Vad f-n har hänt med det här forumet?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 1:44:50

slackern skrev:
Maggie89 skrev:
slackern skrev:Pågick väl fram till 80-90-talet någon gång. Fråga dina föräldrar om dom minns det. Om du vill ha en rolig beskrivning utav det så finns det beskrivet i boken En komikers uppväxt utav Jonas Gardell.

https://sv.wikipedia.org/wiki/En_komikers_uppv%C3%A4xt


Det var alltså för ca 30 år sedan. Forumet har funnits i 10 år. Det du säger är därför irrelevant med det Debbido pratar om och och trådens syfte.


Läs det jag citerade igen så kanske du förstår vad jag svarade på.


Det var exakt det jag reagerade på också. Debbido pratar om splittringen idag som inte fanns förr och vi pratar om vad som hänt med forumet, inte samhället. Alltså vad som hände i samhället för 30 år sedan innan forumet fanns är troligast inte det som åsyftades.

Splittringen är värre idag än det var för 10 år sedan.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav slackern » 2016-10-31 1:50:55

Maggie89 skrev:
slackern skrev:
Maggie89 skrev:Det var alltså för ca 30 år sedan. Forumet har funnits i 10 år. Det du säger är därför irrelevant med det Debbido pratar om och och trådens syfte.


Läs det jag citerade igen så kanske du förstår vad jag svarade på.


Det var exakt det jag reagerade på också. Debbido pratar om splittringen idag som inte fanns förr och vi pratar om vad som hänt med forumet, inte samhället. Alltså vad som hände i samhället för 30 år sedan innan forumet fanns är troligast inte det som åsyftades.

Splittringen är värre idag än det var för 10 år sedan.


Då tar vi det igen.

Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt. I stort sett är folk delade i två läger som inte kan komma överens.


Förstår du vad som menas med en generaliserad bild utav Sverige?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 1:57:41

slackern skrev:
Maggie89 skrev:
slackern skrev:Läs det jag citerade igen så kanske du förstår vad jag svarade på.


Det var exakt det jag reagerade på också. Debbido pratar om splittringen idag som inte fanns förr och vi pratar om vad som hänt med forumet, inte samhället. Alltså vad som hände i samhället för 30 år sedan innan forumet fanns är troligast inte det som åsyftades.

Splittringen är värre idag än det var för 10 år sedan.


Då tar vi det igen.

Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt. I stort sett är folk delade i två läger som inte kan komma överens.


Förstår du vad som menas med en generaliserad bild utav Sverige?


Förstår du att det diskuterades om vad fan som hänt med forumet? Internet fanns inte på 80-90talet. Eller ja, inte så här för allmänheten i alla fall. Den politiska splittringen som därför fanns på 80-90-talet påverkar inte forumet, varken i starten eller nu. Det är alltså en politisk splittring som hänt nu de senaste 10 åren, max.

Eftersom du inte kan säga flaskhals idag utan att det blir ramaskri så har inte Debbido fel.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav slackern » 2016-10-31 2:01:46

Maggie89 skrev:
slackern skrev:
Maggie89 skrev:Det var exakt det jag reagerade på också. Debbido pratar om splittringen idag som inte fanns förr och vi pratar om vad som hänt med forumet, inte samhället. Alltså vad som hände i samhället för 30 år sedan innan forumet fanns är troligast inte det som åsyftades.

Splittringen är värre idag än det var för 10 år sedan.


Då tar vi det igen.

Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt. I stort sett är folk delade i två läger som inte kan komma överens.


Förstår du vad som menas med en generaliserad bild utav Sverige?


Förstår du att det diskuterades om vad fan som hänt med forumet? Internet fanns inte på 80-90talet. Eller ja, inte så här för allmänheten i alla fall. Den politiska splittringen som därför fanns på 80-90-talet påverkar inte forumet, varken i starten eller nu. Det är alltså en politisk splittring som hänt nu de senaste 10 åren, max.

Eftersom du inte kan säga flaskhals idag utan att det blir ramaskri så har inte Debbido fel.


Men försök att få in att hon skrev ett generellt påstående om Sverige, jag svarade på det generella påståendet om Sverige.

Men jag gör som Krigarn och sätter dig på ignore orkar inte med människor som dig.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 2:07:02

slackern skrev:
Maggie89 skrev:
slackern skrev:Då tar vi det igen.



Förstår du vad som menas med en generaliserad bild utav Sverige?


Förstår du att det diskuterades om vad fan som hänt med forumet? Internet fanns inte på 80-90talet. Eller ja, inte så här för allmänheten i alla fall. Den politiska splittringen som därför fanns på 80-90-talet påverkar inte forumet, varken i starten eller nu. Det är alltså en politisk splittring som hänt nu de senaste 10 åren, max.

Eftersom du inte kan säga flaskhals idag utan att det blir ramaskri så har inte Debbido fel.


Men försök att få in att hon skrev ett generellt påstående om Sverige, jag svarade på det generella påståendet om Sverige.

Men jag gör som Krigarn och sätter dig på ignore orkar inte med människor som dig.


Försök att förstå att du uppfattade garanterat fel istället.

Jag håller med, tack vare den politiska splittringen så går internet åt helvete. Folk gnäller så fort de får motstånd och det har ni fått lära er av media för det är så dom bemöter SD. Denna butthurt kulturen började i samband med att SD fick framgång. Innan dess använde man knappt ignore funktionen och definitivt inte för sådana tramsiga anledningar.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Dagobert » 2016-10-31 2:17:08

Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt.

Slackern, Debbido jämför hur det är på forumen idag med hur det var på forumen förr.

Att det fanns en större splittring före forumens tid hör inte hit.
Dagobert
 
Inlägg: 14127
Anslöt: 2010-11-30

Re: Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Moggy » 2016-10-31 2:23:25

Feminismen är en betydande faktor till att allt har blivit så infekterat. Feminister tål inte att nån inte håller med om deras åsikter och dom förgiftar alla diskussioner på nätet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav slackern » 2016-10-31 2:28:14

Dagobert skrev:
Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt.

Slackern, Debbido jämför hur det är på forumen idag med hur det var på forumen förr.

Att det fanns en större splittring före forumens tid hör inte hit.


Själv lägger jag vikten vid den här formuleringen och det jag har svarat på.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 2:31:03

slackern skrev:
Dagobert skrev:
Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt.

Slackern, Debbido jämför hur det är på forumen idag med hur det var på forumen förr.

Att det fanns en större splittring före forumens tid hör inte hit.


Själv lägger jag vikten vid den här formuleringen och det jag har svarat på.


Men det är inte ens logiskt i sammanhanget. Faktum är att du går OT när du lägger betoning så. Sen det du markerar är enbart förklaringen på varför det är svårt på forumen idag.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav atoms » 2016-10-31 2:55:18

Moggy skrev:Feminismen är en betydande faktor till att allt har blivit så infekterat. Feminister tål inte att nån inte håller med om deras åsikter och dom förgiftar alla diskussioner på nätet.


Nej, det är hatet mot feminismen som är problemet.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18069
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Dagobert » 2016-10-31 3:04:07

slackern skrev:
Dagobert skrev:
Debbido skrev:Det är svårt på forumen idag p g a den djupa splittringen inom Sverige, rent politiskt, som inte fanns förr på samma sätt.

Slackern, Debbido jämför hur det är på forumen idag med hur det var på forumen förr.

Att det fanns en större splittring före forumens tid hör inte hit.


Själv lägger jag vikten vid den här formuleringen och det jag har svarat på.

När var "förr"?
Det fanns väl en ännu större splittring 1931, varför tar du inte upp den? Eller den på 1200-talet?
Dagobert
 
Inlägg: 14127
Anslöt: 2010-11-30

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Liljan » 2016-10-31 9:19:38

Maggie89 skrev:Försök att förstå att du uppfattade garanterat fel istället.

Jag håller med, tack vare den politiska splittringen så går internet åt helvete. Folk gnäller så fort de får motstånd och det har ni fått lära er av media för det är så dom bemöter SD. Denna butthurt kulturen började i samband med att SD fick framgång. Innan dess använde man knappt ignore funktionen och definitivt inte för sådana tramsiga anledningar.

SD är rasister, det handlar inte om att inte tåla olika åsikter. Jag respekterar alla vänsterpartier fast jag röstar borgligt, men jag kan inte respektera rasism. Sedan är det förstås en annan fråga hur man ska bemöts SD sympatisörer och där finns det lite olika teorier. Jag gör det som känns bäst för mig vid just det tillfället.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 9:31:59

Q
Maggie89 skrev:
slackern skrev:
Maggie89 skrev:Förstår du att det diskuterades om vad fan som hänt med forumet? Internet fanns inte på 80-90talet. Eller ja, inte så här för allmänheten i alla fall. Den politiska splittringen som därför fanns på 80-90-talet påverkar inte forumet, varken i starten eller nu. Det är alltså en politisk splittring som hänt nu de senaste 10 åren, max.

Eftersom du inte kan säga flaskhals idag utan att det blir ramaskri så har inte Debbido fel.


Men försök att få in att hon skrev ett generellt påstående om Sverige, jag svarade på det generella påståendet om Sverige.

Men jag gör som Krigarn och sätter dig på ignore orkar inte med människor som dig.


Försök att förstå att du uppfattade garanterat fel istället.

Jag håller med, tack vare den politiska splittringen så går internet åt helvete. Folk gnäller så fort de får motstånd och det har ni fått lära er av media för det är så dom bemöter SD. Denna butthurt kulturen började i samband med att SD fick framgång. Innan dess använde man knappt ignore funktionen och definitivt inte för sådana tramsiga anledningar.


Nej. Folk gnäller inte. Folk säger bara ifrån när dom inte längre accepterar något. SD är rasister och alla tillåter inte rasism.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-31 12:48:41

Liljan skrev:
Maggie89 skrev:Försök att förstå att du uppfattade garanterat fel istället.

Jag håller med, tack vare den politiska splittringen så går internet åt helvete. Folk gnäller så fort de får motstånd och det har ni fått lära er av media för det är så dom bemöter SD. Denna butthurt kulturen började i samband med att SD fick framgång. Innan dess använde man knappt ignore funktionen och definitivt inte för sådana tramsiga anledningar.

SD är rasister, det handlar inte om att inte tåla olika åsikter. Jag respekterar alla vänsterpartier fast jag röstar borgligt, men jag kan inte respektera rasism. Sedan är det förstås en annan fråga hur man ska bemöts SD sympatisörer och där finns det lite olika teorier. Jag gör det som känns bäst för mig vid just det tillfället.


Tack för att du bevisade min poäng. Det hade gått utan tramset men visst.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Moggy » 2016-10-31 14:19:35

atoms skrev:
Moggy skrev:Feminismen är en betydande faktor till att allt har blivit så infekterat. Feminister tål inte att nån inte håller med om deras åsikter och dom förgiftar alla diskussioner på nätet.


Nej, det är hatet mot feminismen som är problemet.



:-)063 :-)063 Vilket hat?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav DIProgan » 2016-10-31 14:35:00

Liljan skrev:SD är rasister, det handlar inte om att inte tåla olika åsikter. Jag respekterar alla vänsterpartier fast jag röstar borgligt, men jag kan inte respektera rasism. Sedan är det förstås en annan fråga hur man ska bemöts SD sympatisörer och där finns det lite olika teorier. Jag gör det som känns bäst för mig vid just det tillfället.
:-)154
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav nallen » 2016-10-31 17:15:11

Maggie89 skrev:[D]et är inte ens logiskt i sammanhanget.

Sammanhanget har sällan någon större betydelse för Slackern, han associerar fritt till vad som helst.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Wine » 2016-10-31 19:44:10

atoms skrev:
Moggy skrev:Feminismen är en betydande faktor till att allt har blivit så infekterat. Feminister tål inte att nån inte håller med om deras åsikter och dom förgiftar alla diskussioner på nätet.


Nej, det är hatet mot feminismen som är problemet.


Feminismen medverkar till att förstöra det här samhället.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-31 20:20:01

Wine skrev:
atoms skrev:
Moggy skrev:Feminismen är en betydande faktor till att allt har blivit så infekterat. Feminister tål inte att nån inte håller med om deras åsikter och dom förgiftar alla diskussioner på nätet.


Nej, det är hatet mot feminismen som är problemet.


Feminismen medverkar till att förstöra det här samhället.


Tyvärr så är det så.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Zirre » 2016-11-09 11:26:26

Det är svårt att ge en exakt bild av det hela men någonstanns har det ändå blivit en gruppering.
De som vill ha seriösa diskussioner och de som gärna tramsar. Eller nåt.

(Nu kommer jag säkett få skit från hen)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav slackern » 2016-11-09 14:26:17

Xtrail3344 skrev:
Wine skrev:
atoms skrev:Nej, det är hatet mot feminismen som är problemet.


Feminismen medverkar till att förstöra det här samhället.


Tyvärr så är det så.


Jag tror inte det, det var ju dom som gjorde det olagligt för en man att våldta sin fru, vilket han kunde göra lagligt fram till någon gång på 70-talet. Stödjer man det så antar jag att man tycker att feminismen är dålig.

Det är inte feminismen i sig som är dålig utan rabiata feminister som förstör för dom vettiga.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav sugrövmanövern » 2016-11-09 18:30:54

Zirre skrev:Det är svårt att ge en exakt bild av det hela men någonstanns har det ändå blivit en gruppering.
De som vill ha seriösa diskussioner och de som gärna tramsar. Eller nåt.

(Nu kommer jag säkett få skit från hen)
Och jag förstår inte varför de som vill ha seriösa diskussioner inte har det. Det verkar mer som att de bara säger sig vilja ha det, för att få spotta och pissa lite på de som tramsar och skylla på att de är ivägen för det seriösa.

Om det seriösa är så känsligt att det slås ut av att någon drog ett norgeskämt... Igår!

Är det då något att hänga i julgranen alls? Om det är så infernaliskt skört?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav Smeus » 2016-11-09 18:49:28

slackern skrev:
Xtrail3344 skrev:
Wine skrev:Feminismen medverkar till att förstöra det här samhället.


Tyvärr så är det så.


Jag tror inte det, det var ju dom som gjorde det olagligt för en man att våldta sin fru, vilket han kunde göra lagligt fram till någon gång på 70-talet. Stödjer man det så antar jag att man tycker att feminismen är dålig.

Det är inte feminismen i sig som är dålig utan rabiata feminister som förstör för dom vettiga.


Det finns inga vettiga feminister då feminism är skapat av makten för att splittra folket i massa betydelselösa konflikter.

Det finns inget förtryck mot kvinnor att tala om. Att kvinnor tjänar mindre handlar i större utsträckning om att kvinnor tenderar att vara hemma mer än mannen och för att män har satsat på en högre utbildning vilket genererar mer pengar. Detta är ett historiskt faktum men trenden är på väg att brytas. Så det finns ingen anledning att splittra folket i massa betydelselösa konflikter som dessa. Men det är klart, vita kränkta medelklasskärringar måste ju ha sina i-landsproblem som dom kan gapa om. Att kvotera in sig själva i bolagsstyrelser och bli inkvoterade på högskolor verkar vara populärt, men att kvotera in sig själva som soldat, hantverkare eller som fabriksarbetare verkar inte vara lika viktigt i "jämställdhetens" namn.
Smeus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2016-04-13

Vad f-n har hänt med det här forumet?

Inläggav kiddie » 2016-11-09 22:55:32

De som tror att feminismen alltid stampat runt och förstört allt är generation y som aldrig SETT kvinnoförtryck och tror att kvinnornas rättigheter alltid funnits och kom helt GRATIS.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in