Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-13 22:06:02

slackern skrev:
snuggelhund skrev:


Frågan är hur många procent av användarna som är svenskar.


Testa och se efter? Så kan du ge ett omdöme här på forumet?


Nej. För min del är det öht inte aktuellt med dejting i nuläget eller inom närmsta framtiden.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav Kristofer » 2016-11-13 22:08:23

Bild
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-13 22:11:10

snuggelhund skrev:
slackern skrev:
snuggelhund skrev:
Frågan är hur många procent av användarna som är svenskar.


Testa och se efter? Så kan du ge ett omdöme här på forumet?


Nej. För min del är det öht inte aktuellt med dejting i nuläget eller inom närmsta framtiden.


Du kan väl sondera terrängen för framtiden?
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-13 22:15:22

slackern skrev:
snuggelhund skrev:
slackern skrev:
Testa och se efter? Så kan du ge ett omdöme här på forumet?


Nej. För min del är det öht inte aktuellt med dejting i nuläget eller inom närmsta framtiden.


Du kan väl sondera terrängen för framtiden?


Är ärligt talat rädd att jag bara skulle bli nedslagen.

Har inte råd att slösa bort framtidshopp och förväntningar.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2016-11-13 22:15:51

Kristofer skrev:Nej. Tvåsamhet är inget för mig. Jag är för dysfunktionell.

Jag har lagt ner alltsammans. Jag vet att jag aldrig kommer få ett förhållande att fungera. Möjligtvis uttrycker jag mig för kategoriskt här eftersom ingen kan förutspå sin framtid helt och hållet så viss reservation vill jag ändå lämna.

Nu när jag är närmare 40 än 30 så har jag på något sätt accepterat det här som ett faktum. Fast följderna av det skrämmer mig. Ensamheten behärskar jag men dess framtida konsekvenser är inte roliga. Släkten riskerar att dö ut; det saknas just nu helt någon under 32 i släkten. Jag kommer bli en sådan som dör ensam i lägenheten utan att någon tar minsta notis på flera veckor. Visst har jag ett fåtal vänner men några veckor skulle det kunna tänkas gå innan någon skulle sakna mig.
Känner igen det där, jag har också gett upp drömmen. Ingen idé, det är helt omöjligt. Men ibland när jag mår bra och är utvilad, mätt, uttråkad och inte har sett folk på ett par dagar börjar jag tvivla. Kanske ändå... Fast jag lär vara så gammal när det slutligen händer att det inte längre är aktuellt med barn i alla fall.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtar ni?

Inläggav Zirre » 2016-11-13 23:52:22

snuggelhund skrev:
Zirre skrev:
En användare kom med ett mycket bra förslag:
Aspergerdating.com blir nu gratis att använda för alla!


http://www.AspergerDating.com


Frågan är hur många procent av användarna som är svenskar.

Det är en svensk sajt så majoriteten är nog hemmahörande i Sverige.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Dejtar ni?

Inläggav Cyan » 2016-11-13 23:56:26

Dejting har jag aldrig förstått hur det fungerar, jag brukar bara vara intresserad av att hitta en enda snäll och intressant tjej med gemensamma intressen och värderingar etc som det fungerar att prata med, och om jag hittar en sån person så blir jag kär i henne rätt snabbt och vill flytta ihop och skaffa barn etc. :)

Men en kombination av skyhög IQ och bottenlåg EQ garanterar att det alltid går dåligt och aldrig leder nånstans och att jag för det mesta aldrig ens träffar någon i verkligheten, oavsett hur perfekt och bra många brukar tycka och säga att jag verkar vara i början, för jag är helt enkelt för korkad för att kunna kommunicera med andra människor och lyckas alltid få även de allra mest toleranta personer att ogilla mej förr eller senare. :-)Crying
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2016-11-14 0:46:08

Cyan skrev:Dejting har jag aldrig förstått hur det fungerar, jag brukar bara vara intresserad av att hitta en enda snäll och intressant tjej med gemensamma intressen och värderingar etc som det fungerar att prata med, och om jag hittar en sån person så blir jag kär i henne rätt snabbt och vill flytta ihop och skaffa barn etc. :)

Men en kombination av skyhög IQ och bottenlåg EQ garanterar att det alltid går dåligt och aldrig leder nånstans och att jag för det mesta aldrig ens träffar någon i verkligheten, oavsett hur perfekt och bra många brukar tycka och säga att jag verkar vara i början, för jag är helt enkelt för korkad för att kunna kommunicera med andra människor och lyckas alltid få även de allra mest toleranta personer att ogilla mej förr eller senare. :-)Crying


Du ska inte ge upp! Man blir äldre och mognare och lär sig att inte vara för mycket på andra människor, och det gäller också att hitta rätt person. Kanske en tjej som också har Asperger. Det är fråga om kompatibilitet. Det som många kan tycka inte funkar alls - man kan också träffa någon som inte tycker att det är ett problem.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav LordNelson » 2016-11-14 19:20:54

snuggelhund skrev:Har inte råd att slösa bort framtidshopp och förväntningar.


Har du framtidshopp? Då är väl häften vunnet.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2016-11-15 18:13:21

Alien skrev:Det handlar inte om golddiggers och gifta sig rikt. Snarare om jämlikhet, att vara på samma nivå. Dvs att man är jämställd i utbildning och karriär. Studerar man själv, dejtar man andra som studerar. Jobbar man själv, dejtar man andra som jobbar. Att männen sedan har högre lön beror på att män brukar ha det. Oftast är männen några år äldre också.

Har du någon gång varit på en dejtingsajt?
Senast redigerad av tvilling99 2016-11-15 18:23:14, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-11-15 18:19:06

tvilling99 skrev:
Alien skrev:Det handlar inte om golddiggers och gifta sig rikt. Snarare om jämlikhet, att vara på samma nivå. Dvs att man är jämställd i utbildning och karriär. Studerar man själv, dejtar man andra som studerar. Jobbar man själv, dejtar man andra som jobbar. Att männen sedan har högre lön beror på att män brukar ha det. Oftast är männen några år äldre också.

Har du någon någon varit på en dejtingsajt?

-Nedslag i verkligheten som hotar ej överensstämma med feministisk världsåskådning är mindre intressant.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 18:57:50

Alien skrivet utifrån hur verkligheten ser ut. IRL.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 19:01:42

snuggelhund skrev:Alien skrivet utifrån hur verkligheten ser ut. IRL.


Hur kan du veta det när du själv inte dejtar?
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 19:11:59

slackern skrev:
snuggelhund skrev:Alien skrivet utifrån hur verkligheten ser ut. IRL.


Hur kan du veta det när du själv inte dejtar?


Jag lever inte under en sten.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 19:14:18

Man kan läsa om hur par-relationer bildas. Man kan se sig om i omgivningen.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 19:18:43

snuggelhund skrev:
slackern skrev:
snuggelhund skrev:Alien skrivet utifrån hur verkligheten ser ut. IRL.


Hur kan du veta det när du själv inte dejtar?


Jag lever inte under en sten.


Så när du kommer att börja sondera terrängen efter en partner kommer du att leta upp en med arbete och god ekonomi? Eller kommer du att leta efter en med liknande socioekonomiska förutsättningar som du?
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 19:24:24

Kan tänka mig att dejtande på nätet är lite speciellt iom att det tillåter människor att söka partner utanför de ramar man annars vanligtvis hittar nån i. Dvs ex. studentliv, arbetsliv, umgänge, krogen osv.

Frågan är hur relevant det är när man diskuterar hur "verkligheten" ser ut. De flesta hittar väl fortfarande partner irl skulle jag tro.
Senast redigerad av snuggelhund 2016-11-15 19:32:46, redigerad totalt 1 gång.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 19:31:55

slackern skrev:
snuggelhund skrev:
slackern skrev:
Hur kan du veta det när du själv inte dejtar?


Jag lever inte under en sten.


Så när du kommer att börja sondera terrängen efter en partner kommer du att leta upp en med arbete och god ekonomi? Eller kommer du att leta efter en med liknande socioekonomiska förutsättningar som du?


Med liknande socioekonomiska förutsättningar i första hand.

(Har svårt att tro att man som kvinnlig sjukpensionär skulle vara så jättepopulär hos män med arbete och god ekonomi.. )

Men hur som helst. Det viktiga är ju personen ifråga inte hur vida den arbetar eller ej.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 19:40:06

snuggelhund skrev:
slackern skrev:
snuggelhund skrev:
Jag lever inte under en sten.


Så när du kommer att börja sondera terrängen efter en partner kommer du att leta upp en med arbete och god ekonomi? Eller kommer du att leta efter en med liknande socioekonomiska förutsättningar som du?


Med liknande socioekonomiska förutsättningar i första hand.

(Har svårt att tro att man som kvinnlig sjukpensionär skulle vara så jättepopulär hos män med arbete och god ekonomi.. )

Men hur som helst. Det viktiga är ju personen ifråga inte hur vida den arbetar eller ej.


Det tycker jag är fint utav dig.

Jag läste en artikel att män gärna tar lite tossiga fruntimmer som dom kan vara beskyddande över medans kvinnor söker en stabil och trygg man som kan vara familjeförsörjare.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Abazi » 2016-11-15 19:47:45

Jag har mer eller mindre helt släppt tanken på att hitta någon. Om någon visar intresse tycker jag att de är för "på" och om dom vill ha mig; "Om du har så dålig smak vill jag inte ha dig."
Jag skulle tyvärr heller inte vilja ha någon med AS. Mina konstigheter räcker, tack.
Ändå är det svårt att släppa den där romantiska drömmen att hitta någon som kompletterar en. Så kanske jag ska nöja mig med att drömma om kärleken ensam i en stuga med mina katter. Jag känner mig så gammal fast jag är 32, det kanske är för att jag vet hur långsamt jag gjort allt i mitt liv. Skulle jag hitta nån imorgon skulle jag ändå inte hinna bli redo innan jag är gammal och gaggig.
Abazi
 
Inlägg: 185
Anslöt: 2016-02-14
Ort: Norrland

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-11-15 20:29:33

slackern skrev:
snuggelhund skrev:
slackern skrev:
Så när du kommer att börja sondera terrängen efter en partner kommer du att leta upp en med arbete och god ekonomi? Eller kommer du att leta efter en med liknande socioekonomiska förutsättningar som du?


Med liknande socioekonomiska förutsättningar i första hand.

(Har svårt att tro att man som kvinnlig sjukpensionär skulle vara så jättepopulär hos män med arbete och god ekonomi.. )

Men hur som helst. Det viktiga är ju personen ifråga inte hur vida den arbetar eller ej.


Det tycker jag är fint utav dig.

Jag läste en artikel att män gärna tar lite tossiga fruntimmer som dom kan vara beskyddande över medans kvinnor söker en stabil och trygg man som kan vara familjeförsörjare.


Tryggt och stabilt vill man ju ha. Men jag kan inte se att det nödvändigtvis måste hänga ihop med personens ekonomi utan det är snarare en fråga om personlighet.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 20:44:47

snuggelhund skrev:
slackern skrev:
snuggelhund skrev:
Med liknande socioekonomiska förutsättningar i första hand.

(Har svårt att tro att man som kvinnlig sjukpensionär skulle vara så jättepopulär hos män med arbete och god ekonomi.. )

Men hur som helst. Det viktiga är ju personen ifråga inte hur vida den arbetar eller ej.


Det tycker jag är fint utav dig.

Jag läste en artikel att män gärna tar lite tossiga fruntimmer som dom kan vara beskyddande över medans kvinnor söker en stabil och trygg man som kan vara familjeförsörjare.


Tryggt och stabilt vill man ju ha. Men jag kan inte se att det nödvändigtvis måste hänga ihop med personens ekonomi utan det är snarare en fråga om personlighet.


Om jag minns rätt i det jag läste, så menades stabil och trygg som i ekonomiskt välavlönat arbete.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav kullan » 2016-11-15 21:20:43

Man blir väl inte ihop med en inkomst heller. :-)063
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-11-15 21:23:29

kullan skrev:Man blir väl inte ihop med en inkomst heller. :-)063


Trygg inkomst ger färre saker att oroa sig för som t,ex mat på bordet och hyran betald utan att behöva vända på varje krona.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in