Britney Spears

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-01 21:57:34

Alien skrev:
manne skrev:
slackern skrev:
Hon verkar ha två barn redan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears


tycker att hon skall ha den rätt en skaffa så många barn som hon vill ju.

många fattiga i 3 världen har ju tex 10 barn ju.
Många fattig mellan östern invandrare här i förorten har ju också många av dem jävla massa barn och kan inte kvinnan eller modern ta han om dem så kan samhället ta hand om barnen ju.

samma princip borde gälla Spears hon skall ha den rätten att skaffa så många barn hon vill.t
kan hon inte ta hand om den så kan det amerikanska samhället ta hand om barnen :o :-)063 :?:
Hur många fattiga familjer här tex i förorten har mera än 2 barn väldigt många ju.

Nu är ju inte Britney Spears precis fattig, även om hennes far kontrollerar hennes ekonomi.

Men kanske anses hon för psykiskt labil för att kunna ta hand om ett litet barn. Men jag tror inte hon kunde ha tvingats att ha spiral i Sverige. Det är ett mycket stort ingrepp i människors frihet. En slags tvångssterilisering, och sådant har vi inte i Sverige längre.


JA det är sjukt och vidrigt och elakt att hon tvingas att ha en spiral .!
tycker att hon skall välja fritt om hon vill ha barn eller inte det är upp till henne det. :!:
Är det psykiatrin eller fadern som tvingar på en spiral och alla psykiska övergreppen och förmynderiet.?
Är psykiatrin I USA mera överförmynderi och tvång och så än det är här i Sverige .?
Finns ju tex många familjer här i landet i förorterna som skaffar typ 10 barn och ingen tvingar på dem någon spiral.det där med spiral kan missbrukas ett sådant övergrepp kan missbrukas ju.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav slackern » 2021-07-01 22:29:18

Alien skrev:
manne skrev:
slackern skrev:
Hon verkar ha två barn redan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Britney_Spears


tycker att hon skall ha den rätt en skaffa så många barn som hon vill ju.

många fattiga i 3 världen har ju tex 10 barn ju.
Många fattig mellan östern invandrare här i förorten har ju också många av dem jävla massa barn och kan inte kvinnan eller modern ta han om dem så kan samhället ta hand om barnen ju.

samma princip borde gälla Spears hon skall ha den rätten att skaffa så många barn hon vill.t
kan hon inte ta hand om den så kan det amerikanska samhället ta hand om barnen :o :-)063 :?:
Hur många fattiga familjer här tex i förorten har mera än 2 barn väldigt många ju.

Nu är ju inte Britney Spears precis fattig, även om hennes far kontrollerar hennes ekonomi.

Men kanske anses hon för psykiskt labil för att kunna ta hand om ett litet barn. Men jag tror inte hon kunde ha tvingats att ha spiral i Sverige. Det är ett mycket stort ingrepp i människors frihet. En slags tvångssterilisering, och sådant har vi inte i Sverige längre.


Här kan man läsa själv om spiralen och så kan man ta ställning själv hur det förhåller sig, så kan det även vara bra att kolla upp lagarna i delstaten hon bor i och se om det finns någon laglig grund kring det hela.

She claims the people controlling her life won’t even let her take out her IUD, despite her desire to have a third child. “

https://www.msnbc.com/opinion/britney-s ... n-n1272260

Nu påstår jag inte på något sätt ett det inte skulle vara sant men för det första så är det bäst att kolla upp delstaten där hon bor och hur pass långt förvaltaren får begränsa hennes sexuella reproduktion.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Britney Spears.?

Inläggav Marjatta » 2021-07-02 9:46:38

manne skrev:
Marjatta skrev:
Sheyen skrev:Det är svårt att svara på när man inte vet hur trasigt hennes liv varit. Vissa människor behöver hjälp.


Jag lyssnade på en dokumentär om Britneys liv och "Free Britney"-rörelsen bland hennes fans. Jag tycker också det är svårt att avgöra. Undrade på beskrivningen om hon möjligen kan ha bipolär sjukdom. Den som är uppe i ett maniskt skov kan slösa bort allt den äger och har på en grisblink. Tycker ändå det låter som att pappan fått lite väl mycket att bestämma om men som sagt, svårt att avgöra på avstånd.


jag har för mig att hon käkar lithium :o :-)063 :?:
läste det någonstans så jag är säker på att hon lider av ångest och oro och är manopressive. :!:


Jag är alls inte insatt i fallet Britney Spears men käkar man litium är man nog manodepressiv, ja.

I Sverige tror jag inte att man skulle sätta någon under förvaltare för att den riskerar slösa bort sina pengar. Inte idag. Nu minns jag inte namnet, men en svensk kvinnlig journalist har skrivit en bok om livet med sin manodepressive man. När han hade maniska perioder slösade han omedelbart bort alla pengar han hade. De flyttade ut till skogen där det inte fanns krogar där han kunde supa bort sina pengar ... men hon hade säkert sovit bättre på nätterna om man kunnat göra någon ansvarig för makens ekonomi och pytsa ut lagom mycket fickpengar. Det här är inte saker jag direkt kan, men jag tror verkligen inte att fallet Britney Spears hade kunnat inträffa i Sverige. På gott och ont.
Marjatta
 
Inlägg: 3690
Anslöt: 2020-02-15

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 9:49:48

Marjatta skrev:Jag är alls inte insatt i fallet Britney Spears men käkar man litium är man nog manodepressiv, ja.

I Sverige tror jag inte att man skulle sätta någon under förvaltare för att den riskerar slösa bort sina pengar. Inte idag. Nu minns jag inte namnet, men en svensk kvinnlig journalist har skrivit en bok om livet med sin manodepressive man. När han hade maniska perioder slösade han omedelbart bort alla pengar han hade. De flyttade ut till skogen där det inte fanns krogar där han kunde supa bort sina pengar ... men hon hade säkert sovit bättre på nätterna om man kunnat göra någon ansvarig för makens ekonomi och pytsa ut lagom mycket fickpengar. Det här är inte saker jag direkt kan, men jag tror verkligen inte att fallet Britney Spears hade kunnat inträffa i Sverige. På gott och ont.


Det verkar som om deras psykiatri där borta är mera icke demokratiskt och totalitär och mera av överförmynderi.?

:o :-)063 :?:

kan det vara så att hon bor i en ultra konservativ stat.?
och inte i en liberal stat kan det bero på det över förmynderiet och där av den icke demokratiska psykiatrin.?

saudi arabia
tycker att det känns lite saudi arabia över det hela. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 11:08:49

Ja det underligt det luktar 50 tals icke demokratiskt psykiatri över det hela. :o :-)063 :?:
psykiatrin utvecklas hela tiden och patienterna får hela tiden mera rättigheter i samhället. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 11:59:10

slackern skrev:
Alien skrev:
manne skrev:
tycker att hon skall ha den rätt en skaffa så många barn som hon vill ju.

många fattiga i 3 världen har ju tex 10 barn ju.
Många fattig mellan östern invandrare här i förorten har ju också många av dem jävla massa barn och kan inte kvinnan eller modern ta han om dem så kan samhället ta hand om barnen ju.

samma princip borde gälla Spears hon skall ha den rätten att skaffa så många barn hon vill.t
kan hon inte ta hand om den så kan det amerikanska samhället ta hand om barnen :o :-)063 :?:
Hur många fattiga familjer här tex i förorten har mera än 2 barn väldigt många ju.

Nu är ju inte Britney Spears precis fattig, även om hennes far kontrollerar hennes ekonomi.

Men kanske anses hon för psykiskt labil för att kunna ta hand om ett litet barn. Men jag tror inte hon kunde ha tvingats att ha spiral i Sverige. Det är ett mycket stort ingrepp i människors frihet. En slags tvångssterilisering, och sådant har vi inte i Sverige längre.


Här kan man läsa själv om spiralen och så kan man ta ställning själv hur det förhåller sig, så kan det även vara bra att kolla upp lagarna i delstaten hon bor i och se om det finns någon laglig grund kring det hela.

She claims the people controlling her life won’t even let her take out her IUD, despite her desire to have a third child. “

https://www.msnbc.com/opinion/britney-s ... n-n1272260

Nu påstår jag inte på något sätt ett det inte skulle vara sant men för det första så är det bäst att kolla upp delstaten där hon bor och hur pass långt förvaltaren får begränsa hennes sexuella reproduktion.


tycker att hon skall få ha hur många barn som helst ju.
kan hon inte ta hand om dem så kan samhället ta hand om dem eller hjälpa till med uppfostran. :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Zia1985 » 2021-07-02 12:25:53

manne skrev:tycker att hon skall få ha hur många barn som helst ju.
kan hon inte ta hand om dem så kan samhället ta hand om dem eller hjälpa till med uppfostran.


Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 13:15:27

Zia1985 skrev:
manne skrev:tycker att hon skall få ha hur många barn som helst ju.
kan hon inte ta hand om dem så kan samhället ta hand om dem eller hjälpa till med uppfostran.


Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Hon har pengar hon kan anställa en barn flicka eller någon som hjälper till att tas hand om barnen. :o :-)063
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 13:18:44

Zia1985 skrev:
manne skrev:tycker att hon skall få ha hur många barn som helst ju.
kan hon inte ta hand om dem så kan samhället ta hand om dem eller hjälpa till med uppfostran.


Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Man får inte hindra folk från att skaffa barn många i förorten brukar få barn tidigt och en jävla massa barn.
ingen säger till dem att de inte får skaffa barn. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-07-02 13:59:26

manne skrev:
Zia1985 skrev:
manne skrev:tycker att hon skall få ha hur många barn som helst ju.
kan hon inte ta hand om dem så kan samhället ta hand om dem eller hjälpa till med uppfostran.


Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Hon har pengar hon kan anställa en barn flicka eller någon som hjälper till att tas hand om barnen. :o :-)063

Barnafadern bör också ta ansvar. Jag antar att hon har en pojkvän.

Sedan har hon två syskon också som borde kunna stödja henne. Och det finns också en mormor. Vet inte hur förhållandet till henne är mtp att hon vill bli av med sin fars förmyndarskap.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 14:04:21

Alien skrev:
manne skrev:
Zia1985 skrev:
Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Hon har pengar hon kan anställa en barn flicka eller någon som hjälper till att tas hand om barnen. :o :-)063

Barnafadern bör också ta ansvar. Jag antar att hon har en pojkvän.

Sedan har hon två syskon också som borde kunna stödja henne. Och det finns också en mormor. Vet inte hur förhållandet till henne är mtp att hon vill bli av med sin fars förmyndarskap.


JA precis menar det och hon kan också anställa en barn flicka också. :o :-)063 :?:
Mina kusiner hade en barn flicka som tog hand om dem när de varas små.de föddes förmögna.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 19:29:00

Alien skrev:
manne skrev:
Zia1985 skrev:
Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Hon har pengar hon kan anställa en barn flicka eller någon som hjälper till att tas hand om barnen. :o :-)063

Barnafadern bör också ta ansvar. Jag antar att hon har en pojkvän.

Sedan har hon två syskon också som borde kunna stödja henne. Och det finns också en mormor. Vet inte hur förhållandet till henne är mtp att hon vill bli av med sin fars förmyndarskap.


Ja precis många rika amerikaner har ju en sådan där. :o :?:

https://www.google.se/search?q=nanny+tv ... zHvcX2bBKM

https://www.google.se/search?q=nanny+tv ... Vr0LBO6G0M

https://www.google.se/search?q=nanny+tv ... 1ClGL84LTM
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-07-02 19:33:52

Alien skrev:
manne skrev:
Zia1985 skrev:
Hur ofta blir det lyckat när samhället måste gå in och omhänderta barn från föräldrar?
Tänker du någonsin på konsekvenser?
Alla är inte lämpliga föräldrar. Vet inget om hur Britneys barn har det, så d är kanske en OT kommentar..


Hon har pengar hon kan anställa en barn flicka eller någon som hjälper till att tas hand om barnen. :o :-)063

Barnafadern bör också ta ansvar. Jag antar att hon har en pojkvän.

Sedan har hon två syskon också som borde kunna stödja henne. Och det finns också en mormor. Vet inte hur förhållandet till henne är mtp att hon vill bli av med sin fars förmyndarskap.


Hur som helst det där med tvång och icke demokrati och spiral och allt det där får en att tänka på Saudiarabien och prinsarnas makt där över sina kvinnor. :o :-)063 :?:
sådant skit hör inte hemma i en demokrati.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-08-08 11:23:58

I Sverige skulle inte detta kunna hända enligt en svensk jurist.

UNT 7 AUGUSTI 2021 skrev:2008 sattes Britney Spears under sin far Jamie Spears förmyndarskap, till följd av oro för hennes psykiska hälsa och potentiella missbruksproblem.

Förmyndarskapet styr dels över henne som person, dels över hennes tillgångar. I ett uppmärksammat tal i rätten berättade sångerskan att hon hindras från att gifta sig med sin pojkvän samt att hon stoppats från att ta ut sin spiral och därför inte kan skaffa barn. Hon har också uppgett sig behandlas med det starka läkemedlet litium mot sin vilja.

Enligt Kalle Larsson, förbundsjurist på Sveriges Kommuner och Regioner, är det inte tillåtet att behandla någon på samma vis i Sverige.

Den som har förvaltare i Sverige kan fortfarande träffa den man vill, rösta, ingå äktenskap och göra egna medicinska val.
https://unt.se/artikel/juristen-britney ... e/r12m8k1l

Spoiler: visa
Det krävs ganska mycket för att en person ska få en förvaltare. Man ska också kunna få förvaltarskapet upphävt el utbytt mot en god man. Godmanskap bygger på samtycke.

Trots att vissa delstater i USA tillåter betydligt större inskränkningar, är ett svenskt förvaltarskap en starkt ingripande åtgärd, menar förbundsjuristen. Därför prövas förvaltarskapet varje år av överförmyndaren och när som helst kan man begära att det ska upphöra, så får rätten pröva saken.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Britney Spears.?

Inläggav Heidi79 » 2021-08-08 21:05:16

manne skrev:någon som vet varför hennes pappa har rätt att leka fascist diktator,?
Förstår inte hur en föräldrar kan ha så mycket makt över ett vuxet och myndigt barn.?


ungefär som min pappa hade över mig..tils fjol höst.. :-)063
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Britney Spears.?

Inläggav Huggorm » 2021-08-08 21:15:15

Det känns väl lite som ett övergrepp att tvinga henne ha spiral, men å andra sidan verkar hon inte vara i stånd att ta hand om några barn. Att tvinga någon ha spiral är lite i stil med tvångssterilisering, och det är ju ett lite känsligt kapitel här i Sverige.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-08-08 21:26:11

Huggorm skrev:Det känns väl lite som ett övergrepp att tvinga henne ha spiral, men å andra sidan verkar hon inte vara i stånd att ta hand om några barn. Att tvinga någon ha spiral är lite i stil med tvångssterilisering, och det är ju ett lite känsligt kapitel här i Sverige.


under 1800 talet så omyndighetsförklarade man folk. :o :-)063 :?:

samma sak med 50-60 tal ta tex de stor mentalsjukhusen Beckomberga mm.
låt oss inte göra om samma misstag som psykiatrin stod och symboliserade för förr i tiden. :-)056 :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Heidi79 » 2021-08-08 22:20:17

Huggorm skrev:Det känns väl lite som ett övergrepp att tvinga henne ha spiral, men å andra sidan verkar hon inte vara i stånd att ta hand om några barn. Att tvinga någon ha spiral är lite i stil med tvångssterilisering, och det är ju ett lite känsligt kapitel här i Sverige.


Va tycks om tvinga nån ha p-stav då? Hormon implant..?
har haft över 10 år
Å det inte på min önskan

Och innan dess tvngad p-spruta..

Haft prevention på tvång sedan sexuellt aktiv..och innan dess även

:-)004
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Britney Spears.?

Inläggav Heidi79 » 2021-08-08 22:22:43

Enligt föraldrar måste klara ta hand själv sig..innan kan få barn..
Å då inte ja kan..därför ja beroande dom på
saknar modenhet vara mamma
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Britney Spears.?

Inläggav Huggorm » 2021-08-08 22:24:57

Heidi79 skrev:
Huggorm skrev:Det känns väl lite som ett övergrepp att tvinga henne ha spiral, men å andra sidan verkar hon inte vara i stånd att ta hand om några barn. Att tvinga någon ha spiral är lite i stil med tvångssterilisering, och det är ju ett lite känsligt kapitel här i Sverige.


Va tycks om tvinga nån ha p-stav då? Hormon implant..?
har haft över 10 år
Å det inte på min önskan

Och innan dess tvngad p-spruta..

Haft prevention på tvång sedan sexuellt aktiv..och innan dess även

:-)004
Jag tror inte du skulle klara det stora ansvar och heltidsjobb som det innebär att ta hand om ett barn, så därför är det bra att du har fått de där preventivmedlen. Det är den hårda sanningen. Jag förstår att det inte känns så bra för dig, men man måste tänka på barnet också. Det krävs otroligt mycket av en förälder för att ta hand om ett barn på ett bra sätt.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-08-09 1:44:52

Jag tycker det låter som en diktatur att andra ska bestämma om man får gifta sig och om man får skaffa barn. Eller att man blir tvångsmedicinerad - i flera år? Hon är ju inte så dålig att hon är tvångsintagen på mentalsjukhus.

Men det var väl i USA man började med tvångssterilisering en gång. Mentaliteten tycks finnas kvar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-08-09 8:55:56

Alien skrev:Jag tycker det låter som en diktatur att andra ska bestämma om man får gifta sig och om man får skaffa barn. Eller att man blir tvångsmedicinerad - i flera år? Hon är ju inte så dålig att hon är tvångsintagen på mentalsjukhus.

Men det var väl i USA man började med tvångssterilisering en gång. Mentaliteten tycks finnas kvar.


Ja precis när det gäller Godman eller förvaltare så skall det bygga på samförstånd och frivillighet.

sedan så skall personen vara någon utomstående person.

har man förvaltare eller Godman så är det som sagt frivilligt. :!:
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav manne » 2021-08-09 9:27:53

precis vi lever ju inte i en fascist stat eller Saudiarabien. :o :-)063 :?:

https://www.google.se/search?q=Den+nya+ ... v6buASutOM

https://www.google.se/search?q=Den+nya+ ... V-rMTZFQmM

finns en film som steriliseringarna. :!:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18380
Anslöt: 2007-08-23

Britney Spears.?

Inläggav Alien » 2021-08-09 14:07:38

manne skrev:
Alien skrev:Jag tycker det låter som en diktatur att andra ska bestämma om man får gifta sig och om man får skaffa barn. Eller att man blir tvångsmedicinerad - i flera år? Hon är ju inte så dålig att hon är tvångsintagen på mentalsjukhus.

Men det var väl i USA man började med tvångssterilisering en gång. Mentaliteten tycks finnas kvar.


Ja precis när det gäller Godman eller förvaltare så skall det bygga på samförstånd och frivillighet.

sedan så skall personen vara någon utomstående person.

har man förvaltare eller Godman så är det som sagt frivilligt. :!:

God man är frivilligt men förvaltare kan utses mot personens vilja.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in