Britney Spears

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Britney Spears

Inläggav manne » 2021-07-01 12:09:50

är inte detta exe på övergrepp inom den Amerikanska psykiatrin.

och varför så får hennes pappa bli överförmyndare borde de inte vara någon utomstående person.?
Hennes pappa verkar vara som en diktator.?

https://www.expressen.se/noje/domen-bri ... n-pappa--/

Är det hennes pappa eller är det psykiatrin som står för förmynderiet och rätts övergreppen.?

när jag tänker på henne så tänker jag på den där filmen. :o :-)063 :?:

Att omyndighetsförklara någon i modern tiden är väl olagligt.?
Hur kan det komma sig att USA som är det demokratiskt land har mera överförmynderi och diktatoriskt psykiatri än vi har i Sverige.?

så varför så har USA mera förmynderi än vårat land då varför så är det så.?

https://www.google.se/search?q=changeli ... wt-Abi9dxM

tänker på denna film när jag tänker på henne och hur kan det komma sig att hennes pappa får leka diktator och styra över någon som är myndig.?
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 16:42:19

manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 16:50:52

någon som vet varför hennes pappa har rätt att leka fascist diktator,?
Förstår inte hur en föräldrar kan ha så mycket makt över ett vuxet och myndigt barn.? :o :-)063 :?:

benito mussolini

https://www.google.se/search?q=benito+m ... xmZFXGngxM

https://www.google.se/search?q=benito+m ... H3u2F9SHIM

Förstår om hon vill be sin Fascist diktator pappa fara och flyga- :-)063 :o :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav slackern » 2021-07-01 16:54:17

Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?
slackern
 
Inlägg: 43694
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 16:57:52

slackern skrev:Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?


NJa godemannen får man välja själv och man behöver inte ha någon släkting som är Godman utan för får välja helst själv någon utomstående som kan för ens rättigheter och föra ens talan och bestrida rättigheterna och sörja för person.

känns lite som denna film faktiskt när jag tänker på henne. :o :-)063 :?:
Changeling Trailer [HD]
https://www.youtube.com/watch?v=PmfjureC-5I
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 16:59:48

slackern skrev:Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?


det får man men man får inte omyndighets förklara personer i modern tid det är olagligt det. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-07-01 17:03:23

Hon hade väl psykiska problem och det fanns risk för att hon slösade bort sina pengar och gjorde saker som kunde skada henne själv. Men nu har det gått 13 år!

Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 17:07:44

Alien skrev:Hon hade väl psykiska problem och det fanns risk för att hon slösade bort sina pengar och gjorde saker som kunde skada henne själv. Men nu har det gått 13 år!

Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


Ja det påminner lite om 50 talet och sterilisering av fattiga kvinnor ju. :o :-)063 :?:

Mellan 1973 och 1976 steriliserades 3406 kvinnor ur olika grupper av ursprungsbefolkningar i USA, utan kvinnornas samtycke.
---
I Peru antogs 1996 ett befolkningsplaneringsprogram för att minska fattigdomen i landet. I programmet ingick tvångssteriliseringar, ofta på fattiga kvinnor ur ursprungsbefolkningen som talade Quechua.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngssterilisering

tycker att det stinker fascism om det. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 17:11:22

Alien skrev:Hon hade väl psykiska problem och det fanns risk för att hon slösade bort sina pengar och gjorde saker som kunde skada henne själv. Men nu har det gått 13 år!

Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


jag köpte hennes best OF cd skiva under ca 2000 talet och gav bort den till min lille bror när han fyllde år när jag var ca 18-19 år gammal. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav LordNelson » 2021-07-01 17:11:50

Vad är det som felas henne då? Värden är full av psykfall men endast ett fåtal lever under det reglementet.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 17:19:20

Alien skrev:Hon hade väl psykiska problem och det fanns risk för att hon slösade bort sina pengar och gjorde saker som kunde skada henne själv. Men nu har det gått 13 år!

Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


Min fråga är det psykiatrin i USA som har står för rättsövergreppen eller det endast fadern.? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav slackern » 2021-07-01 18:01:05

Alien skrev:Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


Hon verkar ha två barn redan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears
slackern
 
Inlägg: 43694
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Britney Spears.?

Inläggav Karamell » 2021-07-01 18:08:08

Stackars Britney. Hoppas hon inte begår självmord.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 18:21:56

slackern skrev:
Alien skrev:Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


Hon verkar ha två barn redan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears


tycker att hon skall ha den rätt en skaffa så många barn som hon vill ju.

många fattiga i 3 världen har ju tex 10 barn ju.
Många fattig mellan östern invandrare här i förorten har ju också många av dem jävla massa barn och kan inte kvinnan eller modern ta han om dem så kan samhället ta hand om barnen ju.

samma princip borde gälla Spears hon skall ha den rätten att skaffa så många barn hon vill.
kan hon inte ta hand om den så kan det amerikanska samhället ta hand om barnen :o :-)063 :?:
Hur många fattiga familjer här tex i förorten har mera än 2 barn väldigt många ju.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Sheyen » 2021-07-01 18:47:04

Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Britney Spears.?

Inläggav Marjatta » 2021-07-01 18:54:22

manne skrev:
slackern skrev:Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?


det får man men man får inte omyndighets förklara personer i modern tid det är olagligt det. :o :-)063 :?:


I Sverige har vi avskaffat omyndigförklaringen, ja. 1989, tydligen. Men det kan nog vara olika i olika länder.

Jag hörde någon som påstod att det Britneys pappa är för henne snarare motsvarar det som i Sverige kallas förvaltare. Det är lite likt en förmyndare men inte riktigt lika långtgående. Den som omyndigförklarades förlorade rösträtt och all rätt att bestämma över sitt liv. Förvaltarskap är väl ungefär mittemellan omyndigförklaring och att ha god man.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Britney Spears.?

Inläggav slackern » 2021-07-01 18:55:20

Marjatta skrev:
manne skrev:
slackern skrev:Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?


det får man men man får inte omyndighets förklara personer i modern tid det är olagligt det. :o :-)063 :?:


I Sverige har vi avskaffat omyndigförklaringen, ja. 1989, tydligen. Men det kan nog vara olika i olika länder.

Jag hörde någon som påstod att det Britneys pappa är för henne snarare motsvarar det som i Sverige kallas förvaltare. Det är lite likt en förmyndare men inte riktigt lika långtgående. Den som omyndigförklarades förlorade rösträtt och all rätt att bestämma över sitt liv. Förvaltarskap är väl ungefär mittemellan omyndigförklaring och att ha god man.


Förvaltare tack det var ordet jag sökte eller menade.
slackern
 
Inlägg: 43694
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 19:27:13

Marjatta skrev:
manne skrev:
slackern skrev:Det är väl många som har en släkting som godman eller förmyndare här i Sverige?


det får man men man får inte omyndighets förklara personer i modern tid det är olagligt det. :o :-)063 :?:


I Sverige har vi avskaffat omyndigförklaringen, ja. 1989, tydligen. Men det kan nog vara olika i olika länder.

Jag hörde någon som påstod att det Britneys pappa är för henne snarare motsvarar det som i Sverige kallas förvaltare. Det är lite likt en förmyndare men inte riktigt lika långtgående. Den som omyndigförklarades förlorade rösträtt och all rätt att bestämma över sitt liv. Förvaltarskap är väl ungefär mittemellan omyndigförklaring och att ha god man.


Bra det för att omyndighetsförklara folk är lika med fascism tycker jag eller Benito Mussolini. :!:

benito mussolini

https://www.google.se/search?q=benito+m ... FgePOsAmVM

https://www.google.se/search?q=benito+m ... H3u2F9SHIM
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 19:32:26

slackern skrev:
Marjatta skrev:
manne skrev:
det får man men man får inte omyndighets förklara personer i modern tid det är olagligt det. :o :-)063 :?:


I Sverige har vi avskaffat omyndigförklaringen, ja. 1989, tydligen. Men det kan nog vara olika i olika länder.

Jag hörde någon som påstod att det Britneys pappa är för henne snarare motsvarar det som i Sverige kallas förvaltare. Det är lite likt en förmyndare men inte riktigt lika långtgående. Den som omyndigförklarades förlorade rösträtt och all rätt att bestämma över sitt liv. Förvaltarskap är väl ungefär mittemellan omyndigförklaring och att ha god man.


Förvaltare tack det var ordet jag sökte eller menade.


Ja det stämmer det men dessa finns till för att sörja för person och för att stå upp för ens rättigheter i samhället.

precis som en försvars advokat så skall de skydda en och hjälpa och sörja för person. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Marjatta » 2021-07-01 21:04:35

Sheyen skrev:Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.


Jag lyssnade på en dokumentär om Britneys liv och "Free Britney"-rörelsen bland hennes fans. Jag tycker också det är svårt att avgöra. Undrade på beskrivningen om hon möjligen kan ha bipolär sjukdom. Den som är uppe i ett maniskt skov kan slösa bort allt den äger och har på en grisblink. Tycker ändå det låter som att pappan fått lite väl mycket att bestämma om men som sagt, svårt att avgöra på avstånd.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 21:21:41

Marjatta skrev:
Sheyen skrev:Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.


Jag lyssnade på en dokumentär om Britneys liv och "Free Britney"-rörelsen bland hennes fans. Jag tycker också det är svårt att avgöra. Undrade på beskrivningen om hon möjligen kan ha bipolär sjukdom. Den som är uppe i ett maniskt skov kan slösa bort allt den äger och har på en grisblink. Tycker ändå det låter som att pappan fått lite väl mycket att bestämma om men som sagt, svårt att avgöra på avstånd.


jag har för mig att hon käkar lithium :o :-)063 :?:
läste det någonstans så jag är säker på att hon lider av ångest och oro och är manopressive. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 21:23:02

Marjatta skrev:
Sheyen skrev:Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.


Jag lyssnade på en dokumentär om Britneys liv och "Free Britney"-rörelsen bland hennes fans. Jag tycker också det är svårt att avgöra. Undrade på beskrivningen om hon möjligen kan ha bipolär sjukdom. Den som är uppe i ett maniskt skov kan slösa bort allt den äger och har på en grisblink. Tycker ändå det låter som att pappan fått lite väl mycket att bestämma om men som sagt, svårt att avgöra på avstånd.


dessa tabletter käkar hon.
Lithionit®
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=1 ... &docType=3
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 21:24:34

Marjatta skrev:
Sheyen skrev:Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.


Jag lyssnade på en dokumentär om Britneys liv och "Free Britney"-rörelsen bland hennes fans. Jag tycker också det är svårt att avgöra. Undrade på beskrivningen om hon möjligen kan ha bipolär sjukdom. Den som är uppe i ett maniskt skov kan slösa bort allt den äger och har på en grisblink. Tycker ändå det låter som att pappan fått lite väl mycket att bestämma om men som sagt, svårt att avgöra på avstånd.


tror att jag läste att hon äter dessa där pillren. :o :-)063 :?:

https://www.internetmedicin.se/material/Litiumbeh.pdf
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-07-01 21:26:40

manne skrev:
slackern skrev:
Alien skrev:Hon har en spiral som hon inte får ta ut. Hon kan alltså inte skaffa fler barn. Det låter som Kina under ettbarnspolitiken.


Hon verkar ha två barn redan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears


tycker att hon skall ha den rätt en skaffa så många barn som hon vill ju.

många fattiga i 3 världen har ju tex 10 barn ju.
Många fattig mellan östern invandrare här i förorten har ju också många av dem jävla massa barn och kan inte kvinnan eller modern ta han om dem så kan samhället ta hand om barnen ju.

samma princip borde gälla Spears hon skall ha den rätten att skaffa så många barn hon vill.t
kan hon inte ta hand om den så kan det amerikanska samhället ta hand om barnen :o :-)063 :?:
Hur många fattiga familjer här tex i förorten har mera än 2 barn väldigt många ju.

Nu är ju inte Britney Spears precis fattig, även om hennes far kontrollerar hennes ekonomi.

Men kanske anses hon för psykiskt labil för att kunna ta hand om ett litet barn. Men jag tror inte hon kunde ha tvingats att ha spiral i Sverige. Det är ett mycket stort ingrepp i människors frihet. En slags tvångssterilisering, och sådant har vi inte i Sverige längre.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in