Vilka har eller har haft en KK?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav 141519 » 2017-05-31 10:37:38

Personligen är det helt otänkbart för mig att skaffa en KK. Jag likställer det med att gå på droger. Sex utan kärlek bör egentligen ses som en form av satanism som pådyvlas oss utav diverse ljusskygga globalister. Bland annat för att krossa kärnfamiljen och göra oss till slavar under en global världsstat.

Bara en tjej har jag haft känslor (obesvarade) för och därför har jag aldrig haft sex heller. Jag ser ganska bra ut (kanske en 6:a utseendemässigt) så jag borde kunnat få sex ganska lätt om jag fokuserade på det enbart.

Jag vet att jag trampar på många tår med såna här inlägg, men det är bannemig inte sunt hur sex ses som vilken aktivitet som helst. Det är att förnedra sig själv om man gör det med en man inte älskar och särskilt när det sker med många olika över tid.
141519
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2017-05-29

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-31 13:51:42

:shock:
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav 141519 » 2017-05-31 18:16:20

Pinghis Khan skrev::shock:


Ja, det är ingen trevlig värld vi lever i.

KK aldrig i livet.
141519
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2017-05-29

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-06-07 17:26:53

141519 skrev:krossa kärnfamiljen och göra oss till slavar under en global världsstat.


Jag har redan haft kärnfamilj. Fyra vuxna barn. Känner mig inte som slav under en global världsstat, men det kanske är en definitionsfråga?? :lol:
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav nano » 2017-06-08 19:56:58

Tror man är olika inuti så som utanpå.
Olika personer gillar olika saker.
Vet en som sade att denne var kär i många olika personer.
Svårt med det själv men det betyder ju inte att andra per automatik inte skulle kunna det.

Tycker inte att man får förbjuda en sådan sak, det skadar ingen oskyldig :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav tvilling99 » 2017-09-30 11:40:23

Jag har ett nytt kk med en tjej som jag inte har känt så länge.
Vi hade pratat i telefon om att vi båda saknade någon att ha sex med så när vi träffades så föreslog jag att vi skulle ha sex.
Varför vänta när bägge vill, det kändes bara fint att ge varandra något fint
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Skogstuva_80 » 2017-09-30 16:45:58

hattifnatt skrev:
141519 skrev:krossa kärnfamiljen och göra oss till slavar under en global världsstat.


Jag har redan haft kärnfamilj. Fyra vuxna barn. Känner mig inte som slav under en global världsstat, men det kanske är en definitionsfråga?? :lol:


Haha, jag känner precis som du, ahah eller är det ingen slump? :)
Skogstuva_80
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2017-09-30

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Richard » 2017-10-05 16:10:07

Hon som jag skrev om tidigare, vilka-har-eller-har-haft-en-kk-t50774.html#p1455279 Jag är numera ihop med hennes kompis som jag nämnde o hon som jag var KK med tycker det är fint att vi är tillsammans. Men så frågade hon om vi skulle ha trekant, men jag ville inte, o jag tror inte min tjej heller ville det.

Jag är fortfarande ganska asexuell, men har gärna sex med min flickvän enbart.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Parvlon » 2017-10-05 18:32:22

aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Huggorm » 2017-10-05 18:48:30

Parvlon skrev:aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Parvlon » 2017-10-05 18:59:13

Huggorm skrev:
Parvlon skrev:aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.

Jesus är universums Gud och älskar alla sina barn. Han har profeter i alla tider, i alla nationer och högst troligen på alla beboeliga planeter.

sexuell synd är bland de värsta som finns och det har jag Hans varnande och käraste Ord på,
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Alien » 2017-10-05 19:20:57

Huggorm skrev:
Parvlon skrev:aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.

Det där är ju bara spekulationer. Maria Magdalena var en av Jesu kvinnliga lärjungar (det fanns flera). Det där att hon skulle ha varit hans älskarinna (el hustru för den delen) är sentida fantasier.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-10-05 20:34:17

Alien skrev:
Huggorm skrev:
Parvlon skrev:aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.

Det där är ju bara spekulationer. Maria Magdalena var en av Jesu kvinnliga lärjungar (det fanns flera). Det där att hon skulle ha varit hans älskarinna (el hustru för den delen) är sentida fantasier.


Ja det där att hon skulle ha varit en lärjunge har du något belägg för det eller är också det bara spekulationer?
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Huggorm » 2017-10-05 20:40:51

Alien skrev:
Huggorm skrev:
Parvlon skrev:aldrig och det jag jävligt nöjd över.

visst har tankarna flygit i mig men oftast har jag klarat mig undan sådana här hemskheter.

tack vare Jesus, min Gud. :-)154
Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.

Det där är ju bara spekulationer. Maria Magdalena var en av Jesu kvinnliga lärjungar (det fanns flera). Det där att hon skulle ha varit hans älskarinna (el hustru för den delen) är sentida fantasier.
Filipposevangeliet är visserligen från 200-talet och därmed inte samtida med Jesus, men att kalla det "sentida" är ändå att ta i.

Men oavsett, jag tror inte Jesus bryr sig så mycket om hans kristna undersåtar ligger med varandra ibland.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-10-05 20:42:33

Huggorm skrev:
Alien skrev:
Huggorm skrev:Även Jesus hade sin Maria Magdalena. Han tar nog inte illa upp om du hittar dig en lekkamrat.

Det där är ju bara spekulationer. Maria Magdalena var en av Jesu kvinnliga lärjungar (det fanns flera). Det där att hon skulle ha varit hans älskarinna (el hustru för den delen) är sentida fantasier.
Filipposevangeliet är visserligen från 200-talet och därmed inte samtida med Jesus, man att kalla det "sentida" är ändå att ta i.

Men oavsett, jag tror inte Jesus bryr sig så mycket om hans kristna undersåtar ligger med varandra ibland.


Tror dom flesta utav skrifterna är nedtecknade bra mycket senare än när han levde.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Alien » 2017-10-05 20:43:37

Det står i Lukasevangeliet:
1 Därefter vandrade han igenom landet, från stad till stad och från by till by, och predikade och förkunnade evangelium om Guds rike. Och med honom följde de tolv,

2 så ock några kvinnor som hade blivit befriade från onda andar och botade från sjukdomar: Maria, som kallades Magdalena, ur vilken sju onda andar hade blivit utdrivna,

3 och Johanna, hustru till Herodes' fogde Kusas, och Susanna och många andra som tjänade dem med sina ägodelar.
Luk 8:1-3 https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1 ... #Kapitel_8
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-10-05 20:46:02

Alien skrev:Det står i Lukasevangeliet:
1 Därefter vandrade han igenom landet, från stad till stad och från by till by, och predikade och förkunnade evangelium om Guds rike. Och med honom följde de tolv,

2 så ock några kvinnor som hade blivit befriade från onda andar och botade från sjukdomar: Maria, som kallades Magdalena, ur vilken sju onda andar hade blivit utdrivna,

3 och Johanna, hustru till Herodes' fogde Kusas, och Susanna och många andra som tjänade dem med sina ägodelar.
Luk 8:1-3 https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1 ... #Kapitel_8


Inte en kvinna är nämnd bland apostlarna, så hon var inte en lärljunge.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristendomens_apostlar
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Vildsvin » 2017-10-06 21:30:19

slackern skrev:
Alien skrev:Det står i Lukasevangeliet:
1 Därefter vandrade han igenom landet, från stad till stad och från by till by, och predikade och förkunnade evangelium om Guds rike. Och med honom följde de tolv,

2 så ock några kvinnor som hade blivit befriade från onda andar och botade från sjukdomar: Maria, som kallades Magdalena, ur vilken sju onda andar hade blivit utdrivna,

3 och Johanna, hustru till Herodes' fogde Kusas, och Susanna och många andra som tjänade dem med sina ägodelar.
Luk 8:1-3 https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1 ... #Kapitel_8


Inte en kvinna är nämnd bland apostlarna, så hon var inte en lärljunge.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristendomens_apostlar

Om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka, även om det bär emot för en aspergare att kalla den anka.

I den östra delen av romarriket talade man grekiska och απόστολος betyder "sändebud". Detta ord lånades in i latinet som talades i den västra delen av riket med den snävare betydelsen "de 12 apostlarna". Följaktligen känner västerländsk kristendom, dvs katolicismen och protestantismen som uppstått ur denna bara till de 12 apostlarna. Men då απόστολος var ett levande ord i grekiska så användes ordet i den österländska kyrkan om andra tidiga kristna sändebud (missionärer). Ortodox och ortodox orientalisk kristendom erkänner https://sv.wikipedia.org/wiki/Junia som apostel och i https://sv.wikipedia.org/wiki/Hippolytus lista över apostlar finns https://en.wikipedia.org/wiki/Priscilla_and_Aquila med.

Romarbrevet 16:7 börjar med: "ασπασασθε ανδρονικον και ιουνιαν, τους συγγενεις μου και συναιχμαλωτους μου, οιτινες εισιν επισημοι εν τοις αποστολοις" och har i Bibel 2000 översatts till "Hälsa Andronikos och Junias, mina stamfränder och medfångar; de är högt ansedda som apostlar". Men steget att kalla dem apostlar utanför citatet har den svenska kyrkan inte tagit.

Maria Magdalena kallas ibland "apostel åt apostlarna" då hon var den första som den återuppståndne Jesus visade sig för. Denna benämning är dock av senare datum, kanske var den förste som gjorde det https://sv.wikipedia.org/wiki/Hrabanus_Maurus när han skrev rubriken "Ubi Magdalenam Christus ad apostolos mittit apostolam" (Hur Kristus sände Magdalena som apostel åt apostlarna): http://mlat.uzh.ch/MLS/xfromcc.php?tabe ... %20angelis.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Alien » 2018-04-01 14:24:29

slackern skrev:
Alien skrev:Det står i Lukasevangeliet:
1 Därefter vandrade han igenom landet, från stad till stad och från by till by, och predikade och förkunnade evangelium om Guds rike. Och med honom följde de tolv,

2 så ock några kvinnor som hade blivit befriade från onda andar och botade från sjukdomar: Maria, som kallades Magdalena, ur vilken sju onda andar hade blivit utdrivna,

3 och Johanna, hustru till Herodes' fogde Kusas, och Susanna och många andra som tjänade dem med sina ägodelar.
Luk 8:1-3 https://sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_1 ... #Kapitel_8


Inte en kvinna är nämnd bland apostlarna, så hon var inte en lärljunge.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kristendomens_apostlar


Hon var inte en av de tolv apostlarna. Men hon var lärjunge, eftersom hon var en av dem följde Jesus. Det var fler än de tolv apostlarna. Antar att inte en kvinna formellt kunde tas med bland de tolv.

Men nu tycker jag Maria Magdalena förtjänar en egen tråd.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Huggorm » 2018-04-01 14:32:29

Alien skrev:Men nu tycker jag Maria Magdalena förtjänar en egen tråd.
Anmäl till moderator så kan tråden delas :wink:
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Alien » 2018-04-01 14:45:54

En del medlemmar tycks se det som outhärdligt när man avdelar trådar. Och jag är för personligt involverad för att dela av denna tråd själv.

I stället har jag nu startat en helt ny tråd om Maria Magdalena: maria-magdalena-en-av-jesu-kvinnliga-larjungar-t53057.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-04-01 17:38:09

Knullkompis Liturgin.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav rapchic » 2018-04-01 17:45:24

slackern skrev:Klart att jag har haft KK. Vem har inte haft det?

Inte jag, men då är jag demisexuell (dvs tänder på känslorna inte det fysiska) så jag skulle ha svårt att vara det.

Men då behöver jag inte ha en heller
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Spaceman81 » 2018-04-01 17:49:11

Bara haft en sexpartner (i ett "riktigt" förhållande) trots att jag snart är 40. Är väldigt sugen på att få en ny men tveksam på om det skulle fungera. Men man blir ju aldrig för gammal för att pröva, eller?
Spaceman81
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2018-03-06
Ort: Vadstena

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in