Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakt önskas (del 1)

Inläggav Titti » 2008-06-01 11:58:04

På begäran kommer här en tråd med kontaktannonser. Skriv lite om vem du är och vad du söker. Lägg gärna till en bild på dig själv. Vill du ändra något väsentligt i annonsen eller ta bort den kan du inte göra det själv utan du måste använda utropstecknet längst upp i högra hörnet av ditt inlägg så hjälper vi till så gott vi kan och hinner med.

Annonser som vi bedömer som oseriösa kommer utan diskussion att plockas bort. Inga andra inlägg än annonser accepteras. Inte mer än en annons per person. Om tråden spammas kan den komma att tas bort.

Detta är en försöksverksamhet och skall betraktas som sådan. Det betyder att vi provar oss fram så får vi se hur det fungerar.

Varsågoda!
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Why not?

Inläggav Adkit » 2008-06-01 14:21:28

Eftersom jag ändå hade en "kontaktannons" skriven till en annan sida kan jag väl lägga upp den här med.

Kan väl lika gärna skriva nåt här. Vem vet, det kanske händer nåt skoj. :) Jag är en 22-årig kille med aspergers, dom kallar det "högt fungerande aspergers syndrom" men ibland så känns det mer tvärtom. Jag är "nyinflyttad" i dalarna (Orsa) och har inte direkt många vänner här så om någon är intresserad av att prata/träffas/spela gitarr med mig så är det bara att fråga. Även om du inte bor i dalarna och även om du inte har aspergers. Det är ok om du inte vet vad du ska skriva, jag kan babbla på oavbrutet så skicka mig bara ett "hej"...minst. ;)

E-post: linusfornstedt@hotmail.com

Och här är en bild. Om någon är sugen så skriv.
[img]http://goto.glocalnet.net/injuredmind/me3.jpg[/img]
Senast redigerad av Adkit 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Adkit
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2007-06-01
Ort: Orsa

Inläggav Nymåne » 2008-06-13 15:29:57

Hejsan :-)236

Jag är en 21-årig tjej som visserligen inte har fått diagnosen asperger men som misstänker att det är det jag har. Jag skulle jättegärna vilja träffa nya vänner som har eller misstänker aspergers syndrom, gärna i närheten av Göteborg.
Mina intressen är djur, skriva, läsa, teater, ridning, shoppa, gå på café... ja, listan kan göras lång. :P
Det vore kul om någon ville skriva. :)
Senast redigerad av Nymåne 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Nymåne
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2008-06-09
Ort: Göteborg

Man, 36 år, Stockholm, söker kvinna, ca 25-45 år

Inläggav Tjommen » 2008-08-02 17:20:09

Först några ord om varför jag annonserar på detta forum:
Jag har i ganska många år trott/tyckt att jag har någon variant av social fobi, men efter att ha läst blogg-artikeln "Aschbergs syndrom" ( http://blogg.aftonbladet.se/23747/perma/826136 ) så misstänker jag att jag kanske snarare lider av Asperger syndrom... Jag har dock aldrig haft kontakt med läkare/psykolog för att få någon diagnos (t.ex. SF eller Asperger...) så jag är inte alls säker på att det är det som är mitt problem, och jag har t.ex. inga problem med empati vilket ibland brukar beskrivas som vanligt förekommande bland aspergare.
Det som jag främst kan relatera till i blogg-inlägget ovan är följande citat:
"...är en ganska ensam människa, ensamvarg och har därför bristande färdigheter vad det gäller att umgås spontant (finliret) med folk...
...och fram för allt: kontakterna/relationerna får liksom aldrig något riktigt djup eller ömsesidig långvarighet...
...De flesta med Asperger jag träffat har nämligen inga direkta svårigheter att känna empati eller bedöma en situation som kräver empati (känslomässig inlevelseförmåga och identifikation). Sen är det en annan sak att de kanske inte är mästare på att visa det..."

Min kontaktannons:

Jag är en 36-årig man utan barn som bor i norra Stockholm. Jag söker kontakt med en likasinnad kvinna (d.v.s. någon som känner igen sig i det jag skriver nedan) i Stockholmsområdet utan barn och utan ambitioner att skaffa barn, som oavsett eventuella problem trots allt är en någorlunda glad person som åtminstone inte ägnar livet åt att tycka synd om sig själv.

Jag är i de flesta avseenden normal, även om jag har vissa symptom som tyder på någon variant av aspergers eller social fobi. Jag har t.ex. bra utbildning och jobb, samt är både fysiskt och psykiskt frisk. Vidare fungerar jag utan större problem i vardagen och har t.ex. inga problem med att prata med myndigheter och auktoritetspersoner (vilket lär vara vanliga problem för människor med social fobi).

Jag har egentligen inte heller några större problem med att tala inför publik, under förutsättning att det jag ska prata om är ett ämne som jag behärskar väl.

Mina "sociala problem" är begränsade till utpräglat sociala situationer (fester, fikaraster och dylikt) då man tydligt känner pressen på sig att "vara social". Med andra ord är jag alltså egentligen inte särskilt blyg till vardags och har liksom inga problem med att prata med kolleger så länge det inte känns som att situationen kräver att jag måste koncentrera mig på att vara social.

Jag anser alltså att jag egentligen är ganska normal i de flesta avseenden, men det som är avvikande med mig (jämfört med en vanlig medelsvensson) är att jag har ett socialt torftigt liv. En delförklaring till detta är att jag är lite rotlös p.g.a. att jag har bott på olika platser, och har t.ex. inte upprätthållit kontakten med mina barndomsvänner. Dock är detta förstås inte hela förklaringen, eftersom det finns många andra människor som också flyttar omkring men i alla fall kan ha ett hyfsat rikt socialt liv.

Jag tror att ett av de grundläggande problemen för mig är att mitt behov av socialt umgänge är mindre än en genomsnittlig människas behov. Ett annat väsentligt problem för mig är att jag inte är en naturligt social person, d.v.s. jag måste anstränga mig för att vara social, och därför väljer jag oftast att undvika sociala tillställningar eftersom jag tycker det kostar mer än det smakar (kostar=ansträngning, smakar=social tillfredställelse som alltså är begränsad för mig).

Jag söker nu alltså kontakt med en likasinnad ensam kvinna utan barn som bor i Stockholmsområdet och som liksom jag är trött på ensamheten och längtar efter att ha en partner att uppleva en känsla av samhörighet med, utan att för den sakens skull ha ett väldigt stort behov av ett omfattande socialt umgänge.
Senast redigerad av Tjommen 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Tjommen
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2008-08-02

Inläggav Dezmond » 2008-09-01 5:10:27

Moderator weasley:

Inlägg raderat på skaparens begäran.
Senast redigerad av Dezmond 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Dezmond
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2008-09-01

Inläggav valpskott » 2008-09-17 14:34:08

Söker egentligen inte nått, men.. är det nån som får för sig att de ska söka efter mig så går de ju att skicka meddelande till mig. Alltid roligaste att vara sökt efter, jao, så länge man inte är hemsökt :P
Senast redigerad av valpskott 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
valpskott
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2008-09-15
Ort: Arboga

Inläggav Sencha » 2008-09-24 11:06:12

Är en trebarnsmamma som är gift och tänker fortsätta vara det med samma man. Har nyligen fått AS diagnos men har inte behov av någon form av stöd eller hjälp utan lever ett bra liv och till och med så lever jag min dröm. Det enda jag kan sakna ibland är vänner med AS. (Ej nödvändigtvis diagnos.) Inte enbart att prata med utan även träffa och hitta på saker ihop med. Någon gång ibland känner jag för att vara social med någon utanför familjen.

Intressen: Familj och vänner, hus och trädgård, skriva, fotorafera, utöva yoga, meditera, motinera, läsa böcker, lyssna på musik, gå på loppisar,...och en massa annat.

Har svårt för att behålla vänner vilket jag oftast tror beror på att jag antingen säger för lite eller för mycket. Lättast har jag för att uttrycka mej i skrift. Men för den skull vill jag inte enbart ha kontakt med folk via datorn....Så den som svarar på detta får gärna vara inställd på att även träffas någon gång om vi känner att det funkar bra i kontakten.
Senast redigerad av Sencha 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Sencha
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2008-09-03
Ort: Göteborg

Inläggav MenUsch » 2008-09-27 14:29:55

Är en tjej på 17 år som bor i en liten stad strax utanför Karlstad. Söker efter kompisar att prata med, gärna på msn (black_bride@hotmail.com). Gärna i min ålder eller bosatta nära Karlstad.
Kanske eventuellt även träffas om ni bor i närheten.

Intressen: skriva, läsa, teater, lyssna på musik (främst hårdrock). + en massa annat :)

Bild kan ni få se om ni addar mig på msn :P Där kan jag även berätta mer om mig själv.
Senast redigerad av MenUsch 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
MenUsch
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2008-09-23
Ort: Karlstad

----

Inläggav Jack » 2008-10-16 4:17:54

Jag är fruktansvärt snygg. Jag har en intelligenskvot som överstiger åtminstone 90% av jordens befolkning. Men kanske också 99%!!
Ibland är jag som ett litet barn. Ibland är jag en romantiker. Ibland är jag handlingskraftig. Ibland är jag bara trött. Men aldrig någonsin händer det att jag är oärlig. Åtminstone inte på det oärliga viset.
Ibland..kan jag även vara rolig. En del måltider kan jag laga.
Ofta har jag, med mina mått mätt, mycket pengar. Ibland har jag inga alls.
Jag tycker om Bob Dylan, Seinfeld och kakelugnar.

DU(!) bör vara vacker..i mina ögon. Någorlunda självständig, ointresserad av ointressant dialog och inneha en längtan efter det fantastiska. Det räcker.
Senast redigerad av Jack 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Jack
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2006-09-02

Inläggav Mårten » 2008-10-24 20:24:09

Jag kan väll lägga ett inlägg här med
Jag är en kille på 26år ifrån Småland fick diagnosen asperger för ca två år sedan. Jag söker väll inget speciellt men mina sociala kunskaper behöver nog övas upp så har någon tid över så kan ni adda mig på msn: marten_s@hotmail.com så kan vi ju alltid prata lite.
Senast redigerad av Mårten 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Mårten
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2008-06-04
Ort: Jönköping

Kontakt även här

Inläggav Satisfied » 2008-11-19 15:44:41

då får väl även jag lägga ut en kontaktannons iså fall också! :)

Vem är jag?

En glad, sprallig tjej på 20år som bor i Blekinge. Fick veta jag hade asp. för snart 5 år sedan. och ja livet går iaf vidare som man säger.

Jobbar som försäljare på ett TM företag och trivs faktiskt rätt bra, skulle dock ge upp jobbet för flytta till en större stad. (allt som inte är blekinge egentligen)

Fritiden så brukar ja vara med vänner, ha musik på i alla lägen, tittar gärna på film, och inreda e faktiskt något ja börjar bli jävligt intresserad av.

Ja vad fan, nej vill ni veta mera får ni höra av er :)
Senast redigerad av Satisfied 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Satisfied
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2008-11-19
Ort: Karlshamn

Inläggav imperativ » 2008-11-22 22:51:42

Hej.

Gillar chatta. 21 år bor i Oskarshamn. Träningsnarkoman. Datorberoende. Pluggar till automationstekniker. Trivs inte i min klass och har inga vänner. (nooo, fan nu kom det med iaf, aja.)
Jag trodde jag var helt "off" rent allmänt utan någon förklaring alls. Tills jag idag av en ren slump stötte på ordet "Asperger" och satt ett par-tre timmar med att läsa och samtidigt jämföra med mitt liv. Slående träffsäkert minsann! Mycket av det jag läst på detta forum stämmer. Söker någon att bolla med helt enkelt. :roll:

Moderator: tog bort epostadressen på begäran, kontakt får tas via pm.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Kontakt önskas

Inläggav Isabell » 2008-12-06 12:54:48

Hej!

Har nyligen själv konstaterat att jag har as, men inte fått någon diagnos. De vänner jag faktiskt har, har svårt att tro mig och jag har mött skepsis från läkare och psykolog. Min dotter, som har svårbotad epilepsi, utreds för närvarande på bup för extremt "avvikande beteende". Hennes pappa bor i ett annat land och vi har nyligen flyttat till Sverige.

Jag skulle vilja ha kontakt med folk med as för att utbyta tankar utan att känna mig stressad att vara "social" hela tiden. Mår väldigt dåligt av ytlighet, skvaller och fördömande attityder, som jag känner av direkt. Jag fungerar bäst skriftligt men inser att jag behöver träffa människor ibland också.

Enligt Gillbergs lilla uppslagsbok om as (som får mig att känna igen mig respektive bli förbannad på dess självsäkra attityd och generaliseringar) är jag en asperger människa som verkar glad och snäll tills den blir retad. Fungerar i kontakten med människor men söker inte aktivt nya kontakter. Naturligtvis är jag i själva verket en riktigt snål och självcentrerad person som har svårt för att ha empati med andra. Naturligtvis, när jag känner att fördomar riktas mot mig, gör jag allt för att uppfylla dem. Med ett leende. Senare blir jag rasande arg och tycker synd om mig själv i min självvalda ensamhet. Vill bryta detta mönster.

Jag är 38 år, har en akademisk examen och är intresserad av språk och natur. Jag älskar böcker och min favoritförfattare är Iris Murdoch. Mitt nya specialintresse är förstås asperger och mänskliga relationer över huvudtaget.

Tacksam för svar!

Vänliga hälsningar,

Isabell
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Isabell
 
Inlägg: 2000
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Wherever I lay my hat...

Söker kontakt Tjej med Asperger

Inläggav sarny » 2008-12-06 13:41:32

Jag är en tjej på 13 år med diagnosen Asperger. Jag bor utanför Norrköping. Jag undrar om det finns någon tjej i min ålder som jag kan chatta med om sånt som är jobbigt för oss Aspisar t ex skolan och kompisar.
Senast redigerad av sarny 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
sarny
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2008-12-06

Inläggav zeidon » 2008-12-06 15:10:46

Har också nyligen konstaterat att jag har AS. Jag genomgår en Neuropsykisk undersökning just nu. Tror jag kommer att få diagnosen. Misstänkte jag hade ADHD också. Men det verkar inte så.

Söker också efter nån med AS som man skulle kunna diskutera saker med.
:?

Är någon intresserad av att chatta eller nåt. Om Aspergers syndrom eller nåt annat så är jag intresserad. MSN: restless_1975@hotmail.com
:)
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
zeidon
 
Inlägg: 513
Anslöt: 2008-12-05

kanske, kanske inte!

Inläggav Vilse i pannkakan » 2008-12-06 20:36:14

Jag har väldigt svårt att bygga upp kontakter med nya människor, och kan inte garantera att jag kan fullfölja en vänrelation. Men eftersom jag ändå får för mig att jag är lite ledsen för att jag är så ensam så tänkte jag göra ett försök här.

Jag är väldigt intresserad av självförsörjning och försöker att hitta lösningar på hur man kan leva så billigt, enkelt och självförsörjande som möjligt. Jag har bara en trädgård, men jag odlar varje sommar och försöker lägga in, sylta, safta och frysa så mycket jag hinner. Jag hinner inte så mycket som jag skulle vilja eftersom jag jobbar. På jobbet sliter jag med att försöka vara så normal som möjligt, men det är hårt. En del går på det, andra tycker nog att jag är en kuf. Jag är också mycket intresserad av att planera allt möjligt och tycker att det är kul att lyssna på andras planer. Min begåvning ligger på det konstnärliga området. Jag är bildkonstnär och målar i olja. Jag finns på nätet men vill inte avslöja mig eftersom jag håller mina problem hemliga t om för min familj. Jag har inte lyckats speciellt med måleriet eftersom skicklighet inte räcker särskilt långt. Man måste kunna sälja sig också och det har jag alltid varit usel på.

Nån som tycker min personlighet rimmar med den egna och vill snigelposta med mig?
Senast redigerad av Vilse i pannkakan 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Vilse i pannkakan
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Dalarna

Inläggav Raaiiichu » 2008-12-16 19:01:03

Hej.

Jag heter Ida, och jag vet inte riktigt hur man gör sånt här men ja.
Jag söker väl någon att prata med helt enkelt. Jag står själv i kö för utredning för att se om jag nu har asperger. Vilket jag själv tror att jag har. Jag bor i värmland. Så vore bra om ni bodde i närheten så kanske vi kan ses någon gång. Jag tycker själv bara om att träffa människor 2-3 gånger i månaden. Så det vore utmärkt att hitta någon att typ, gå på bio med tex. Men..adda min msn för ni veta mer osv (:
ida-nr94@hotmail.com :D
Senast redigerad av Raaiiichu 2011-05-04 14:15:36, redigerad totalt 1 gång.
Raaiiichu
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2008-11-20

kontakt

Inläggav benji » 2008-12-21 20:45:02

hej
jag heter Benjamin och är 20 år. Jag fick as för tre år sen. Intressen är musik natur hantverk och fixa . I grupp är jag inte social men med enskild person kan jag börja prata. Vill du ha kontakt? adda benjaminnordstrommayer@hotmail.com
Senast redigerad av benji 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
benji
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2006-08-25

KONTAKT

Inläggav göteborgarn » 2009-02-27 22:56:18

Hej,är en go o glad kille på 35 är från Göteborg som vill komma i kontakt med en tjej i GBG området,skulle vilja träffa dig som vill ha någon vid din sida men inte för nära och inte hela tiden.Sticker inte ut direkt i samhället men blir ganska ensamt då man känner att man drar sig undan ,fester och tillställningar.Har arbete,bil,lägenhet,inga barn,inga andra problem,ser bra ut,är 178 lång,mörkt kortklippt hår............
Senast redigerad av göteborgarn 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
göteborgarn
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2009-02-27
Ort: Göteborg

Yngre person här?

Inläggav annassara » 2009-03-01 0:48:13

Hej, jag bara undrar om det finns någon/några personer som är under 15år. Själv är jag 13 men jag finner ingen i min åldersklass. Skriv om ni ungefär lika gamla som jag. Det skulle vara skönt att ha någon i ens egen ålder att chatta med.

/ annassara
Senast redigerad av annassara 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
annassara
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2009-03-01

Inläggav Titti » 2009-03-01 13:59:06

Moderator:

Jag har rensat tråden på allt som inte hör hemma här. I inledningsinlägget står reglerna för tråden. Enbart annonser och en annons per person. Svar till annonsörena ges inte i tråden utan i PM. Om någon får PM som uppfattas som stötande eller otrevliga vill jag ha ett PM om detta.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Calisca » 2009-03-03 3:06:24

Jag är 18 år, kille, asiat, asperger, tycker om att läsa, bor i göteborg
söker vänner, helst i göteborg, fast kan prata om ni bor någon annanstans ...
jag reser runt ibland så ... ( på turneringar .. )
Tror inte att jag är särbegåvad på något speciellt ... tycker om att pröva nya saker... ugh, prata med mig i en halvtimme innan ni bestämmer er för att jag inte är värd att prata med, inte så bra på att presentera mig..
crazyscorpion@mgoblue.com <- msn
Senast redigerad av Calisca 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Calisca
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-03-03

Kvinna med AS/ HFA i Göteborgsområdet sökes

Inläggav KKF » 2009-03-23 14:14:59

Hej!

Jag är en snäll man med behov av både mycket närhet och egen tid som nu vid snart fyllda 35 tröttnat på singellivet. Längtar efter någon att dela livet och vardagen med, vill gärna ha barn. Hur är jag då: Jag är noggrann, kreativ, allmänbildad, trevliga människor ger mig energi, men jag laddar också gärna batterierna i stillhet och ensamhet. Älskar havet och vacker natur man rör mig helst i städer. Är intresserad av litteratur, historia, arkeologi, språk och gör gärna intressanta resor med DIG. Arbetar intressepolitiskt inom handikapprörelsen.

Har en lättare cp-skada, gående högersidig och en aspergerdiagnos som främst orsakar problem med tolkning av kroppspråk och svaga emotionella signaler.

Med vänlig hälsning

KKF
Senast redigerad av KKF 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
KKF
Inaktiv
 
Inlägg: 77
Anslöt: 2006-09-11
Ort: Alingsås

Inläggav Thael » 2009-03-23 21:43:15

Jag är en 21-årig, snart 22-årig lulebo som gärna skulle vilja ha kontakt med någon trevlig norrländsk tjej. Jag har relativt få besvär med min as diagnos men jag har helt klart mina egenheter. Jag bor Hemma ;). Till mina intressen hör Star Trek, att läsa både skönliteratur och fackliteratur, lösa korsord (även om jag är ganska dålig på det), att se frågesportsprogram på tv och att se serier som House t ex och filmer. Du kan vara 19år och uppåt och får gärna ha egenheter själv och ett glatt humör med lite tålamod.
Senast redigerad av Thael 2011-05-04 14:15:37, redigerad totalt 1 gång.
Thael
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2009-03-18

Återgå till Träffar



Logga in