Morning routines

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Morning routines

Inläggav missbutterfly » 2008-11-18 11:54:29



Har ni sådana?
Det sägs ju att vi "Aspergare är i behov av rutiner för att vår vardag ska fungera" (citerar min pedagog)

För mig är morgonrutiner rätt viktiga har jag märkt. Mår mycket bättre när jag vet vad jag ska göra när jag går upp, och i vilken ordning.

Det här är min morgonrutin (nåväl, ibland hinner klockan bli lunchtid innan jag utför dem, men ändå):

*Vakna.
*Somna om och vänta på att väckarklockan ringer (två ggr.)
*Vakna och gå upp.
*Ta på mina tofflor som gärna ska stå nära sängen. (Ibland har någon petat in dem under sängen och då blir jag irriterad..)
*Sätta på kaffekokaren.
*Sätta på en fjantig playlist med musik (typ 50 cent och annan hiphop) som varar i 20 min, minst.
* Springa på löpband i 10-15 minuter.
*Äta frukost bestående av:
Två koppar kaffe (utan mjölk och socker)
En smörgås med ost och grönsaker.
Ca 1 dl färsk juice.
3 dl nyponsoppa alt. yoghurt med müsli.
*Duscha (10 min).
*Sminka mig (5-10 min).
*Tandborstning (noggrann; 5 min).
*Klä på mig kläder (2 min)..

Proceduren tar drygt en timma sammanlagt.

Inser att detta inlägg är mycket onödig info för vissa, och kanske skulle kvala in under "Nonsens"-tråden.
Men, men. För mig är det viktigt. :wink:

Nu vill jag veta vad ni har för er på morgnarna.
Har ni några vanor/ rutiner?
I så fall; tycker ni att det är bra för er?
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:39:33, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav Kristofer » 2008-11-18 12:12:51

Under arbetsdagar så har jag fasta morgonrutiner. Det är ett måste eftersom jag ska iväg till jobbet.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 16:39:34, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav hysteriskt » 2008-11-18 12:19:47

Åh fy f-n, vilken ÄCKLIG film! :lol:
Jag klarade bara av att se till 0.54.... Uuuuh, vedervärdigt...

Jag tycker att tråden är intressant, butterfly!
Jag har också morgonrutiner som jag vill få gjort, annars blir hela dagen lätt fel.

Först vaknar jag, sedan går jag på toaletten.
Borstar tänder, går på toa, tvättar händer, tvättar mig i ansiktet o.s.v.
Sedan tar jag fram kläder och tar på mig dem.
Bäddar sängen, tänder i lägenheten, drar upp persienner och rullgardin.
Sedan måste jag ha frukost, annars blir jag galen.
Jag förstår inte dem som kan gå flera timmar utan att äta på morgonen,
eller ännu värre, hoppa över frukosten...
Min frukost består av smörgås, kaffe och ibland yoghurt.
Ibland är jag nyttig, och ibland motsatsen... Det beror på hur vädret är,
hur jag har sovit, vad jag har drömt, hur jag har vaknat, vad jag ska göra under dagen m.m.

När jag, vilket som endast sker någon gång per år, sover över hos någon annan
blir jag smått tokig på att jag inte kan göra mina vanliga rutiner....
Får jag inte göra som jag brukar så känns det inte bra, helt enkelt.
Jag mår bra utav att göra allting, och i samma ordning, varje morgon. :)
Senast redigerad av hysteriskt 2011-05-04 16:39:34, redigerad totalt 1 gång.
hysteriskt
 
Inlägg: 796
Anslöt: 2008-04-04
Ort: Skåne

Inläggav Glimma » 2008-11-18 13:02:47

hysteriskt skrev:Åh fy f-n, vilken ÄCKLIG film! :lol:
Jag klarade bara av att se till 0.54.... Uuuuh, vedervärdigt...

Jag tycker att tråden är intressant, butterfly!
Jag har också morgonrutiner som jag vill få gjort, annars blir hela dagen lätt fel.

Först vaknar jag, sedan går jag på toaletten.
Borstar tänder, går på toa, tvättar händer, tvättar mig i ansiktet o.s.v.
Sedan tar jag fram kläder och tar på mig dem.
Bäddar sängen, tänder i lägenheten, drar upp persienner och rullgardin.
Sedan måste jag ha frukost, annars blir jag galen.
Jag förstår inte dem som kan gå flera timmar utan att äta på morgonen,
eller ännu värre, hoppa över frukosten...
Min frukost består av smörgås, kaffe och ibland yoghurt.
Ibland är jag nyttig, och ibland motsatsen... Det beror på hur vädret är,
hur jag har sovit, vad jag har drömt, hur jag har vaknat, vad jag ska göra under dagen m.m.

När jag, vilket som endast sker någon gång per år, sover över hos någon annan
blir jag smått tokig på att jag inte kan göra mina vanliga rutiner....
Får jag inte göra som jag brukar så känns det inte bra, helt enkelt.
Jag mår bra utav att göra allting, och i samma ordning, varje morgon. :)


Jag håller med både Butterfly och Hysteriskt. Morgonrutiner är viktiga annars funkar inte resten av dagen. För mig kan det dock se lite olika ut. Beroende på hur jag mår när jag vaknar. Om grannen låtit mig sova osv. Men jag har märkt att jag mår bra resten av dagen om jag äter frukost innan 9.30.Så jag sätter kl på först kl 6, vill vakna före dagiset, sedan ligger jag och drar mig till 6.50.

Målet är iaf att vara upp till 7.30. Då går jag upp och sätter på datorn. Går på toa osv. innan jag äter frukost försöker jag att ha klätt på mig, för jag känner mig fräschare om jag är tvättad och klar när jag äter frukosten. Den består f.ö. av mickrad gröt. Så att jag slipper hålla koll på spisen.Innan jag verkligen sätter mig ner och äter, brukar jag gå igenom Internetplatserna jag kollar, som rutin, och sedan är det dags för att äta. Duschar gör jag varannan dag för min hud blir så torr och kliig om jag duschar för ofta, även med hudkräm. Brukar självklart tvätta mig under armarna och fötterna varje dag som jag inte duschar. Man vill ju inte stinka:)!

När jag ätit tar jag medicinerna och borstar tänderna och sminkar mig efter det. Kan inte dricka vatten innan fruksot...känns som om man ska spy. Morgonrutinerna avslutas med en kopp avslappnande te och morgontv innan dagen sätter igång på allvar. Det brukar vara ca 10. Målet är att i första hand ha ätit fruksot innan 9.30 och vara helt klar till 10. Brukar oftast funka bra. Undantag finns ju alltid, beroende på om man har tider att passa på morgonen eller inte. Pluggar på distans så man kan ta det lite lugnare.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Chrilleb » 2008-11-18 15:48:13

Min morgon ser ut så här:

Famlar efter mobilen, och tittar vad klockan är . Stiger upp yrvaken och med busig-frisyr ( som en del av mina vänner kallar den ), går på toa och tvättar ansikte och mig själv, tar sedan på mig en varm övertröja , ger min katt rent och friskt vatten, brygger lite kaffe. Sätter eventuellt på teven som sällskap till frukosten som består av kaffe och smörgås med smör ( ev. ost/räkost på ) ( sitter en kvart-tjugo min ), går in och borstar tänderna, byter kläderna, kollar i väskan / påsen om allt nödvänigt är med; som kam, kollegieblock och penna, ombyte och salvor odyl e med, sen rusar jag till tåget.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6397
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Joosen » 2008-11-18 16:27:45

Jag gör samma sak varje vardagsmorgon, men jag tror inte jag skulle dö av att variera mig. På hur många sätt kan man vakna egentligen?
Jag går upp, matar fiskarna, kissar, fixar kaffe, letar frukost, dricker kaffe, äter frukost, tvättar ansiktet, sminkar mig, dricker mer kaffe, klär på mig, fixar matlåda och drar en kvart innan tåget.
Senast redigerad av Joosen 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Joosen
 
Inlägg: 256
Anslöt: 2008-05-10
Ort: Huddinge

Inläggav oscar » 2008-11-18 16:48:08

hysteriskt skrev:Åh fy f-n, vilken ÄCKLIG film! :lol:
Jag klarade bara av att se till 0.54.... Uuuuh, vedervärdigt...

Jag tycker att tråden är intressant, butterfly!
Jag har också morgonrutiner som jag vill få gjort, annars blir hela dagen lätt fel.

Först vaknar jag, sedan går jag på toaletten.
Borstar tänder, går på toa, tvättar händer, tvättar mig i ansiktet o.s.v.
Sedan tar jag fram kläder och tar på mig dem.
Bäddar sängen, tänder i lägenheten, drar upp persienner och rullgardin.
Sedan måste jag ha frukost, annars blir jag galen.
Jag förstår inte dem som kan gå flera timmar utan att äta på morgonen,
eller ännu värre, hoppa över frukosten...
Min frukost består av smörgås, kaffe och ibland yoghurt.
Ibland är jag nyttig, och ibland motsatsen... Det beror på hur vädret är,
hur jag har sovit, vad jag har drömt, hur jag har vaknat, vad jag ska göra under dagen m.m.

När jag, vilket som endast sker någon gång per år, sover över hos någon annan
blir jag smått tokig på att jag inte kan göra mina vanliga rutiner....
Får jag inte göra som jag brukar så känns det inte bra, helt enkelt.
Jag mår bra utav att göra allting, och i samma ordning, varje morgon. :)


Haha, jag tänkte samma sak; helt vidrig film. Genialt filmat. Jag är sjukskriven nu och har inga rutiner. När jag skaffar ett jobb med fasta tider kommer jag nog skapa några.
Senast redigerad av oscar 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
oscar
 
Inlägg: 157
Anslöt: 2008-10-25

Inläggav MsTibbs » 2008-11-18 22:15:47

*Leta efter vad-det-nu-är-som-låter i syfte att få tyst på eländet till vilket pris som helst.

*Hitta min dosett på mobilen och tar mina meds 0800 prick.

*somna om och vakna diverse tid senare, oftast 10-tiden, till skillnad från innan medicinerna då jag vaknade närmre 17-tiden...

*Går till badrummet i syfte att duscha och lufsar sedan ut därifrån minst två timmar (ibland 13 timmar senare) senare utan att ha minsta aning om vad jag gjort all den tiden (räknas skinpicking några timmar per dag som tvångsbeteende tro?). Samma ritual på kvällen och förmodligen även nån sväng mitt på dagen.

*Sätter på datorn och går igenom alla hemsidor. Generellt fastnar jag där i ytterligare resten av dagen fram till jag lägger mig, såvida jag inte har inbokade tider eller boendestöd som kommer den dagen.

*Ungefär vid 17-18-tiden brukar jag (ibland) bli hungrig och eventuellt gör jag nån form av mat då, typ köttbullar och makaroner. Lika ofta blir det microvärmda kanelbullar eller nån annan destruktiv skit som inte är värd att kallas mat.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav missbutterfly » 2008-11-18 22:36:13

Haha! Kul att läsa vad ni har för er på morgnarna.
Gillar att liksom få ta del av folks vardag (i mina fantasiers bildspel.) :D

MsTibbs skrev:skinpicking

Betyder? Har aldrig hört ordet tidigare. :oops:

hysteriskt skrev:Åh fy f-n, vilken ÄCKLIG film! Laughing
Jag klarade bara av att se till 0.54.... Uuuuh, vedervärdigt...


MEN det är ju DEXTER, världens bästa serie (mördare)! :-)239

oscar skrev:Genialt filmat.


Eller hur! Så j-la bra.. 8)
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav Ensamflickan » 2008-11-18 23:05:15

Rutiner är en nödvändighet för att livet ska fungera, även om jag tappat mina rutiner sen jag blev deprimerad. Men min dag börjar ungefär så här:

5:45 tänds en lampa av en timer, och samtidigt går stereon igång på svag volym med lugn, avslappningsmusik. Tanken är att jag ska gå upp då, för jag mår bra av att gå upp tidigt. (Jag går och lägger mig tidigt också.) Men som jag mår nu så går jag inte upp då, utan jag ligger kvar i sängen och lyssnar på musiken, kanske somnar om (musiken stängs av kl. 8:00). Och mår jag riktigt dåligt går jag upp och släcker lampan och stänger av musiken, och går och lägger mig igen och somnar om...

För några veckor sen, när jag inte var fullt så deprimerad, gjorde jag ett yogapass, och lite övningar för att stärka ryggen, direkt jag gick upp - när lampan tändes... (Okej, jag gick på toa först...) Får väl se om jag lyckas hitta tillbaka till det, för det kändes i alla fall bra då...

Kl 8:00 är det dags för medicin, oavsett om jag går upp då eller inte, och då måste jag äta nånting för att skona magen, men ofta blir det bara en rejäl klunk blåbärssoppa, kanske en banan också om jag har vaknat till någorlunda...

När jag väl kommer ur sängen (och gjort ev yogapass) går jag till "badrummet" och borstar tänderna, duschar och klär på mig. (Tips till dig som fick torr hud av att duscha: Skaffa luftfuktare (jag köpte en på Rusta för 399:-) och trots den torra luften här uppe (i resten av huset är det extremt torr luft) så har jag behaglig, lagom fuktig, luft i min lägenhet... Jag behöver aldrig smörja in mig - bara om luftfuktaren gått för långsamt...)

Bäddar sängen, sätter på mobilen, som jag har avstängd under natten, och sen är det dags för frukost. Beroende på vad klockan är då, kan det bli allt från en banan och lite blåbärssoppa, till resterna av middan från igår... Ibland tunnbrödrulle med smör och sallad...

Jag går gärna en promenad på morgonen också, om jag orkar...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav apkonstapel » 2008-11-19 1:27:31

Vintern är morgontröttnadens helvete. Två mobiler alltid på nya ställen i rummet, med fyra olika alarm, samt klockradio (P2) och radio i datorn (P1) väcker mig efter någon timmes idogt tryckande på snooze-knappar. När jag är uppe, skriver jag "vaken" till datorn, så sänker den volymen.

Därpå följer minst två timmars sittande med läsning samt två koppar kaffe. För att inte riskera de två timmarna kan jag utan vidare ställa klockorna på 04.00. Utan dem är jag slutkörd vid två på dagen.

Så där sitter jag. Om jag inte missar tiden äter jag gröt de dagar jag inte kan äta middag förrän till kvällen. Tio minuter innan jag måste gå hemifrån säger min mobil ifrån. Den kan mitt oregelbundna schema utantill. Då borstar jag tänderna, sköljer av mig och klär på mig något bra. Ska jag däremot inte iväg sitter jag kvar tills jag hört lunchekot.
Senast redigerad av apkonstapel 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
apkonstapel
 
Inlägg: 274
Anslöt: 2008-10-21

Inläggav MsTibbs » 2008-11-19 1:29:42

missbutterfly skrev:
MsTibbs skrev:skinpicking

Betyder? Har aldrig hört ordet tidigare. :oops:

Skinpicking är att pilla och peta på ojämnheter av alla slag i huden. Med massa ärr som följd. Men kan inte låta bli.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav missbutterfly » 2008-11-19 1:49:15

MsTibbs skrev:
missbutterfly skrev:
MsTibbs skrev:skinpicking

Betyder? Har aldrig hört ordet tidigare. :oops:

Skinpicking är att pilla och peta på ojämnheter av alla slag i huden. Med massa ärr som följd. Men kan inte låta bli.


Var på kroppen gör man detta? *Förvirrad*
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-11-19 2:26:49

Ska jag iväg till jobbet består mina morgonrutiner av att ligga kvar i sängen så länge jag kan för att sedan slänga på mig kläderna, kolla upp att jag har nycklar, pengar och busskort samt förhoppningsvis slafsa i mig lite fil . (Oftast inte).

Har jag tid plockar jag med mig MP3-spelaren och något att läsa också.

Jag brukar även gå på toa samt eventuellt blaska av mig lite.

Ska jag inte iväg någonstans så går jag upp tre timmar senare och äter en relativt stadig frukost bestående av fil och flingor, te, juice eller en frukt samt två smörgåsar.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Ensamflickan » 2008-11-19 9:17:49

MsTibbs skrev:*Går till badrummet i syfte att duscha och lufsar sedan ut därifrån minst två timmar (ibland 13 timmar senare) senare utan att ha minsta aning om vad jag gjort all den tiden (räknas skinpicking några timmar per dag som tvångsbeteende tro?). Samma ritual på kvällen och förmodligen även nån sväng mitt på dagen.


Har du möjligtvis för hög dos Concerta? :wink:
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Glimma » 2008-11-19 9:40:17

MsTibbs skrev:
missbutterfly skrev:
MsTibbs skrev:skinpicking

Betyder? Har aldrig hört ordet tidigare. :oops:

Skinpicking är att pilla och peta på ojämnheter av alla slag i huden. Med massa ärr som följd. Men kan inte låta bli.



Låter obehagligt bekant det där. Letar mest efter finnar och blir galen på mig att jag försöker hitta ngt som andra inte ens skulle tänka på. Och egentligen inte jag heller. Men det har blivit en ond procedur som jag gör allt för att bryta. Skönt att höra att det finns flera. Har också funderat på om det kan vara ngn form av tvångsberoende. Eftersom jag gör det fast jag absolut inte vill. Jag försöker tänka destruktiva konsekvenser som att det faktiskt gör ont, det blir fula märken efteråt etc...Hjälper för stunden men sedan är man likt förbannat tillbaka i det hela igen. Har t.o.m satt en borttagbar lapp på badrumsfönstret att jag inte ska klämma finnar. USCH! Jag hoppas jag kommer ur det här. Har hållit på för länge och tycker inte alls om det. Ansiktet kanske tycker det är skön massage? Konstigt ansikte i så fall.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav MsTibbs » 2008-11-19 18:57:41

missbutterfly skrev:
MsTibbs skrev:
missbutterfly skrev:[quote="MsTibbs"]skinpicking

Betyder? Har aldrig hört ordet tidigare. :oops:

Skinpicking är att pilla och peta på ojämnheter av alla slag i huden. Med massa ärr som följd. Men kan inte låta bli.


Var på kroppen gör man detta? *Förvirrad*[/quote]

Överallt. Men primärt i ansiktet.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-11-19 19:01:17

Ensamflickan skrev:
MsTibbs skrev:*Går till badrummet i syfte att duscha och lufsar sedan ut därifrån minst två timmar (ibland 13 timmar senare) senare utan att ha minsta aning om vad jag gjort all den tiden (räknas skinpicking några timmar per dag som tvångsbeteende tro?). Samma ritual på kvällen och förmodligen även nån sväng mitt på dagen.


Har du möjligtvis för hög dos Concerta? :wink:


Snarare för låg, om jag har så låg vakenhetsgrad att jag inte är medveten om vad jag gör... :D

Seriöst; detta har jag gjort i över tio års tid, jag tror det var i mellan-högstadiet som föräldrarna släpade mig till hudläkaren pga detta, så knappast nån koppling till Concertan där inte. :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav missbutterfly » 2008-11-19 22:22:55

Kan man inte få acne av att hålla på och klämma i ansiktet? :idea:
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav MsTibbs » 2008-11-20 0:52:44

missbutterfly skrev:Kan man inte få acne av att hålla på och klämma i ansiktet? :idea:


Heh jo givetvis, allt förvärras ju iaf av det. Jag hade (har?) ju alla inkluderat svåraste typen acne (hudläkarns ord om jag minns rätt) som säkert fördubblas av den där skiten, men det är ju knappast nått jag "väljer" att göra, snarare är det tvångsbeteende. Jag kan inte låta bli, trots att jag vet om konsekvenserna och inte heller ser nån vinning i det.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav antikropp » 2008-11-20 1:25:33

Jag behöver absolut rutiner, min tillvaro rasar samman vid rutinbyten tills jag har anpassat mig och skapat nya. Blir mycket planerande och pulande för att få till bra rutiner igen.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
antikropp
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2008-04-10

Inläggav Saninaé » 2008-11-20 3:42:52

Ät frukost, borsta tänderna. Så jag har ingen egentlig morgon ritual, jag brukar till och med surfa tills jag vaknar tillräckligt för att få en aptit för det förstnämnda.

Dexter intron (eller vad det kallas) är min favorit. Jag äcklas lite av att se på den men jag beundrar verkligen hur dom lyckats få en morgon ritual att se grotesk ut.
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Saninaé
Inaktiv
 
Inlägg: 1501
Anslöt: 2006-01-24
Ort: X mil från läsaren.

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-11-20 11:26:15

Jag har börjat ta som vana att läsa Aspergerforum medan jag skiter - vad ska man dra för slutsats av det? :? :wink:
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Bror Duktig » 2008-11-20 11:37:42

Bjäbbmonstret skrev:Jag har börjat ta som vana att läsa Aspergerforum medan jag skiter - vad ska man dra för slutsats av det? :? :wink:

Att du har bättre möjligheter än jag 8)
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 16:39:38, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in