Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Inläggav Jossie94 » 2023-06-27 1:57:41

slackern skrev:
Jossie94 skrev:Mollie är visst med i serien, hon är ju med i ett avsnitt där hon sjunger,visserligen sjunger hon bara men hon är ju ändå med i serien, hon har ju en roll att vara en artist i serien. Eller räknas inte hennes medverkan eller vadå?


Det kallas nog att vara statist inte skådespelare.


Jag måste förtydliga. Kanske spårade lite men det jag syftade på då var att jag blev fundersam på varför serier som jag kom ihåg att jag hade sett tidigare kom upp som nytt men då kan streaming tjänsterna ha haft serien sen tagit bort den och sen köpt in den igen och detta beror på visnings avtal. Sedan har man ju sett såå mycket på youtube, olika streaming tjänster, sociala medier mm, så inte konstigt att man undrar vad man har sett eller inte XD

Några var säkert dejavu eller att de var väldigt uppenbara, tex Riverdale har ju varit väldigt likadana avsnitt genom hela serien, just nu verkar serien börja om igen så de gör saker precis som i de första säsongerna bara att de händer på ett annat sätt än tidigare.

De har tex haft många musikal avsnitt, sedan har de härmat andra serier med olika teman, dvs helt plötsligt vart det lite övernaturligt och sen nu verkar det vara som att allting börjar om igen och lite såndant, men precis som med låtar så är det svårt att skapa något helt nytt. Bara norges bidrag i eurovision, klaras låt run to the hills är inspirerade av LUmix och Gabry ponte - Monster för att det beror på att många låtar har bara ett visst antal ackord.

Såg en video där det var typ 30 låtar som var väldigt lika just pga att det bara finns ett antal ackord.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Inläggav nomemorytoday » 2023-06-27 13:13:48

Jossie94 skrev:Såg en video där det var typ 30 låtar som var väldigt lika just pga att det bara finns ett antal ackord.

Welcome
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Inläggav Jossie94 » 2023-06-27 23:26:26

nomemorytoday skrev:
Jossie94 skrev:Såg en video där det var typ 30 låtar som var väldigt lika just pga att det bara finns ett antal ackord.

Welcome


hahah, jag vet men ändå. Man tänker ändå att det är svårt att göra nya låtar så det är rimligt men alla kanske inte vet om detta. Likaså med de mest kända låtarna, de som man trott är original låtar är covers.
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Inläggav Skogkatt » 2023-06-28 0:28:29

Jossie94 skrev:hahah, jag vet men ändå. Man tänker ändå att det är svårt att göra nya låtar så det är rimligt men alla kanske inte vet om detta. Likaså med de mest kända låtarna, de som man trott är original låtar är covers.


Det är lite intressant det där, de här två låtarna till exempel är faktiskt samma låt. Men jag tror att många inte hade märkt det.



Skogkatt
 
Inlägg: 6158
Anslöt: 2021-10-02

Är detta möjligt? Samt hjälp med några låtar

Inläggav nomemorytoday » 2023-06-28 9:40:09

Plus att "Ylvis" - påminner om Ryan Gosling.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in