också är en pålagring.

tahlia skrev:Jag "snöar in" mig på vissa saker, ofta veckor i taget. Jag har lärt mig kunna dra mig ur det tillräckligt för att kunna ta hand om mina barn, men från det de somnar till det de vaknar så är det bara det intresset som gäller.


Det är däremot ett genuint AS-drag, men att bara ha detta räcker inte för att få höga poäng på quizen.

tahlia skrev:Jag måste ha saker på mitt sätt. Har jag en partner får han finna sig i att det är möblerat så som jag vill ha det. Att skåpen är organiserade så som jag vill ha det. Ändrar han på det så åker han ut.


Det är nog inte heller typiskt. Jag är tvärtom här också.

tahlia skrev:Det jag tror jag styper på när det gäller testet, är att det är uppbyggt med många frågor gällande svårigheten gentemot andra människor, det sociala, och motorik. Jag har "normal" motorik, har inget gungande för mig och inget handvridande heller. När det gäller andra människor har jag inga som helst problem att förstå dem, läsa av dem och se det som inte sägs. MEN, detta är något jag tvingades lära mig redan när jag växte upp, för jag använde det som ett medel för att klara mobbningen.


Om du lärt dig detta mekaniskt så borde du svarat att du har svårigheter med detta i quizen. Det precis som du säger just dessa frågor som är mest relevanta för AS. I slutversionen har dessa dessutom överbetonats något dels för att män och kvinnor ska få liknande poäng i quizen och dels för att få bättre överensestämmelse med diagnoser.

tahlia skrev:Jag är äckligt empatisk, och otroligt känslostyrd.
Att jag inte umgås med andra människor är inte för att jag inte förstår dem, tvärt om förstår jag dem bättre än jag önskar att jag gjorde, utan för att jag inte har något behov av dem.


I så fall har nu nog egentligen inte AS även om du delar en rad av drag.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav tahlia » 2007-06-29 15:07:56

rdos skrev:
I så fall har nu nog egentligen inte AS även om du delar en rad av drag.


Säg det till det lag med psykologer och psykiater som utrett mig under 6 års tid!

Jag har nog inte AS enligt DIN defintion, men enligt den definitionen psykiatrin har att utgå ifrån, är jag väldigt mycket aspie.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav rdos » 2007-06-29 15:08:47

Eyesonly skrev:Håller med. Säga vad man vill om testet men jag vet ingen som har fått en diagnos och ändå blivit bedömd som NT av testet.


Jo, det förekommer. 6% av de som är självdiagnosticerade och 13% av de som har professionell diagnos blir bedömda som NT. För AQ-testen lär det vara 20%.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-29 15:12:08

tahlia skrev:Säg det till det lag med psykologer och psykiater som utrett mig under 6 års tid!


Njää. Det hoppar jag nog över 8)

tahlia skrev:Jag har nog inte AS enligt DIN defintion, men enligt den definitionen psykiatrin har att utgå ifrån, är jag väldigt mycket aspie.


Nu är det ju dock så att även i diagnoskriterierna så ska man ha problem med kommunikation och sociala kontakter. Det är ju möjligt att de som utrett dig frågat dina föräldrar om hur du var som barn och att de sagt att du haft problem inom dessa områden. I så fall borde du även själv i tester ange att du har sådana problem, annars får du omdöme NT.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2007-06-29 15:17:30

tahlia skrev:Det känns nästan som de som utformat testerna har missat att AS är en så otroligt bred diagnos.


Faktiskt inte. Jag skulle nog vilja påstå att Aspie-quiz är ett mycket bredare test än någon diagnos som finns i DSM. Det är därför som människor med ADD/ADHD, Tourette, social fobi, bipolär mfl. också får höga poäng. Inför slutversionen valdes dessutom frågor ut som var så olika varandra som möjligt vilket gav optimal bredd på testen. Egentligen borde testet heta "neurodiversity quiz" istället.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Mardröm » 2007-06-29 15:34:02

Min teori är att man vill bort från Freud, som jag fö anser organiserade problemställmningar bra, men behdlingen var det si o så med...

Hursom, man vill iaf bort från detta och ange en "mer "fysisk" anledning till saker. Då är det bra med npf.
Passar liksom bättre in i världen av idag.

Tänk på att det är Kreaplin, Beuler och Freud, samt naturligtvis jung, kanner och asperger som skapat detta. Ärligt, som vetenskapsman kan jag bara säga : kanske det.
ngn garanti finns inte, det är lite som bråket var den första människan uppkom, bevisa det, och, om det inte stämmer, lova att du, dina barn, alla du älskar må plågas i helvetets eviga eld som lögnare.

Jag tror, det torde, möjligheten finns....fina ord!
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav tahlia » 2007-06-29 20:04:00

rdos skrev:Nu är det ju dock så att även i diagnoskriterierna så ska man ha problem med kommunikation och sociala kontakter. Det är ju möjligt att de som utrett dig frågat dina föräldrar om hur du var som barn och att de sagt att du haft problem inom dessa områden. I så fall borde du även själv i tester ange att du har sådana problem, annars får du omdöme NT.


Kanske det borde stå "har du haft" istället för "har du". Jag minns inte så oerhört mycket från när jag var liten, bara de positiva sakerna (Tack gode gud för selektivt minne) så jag kommer inte ens ihåg hur det var att inte kunna läsa människor. Därför föll det sig naturligt för mig att svara nej. För jag HAR inga sociala problem. Jag HADE, enligt mina föräldrar, men som en typiska aspie, läste jag ordagrant :wink:
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav rdos » 2007-06-29 21:45:08

tahlia skrev:Kanske det borde stå "har du haft" istället för "har du". Jag minns inte så oerhört mycket från när jag var liten, bara de positiva sakerna (Tack gode gud för selektivt minne) så jag kommer inte ens ihåg hur det var att inte kunna läsa människor. Därför föll det sig naturligt för mig att svara nej. För jag HAR inga sociala problem. Jag HADE, enligt mina föräldrar, men som en typiska aspie, läste jag ordagrant :wink:


Jaja, det kanske skulle skrivas tydligare att man inte ska räkna med det man lyckats kompensera för.

Efter att ha läst en massa av vad du skrivit här så verkar du iaf som en riktigt häftig aspergian. Ditt sätt att uttrycka dig ger iaf mig bra vibbar. Man kan väl anta att det tog så lång tid som sex år för psykiatrin för att du har lite dålig självinsikt på hur du egentligen fungerar kommunikationsmässigt och på sociala området eller lärt dig att kompensera alldeles för tidigt och därför glömt bort dina ursprungliga problem.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Thunderchild » 2007-07-01 22:22:22

rdos skrev:
tahlia skrev:Kanske det borde stå "har du haft" istället för "har du". Jag minns inte så oerhört mycket från när jag var liten, bara de positiva sakerna (Tack gode gud för selektivt minne) så jag kommer inte ens ihåg hur det var att inte kunna läsa människor. Därför föll det sig naturligt för mig att svara nej. För jag HAR inga sociala problem. Jag HADE, enligt mina föräldrar, men som en typiska aspie, läste jag ordagrant :wink:


Jaja, det kanske skulle skrivas tydligare att man inte ska räkna med det man lyckats kompensera för.

Efter att ha läst en massa av vad du skrivit här så verkar du iaf som en riktigt häftig aspergian. Ditt sätt att uttrycka dig ger iaf mig bra vibbar. Man kan väl anta att det tog så lång tid som sex år för psykiatrin för att du har lite dålig självinsikt på hur du egentligen fungerar kommunikationsmässigt och på sociala området eller lärt dig att kompensera alldeles för tidigt och därför glömt bort dina ursprungliga problem.



Tror att rdos har en poäng där..

Jag tolkar tahlia lite som om hon säger: "Jag har inga sociala problem.. jag har bara valt att undvika andra människor för att dom är dumma i huvet.."

Det krävs nog ett visst mått av självinsikt för att testen ska bli rättvis. Samtidigt är det kanske testets svaghet.. Ibland borde kanske någon närstående vara med när man svarar på frågorna..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav tahlia » 2007-07-04 14:16:55

Thunderchild skrev:Tror att rdos har en poäng där..

Jag tolkar tahlia lite som om hon säger: "Jag har inga sociala problem.. jag har bara valt att undvika andra människor för att dom är dumma i huvet.."

Det krävs nog ett visst mått av självinsikt för att testen ska bli rättvis. Samtidigt är det kanske testets svaghet.. Ibland borde kanske någon närstående vara med när man svarar på frågorna..


Nja nu är det inte riktigt så. Frågorna gällde om jag hade problem att förstå andra eller bli förstådd (t.ex) i sociala situationer, och det har jag inte. De flesta människor som träffar mig tycker jag är mycket social och trevlig. Att jag sedan väljer att helst slippa ha med dem att göra påverkar ju inte det faktum att jag rent socialt faktiskt inte har några problem.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 13:52:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Sam » 2007-07-04 15:00:56

Nja nu är det inte riktigt så. Frågorna gällde om jag hade problem att förstå andra eller bli förstådd (t.ex) i sociala situationer, och det har jag inte.


Det är nog så att vår självbild av oss själva, inte alltid stämmer med hur andra upplever oss.
Min erfarenhet säger mig att det är ganska vanligt NT personer serverar en snällare version om oss ,en hur verkligheten ser ut ,för att inte såra.
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 13:52:03, redigerad totalt 1 gång.
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Förbättrad Aspie-quiz utvärdering

Inläggav rdos » 2007-07-05 21:46:22

Finns här: http://www.rdos.net/sv/aspeval

Nytt är att första sidan uppdaterats med de korrelationer mellan frågor som vi använde för att välja ut så oberoende frågor som möjligt till slutversionen. Det gör också att denna sida är 3 gånger så stor men det får man väl ta. Det är också lite bättre beskrivningar på vad som är vad här. Dessutom finns per quiz samma information om korrelationer mellan frågor som varit med i quizet.

Dessutom är förstås resultaten färska och bygger på omkring 42 000 svar (!)
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 13:52:03, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav tahlia » 2007-07-07 13:22:06

Sam skrev:Det är nog så att vår självbild av oss själva, inte alltid stämmer med hur andra upplever oss.
Min erfarenhet säger mig att det är ganska vanligt NT personer serverar en snällare version om oss ,en hur verkligheten ser ut ,för att inte såra.



Levde i 30 år utan diagnos, och ingen, inklusive jag själv, misstänkte ens att det fanns någon att få. Så människor som inte har haft en aning om att jag har AS har tittat på mig storögt när jag fick diagnosen, för det stämmer inte med den bild de har.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 13:52:03, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Sam » 2007-07-07 14:01:15

Självbiden är vår egen bild av oss själv hur vi fungerar tex socialt.
Vi kan tycka att vi är sociala. det är vi säkert också ur vårt sätt att tolka begreppet.
men det är inte säkert att de vi umgås med tycker lika och värderar det på samma sätt som vi själva.
Självbilden har inget med om andra, har kunnat se en t.ex. en AS diagnos.
De flesta i vår omgivning har troligen ingen större kunskap om AS. Möjligen har de sett eller hört att det finns något som heter Aspergers syndrom eller AS, i någon form av media.

Där emot kan omgivningen kanske ha undrat över val man gjort och gör. Man är i deras ögon "annorlunda".
Att vara annorlunda betyder inte att man är konstig, knäpp eller underlig. Men man avviker ibland från ett förväntat beteende/mönster, man passar inte riktigt in i den förväntade malen/bilden av hur man borde ”svara, tänka och fungera”.
Effekten blir troligen att vi ibland utesluts, från vissa tillställningar där människor brukar träffas för att umgås.
En del av oss vill vara med, men det finns nog en del av oss som hellre avstår, och kanske av den andledningen inte märker av att vi uteslut eller bryr oss om det.

De flesta sk NT går säkert inte omkring och talar om vad de tycker och tänker om sina bekanta, ansikte mot ansikte, men "skitsnack" bakom ens rygg, förkommer med säkerhet. Detta är nog något som de flesta råkar ut för mer eller mindre oavsett om man har en diagnos eller ej.
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 13:52:03, redigerad totalt 1 gång.
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav JJ » 2007-07-07 15:25:14

Thunderchild skrev:Det krävs nog ett visst mått av självinsikt för att testen ska bli rättvis. Samtidigt är det kanske testets svaghet.. Ibland borde kanske någon närstående vara med när man svarar på frågorna..


Det stämmer definitivt. En god vän till mig, som har minst lika stor släng Asperger som jag själv har för vana att inför nya Personer i till ex. F.A. presentera sig och nämna att han har en lindrig form av Aspegerger, för att därpå fylla på med en utläggning inom något måfå-ämne som intresserar honom... :roll:


Emellertid har jag inte diskuterat det med honom, då han tillhör den typen som både "snackar" utifrån egna orimliga slutsatser och sällan kan ändra uppfattning.

Edit: Hoppas det var läsbart, är lite lätt bakis efter en sen krogrunda med några vänner igår.
Senast redigerad av JJ 2011-05-04 13:52:03, redigerad totalt 1 gång.
JJ
Inaktiv
 
Inlägg: 47
Anslöt: 2005-10-13

Återgå till Intressanta intressen



Logga in