Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Toblerone » 2017-01-11 16:48:09

manne skrev:
Toblerone skrev:
manne skrev:
nej och tur är väl inte det. :!:
ssri skall inte vara farligt att ta men vet ej. :-)063


ADHD-medicin har miljoner av människor tagit sen 1937, SSRI kom väl på 80- eller 90-talet och HAR betydligt mer biverkningar. Så det är tur att ADHD-medicin inte är SSRI. Läs lite fakta istället för att tro på skumma videon.


är inte ADHD medicin samma sak som batningspiller då.eller diet pills. :?:

Jimmy Steller reviews "Requiem for a Dream"

https://www.youtube.com/watch?v=dfvr3l8jRuc


Det finns säkert dussintals om inte hundratals sorter bantningspiller. De flesta är nog inte godkända i Sverige heller. Och min f.d. svägerska fick ett handikappat barn för att hon hade tagit nåt (helt annat!) bantningsmedel. Självklart finns det farliga medel, framför allt såna som inte ens är godkända mediciner.

Det som används för behandling mot ADHD är så kallade centralstimulerande mediciner. Och man bör inte glömma att doserna som används för behandling av ADHD är ungefär 50 - 100 gånger mindre än en missbrukar-dos. Tänk dig själv vad skulle hända om man tog 50 - 100 Alvedon eller Ipren ? Man skulle dö, förstås. Så jag tycker det är en relativ harmlös medicin.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Wine » 2017-01-11 17:14:04

Toblerone skrev:
manne skrev:
Toblerone skrev:
ADHD-medicin har miljoner av människor tagit sen 1937, SSRI kom väl på 80- eller 90-talet och HAR betydligt mer biverkningar. Så det är tur att ADHD-medicin inte är SSRI. Läs lite fakta istället för att tro på skumma videon.


är inte ADHD medicin samma sak som batningspiller då.eller diet pills. :?:

Jimmy Steller reviews "Requiem for a Dream"

https://www.youtube.com/watch?v=dfvr3l8jRuc


Det finns säkert dussintals om inte hundratals sorter bantningspiller. De flesta är nog inte godkända i Sverige heller. Och min f.d. svägerska fick ett handikappat barn för att hon hade tagit nåt (helt annat!) bantningsmedel. Självklart finns det farliga medel, framför allt såna som inte ens är godkända mediciner.

Det som används för behandling mot ADHD är så kallade centralstimulerande mediciner. Och man bör inte glömma att doserna som används för behandling av ADHD är ungefär 50 - 100 gånger mindre än en missbrukar-dos. Tänk dig själv vad skulle hända om man tog 50 - 100 Alvedon eller Ipren ? Man skulle dö, förstås. Så jag tycker det är en relativ harmlös medicin.


ADHD-läkemedel eller centralstimulerande är definitivt inte "harmlös medicin", det är ju helt absurt och ganska felvisande och ansvarslöst av dig att försöka få det att framstå som det. Centralstimulerande läkemedel, amfetamin eller amfetaminderivat är narkotikaklassade läkemedel, droger eller knark kan man också kalla dessa läkemedel för, vilket också en del verksamma inom sjukvården, psykiatrin och polisen gör, förutom "vanligt folk" eftersom läkemedlen kan missbrukas och finns samt efterfrågas och säljs som droger, det är ju välkänt att bl.a. vården och polisen ser detta som ett problem.

Du formulerar dig ganska konstigt, inga läkemedel, inte ens receptfria kan anses vara harmlösa, du jämför dessutom centralstimulerande narkotikaklassade läkemedel med Alvedon och Ipren som verkligen inte anses harmlösa. Mycket konstigt resonemang av dig Toblerone.

Du personligen kan ju ha den åsikten att medicinen du äter är harmlös, det är vanligt att människor rationaliserar sitt eget beteende, men det är ju inget som överensstämmer med verkligheten.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-01-11 17:57:21

Klart att man blir "hjärnskadad" av SSRI. SSRI bygger om hjärnan. Det är meningen. Medicinen fyller inte på med kemikalier, det är inte hur den medicinen funkar. Sedan kan "hjärnskadan" leda till att man slutar bli deprimerad, eller till andra saker.

Som med alla val i livet, vill man pröva något nytt som kan ha en risk, eller vill man stå och stampa resten av sitt liv? Det är personliga val och ingen kan göra det valet åt någon annan.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Toblerone » 2017-01-11 18:52:11

Wine skrev:
Toblerone skrev:
manne skrev:
är inte ADHD medicin samma sak som batningspiller då.eller diet pills. :?:

Jimmy Steller reviews "Requiem for a Dream"

https://www.youtube.com/watch?v=dfvr3l8jRuc


Det finns säkert dussintals om inte hundratals sorter bantningspiller. De flesta är nog inte godkända i Sverige heller. Och min f.d. svägerska fick ett handikappat barn för att hon hade tagit nåt (helt annat!) bantningsmedel. Självklart finns det farliga medel, framför allt såna som inte ens är godkända mediciner.

Det som används för behandling mot ADHD är så kallade centralstimulerande mediciner. Och man bör inte glömma att doserna som används för behandling av ADHD är ungefär 50 - 100 gånger mindre än en missbrukar-dos. Tänk dig själv vad skulle hända om man tog 50 - 100 Alvedon eller Ipren ? Man skulle dö, förstås. Så jag tycker det är en relativ harmlös medicin.


ADHD-läkemedel eller centralstimulerande är definitivt inte "harmlös medicin", det är ju helt absurt och ganska felvisande och ansvarslöst av dig att försöka få det att framstå som det. Centralstimulerande läkemedel, amfetamin eller amfetaminderivat är narkotikaklassade läkemedel, droger eller knark kan man också kalla dessa läkemedel för, vilket också en del verksamma inom sjukvården, psykiatrin och polisen gör, förutom "vanligt folk" eftersom läkemedlen kan missbrukas och finns samt efterfrågas och säljs som droger, det är ju välkänt att bl.a. vården och polisen ser detta som ett problem.

Du formulerar dig ganska konstigt, inga läkemedel, inte ens receptfria kan anses vara harmlösa, du jämför dessutom centralstimulerande narkotikaklassade läkemedel med Alvedon och Ipren som verkligen inte anses harmlösa. Mycket konstigt resonemang av dig Toblerone.

Du personligen kan ju ha den åsikten att medicinen du äter är harmlös, det är vanligt att människor rationaliserar sitt eget beteende, men det är ju inget som överensstämmer med verkligheten.


Mitt resonemang är mycket mer logiskt än ditt. Jag jämför inte bara med Alvedon och Ipren utan jag säger att det är mindre risk med att ta centralstimulerande. Förnekar du kanske att man inte skulle överleva det att ta 50 - 100 gånger vanlig dos av vanliga smärtmedel? Däremot överlever man en så pass hög överdos av amfetamin eller liknande centralstimulanser. Själv tar jag en dos av 15 mg Attentin (dexamfetamin), två gånger om dagen. En vanlig missbrukardos är 500 - 1000 mg, och även om jag absolut inte skulle rekommendera den dosen, så lär man inte dö av den.

Det är ju jättebra om du är försiktig med andra mediciner också. Det är jag med. Jag är väldigt medveten om att jag inte bör ta Ipren för ofta, njurarna brukar annars lätt ta stryk.

Att det är narkotikaklasserat beror på att man KAN missbruka det, i höga doser förstås. Allt hänger på dosen. Så gott som alla "droger" används också som mediciner, så som morfin t.ex. Om man kan ta bort möjligheten att få en kick av medicinen, så är det säkert den bästa lösningen. Det har man förresten redan gjort när det gäller ADHD-medicinerna. Concerta och Attentin får man utan licens eftersom man INTE kan missbruka dem. Du kanske har missat den utvecklingen? Det är en bättre lösning än att inte kunna ha den enda medicinen som hjälper oss med ADHD. Det är ju även på gång att ta bort THC-delen från hasch, så att man kan använda det mera som medicin, då det verkar hjälpa mot många saker.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Toblerone » 2017-01-11 19:19:41

kiddie skrev:Klart att man blir "hjärnskadad" av SSRI. SSRI bygger om hjärnan. Det är meningen. Medicinen fyller inte på med kemikalier, det är inte hur den medicinen funkar. Sedan kan "hjärnskadan" leda till att man slutar bli deprimerad, eller till andra saker.

Som med alla val i livet, vill man pröva något nytt som kan ha en risk, eller vill man stå och stampa resten av sitt liv? Det är personliga val och ingen kan göra det valet åt någon annan.


Fast det bygger inte om "hårdvaran", vad man vet nu. Visst, vi vet nog inte helt säkert om det kan ge några sena följder, efter flera årtionden. Kanske bara om man tar det länge, vem vet? Jag föredrar därför också att helst ta mediciner som inte är alltför nya. Det brukar ändå visa sig efter några år om det finns faror med det. Och som sagt, jag ser också faror med att INTE behandla. Så jag håller med om att det är ett personligt val. Sedan kan vi diskutera om barn också får göra såna val. Det fick nämligen min son. Han ville ha SSRI när han var 16. Läkaren sa ja, jag var tveksam. Men han fick bestämma.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-01-11 19:45:48

Finns liksom ingen hårdvara och mjukvara som i datorer. När minnen formas, formas nya fysiska kontakter. Skulle cellkroppar vara hårdvara men axoner mjukvara då?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Toblerone » 2017-01-11 19:47:07

kiddie skrev:Finns liksom ingen hårdvara och mjukvara som i datorer. När minnen formas, formas nya fysiska kontakter. Skulle cellkroppar vara hårdvara men axoner mjukvara då?


Jo, det kan vara så att det inte går att dela in det så.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav manne » 2017-01-11 19:57:39

Requiem for a Dream - diet pills

https://www.youtube.com/watch?v=s_3BXG3texY

så här kan man också bli av dessa piller också. :cry:
manne
 
Inlägg: 18383
Anslöt: 2007-08-23

Re: Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd

Inläggav slackern » 2017-01-11 20:09:06

manne skrev:Requiem for a Dream - diet pills

https://www.youtube.com/watch?v=s_3BXG3texY

så här kan man också bli av dessa piller också. :cry:

Men du Manne det är ju allmänt känt att om man inte sover på några dygn så utvecklar man psykos, så bristen utav sömn kan ju faktiskt har utlöst hennes psykos, för hon tog ju inte den föreskrivna dosen utan knaprade dom där pilren som som sockerpiller.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Neutrino » 2017-01-11 21:45:37

Toblerone skrev:
kiddie skrev:Klart att man blir "hjärnskadad" av SSRI. SSRI bygger om hjärnan. Det är meningen. Medicinen fyller inte på med kemikalier, det är inte hur den medicinen funkar. Sedan kan "hjärnskadan" leda till att man slutar bli deprimerad, eller till andra saker.

Som med alla val i livet, vill man pröva något nytt som kan ha en risk, eller vill man stå och stampa resten av sitt liv? Det är personliga val och ingen kan göra det valet åt någon annan.


Fast det bygger inte om "hårdvaran", vad man vet nu.


Fast man tror att SSRI "bygger om" genom att med tiden stärka synapser i hjärnan och bidra till neuroplasticitet, vilket anses vara positivt hos någon som exempelvis lider av depression. Det var vad jag fick lära mig under min neurobiologikurs för ett tag sedan.
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Wine » 2017-02-12 22:31:48

Enligt en dansk studie finns allvarliga biverkningar och i bästa fall små positiva effekter med antidepressiva så kallade SSRI-mediciner, allvarliga negativa följder är bland annat självmordsförsök och sjukhusvistelser.

GP - Dansk studie sågar antidepressiva mediciner:

- Det genomsnittliga resultatet är att det inte finns någon gynnsam effekt på depressiva symtom, säger Janus Christian Jakobsen, överläkare på Rigshospitalet i Köpenhamn, till danska TV 2.


Publicerad 11 februari 2017
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-02-13 1:22:57

Kvarstår att djupare depressioner oftare än milda påverkas positivt av SSRI. Det finns en risk i att bara använda ett extremt fåtal mediciner i studien och inte ta hänsyn alls till att en person kan reagera positivt på en SSRI och inte ha effekt av en annan. Även en risk att köra så tidsbegränsat eftersom effekten av SSRI håller i sig längre än placebo.

Därför kan man inte bara dra ett genomsnitt och säga att SSRI inte hjälper någon.

Det finns annan medicin som på pappret inte heller är bättre än placebo om man tar ett genomsnitt, somatiska mediciner som har bevisad effekt. T ex värktabletter.

Att man ska vara försiktig med SSRI är rätt självklart. Men har man gått och lidit länge och svårt och djupt så tycker inte jag man ska rycka bort det hoppet från en människa pga ett genomsnitt. Särskilt som jag sa att det faktiskt är de med svår depression som får hjälp av medicinen.

Man får läsa hur studien är upplagd. Och förstå studiens begränsningar.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Fröken Fräken » 2017-02-15 21:01:34

kiddie skrev:Det finns annan medicin som på pappret inte heller är bättre än placebo om man tar ett genomsnitt, somatiska mediciner som har bevisad effekt. T ex värktabletter.

Intressant. Vet du något mer om detta, eller kan hänvisa till info? Hur har man definierat och mätt effekten?
Fröken Fräken
 
Inlägg: 368
Anslöt: 2011-01-20

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Pinghis Khan » 2017-03-12 4:15:13

kiddie skrev:Kvarstår att djupare depressioner oftare än milda påverkas positivt av SSRI. Det finns en risk i att bara använda ett extremt fåtal mediciner i studien och inte ta hänsyn alls till att en person kan reagera positivt på en SSRI och inte ha effekt av en annan. Även en risk att köra så tidsbegränsat eftersom effekten av SSRI håller i sig längre än placebo.

Därför kan man inte bara dra ett genomsnitt och säga att SSRI inte hjälper någon.

Det finns annan medicin som på pappret inte heller är bättre än placebo om man tar ett genomsnitt, somatiska mediciner som har bevisad effekt. T ex värktabletter.

Att man ska vara försiktig med SSRI är rätt självklart. Men har man gått och lidit länge och svårt och djupt så tycker inte jag man ska rycka bort det hoppet från en människa pga ett genomsnitt. Särskilt som jag sa att det faktiskt är de med svår depression som får hjälp av medicinen.

Man får läsa hur studien är upplagd. Och förstå studiens begränsningar.


http://www.nature.com/mp/journal/v21/n4 ... 01553a.pdf

Appropå det.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Neutrino » 2017-03-28 17:02:20

Fortsätter väl att uppdatera lite här. Behöver prata av mig lite idag också och det här får väl vara mitt försök till att "reach out to someone". Går numera på 100 mg sertralin men känner ingen större skillnad på hur det är nu och hur det var när jag gick på 75 mg (höjde dock ganska nyligen). Hursomhelst, jag mår inte så bra idag. Känner mig nedstämd och misslyckad och har en del självmordstankar. Ni som tar eller har tagit SSRI och kände att det hjälpte, försvinner de tankarna/känslorna någon gång eller kommer de alltid att få mig att må dåligt? Mår bra mycket bättre nu än i höstas då jag trodde att jag skulle förlora förståndet och spenderade timmar och åter timmar till att planera mitt självmord men dagar som idag är fortfarande svåra att hantera, även om de är bra mycket färre nu än tidigare.
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-03-28 17:38:53

När jag hittade rätt medicin för mig så var det som dag och natt. Har även haft vissa som hjälpt litegranna, men är glad nu att jag letade vidare. Jag fick mer energi och det var inte superjobbigt att göra saker, innan orkade jag absolut inget. Måendet blev neutralt istället för riktigt plågat. Känslorna blev annorlunda. Innan hade jag bara en slags känsla, men med medicinen kunde jag känna mer äkta känslor, äkta glädje, äkta ledsenhet. Eftersom känslorna blev annorlunda blev tankarna också annorlunda, jag kunde börja leva igen.

Kanske är du inte på rätt dos, kanske är du inte på den bästa medicinen för dig.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Neutrino » 2017-03-28 17:47:07

kiddie skrev:När jag hittade rätt medicin för mig så var det som dag och natt. Har även haft vissa som hjälpt litegranna, men är glad nu att jag letade vidare. Jag fick mer energi och det var inte superjobbigt att göra saker, innan orkade jag absolut inget. Måendet blev neutralt istället för riktigt plågat. Känslorna blev annorlunda. Innan hade jag bara en slags känsla, men med medicinen kunde jag känna mer äkta känslor, äkta glädje, äkta ledsenhet. Eftersom känslorna blev annorlunda blev tankarna också annorlunda, jag kunde börja leva igen.

Kanske är du inte på rätt dos, kanske är du inte på den bästa medicinen för dig.


Jag skulle nog säga att jag för det mesta mår ganska neutralt numera. Jag mår bättre men kan inte säga att jag mår bra än och jag känner mig fortfarande ganska omotiverad till saker även om jag har mer energi nu än tidigare. Nu orkar jag liksom göra ärenden, gå långa promenader, äta ordentligt och så, men jag vet inte om jag känner glädje och så mycket positiva känslor. Mina problem kvarstår och jag känner mig fortfarande misslyckad. Det är som att mina "dalar" har blivit färre och mindre djupa (men är riktigt jobbiga ibland - som idag till exempel) tack vare medicinen, men att jag inte känner så mycket "toppar".

Får väl diskutera det hela med min läkare om ett tag. Tror vi ska ha uppföljning någon gång i april.
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav nescio » 2017-03-28 18:12:47

Neutrino skrev: Går numera på 100 mg sertralin men känner ingen större skillnad på hur det är nu och hur det var när jag gick på 75 mg (höjde dock ganska nyligen).
Jag sa ju det. Sockerpiller.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Neutrino » 2017-03-28 18:16:23

nescio skrev:
Neutrino skrev: Går numera på 100 mg sertralin men känner ingen större skillnad på hur det är nu och hur det var när jag gick på 75 mg (höjde dock ganska nyligen).
Jag sa ju det. Sockerpiller.


Nej. Om du läser det jag skrivit så ser du att jag mår bra mycket bättre nu än innan jag började medicinera. Bara för att du anser att SSRI inte fungerar så betyder det inte att den inte fungerar för andra.
Neutrino
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-04-12

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav ankhh » 2017-03-28 18:21:44

Jag har inga erfarenheter eller kunskap att bidra med, men vill ändå säga att jag är glad att det (för det mesta) känns bättre för dig, Neutrino. :-)Happy
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-03-28 18:29:11

nescio skrev:
Neutrino skrev: Går numera på 100 mg sertralin men känner ingen större skillnad på hur det är nu och hur det var när jag gick på 75 mg (höjde dock ganska nyligen).
Jag sa ju det. Sockerpiller.


Sertralin hjälpte mig litegranna, inte alls sockerpiller. Samma med Fontex, hjälpte också lite. Olika människor har väldigt olika effekt av SSRI, en av de mer luriga medicinerna för att individer reagerar så väldigt olika. Därför finns det ingen SSRI som hjälper alla eller en som är bäst.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav kiddie » 2017-03-28 18:33:57

Det är inte säkert att häva en depression gör allt bra. Man kan fortfarande ha dåligt belöningssystem, dvs man mår inte dåligt men man har ändå svårt att ta till sig det som glädjer. Lite förenklat brukar det vara för lite dopamin.

En del mår bättre om de tilläggsmedicinerar med Voxra för detta. Mig hjälpte det inte dock, ökade bara ångestnivån. Däremot hjälper Ritalin mig som höjer dopamin på ett annat sätt, men man måste ha en ADD/ADHD-diagnos för att få den medicinen.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Braincandy » 2017-03-28 22:57:29

nescio skrev:Jag sa ju det. Sockerpiller.


Hallå där. Skulle bara vilja ge ett konkret exempel på vad sockerpiller inte gör.

Sockerpiller gör knappast så det blir lättflytande där bak under hela medicineringsperioden. Men vad vet jag, att det plötsligt blev normalt trögflytande igen exakt i samband med att jag slutade medicinera typ 2 år senare kanske bara var en slump... kanske inbillade jag mig 2 års lågintensiv diareé.

Jag lovar att något sådant är noterbart.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Jag ska påbörja SSRI-behandling idag och är väldigt rädd.

Inläggav Truls » 2017-03-28 23:44:37

När jag började med Escitalopram och vartefter höjde dosen så som du beskriver med Sertralinet så mådde jag som du. Bättre men med tunga dagar emellan. Och så var jag fortfarande väldigt trött. Jag fick lägga till Voxra så som Kiddie skriver. För mig gjorde det jättestor skillnad. Jag blev verkligen gladare och piggare. Diskutera med din läkare och nöj dig inte om du inte mår bra.

Kom ihåg också att de tunga dagarna just nu kan bero på höjningen av dos om den skedde nyligen. Ofta kan man ju må lite sämre en period när man sätter in eller justerar medicineringen.
Truls
 
Inlägg: 42
Anslöt: 2016-06-22

Återgå till Aspergare och vården



Logga in