Arbeta hemifrån?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Arbeta hemifrån?

Inläggav Thurizas » 2016-02-03 13:29:58

Vad för arbeten kan man sköta hemifrån?

Tips någon?



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Re: Arbeta hemifrån?

Inläggav tahlia » 2016-02-03 15:18:42

Översättning, författande (artiklar etc), transkribering, onlineförsäljning, SEO-optimering....
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Arbeta hemifrån?

Inläggav nallen » 2016-02-03 20:03:22

Programmering (under vissa förutsättningar), visst konstruktionsarbete, dokumentgranskningar och dito korrektur, rapportskrivande och en del utredningsarbete.

Men, jag tycker att det kan vara svårt att upprätthålla koncentrationen och inte börja mecka med fel saker.
nallen
 
Inlägg: 19413
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Arbeta hemifrån?

Inläggav antonius » 2016-02-03 20:39:43

Webcam, man får inte vara blyg, men en del modeller lär dra ihop 2000kr om dagen, fast man bör nog se bra ut då både boys and girls... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21766
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Re: Arbeta hemifrån?

Inläggav notwoodstock » 2016-02-04 6:42:54

IT-analytiker! Påstås vara "hot".
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Arbeta hemifrån?

Inläggav Fenren » 2016-02-04 8:12:59

Politiker.

De tjänar ok, gör inget, behöver inte vara närvarande, ingen gillar dem och de behöver bara jobba 8 år.

Hemmafru funkar med.

Och lottovinnare.

Och bonde.

Minkpälsfarmare.

Aktieägare.

Realitysåpastjärna.

Pizzabagare, om man bor på övervåningen och har pizzerian på markplan.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Arbeta hemifrån?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-02-04 8:15:18

Pipmakare.

Men det krävs talang.
Man kan inte vara född med tummen i handen som undertecknad.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Arbeta hemifrån?

Inläggav DIProgan » 2016-02-04 9:20:58

Youtuber/streamer
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Arbeta hemifrån?

Inläggav slackern » 2016-02-04 13:50:29

KrigarSjäl skrev:Pipmakare.

Men det krävs talang.
Man kan inte vara född med tummen i handen som undertecknad.


Jag måste hålla med i det sista du skrev även jag har tummen mitt i handen, OK jag skulle väl kunna få en pipa gjord som det gick att röka ur men det skulle ta otroligt lång tid så skulle den desutom se rätt skum ut. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43668
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Arbeta hemifrån?

Inläggav Flinta » 2016-02-04 19:07:15

Finns dagbarnvårdare kvar som yrke? När man tog emot en eller flera barn i hemmet under tiden föräldrarna jobbade. Gick det att vara dagpappa tidigare eller var det ämnat enbart kvinnor?
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Arbeta hemifrån?

Inläggav alixha » 2016-02-04 20:31:33

Flinta skrev:Finns dagbarnvårdare kvar som yrke? När man tog emot en eller flera barn i hemmet under tiden föräldrarna jobbade. Gick det att vara dagpappa tidigare eller var det ämnat enbart kvinnor?


Det finns kvar som yrke men många kommuner har avvecklat det, i alla fall i kommunal regi.
Privata dagbarnvårdare finns men överlag är det inte så vanligt längre.

Har själv aldrig hört talas eller träffat någon man som har varit dagbarnvårdare men det kanske finns någonstans.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Arbeta hemifrån?

Inläggav slackern » 2016-02-04 20:34:34

alixha skrev:
Flinta skrev:Finns dagbarnvårdare kvar som yrke? När man tog emot en eller flera barn i hemmet under tiden föräldrarna jobbade. Gick det att vara dagpappa tidigare eller var det ämnat enbart kvinnor?


Det finns kvar som yrke men många kommuner har avvecklat det, i alla fall i kommunal regi.
Privata dagbarnvårdare finns men överlag är det inte så vanligt längre.

Har själv aldrig hört talas eller träffat någon man som har varit dagbarnvårdare men det kanske finns någonstans.


Är det samma sak som dagmamma?
slackern
 
Inlägg: 43668
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Arbeta hemifrån?

Inläggav alixha » 2016-02-04 20:41:50

Thurizas skrev:Vad för arbeten kan man sköta hemifrån?

Tips någon?


Webbaserade saker, till exempel youtube, webbdesigner, försäljning och liknande.
Egen webbutik.
Online-support.
Telefonsexoperatör.
Aktiehandlare.
Valutahandel.
Musikproduktion.
Hantverk.
Tolk och översättare.
Författare.
Bonde.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Arbeta hemifrån?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-02-05 8:25:03

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:Pipmakare.

Men det krävs talang.
Man kan inte vara född med tummen i handen som undertecknad.


Jag måste hålla med i det sista du skrev även jag har tummen mitt i handen, OK jag skulle väl kunna få en pipa gjord som det gick att röka ur men det skulle ta otroligt lång tid så skulle den desutom se rätt skum ut. :lol:

Ja jag tror man bör vara åtminstone hyfsat bekant med hantverk, träslöjd, borrmaskiner, design med mera.

En bakgrund som skulptör eller reklamtecknare kan vara bra.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Arbeta hemifrån?

Inläggav SalkinA » 2016-02-05 10:06:42

Pokerproffs (online), om man har disciplinen som krävs, annars kan det bli dyrt. :)
SalkinA
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2011-01-15

Arbeta hemifrån?

Inläggav Flinta » 2016-02-05 16:40:52

slackern skrev:
alixha skrev:
Flinta skrev:Finns dagbarnvårdare kvar som yrke? När man tog emot en eller flera barn i hemmet under tiden föräldrarna jobbade. Gick det att vara dagpappa tidigare eller var det ämnat enbart kvinnor?


Det finns kvar som yrke men många kommuner har avvecklat det, i alla fall i kommunal regi.
Privata dagbarnvårdare finns men överlag är det inte så vanligt längre.

Har själv aldrig hört talas eller träffat någon man som har varit dagbarnvårdare men det kanske finns någonstans.


Är det samma sak som dagmamma?


Ja, så har jag förstått det.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Arbeta hemifrån?

Inläggav slackern » 2016-02-05 16:43:19

Flinta skrev:
slackern skrev:
alixha skrev:
Det finns kvar som yrke men många kommuner har avvecklat det, i alla fall i kommunal regi.
Privata dagbarnvårdare finns men överlag är det inte så vanligt längre.

Har själv aldrig hört talas eller träffat någon man som har varit dagbarnvårdare men det kanske finns någonstans.


Är det samma sak som dagmamma?


Ja, så har jag förstått det.


Tack för ditt svar. :)
slackern
 
Inlägg: 43668
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Arbeta hemifrån?

Inläggav ArgeAnkan » 2016-02-05 23:16:32

du får nog starta ett eget företag om du ska jobba hemifrån. producera olika typer av tjänster/produkter som folk vill köpa eller som du kan lura dom att dom behöver i sitt liv. ligger väldigt mycket jobb och ansvar i det men om du kan göra något du tycker om så go for it. dock hjälper inte att sitta på arslet och fråga på ett forum.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Arbeta hemifrån?

Inläggav Nacklirare » 2016-02-05 23:21:25

Har gjort det, säger bara säg nej! Du väntas vara online hela tiden och om du har en fru så väntas hon också vara uppe.
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Arbeta hemifrån?

Inläggav ArgeAnkan » 2016-02-05 23:37:01

Nacklirare skrev:Har gjort det, säger bara säg nej! Du väntas vara online hela tiden och om du har en fru så väntas hon också vara uppe.
vad har hon med ditt arbete att göra förutom att hon tar del av din lön på sätt och vis?
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Arbeta hemifrån?

Inläggav Thurizas » 2016-02-06 0:08:11

ArgeAnkan skrev:du får nog starta ett eget företag om du ska jobba hemifrån. producera olika typer av tjänster/produkter som folk vill köpa eller som du kan lura dom att dom behöver i sitt liv. ligger väldigt mycket jobb och ansvar i det men om du kan göra något du tycker om så go for it. dock hjälper inte att sitta på arslet och fråga på ett forum.


Vem fan sa att det gällde mig som person?

Så det hjälper inte att sitta på ett forum och fråga? Tänk det trodde jag ju uppenbarligen!!! Helst kanske jag hoppats på att någon magiskt skulle gett mig ett sådant jobb bara för att jag är ett praktjävla exemplar på att sitta på min förbannade jävla röv!!

Eller så är det inte så alls..

Jag försöker komma på vilka jobb det finns som man egentligen kan sköta hemifrån, Oavsett för vems räkning det gäller. Jag tror det är många som egentligen skulle kunna arbeta i någon grad om dom fick arbeta hemifrån och kunna undvika att ha så mycket med människor att göra, människor som exempelvis antar en massa och tolkar in mer än vad som sägs;
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Arbeta hemifrån?

Inläggav Flinta » 2016-02-06 0:28:13

Att dela med sig av sina egna erfarenheter av att ha AS kan ses som ett ideellt arbete i sig. Vi når liksom ut till fler än vår närmsta omgivning (t ex familj, någon/några vänner).
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Arbeta hemifrån?

Inläggav ArgeAnkan » 2016-02-06 0:29:15

Thurizas skrev:
ArgeAnkan skrev:du får nog starta ett eget företag om du ska jobba hemifrån. producera olika typer av tjänster/produkter som folk vill köpa eller som du kan lura dom att dom behöver i sitt liv. ligger väldigt mycket jobb och ansvar i det men om du kan göra något du tycker om så go for it. dock hjälper inte att sitta på arslet och fråga på ett forum.


Vem fan sa att det gällde mig som person?

Så det hjälper inte att sitta på ett forum och fråga? Tänk det trodde jag ju uppenbarligen!!! Helst kanske jag hoppats på att någon magiskt skulle gett mig ett sådant jobb bara för att jag är ett praktjävla exemplar på att sitta på min förbannade jävla röv!!

Eller så är det inte så alls..

Jag försöker komma på vilka jobb det finns som man egentligen kan sköta hemifrån, Oavsett för vems räkning det gäller. Jag tror det är många som egentligen skulle kunna arbeta i någon grad om dom fick arbeta hemifrån och kunna undvika att ha så mycket med människor att göra, människor som exempelvis antar en massa och tolkar in mer än vad som sägs;
för att det var du som gjorde tråden.

resten har jag svarat på.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Arbeta hemifrån?

Inläggav vofff » 2016-03-12 13:55:06

spelutvecklare :)
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in