Det är jättesvårt att finna en käresta

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-28 12:50:48

Är det hela grejen kanske att du ska lura till dig en tjej? Att stjäla uppmärksamheten. Så den andre faller för en?
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav jesusiscool » 2016-10-28 16:58:23

det låter som att du vore kåt och vill knulla! Det är så folk brukar vara men relationer bygger nog på mer än bara kåthet och the passions eller lidelser. 8)
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav jesusiscool » 2016-10-28 16:59:47

Toblerone skrev:Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det.

Dumma kvinnor med andra ord? :-)063
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-28 17:52:42

jesusiscool skrev:
Toblerone skrev:Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det.

Dumma kvinnor med andra ord? :-)063


Varför approachar sällan kvinnor?

Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Adira » 2016-10-28 18:24:52

Xtrail3344 skrev:
jesusiscool skrev:
Toblerone skrev:Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det.

Dumma kvinnor med andra ord? :-)063


Varför approachar sällan kvinnor?

Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).

"Approachar?"
:-)051
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav sugrövmanövern » 2016-10-28 19:47:15

Xtrail3344 skrev:Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).
Det är väl skönt att någonting gammalt finns kvar? Alla kanske inte vill bli en man såsom feminismen förespråkar.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Huggorm » 2016-10-28 19:51:50

sugrövmanövern skrev:
Xtrail3344 skrev:Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).
Det är väl skönt att någonting gammalt finns kvar? Alla kanske inte vill bli en man såsom feminismen förespråkar.
Jag tror att även den mest antifeministiske man uppskattar kvinnliga inviter
Huggorm
 
Inlägg: 22248
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav kullan » 2016-10-28 20:07:55

Det är bara att ge upp - tyvärr.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-28 20:08:37

Xtrail3344 skrev:
Toblerone skrev:Det är ju alltid så i livet! Inte bara med partner. Om man vill handla kläder, finns inte heller det man är ute efter. Man hittar allt annat, men inte det man behöver. :D

Men det kan också vara så att man är så pass mer avslappnad när man inte letar - det är helt enkelt mer attraktivt. Dessutom - så fort man är upptagen så hänger plötsligt några och kollar in om de kanske har missat nåt bra. När jag var singel så fattade jag inte det ibland - folk borde ju vara MINDRE intresserade om man verkar vara upptagen? Men istället verkar de tänka: Hon måste vara intressant, för den där killen verkar ju så förtjust i henne? Funkar väl även för män som är upptagna, eller verkar vara det. Hyr in nån tjej som klänger på dig så blir andra tjejer avundsjuka och vill inte missa tillfället. :wink: Det KAN funka.


Kan funka. Och kan också göra att man inte längre är intressant för att man är upptagen. Gräset är inte grönare på andra sidan.

Du fick mig och tänka på, det finns ju dom som fortfarande bär sina gamla förlovningsringar på sig från gamla förhållanden. Och att dom gör det för att locka till sig tjejer? Har inte en aning om det fungerar. Vem vill egentligen vara ihop med någon som överger sin pojk eller flickvän? Känns taskigt mot den andra som blir ensam.


Känner inte igen det. Jag använder aldrig mina två tidigare förlovningsringar.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-28 20:10:18

jesusiscool skrev:
Toblerone skrev:Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det.

Dumma kvinnor med andra ord? :-)063


Näää! Om man är dålig på att visa intresse, så är det väl inte kvinnans fel om hon tror att han inte är intresserad. Mitt ex var också sån. Jag var så himla överraskat när han skrev att han var så kär i mig. Inte visade han det när han var där!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-28 20:12:25

Xtrail3344 skrev:
jesusiscool skrev:
Toblerone skrev:Även män utan Asperger kan vara dåliga på att visa intresse så att kvinnor förstår det. Annars kan det hända att hon skulle kunna vara intresserad, men tror inte att du är det.

Dumma kvinnor med andra ord? :-)063


Varför approachar sällan kvinnor?

Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).


Jag skulle göra det. Om det behövs. Jag har för mig att inte alla män gillar det, så jag skulle vara lite försiktig. I bästa fall är det båda. Min man och jag hade träffats en gång och sen letat efter varandra. :lol: Dvs. båda tänkte "jag hoppas han/hon dyker upp här igen nån gång."
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Toblerone » 2016-10-28 20:13:41

Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:
Xtrail3344 skrev:Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).
Det är väl skönt att någonting gammalt finns kvar? Alla kanske inte vill bli en man såsom feminismen förespråkar.
Jag tror att även den mest antifeministiske man uppskattar kvinnliga inviter


Vet inte, jag tycker inte det. Kanske är det så att svenska män lätt blir generade i såna situationer. De kan i alla fall se lite besvärade ut då.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Huggorm » 2016-10-28 20:14:54

Toblerone skrev:
Huggorm skrev:
sugrövmanövern skrev:Det är väl skönt att någonting gammalt finns kvar? Alla kanske inte vill bli en man såsom feminismen förespråkar.
Jag tror att även den mest antifeministiske man uppskattar kvinnliga inviter


Vet inte, jag tycker inte det. Kanske är det så att svenska män lätt blir generade i såna situationer. De kan i alla fall se lite besvärade ut då.
Kanske är jobbigt att tacka nej utan att såra tjejen. Men man får tacka ja då och göra det bästa möjliga av situationen i stället.
Huggorm
 
Inlägg: 22248
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-28 20:38:31

sugrövmanövern skrev:
Xtrail3344 skrev:Varför lever vi kvar i det gamla samhället där mannen ska vara den som tar första steget? (finns dock kvinnor som tar första steget men dom är få).
Det är väl skönt att någonting gammalt finns kvar? Alla kanske inte vill bli en man såsom feminismen förespråkar.


Det var inte så jag menade.

Utan att tjejer allmänt är dåliga på att fråga ut eller ta första steget. Tror dom är rädda för att få ett nej. Men det är dom flesta männen också. Ingen vill bli nekad. Men vi gör det ändå och tar första steget.

Det brukar klagas över att svenska män är dåliga på att flörta och ta kontakt. Ja, svenska kvinnor är då också om inte mer dåliga på den biten.

Många kvinnor väntar och väntar i flera år. Kommer min drömprins någon gång? Nej, han kommer inte. Du får hitta han själv!
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav antonius » 2016-10-28 22:54:28

Har en städerska på jobbet som flörtar med mig, brukar gömma mig när hon dyker upp, är inte in the mood för sex med arbetskollega, brukar bara sluta pinsamt... :-)051
antonius
 
Inlägg: 21855
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav skorpion76 » 2016-10-29 7:34:44

Det känner även jag igen.
skorpion76
 
Inlägg: 292
Anslöt: 2012-01-31
Ort: Oskarshamn

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav antonius » 2016-10-29 9:43:56

Ja man bör nog undvika att ha ett förhållande med en granne eller en kollega, brukar sällan sluta bra, men vet inte varför, kan kanske få en underton av att ha sex med en kusin, typ... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21855
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav rdos » 2016-10-29 10:55:11

Xtrail3344 skrev:När man inte vill ha med tjejer att göra då dyker dom upp lite här och var. Ler. Flirtar osv. Men när man letar efter tjejer så finns dom inte. Då blir man ignorerad känns det som, tycker åtminstone jag. Kanske är det så att om man letar så utstrålar det att man är desperat?


Instämmer. Så är det. Dessutom så är det ovanligt att träffa någon som är verkligt kompatibel, så att leta och tro man hittar någon sådan snabbt är en dålig taktik. Iaf om man är udda / neurodivers. Det är alltså inte bara så att desperation är en egenskap som folk inte gillar, det är verkligen ingen bra taktik heller.

Räkna med att det tar 10 år innan du hittar någon du passar ihop med, var inte främmande för att det inte direkt blir till en relation, utan flirta med tjejer du gillar (och inte bara en gång) utan att förvänta dig sex eller en relation.

Ovanstående gör ju oxå att man inte kan planera att få en relation. Det är så att säga något man måste vara öppen för över längre tid.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav rdos » 2016-10-29 10:56:36

antonius skrev:Har en städerska på jobbet som flörtar med mig, brukar gömma mig när hon dyker upp, är inte in the mood för sex med arbetskollega, brukar bara sluta pinsamt... :-)051


All denna sexfixering. :roll:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav rdos » 2016-10-29 10:59:17

Det finns ett antal bra regler för neurodiversa:

1. Var naturlig. Att spela NT spelet för att få till en relation fungerar inte i längden.
2. Strunta i dejting och andra kulturella NT-påhitt.
3. Tro inte på att vänskaper går över i relationer.
4. Jobba med din "neurodiversa" radar så du känner igen de du är kompatibel med och satsa mer på dem.
5. Var inte främmande för att flirta i månader eller år med en tjej som visar intresse tillbaka. Det är naturligt för oss.
6. Var inte åldersfascist - tänk på att din dejting-pool är begränsad
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav antonius » 2016-10-29 11:32:53

rdos skrev:
antonius skrev:Har en städerska på jobbet som flörtar med mig, brukar gömma mig när hon dyker upp, är inte in the mood för sex med arbetskollega, brukar bara sluta pinsamt... :-)051


All denna sexfixering. :roll:


Knappast fixering, utan bara simpel naturlig sexualdrift... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21855
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav sugrövmanövern » 2016-10-29 13:27:58

antonius skrev:Har en städerska på jobbet som flörtar med mig, brukar gömma mig när hon dyker upp, är inte in the mood för sex med arbetskollega, brukar bara sluta pinsamt... :-)051
Kommer ihåg att en kompis till mig som var städerska försökte få till det med en lärare, hon skrev kärleksbrev och de hamnade tom i duschen tillsammans. Men ingen Kuk blev det. Hon ville iofs ha mer än det, så det trista var att det rann ut i sanden helt.

Om det bara är sex man ska ha, måste omgivningen få veta då? Kan ni inte hålla det för er själva? Eller är det så att kvinnor prompt måste berätta? Hur kommer hemligheten ut?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav rdos » 2016-10-29 13:50:04

antonius skrev:
rdos skrev:
antonius skrev:Har en städerska på jobbet som flörtar med mig, brukar gömma mig när hon dyker upp, är inte in the mood för sex med arbetskollega, brukar bara sluta pinsamt... :-)051


All denna sexfixering. :roll:


Knappast fixering, utan bara simpel naturlig sexualdrift... :-)063


Det tycker jag inte. Samlag är för fortplantning.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Det är jättesvårt att finna en käresta

Inläggav rdos » 2016-10-29 13:53:34

sugrövmanövern skrev:Kommer ihåg att en kompis till mig som var städerska försökte få till det med en lärare, hon skrev kärleksbrev och de hamnade tom i duschen tillsammans. Men ingen Kuk blev det. Hon ville iofs ha mer än det, så det trista var att det rann ut i sanden helt.


Man måste alltid försäkra sig om att det är ömsesidigt, annars blir det allehanda problem. Skulle aldrig skriva / ge kärleksförklaringar till någon utan att vara nära 100% säker på att det var ömsesidigt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in