Det är jättesvårt att finna en käresta

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Jonmpa » 2016-10-22 14:57:49

Jag har försökt allt: Nätdejting, Verkliga livet och så vidare...

Ändå är det inga svåra eller orimliga kriterier jag har:
18-40 år ungefär, Gärna söt, Glad, Trevlig, Rolig och mysig tjej helt enkelt
Jag gör vad jag kan för att vara Glad, Trevlig, Rolig och mysig kille
Har ju inte ens några krav alls bara önskemål jag vet att ett förhållande är ett givande och ett tagande
helst och sex kan vara en krydda i passionen i kärleken liksom

Helgerna är värst då man inte vet vad man ska hitta på i sin ensamhet
och att somna och vakna ensam är jättejobbigt år ut och år in
Jag går på Zebran för att se om där finns några guldkorn och försöker småprata litegrann med trevliga tjejer där och se vart det kan tänkas leda så småningom. Jag tar allt steg för steg.



Moderator atoms - förtydligade rubriken.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav slackern » 2016-10-22 15:46:35

Det låter som att du är väldigt desperat, det om något brukar skrämma iväg fruntimmer.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav antonius » 2016-10-22 16:20:41

Du måste skaffa en penisförlängare, en Chevrolet Corvette Stingray... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det är jättesvårt...

Inläggav Toblerone » 2016-10-22 16:24:15

Hur gammal är du? Det är ganska viktigt att veta om man ska ge råd, för det funkar olika i olika åldersgrupper.

Ett generellt tips: Leta på rätt ställe och i rätt "grupp". Om man t.ex. som Aspie går till nåt ställe där det bara är folk som är väldigt sociala - då lär man inte få napp. Eller som de säger till Eddie Murphy i "En prins i New York": Om du ska träffa en trevlig, anständig tjej så ska du inte gå i en bar. Snarare i kyrkan eller i ett bibliotek. Eller på nån Asperger-Träff eller -läger. Eller så kollar du här vilka du har något gemensamt med, vilken ålder de har och om de är single.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-22 17:38:42

Jag är 31 år
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Toblerone » 2016-10-22 18:03:33

Jonmpa skrev:Jag är 31 år


Okej. Då tycker jag du ska satsa på flera saker. Hur träffar dem flesta människorna sin partner? Genom vänner och bekanta, eller även genom släktingar. Eller på jobbet. Det är väl det vanligaste. När jag har varit singel och ville ha en ny partner har brukade jag börja med att utöka umgängeskretsen. Även om det är jobbigt och man inte orkar med för mycket folk. Men ett tag ska man försöka göra det.

Jobbar du? Annars faller den punkten bort förstås. Jag träffade min man genom en internet-community. Hobbyn är förstås bra, då kan man träffa folk. Knepigt dock om det är ett typiskt manligt hobby, och det finns inga tjejer. Då får man hitta på annat. Kanske en tjej som också har AS? Prova att vara aktiv inom förening autism eller liknande. Jag skulle tro att det kan finnas fler tjejer som är aktiva.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-22 18:15:57

Jag tackar så hjärtligt för alla dessa oumbärliga tips jag börjar med Zebran så får man se...
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Toblerone » 2016-10-22 18:43:23

Vad är Zebran? Kanske pratar du bara på ett sätt som kvinnor upplever som lite trevligt snack men inget verkligt intresse? Kanske behöver du fråga en tjej om hon vill träffa dig nån gång igen, föreslå något annat ställe eller aktivitet.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-22 18:52:55

Zebran är en träfflokal i Stockholm för aspergare tisdagar och torsdagar 18-21 ja jag ska försöka tala om saker som verkar intressant annars finns ju humorn och sång att ta till det brukar charma
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Toblerone » 2016-10-22 19:04:09

Jonmpa skrev:Zebran är en träfflokal i Stockholm för aspergare tisdagar och torsdagar 18-21 ja jag ska försöka tala om saker som verkar intressant annars finns ju humorn och sång att ta till det brukar charma


Jag menade inte tala om intressanta ämnen, utan visa intresse i tjejen, när du väl har intresse av en tjej. Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det. Och när det gäller tjejer med AS - då är det kanske bra att säga att man kan tänka sig mer än vänskap, om man man kommer bra överens.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt...

Inläggav Jonmpa » 2016-10-22 19:08:49

Ah smart tack så mycket ja jag började så smått förra torsdagen letade upp en tjej på träfflokal en och småpratade och fick henne att skratta fortsätter taktiken på tisdag att hålla mig lite framme lagom mycket
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav vofff » 2016-10-27 18:16:17

Köp en gitarr och börja spela. Gitarr=tjejmagnet.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav KrigarSjäl » 2016-10-27 18:19:04

Som andra sagt, tjejer drar sig för desperata killar.

I övrigt är det klokt att se över sitt yttre och sin allmänna framtoning.
Hel och ren som utgångspunkt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav antonius » 2016-10-27 18:24:22

Skaffa en klubba, bonk, släpa in i grottan, klart!! :wink:
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Adira » 2016-10-27 20:38:42

KrigarSjäl skrev:Som andra sagt, tjejer drar sig för desperata killar.

I övrigt är det klokt att se över sitt yttre och sin allmänna framtoning.
Hel och ren som utgångspunkt.
Alla drar sig för desperata personer; det är ett som är säkert. Det är inte en attraktiv egenskap, och har aldrig någonsin varit det heller.

En egenskap som verkligen är attraktiv hos människor är när de besitter en känsla av självbekräftelse.
Det kanske inte tycks som ett särskilt användbart råd dock, tyvärr. Det finns ingen magisk knapp man kan trycka på och så, vips, har man den attityden. Och att försöka "härma" självbekräftelse när man verkligen inte har den går ofta helt åt skogen; då blandas begreppet ihop med att man ska vara kaxig och dryg, och sådana personer upplevs inte alls som säkra i sig själva, endast tillgjorda och egoistiska.

Som sagt, detta var kanske inte det konkreta råd som TS var ute efter, men det är en kär sanning som förtjänas att tas upp och betänkas i sammanhanget. Det tycks dyka upp flera trådar i det här ämnet som alltid återkommer till den eviga diskussionen om vad folk (eller, ja, kvinnor blir det som hamnar i fokus oftast av någon anledning) egentligen vill ha, sökandet efter "det vinnande konceptet" inom kärlek och relationer, etc..
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav KrigarSjäl » 2016-10-27 20:44:45

Ja att komma fram till nåt exakt koncept är naturligtvis omöjligt...man kan inte applicera logiskt tänkande på sånt som relationer. En färdig formula, det finns ingenting sånt.

Och visst är desperation lika oattraktivt oavsett kön.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav nallen » 2016-10-27 22:11:44

Det spelar ingen som helst roll vad man gör, behöver man nån så går det inte och om man inte behöver nån så är det ju bra ändå.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-27 23:32:49

KrigarSjäl skrev:Som andra sagt, tjejer drar sig för desperata killar.

I övrigt är det klokt att se över sitt yttre och sin allmänna framtoning.
Hel och ren som utgångspunkt.


Japp! Och glad. :D Och intresserad.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-27 23:38:34

När man inte vill ha med tjejer att göra då dyker dom upp lite här och var. Ler. Flirtar osv. Men när man letar efter tjejer så finns dom inte. Då blir man ignorerad känns det som, tycker åtminstone jag. Kanske är det så att om man letar så utstrålar det att man är desperat?

Man måste ju inte ha en flickvän. Och tänker du att jag måste ha en tjej, jag vill ha en nu. Så kan jag tänka mig att du utstrålar fel signaler. Även kroppsspråket blir säkert det så att man för sig på ett visst sätt som gör att man utstrålar fel signaler. Inte vet jag..

Livet blir inte bättre bara för att du hittar kärleken. Det är ingenting som löser alla ens problem.

Kanske skulle du fokusera på att se till att just DU mår bra. Och så tar du kärleksbiten lite senare?

Vad gillar du att göra, håll på med det istället. Eller börja med något nytt kanske?
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-28 0:01:50

Det är ju alltid så i livet! Inte bara med partner. Om man vill handla kläder, finns inte heller det man är ute efter. Man hittar allt annat, men inte det man behöver. :D

Men det kan också vara så att man är så pass mer avslappnad när man inte letar - det är helt enkelt mer attraktivt. Dessutom - så fort man är upptagen så hänger plötsligt några och kollar in om de kanske har missat nåt bra. När jag var singel så fattade jag inte det ibland - folk borde ju vara MINDRE intresserade om man verkar vara upptagen? Men istället verkar de tänka: Hon måste vara intressant, för den där killen verkar ju så förtjust i henne? Funkar väl även för män som är upptagna, eller verkar vara det. Hyr in nån tjej som klänger på dig så blir andra tjejer avundsjuka och vill inte missa tillfället. :wink: Det KAN funka.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-28 0:15:53

Toblerone skrev:Det är ju alltid så i livet! Inte bara med partner. Om man vill handla kläder, finns inte heller det man är ute efter. Man hittar allt annat, men inte det man behöver. :D

Men det kan också vara så att man är så pass mer avslappnad när man inte letar - det är helt enkelt mer attraktivt. Dessutom - så fort man är upptagen så hänger plötsligt några och kollar in om de kanske har missat nåt bra. När jag var singel så fattade jag inte det ibland - folk borde ju vara MINDRE intresserade om man verkar vara upptagen? Men istället verkar de tänka: Hon måste vara intressant, för den där killen verkar ju så förtjust i henne? Funkar väl även för män som är upptagna, eller verkar vara det. Hyr in nån tjej som klänger på dig så blir andra tjejer avundsjuka och vill inte missa tillfället. :wink: Det KAN funka.


Kan funka. Och kan också göra att man inte längre är intressant för att man är upptagen. Gräset är inte grönare på andra sidan.

Du fick mig och tänka på, det finns ju dom som fortfarande bär sina gamla förlovningsringar på sig från gamla förhållanden. Och att dom gör det för att locka till sig tjejer? Har inte en aning om det fungerar. Vem vill egentligen vara ihop med någon som överger sin pojk eller flickvän? Känns taskigt mot den andra som blir ensam.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav RapeRegs » 2016-10-28 0:28:06

Adira skrev:Det tycks dyka upp flera trådar i det här ämnet som alltid återkommer till den eviga diskussionen om vad folk (eller, ja, kvinnor blir det som hamnar i fokus oftast av någon anledning) egentligen vill ha


Med det är enkelt att förklara.

Alla vet vad män vill ha. Vad kvinnor vill ha är det däremot ingen som vet, inte ens kvinnorna själva 8)

Kjoltygen har dock mycket bestämda uppfattningar om vad de inte vill ha, nämligen en man som desperat vill ha.

Så hur löser man det undrar TS? Jo, genom att lura i det stackars fruntimret att man kan erbjuda henne det hon tror hon vill ha. Vilket faktiskt är mycket enklare än det låter. Man kan ju som bekant få en kvinna att tro nästan vad som helst, inklusive att hon vill ha TS. Ytterst handlar kvinnlig kättja om godtrogenhet.

En enkel angreppsvektor är grundläggande mänskliga behov.

Börja med att låtsas se henne. Bekräfta henne. Visa omtanke. Stärk hennes självkänsla. Få henne att blomma ut i din närhet. Lura i henne att du älskar henne.

Den som ljuger bäst får mest :mrgreen:
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav nallen » 2016-10-28 12:47:08

Toblerone skrev:Och glad. Och intresserad.

Ljuga sig blå med andra ord.
Det är rätt underligt att kvinnor tycks vilja bli lurade.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-28 12:49:32

nallen skrev:
Toblerone skrev:Och glad. Och intresserad.

Ljuga sig blå med andra ord.
Det är rätt underligt att kvinnor tycks vilja bli lurade.


Ja egentligen.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in