Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 23:03:03

Toblerone skrev:VAD exakt tror du man behöver ljuga om?

Tja, t.ex. att man är intresserad av skvaller om kändisar, väskor och skor, astrologi, sport eller vädret och vilka andra hjärndöda ämnen som tjejer brukar pladdra om.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 23:03:39

Tro lögnen handlar om att mannen måste låtsas sig vara intresserad av det kvinnan säger.

Att det i sig blir att föreställa sig, en falskhet.



När det enda mannen egentligen vill fråga rakt på är : Ska vi knulla ? ( och här bör kvinnan givetvis i den bästa av världar svara JA !..)



Man vill slippa det sociala (för)spelet helt enkelt.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 23:07:12

snuggelhund skrev:
nallen skrev:
Toblerone skrev:Du har själv sagt att du "måste" ljuga.

Jag har skrivit att jag önskar att jag kunde göra vad som behövs för att kunna ragga effektivt.
Och jag har påstår att tjejer/kvinnor i allmänhet inte vill ha sex för sexets skull och inte utan att man lägger ner timtal på meningslöst pladder innan. Därur drar jag sen slutsatsen att man "måste" ljuga för att det ska bli nåt.


Men om man är seriöst intresserad av vad kvinnan säger så behöver man inte låtsas och manipulera..

Då kan man få en trevlig kombination av knull och givande pratstund.


Precis. Jag har haft väldigt trevliga pratstunder med män som jag egentligen bara ville ha sex med. Men eftersom man inte kan ha sex hela kvällen och natten (kanske kan vissa det) så tyckte jag också att det var intressant och trevligt att prata lite också.

Jag kan faktiskt tycka att någon kan vara trevligt och intressant att prata med, men att jag aldrig skulle ha en relation med honom, för att han kanske har andra sidor som jag inte står ut med. Hade t.ex. en kk vars lägenhet såg förfärligt ut och hans värderingar var inte heller så nära mina. Kunde inte tänka mig en relation med honom.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 23:08:05

Toblerone skrev:Tror du allvarligt att det hjälper om du pratar länge med en kvinna?

Jag har då aldrig varit med om att få nåt med mindre än nån timmes snackande i alla fall. I de flesta fall har det gått åt ett antal timmar oftast fördelade över flera dagar.

Toblerone skrev:Om jag skulle ge dig råd om hur man bäst gör för att dölja sånt, så är det snarare att prata så lite som möjligt.

För min del skulle jag vara nöjd med att kolla att man har kompatibla preferenser och mål.Det kan knappast kräva mer än tjugo meningar.

EDIT: @snuggelhund, helt korrekt uppfattat.
EDIT2: förutsatt då att "ska vi knulla" inte uppfattas helt stelt och fixt... "ska vi ha sex" snarare.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 23:12:53

nallen skrev:
Toblerone skrev:VAD exakt tror du man behöver ljuga om?

Tja, t.ex. att man är intresserad av skvaller om kändisar, väskor och skor, astrologi, sport eller vädret och vilka andra hjärndöda ämnen som tjejer brukar pladdra om.


Okej, jag kanske är för mycket Aspie, jag pratar inte om nåt sånt. Men dem ONS jag har haft har jag träffat på nån slags disco/dansställe och där hade det varit helt omöjligt att prata mer än lite kort det nödvändigaste. Så jag känner inte igen att man pratar om sånt. Möjligtvis i taxin hem. Jag föreslår att du också raggar i ett ställe med hög musik. Och jag tycker det är tillåtet att inte vara jätteärlig och öppen om det bara handlar om en ONS. Jag trodde du pratar om längre förhållanden.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 23:16:16

Det är sak samma, det funkar ju ändå inte.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 23:18:23

nallen skrev:
Toblerone skrev:Tror du allvarligt att det hjälper om du pratar länge med en kvinna?

Jag har då aldrig varit med om att få nåt med mindre än nån timmes snackande i alla fall. I de flesta fall har det gått åt ett antal timmar oftast fördelade över flera dagar.

Toblerone skrev:Om jag skulle ge dig råd om hur man bäst gör för att dölja sånt, så är det snarare att prata så lite som möjligt.

För min del skulle jag vara nöjd med att kolla att man har kompatibla preferenser och mål.Det kan knappast kräva mer än tjugo meningar.

EDIT: @snuggelhund, helt korrekt uppfattat.
EDIT2: förutsatt då att "ska vi knulla" inte uppfattas helt stelt och fixt... "ska vi ha sex" snarare.


Hmmm.... kanske fel ställe. Om man går till nån slags disco, nattklubb eller liknande - där räknar så gott som alla med att träffa nån där för att ha sex samma natt. Det finns inget långfristigt tänk där. Flera dagar brukar inte förekomma.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-07 23:21:10

nallen skrev:Det är sak samma, det funkar ju ändå inte.


Har du provat på disco/nattklubb, eller bor du kanske nånstans på landet där det inte finns?
Ett annat tips: Många kvinnor kan tänka sig ha sex samma kväll, men då vill de ha det med en glad, charmig kille. Du behöver inte lova kärlek eller sånt, men du måste åtminstone ge henne intrycket att du är kul sällskap. Det handlar mycket om det. Kvinnan vill inte bli uttråkad eller deppig av sällskapet.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-07 23:23:01

Toblerone skrev:
nallen skrev:
Toblerone skrev:Tror du allvarligt att det hjälper om du pratar länge med en kvinna?

Jag har då aldrig varit med om att få nåt med mindre än nån timmes snackande i alla fall. I de flesta fall har det gått åt ett antal timmar oftast fördelade över flera dagar.

Toblerone skrev:Om jag skulle ge dig råd om hur man bäst gör för att dölja sånt, så är det snarare att prata så lite som möjligt.

För min del skulle jag vara nöjd med att kolla att man har kompatibla preferenser och mål.Det kan knappast kräva mer än tjugo meningar.

EDIT: @snuggelhund, helt korrekt uppfattat.
EDIT2: förutsatt då att "ska vi knulla" inte uppfattas helt stelt och fixt... "ska vi ha sex" snarare.


Hmmm.... kanske fel ställe. Om man går till nån slags disco, nattklubb eller liknande - där räknar så gott som alla med att träffa nån där för att ha sex samma natt. Det finns inget långfristigt tänk där. Flera dagar brukar inte förekomma.


Krävs dock att man pallar med miljön..
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 23:24:20

Toblerone skrev:Många kvinnor kan tänka sig ha sex samma kväll, men då vill de ha det med en glad, charmig kille.

Alltså måste man göra sig till och ljuga. Vilket är precis vad jag sagt hela tiden :-)051
Det är ju ingen som kommer fram och erbjuder sig.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-07 23:33:39

nallen skrev:Det är sak samma, det funkar ju ändå inte.


Du menar att ONS och långvariga förhållanden är samma sak? Det låter väldigt märkligt för mig. Jag kan inte ens tänka mig hur ett längre förhållande öht kan starta som ett ONS. Då har man ju redan hoppat över allting och gått direkt till "slutmålet".

När du pratar om att ljuga för att få ligga, så har jag tolkat det som att du vill ha ett ONS, och inget annat. Speciellt som du är så noga med att poängtera att det ska vara rakt på sak. Men om du menar att detta förfarande skulle kunna leda till ett längre förhållande så blir jag rätt så häpen. Hur kan man börja ett förhållande med att ljuga och förställa sig? Det kan väl aldrig fungera för annat än snabb och tillfällig sex?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav nallen » 2016-12-07 23:36:57

rdos skrev:Du menar att ONS och långvariga förhållanden är samma sak?

Nej.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-07 23:39:23

Toblerone skrev:Har du provat på disco/nattklubb, eller bor du kanske nånstans på landet där det inte finns?
Ett annat tips: Många kvinnor kan tänka sig ha sex samma kväll, men då vill de ha det med en glad, charmig kille. Du behöver inte lova kärlek eller sånt, men du måste åtminstone ge henne intrycket att du är kul sällskap. Det handlar mycket om det. Kvinnan vill inte bli uttråkad eller deppig av sällskapet.


De flesta NTs vill nog ha något socialt ut från det oxå, så därför så måste killen vara populär och åtråvärd, annars finns ingen anledning till varför man har sex med honom. Då kan de prata om sin "erövring" med kompisarna. Det är ju på samma sätt som NT killar fungerar oxå.

Så, nej, han behöver inte lova kärlek (det kan t.o.m. vara ett hinder), men han måste ha status och anses som åtråvärd av kompisarna.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav rdos » 2016-12-07 23:55:21

snuggelhund skrev:Men kvinnor överlag vill bli betraktade både som potentiella sexpartners och hela människor.
Ej som enbart sexobjekt.


Njäee, det är långt ifrån en allmängiltig lag. De jag är intresserade av ska inte betrakta mig som en potentiell sexpartner, utan bara som en romantisk partner. Sedan är det möjligt att vi kan ha mer eller mindre sex ändå, men om de kopplar ihop sex och relationer är jag inte intresserad.

Det finns många kvinnor (och många av dem är neurodiversa) som inte kopplar ihop dessa saker. Jag tror det är vanligt att kvinnor tror att det förväntas av dem att ha sex i en relation även om de helst skulle vilja slippa.

Det finns ju dessutom gott om forskningsstudier som visar på detta, t.ex. där man konstaterat att kvinnor vill att män ska "snabba på" sexet.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-08 0:08:10

snuggelhund skrev:
Toblerone skrev:
nallen skrev:Jag har då aldrig varit med om att få nåt med mindre än nån timmes snackande i alla fall. I de flesta fall har det gått åt ett antal timmar oftast fördelade över flera dagar.


För min del skulle jag vara nöjd med att kolla att man har kompatibla preferenser och mål.Det kan knappast kräva mer än tjugo meningar.

EDIT: @snuggelhund, helt korrekt uppfattat.
EDIT2: förutsatt då att "ska vi knulla" inte uppfattas helt stelt och fixt... "ska vi ha sex" snarare.


Hmmm.... kanske fel ställe. Om man går till nån slags disco, nattklubb eller liknande - där räknar så gott som alla med att träffa nån där för att ha sex samma natt. Det finns inget långfristigt tänk där. Flera dagar brukar inte förekomma.


Krävs dock att man pallar med miljön..


Visst. Jag har inte såå lätt för det heller, men det är bästa miljön för syftet. Framför allt om man helst inte vill lyssna på en massa prat.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-08 0:16:08

nallen skrev:
Toblerone skrev:Många kvinnor kan tänka sig ha sex samma kväll, men då vill de ha det med en glad, charmig kille.

Alltså måste man göra sig till och ljuga. Vilket är precis vad jag sagt hela tiden :-)051
Det är ju ingen som kommer fram och erbjuder sig.


Men det är väl ganska självklart att man måste vara lite glad och positiv. Kompisar får man inte heller om man bara är sur och tvär. Ganska logiskt att man inte heller får ett ligg om man inte ger ett glatt, positivt intryck. Tänk också på att tjejer kan vara rädda, om nån verkar "skum". Och det är just alltför allvarliga typer som lätt klassas i den kategorin.

Så om du menar så, så får man säkert göra till sig. Det måste dock tjejerna minst lika mycket. Jag ogillade att vara singel, eller snarare att söka en ny partner, för att jag då nästan var tvungen att sminka mig, att raka kroppshår, att ha långt hår. Alla dessa saker skulle jag aldrig göra annars. För att inte tala om tillräckligt "lockande" kläder. Jag har haft jättesvårt för sånt. Så, det är inte så enkelt för tjejer heller. Jag har också varit med om att det inte har varit lätt att träffa nån (vissa gånger inte ens för en ONS). Och det var antagligen för att jag verkar lite udd (dvs. aspig). Utseendet är det egentligen inte så mycket fel på.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Oärliga tjejer bara, eller gör jag något konkret fel?

Inläggav Toblerone » 2016-12-08 0:17:33

rdos skrev:
Toblerone skrev:Har du provat på disco/nattklubb, eller bor du kanske nånstans på landet där det inte finns?
Ett annat tips: Många kvinnor kan tänka sig ha sex samma kväll, men då vill de ha det med en glad, charmig kille. Du behöver inte lova kärlek eller sånt, men du måste åtminstone ge henne intrycket att du är kul sällskap. Det handlar mycket om det. Kvinnan vill inte bli uttråkad eller deppig av sällskapet.


De flesta NTs vill nog ha något socialt ut från det oxå, så därför så måste killen vara populär och åtråvärd, annars finns ingen anledning till varför man har sex med honom. Då kan de prata om sin "erövring" med kompisarna. Det är ju på samma sätt som NT killar fungerar oxå.

Så, nej, han behöver inte lova kärlek (det kan t.o.m. vara ett hinder), men han måste ha status och anses som åtråvärd av kompisarna.


Kan vara så vissa sammanhang. Usch, va tröttsamt! Jag skulle inte bry mig om såna aspekter.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in