Arbeta hemifrån?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Arbeta hemifrån?

Inläggav rapchic » 2018-05-31 20:10:56

BellaBelle skrev:
Fretshi skrev:Du kanske ska bli författare eller musiker då kommer du kunna jobba hemifrån.


Musik låter ju! Fast jag spelar mest gitarr, det hörs inte så mycket till grannar. Författare är mer tysta.

Nej det behöver det inte göra. Man kan koppla en elgitarr till hörlurar tex eller direkt till inspelning utan ljud ut
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Arbeta hemifrån?

Inläggav Solblomma » 2018-05-31 21:33:34

rapchic skrev:
BellaBelle skrev:
Fretshi skrev:Du kanske ska bli författare eller musiker då kommer du kunna jobba hemifrån.


Musik låter ju! Fast jag spelar mest gitarr, det hörs inte så mycket till grannar. Författare är mer tysta.

Nej det behöver det inte göra. Man kan koppla en elgitarr till hörlurar tex eller direkt till inspelning utan ljud ut

Det funkar bra att spela med hörlurar. Mina barn spelar piano, gitarr och bas med hörlurar på. Jag skulle inte bli glad om de spelade utan, klarar inte av så mycket ljud, även om det låter fint! :-)096
Solblomma
 
Inlägg: 1191
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Re: Arbeta hemifrån?

Inläggav Heliora » 2018-06-01 21:12:37

Att kunna jobba hemifrån är inte samma sak som att inte ha någon riktig arbetsplats alls och alltså till 100 % jobba hemifrån. Det är nog många på kontor bl a som har möjlighet att jobba hemifrån några enstaka dagar i veckan och behöver inte alls bli ensamt. Man har ju ofta kontakt med sina kollegor via mail/telefon.

Inom yrken som administratör, handläggare, registrator, arkivarie finns möjlighet att jobba hemifrån ibland, dock måste man tänka på att dessa yrken även kräver en hög social förmåga när man väl är på jobbet.

Vill man jobba hemifrån på heltid så är utbudet inte lika stort. Då får man kanske bli egenföretagare.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Arbeta hemifrån?

Inläggav BellaBelle » 2018-06-05 14:55:31

Heliora skrev:Att kunna jobba hemifrån är inte samma sak som att inte ha någon riktig arbetsplats alls och alltså till 100 % jobba hemifrån. Det är nog många på kontor bl a som har möjlighet att jobba hemifrån några enstaka dagar i veckan och behöver inte alls bli ensamt. Man har ju ofta kontakt med sina kollegor via mail/telefon.

Inom yrken som administratör, handläggare, registrator, arkivarie finns möjlighet att jobba hemifrån ibland, dock måste man tänka på att dessa yrken även kräver en hög social förmåga när man väl är på jobbet.

Vill man jobba hemifrån på heltid så är utbudet inte lika stort. Då får man kanske bli egenföretagare.


Egenföretagare får väl en massa pappersjobb? :-)063
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Arbeta hemifrån?

Inläggav BellaBelle » 2018-06-05 14:56:27

Solblomma skrev:
rapchic skrev:
BellaBelle skrev:
Musik låter ju! Fast jag spelar mest gitarr, det hörs inte så mycket till grannar. Författare är mer tysta.

Nej det behöver det inte göra. Man kan koppla en elgitarr till hörlurar tex eller direkt till inspelning utan ljud ut

Det funkar bra att spela med hörlurar. Mina barn spelar piano, gitarr och bas med hörlurar på. Jag skulle inte bli glad om de spelade utan, klarar inte av så mycket ljud, även om det låter fint! :-)096


Aha, jag har bara en vanlig analog gitarr. :mrgreen:
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Arbeta hemifrån?

Inläggav rapchic » 2018-06-05 17:38:59

BellaBelle skrev:
Heliora skrev:Att kunna jobba hemifrån är inte samma sak som att inte ha någon riktig arbetsplats alls och alltså till 100 % jobba hemifrån. Det är nog många på kontor bl a som har möjlighet att jobba hemifrån några enstaka dagar i veckan och behöver inte alls bli ensamt. Man har ju ofta kontakt med sina kollegor via mail/telefon.

Inom yrken som administratör, handläggare, registrator, arkivarie finns möjlighet att jobba hemifrån ibland, dock måste man tänka på att dessa yrken även kräver en hög social förmåga när man väl är på jobbet.

Vill man jobba hemifrån på heltid så är utbudet inte lika stort. Då får man kanske bli egenföretagare.


Egenföretagare får väl en massa pappersjobb? :-)063

Om inte man säljer en vara el tjänst med så hög vinst att man kan köpa in massor av tjänster. Visst man kommer nog aldrig helt från den men den kan minska ner den
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in