Programtestning som specialintresse?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-12-09 1:43:13

barracuber skrev:
PM:a gärna men annars bara släng ut'et här. Med affärsidé menar jag maten på bordet och inget annat.

[/Barracuber


Haha.....tyvärr kan jag inte lägga ut för mycket ledtrådare kring min person. Det skulle ge mig ont i magen. Men maten på bordet står kommunen för.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:41:35, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-12-09 2:24:13

Hör också till saken att det är det "meningslösa" testandet som intresse som denna tråd handlar om... :roll:...inte vad man eventuellt kan ha det till.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:41:35, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav apkonstapel » 2008-12-22 1:39:04

Har tänkt skriva en sak i den här tråden ett tag, och nu när jag kom på något annat att skriva också, tar jag båda på en gång.

1. Eftersom jag kör OpenBSD finns alla programvaror tillgängliga i mitt ports tree. Det är rätt smidigt, och jag ser vad jag kan använda och inte. Programtestning har för mig ett slut, och det är när jag kollat in alla program av eventuellt intresse i ports-trädet. Det är väldigt bra.

2. Det gäller inte webbapplikationer, exempelvis under PHP, eftersom de inte behöver portas till plattformen. Min nya upptäckt är [url="http://habariproject.org"]Habari[/quote], som är en bloggmjukvara. Me likes! Visserligen är det ett projekt som inte nått fram till version 1 riktigt, men de släpper ändå stabila releaser. Ingen feature creep! Enormt skönt att kunna blogga utan att fundera över en massa knappar och alternativ.

Och så fanns importfilter för serendipity, som min gamla blogg låg under. Skönt att kasta av sig det oket.
apkonstapel
 
Inlägg: 274
Anslöt: 2008-10-21

Återgå till IT-forum



Logga in