Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dejtar ni?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-11-15 21:28:12

För många av oss här skulle en rik partner innebära sänkt inkomst för egen del vid hopflytt. Helt borttaget bostadstillägg om partnern tjänar för mycket.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 21:30:08

sugrövmanövern skrev:För många av oss här skulle en rik partner innebära sänkt inkomst för egen del vid hopflytt. Helt borttaget bostadstillägg om partnern tjänar för mycket.


Då får man väl vara särbo då, eller så får man stå skriven på sin egen bostad och sova där mellan varven när man behöver egentid, perfekt för oss med AS ju.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2016-11-15 21:34:17

sugrövmanövern skrev:För många av oss här skulle en rik partner innebära sänkt inkomst för egen del vid hopflytt. Helt borttaget bostadstillägg om partnern tjänar för mycket.
Gemensam ekonomi är inte något alternativ?
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2016-11-15 21:36:10

tvilling99 skrev:
Alien skrev:Det handlar inte om golddiggers och gifta sig rikt. Snarare om jämlikhet, att vara på samma nivå. Dvs att man är jämställd i utbildning och karriär. Studerar man själv, dejtar man andra som studerar. Jobbar man själv, dejtar man andra som jobbar. Att männen sedan har högre lön beror på att män brukar ha det. Oftast är männen några år äldre också.

Har du någon gång varit på en dejtingsajt?


Det har jag, och det var precis som Alien säger.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 21:51:38

Toblerone skrev:
tvilling99 skrev:
Alien skrev:Det handlar inte om golddiggers och gifta sig rikt. Snarare om jämlikhet, att vara på samma nivå. Dvs att man är jämställd i utbildning och karriär. Studerar man själv, dejtar man andra som studerar. Jobbar man själv, dejtar man andra som jobbar. Att männen sedan har högre lön beror på att män brukar ha det. Oftast är männen några år äldre också.

Har du någon gång varit på en dejtingsajt?


Det har jag, och det var precis som Alien säger.


Jag vet inte om Alien har någon akademisk utbildning, men en gymnasieutbildning är ju inte värt ett smack om man inte studerar vidare eller går ett yrkesförberedande program, eller det är väl en förutsättning för att få dom enklaste jobben som en städare/städerska.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-11-15 21:53:59

Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:För många av oss här skulle en rik partner innebära sänkt inkomst för egen del vid hopflytt. Helt borttaget bostadstillägg om partnern tjänar för mycket.
Gemensam ekonomi är inte något alternativ?
Man kan ju ta av sin ynka pension och bidra, 6-7000:- ligger den på för de som inte har haft ett välavlönat arbete innan de blev pensionärer. Men det blir ju som att leva på eller under existensminimum.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2016-11-15 22:11:10

sugrövmanövern skrev:
Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:För många av oss här skulle en rik partner innebära sänkt inkomst för egen del vid hopflytt. Helt borttaget bostadstillägg om partnern tjänar för mycket.
Gemensam ekonomi är inte något alternativ?
Man kan ju ta av sin ynka pension och bidra, 6-7000:- ligger den på för de som inte har haft ett välavlönat arbete innan de blev pensionärer. Men det blir ju som att leva på eller under existensminimum.
Men ett förhållande handlar inte om millimeterrättvisa, det är ju inte pengarna man är ute efter när man blir ihop med någon. Jo, jag är medveten om diskussionen om att välja partner ur samma samhällsklass och livssituation som en själv, men ändå.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2016-11-15 22:14:32

Stenrika Texas-änkor i 95 års åldern... :roll:
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 22:20:01

Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:
Huggorm skrev:Gemensam ekonomi är inte något alternativ?
Man kan ju ta av sin ynka pension och bidra, 6-7000:- ligger den på för de som inte har haft ett välavlönat arbete innan de blev pensionärer. Men det blir ju som att leva på eller under existensminimum.
Men ett förhållande handlar inte om millimeterrättvisa, det är ju inte pengarna man är ute efter när man blir ihop med någon. Jo, jag är medveten om diskussionen om att välja partner ur samma samhällsklass och livssituation som en själv, men ändå.


Här har vi en sann gentleman som kan tänka sig att bli ihop med en tiggande EU-migrant, det är ädelt utav dig.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-11-15 22:22:52

Toblerone skrev:
tvilling99 skrev:
Alien skrev:Det handlar inte om golddiggers och gifta sig rikt. Snarare om jämlikhet, att vara på samma nivå. Dvs att man är jämställd i utbildning och karriär. Studerar man själv, dejtar man andra som studerar. Jobbar man själv, dejtar man andra som jobbar. Att männen sedan har högre lön beror på att män brukar ha det. Oftast är männen några år äldre också.

Har du någon gång varit på en dejtingsajt?


Det har jag, och det var precis som Alien säger.

Varit på dejtingsajter som man?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2016-11-15 22:28:31

slackern skrev:
Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:Man kan ju ta av sin ynka pension och bidra, 6-7000:- ligger den på för de som inte har haft ett välavlönat arbete innan de blev pensionärer. Men det blir ju som att leva på eller under existensminimum.
Men ett förhållande handlar inte om millimeterrättvisa, det är ju inte pengarna man är ute efter när man blir ihop med någon. Jo, jag är medveten om diskussionen om att välja partner ur samma samhällsklass och livssituation som en själv, men ändå.


Här har vi en sann gentleman som kan tänka sig att bli ihop med en tiggande EU-migrant, det är ädelt utav dig.
Det var en märklig tolkning men ja, jag är en ädel person :-)021
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 22:31:18

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Men ett förhållande handlar inte om millimeterrättvisa, det är ju inte pengarna man är ute efter när man blir ihop med någon. Jo, jag är medveten om diskussionen om att välja partner ur samma samhällsklass och livssituation som en själv, men ändå.


Här har vi en sann gentleman som kan tänka sig att bli ihop med en tiggande EU-migrant, det är ädelt utav dig.
Det var en märklig tolkning men ja, jag är en ädel person :-)021


Du skrev ju att pengarna inte var det viktiga.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Music lovers » 2016-11-26 21:22:02

Jag tror så här.
Lika barn leka bäst i samma sandlåda.
Idag söker jag mina kontakter i mina intresseområden.
Jag gjorde inte det för, utan sökte runt bland allt möjligt och framför allt de som orkade lyssna på mitt pladder. När man då började komma varandra närmare och upptäckte att vi levda på helt olika intressen/grunder, jag blev mest bara frustrerad och arg på hela situationen så gick det som dit gick hon bara försvann.

Jag är intresserad av 50-tals musiken samt allt runt denna era, jag har själv en bil, stor jänkare årsmodell 1961, en cab. gillar också klädstilen och åker gärna om jag orkar på Rocka billy träffar för att lyssna på musiken, men det är jag.

Visst det dyker upp arbetskamrater å deras vänner, man försöker då bara vara så trevlig man klarar av, men nej tack, du har inte dessa intressen och har du inte det så är det så mycket annat runt detta som inte heller kommer falla på plats.
Detta har jag nu fått mycket vatten på kvarn nu vid 50-års ålder.

Man säger att olikheter drar sig mot varandra, javisst det stämmer nog, men i grunden tycker jag nog att ens grundsten skall komma från samma sandlåda.
Jag måste säga att jag beundrar de som blir ett par när de har helt olika ursprung, kommer från varsin sida av jordklotet helt olika kulturer samt ibland helt olika religioner. I min värld, helt otroligt. Har svårt att fatta att det verkligen fungerar.
Music lovers
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2014-09-04

Dejtar ni?

Inläggav Vilsenpojke » 2016-11-26 22:55:44

Har dejtat, men har gett upp för stunden.

Kommer från ett 8 år långt förhållande och bor fortfarande med min exsambo så det är inte det lättaste att dejta någon om man ska träffas hos någon.
(Inte lätt att hitta boende heller för den delen, därav att jag fortfarande bor med exet)
Kanske tar upp det igen när jag har flyttat till min nya lägenhet. Tycker dock det är jobbigt att dejta, då jag är homosexuell blir utbudet litet i närområdet när man dejtar online. Men det har funkat, förutom att killar som jag inte gillar alltid faller för mig och dom jag gillar inte blir intresserade. :-)051

Men det där att folk väljer partner efter deras pengar tycker jag är ett ytterst dåligt beteende - går ju knappast fram till någon och frågar hur mycket dom tjänar. :-)056

Själv går jag mest efter personlighet och därefter utseende. Men aldrig yrke och inkomst. I sådana fall kanske man hade dissat drömpartnern på en sådan liten detalj! :shock:
Vilsenpojke
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-11-26
Ort: Norduppland

Dejtar ni?

Inläggav Cyan » 2016-11-26 23:54:59

Music lovers skrev:Jag tror så här.
Lika barn leka bäst i samma sandlåda.
Idag söker jag mina kontakter i mina intresseområden.
Jag gjorde inte det för, utan sökte runt bland allt möjligt och framför allt de som orkade lyssna på mitt pladder. När man då började komma varandra närmare och upptäckte att vi levda på helt olika intressen/grunder, jag blev mest bara frustrerad och arg på hela situationen så gick det som dit gick hon bara försvann.

Visst det dyker upp arbetskamrater å deras vänner, man försöker då bara vara så trevlig man klarar av, men nej tack, du har inte dessa intressen och har du inte det så är det så mycket annat runt detta som inte heller kommer falla på plats.
Detta har jag nu fått mycket vatten på kvarn nu vid 50-års ålder.

Man säger att olikheter drar sig mot varandra, javisst det stämmer nog, men i grunden tycker jag nog att ens grundsten skall komma från samma sandlåda.


Det där håller jag med om. Ibland kan jag tröttna på att försöka hitta någon jag har något gemensamt med och tänka att det går fint att prata med vem som helst, men även om jag inte har något alls emot att någon inte har samma intressen eller värderingar eller fungerar på samma sätt, så fungerar det helt enkelt inte i längden. Särskilt eftersom jag ofta har svårt att känna mej intresserad av att prata med personen då, när det inte känns som att hon skulle vara intresserad av något av det jag hade lust att prata om.

Supersnälla och blyga men pratsamma tjejer som är eller har varit rätt aktiva i miljöpartiet eller greenpeace eller liknande är typ den enda typ av person jag egentligen passar ihop med. Vilket då innebär att båda har samma grundsten men ändå är rätt olika.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Dejtar ni?

Inläggav Weezer » 2016-12-13 18:38:10

bittin skrev:Jag började dejta igår med en från Tinder, först hade jag ångest i 18 timmar men nu vågade jag skriva till personen och vi ska nog ses igen under nästa vecka eller så


Vad kul, Tinder är dock lite för utseende inriktat för min smak, tror mer på att träffa nån genom gemensamma intressen.
Weezer
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2014-11-07

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2016-12-13 18:42:38

bittin skrev:Jag började dejta igår med en från Tinder, först hade jag ångest i 18 timmar men nu vågade jag skriva till personen och vi ska nog ses igen under nästa vecka eller så

Får man fråga hur det gick?
tvilling99
 
Inlägg: 8398
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Mountain_lion » 2016-12-13 22:48:09

nä, dejtar inte.
Jag har funnit och finner det svårt att hitta ngn som passar mig och mina egenheter som mitt behov av egentid och närhet. Därtill en del andra egenheter som jag inte går in på här.
Skulle jag få kontakt med ngn som en ödets nyck så vore det trevligt men jag försöker främst hitta bra vänner, vilket inte är lätt det heller. Sedan har jag min hund.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Dejtar ni?

Inläggav Micke2 » 2016-12-13 23:46:00

En tjej/kvinna, något yngre än mig själv, där jag jobbar, började plötsligt söka kontakt med mig. Hon verkar vara minst sagt förtjust i mig och under den senaste tiden har jag haft daglig kontakt med henne även genom mail och telefonsamtal på fritiden. Man börjar undra vart detta är på väg; jag kan inte påstå att jag är van vid sådant, gammal ungkarl som jag är.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Dejtar ni?

Inläggav Charlie72 » 2016-12-14 0:30:07

Ja 3 kvinnor
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2016-12-14 10:25:22

Charlie72 skrev:Ja 3 kvinnor


Wow, samtidigt!! har inte jag gjort sen jag var tonåring, dvs på stenåldern... :-)018
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav Liljan » 2016-12-15 2:23:17

Jag har dejtat killar förut och det har inte gått särskilt bra. Nu vill jag börja dejta tjejer, men det är svårt. Jag har bara försökt aktivt att få till en dejt under ett års tid så hittills har det inte blivit något. Jag skulle gissa att jag behöver 1-2 år till för att lära mig allt jag behöver. Jag har försökt nätdejta men gett upp den idéen, de flesta svarar inte ens och svarar de blir det absolut max tre meddelanden.

Nu har jag lyckats hitta träffpunkter för lesbiska som inte innebär krogen, alkohol eller höga ljudmiljöer. Hittills har jag varit på en sådan träff. Nästa steg är att efter nyår börja gå på de träffarna och försöka hitta någon där.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav trulpen » 2016-12-15 9:50:58

Jag försöker dejta emellanåt (vilket i praktiken innebär inte alls ofta), fast det går ju sisådär. Avskyr själva konceptet och är inte särskilt bra på det. Men det är ju fint att träffa någon/några som jag tycker om. Händer dock alltför sällan.

I korta drag går det ju att säga att det som egentligen räknas för attraktion är feromoner, men det systemet kastar vi ju över ända med allt vad parfymer och deodoranter heter.

Mobilisera en armé av rengöringsprodukter och gör dig fri från alla naturliga lukter. Tänkte att ett litet julrim kunde vara på sin plats. :D
trulpen
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2016-12-14
Ort: Sthlm

Dejtar ni?

Inläggav trulpen » 2016-12-15 9:55:27

slackern skrev:Här har vi en sann gentleman som kan tänka sig att bli ihop med en tiggande EU-migrant, det är ädelt utav dig.

Intressant slutledningsförmåga. Eller snarare märklig.
trulpen
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2016-12-14
Ort: Sthlm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in