Att inte få några svar från sina mobbare

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att inte få några svar från sina mobbare

Inläggav LordNelson » 2021-12-04 16:53:38

Jossie94 skrev:Många hade tex fjällräven....

Jag är väldigt normal.

Jag vet ju inte hur du agerade, men om du hela tiden köpte precis samma kläder, skor, väska som någon annan just köpt kan jag tänka mig att de ansågs som konstigt. Varför köpte du inte en ny jacka före alla andra om du ville vara balla Allan? Då hade ingen kunnat anklaga dig för att vara härmapa. Om du tex hade köpt en fjällrävenjacka innan alla andra hade en.... Du hade varit en cool trendsättare istället.

Jag iofs hålla med om alla går i likadana kläder, och att tonårstjejer är dumma i huvet.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få några svar från sina mobbare

Inläggav Skogkatt » 2021-12-04 18:05:34

Jag klarar inte göra det här själv, men mitt råd är att se framåt, inte bakåt. Det är förmodligen det smartaste du kan göra.

När de mobbade dig så stal de tid från dig. Om du tänker på det och spenderar tid på det nu, så låt du dem stjäla ännu mer tid från dig. De förlorar ingenting, det är bara dig det går utöver. Och det är inte rätt, det är inte bra.

Och svaret på din fråga kan faktiskt vara så enkelt som detta; Många folk är skitstövlar. Det kanske inte finns något mer bakom det, några folk är bara skitstövlar.

Det visar sig också att många som mobbade människor i skolan själva hade stora problem. Det hade inget att göra med dem som blev mobbade, det handlade om svaga människor som inte klarade ta itu med sina egna problem och mobbade andra folk i stället.

Låt inte folk stjäla din tid.
Skogkatt
Får inte posta
 
Inlägg: 6059
Anslöt: 2021-10-02

Att inte få några svar från sina mobbare

Inläggav Jossie94 » 2021-12-06 0:08:00

Men många skriver ju tex böcker om det för att få sin historia, många influencers eller youtubers har ju skrivit böcker. Och säkert de med diagnoser också eller de är många som är kända som har diagnoser. Jag vill inte nämna namn men hade de inte sagt något om sina diagnoser offentligt så hade jag inte kunnat gissa att de hade diagnoser såvida de inte har en typisk diagnos look. Alltså att det blir lite bekräftat genom handlingar och socialt och klädstilen som kan antyda på en diagnos.


Alltså, det var ju inte så att jag härmade folk på det sättet. Utan det var ju mer generalisering, att man såg att de flesta hade fjällräven eller något annat som man skulle ha för att passa in. Det var inte hon eller han har det eller det, utan det var mer helheten. Man blir inspirerad och det är inte samma sak som att härma känner jag. För det är ju som sagt svårt att inte härma folk som ser likadana ut XD Eller hur man nu säger...
Jossie94
 
Inlägg: 1562
Anslöt: 2019-06-25

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in