Off-topic samt sönderhackade trådar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav triggerhappyD » 2015-12-17 23:59:34

DIProgan skrev:Vet ni inte att Aspergare aldrig ger sig om de inte stoppas? Förstår ni vilket elände till forum det skulle va att vistas på? Tydligen inte.


lol. tycker du verkligen det är schyst att applicera ett sådant drag på miljontals med aspies du aldrig har träffat eller kommunicerat med?
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Re: Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav tahlia » 2015-12-19 9:48:34

Det går onekligen att applicera det på ett antal här.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Fenren » 2015-12-19 11:17:50

tahlia skrev:Det går onekligen att applicera det på ett antal här.


Nu är du lite väl snäll.

det stora flertalet av oss här, mig inkluderat, kan det absolut apliceras på.

detta forum verkar ha som specialitet att hamna in på ganska rejäla sidospår, och om dessa är mellan lite aktivare medlemmar dominerar de totalt i tråden och kväver ursprungsdebatten.

Jag tycker forumadministrationen hanterar det väl och oftast på ett bra och någorlunda avvägt vis.

Jag vet att jag tillhör en av storsyndarna när det kommer till att få trådar att avvika från grundämnet.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav triggerhappyD » 2015-12-19 21:12:25

okey, det gnager lite i mig att driva det vidare, men vill ju påvisa eran poäng, så jag avviker från denna tråd istället :D
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav triggerhappyD » 2015-12-20 7:06:56

vill ju inte* ^^
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-12 12:33:02

Nu ställer jag frågan till moderator Puzzle angående bedömning av flytten av ett inlägg till off-topic tråden. Varför flyttade du mitt inlägg där jag bad slackern svara på den frågan jag ställde till honom i tråden Om debattklimatet i Sverige?

post1361815.html#p1361815
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-12 12:37:02

Wine skrev:Nu ställer jag frågan till moderator Puzzle angående bedömning av flytten av ett inlägg till off-topic tråden. Varför flyttade du mitt inlägg där jag bad slackern svara på den frågan jag ställde till honom i tråden Om debattklimatet i Sverige?

post1361815.html#p1361815

Moderator:

Ämnet är "Om debattklimatet i Sverige", att än en gång ställa/diskutera samma fråga som ledde till sidospåret som precis flyttats hör inte till ämnet. Vill du ha svar på den frågan kan du alltid testa att PM:a honom.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-12 12:38:28

Puzzle skrev:
Wine skrev:Nu ställer jag frågan till moderator Puzzle angående bedömning av flytten av ett inlägg till off-topic tråden. Varför flyttade du mitt inlägg där jag bad slackern svara på den frågan jag ställde till honom i tråden Om debattklimatet i Sverige?

post1361815.html#p1361815

Moderator:

Ämnet är "Om debattklimatet i Sverige", att än en gång ställa/diskutera samma fråga som ledde till sidospåret som precis flyttats hör inte till ämnet. Vill du ha svar på den frågan kan du alltid testa att PM:a honom.


Men frågan som jag ställde har ju ingenting med sidospåret att göra, har du/ni börjat flytta inlägg som har med den pågående diskussionen att göra nu också, lite godtyckligt och efter eget behag?

Jag hade tidigare ställt följande fråga till slackern i tråden:

Wine skrev:Men du tycker alltså att hanteringen av flyktingkrisen har skett på ett bra sätt, att det är väl genomtänkta åtgärder som regeringen har infört o.s.v?

post1361658.html#p1361658
Senast redigerad av Wine 2016-01-12 12:45:24, redigerad totalt 1 gång.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-12 12:45:05

Wine skrev:Men frågan som jag ställde har ju ingenting med sidospåret att göra?


Moderator:

Mja. Det har möjligtvis inte något med sidospåret i sig att göra men det är ju samma fråga som ledde till sidospåret.

Ditt inlägg: post1361676.html#p1361676

Som jag skrev, ämnet är "Om debattklimatet i Sverige" och inte varför Slackern tycker att du verkar ha ett svartvitt tänk. Vill du ha svar på det så som sagt, testa att pm:a honom. Alternativt starta en tråd om du tycker det vore intressant att få flera medlemmars åsikter.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-12 12:47:08

Puzzle skrev:
Wine skrev:Men frågan som jag ställde har ju ingenting med sidospåret att göra?


Moderator:

Mja. Det har möjligtvis inte något med sidospåret i sig att göra men det är ju samma fråga som ledde till sidospåret.

Ditt inlägg: post1361676.html#p1361676

Som jag skrev, ämnet är "Om debattklimatet i Sverige" och inte varför Slackern tycker att du verkar ha ett svartvitt tänk....


Du verkar ha missförstått det hela Puzzle. Det var inte heller det som frågan handlade om vilket jag också påpekade tidigare:

Wine skrev:
Puzzle skrev:
Wine skrev:Nu ställer jag frågan till moderator Puzzle angående bedömning av flytten av ett inlägg till off-topic tråden. Varför flyttade du mitt inlägg där jag bad slackern svara på den frågan jag ställde till honom i tråden Om debattklimatet i Sverige?

post1361815.html#p1361815

Moderator:

Ämnet är "Om debattklimatet i Sverige", att än en gång ställa/diskutera samma fråga som ledde till sidospåret som precis flyttats hör inte till ämnet. Vill du ha svar på den frågan kan du alltid testa att PM:a honom.


Men frågan som jag ställde har ju ingenting med sidospåret att göra, har du/ni börjat flytta inlägg som har med den pågående diskussionen att göra nu också, lite godtyckligt och efter eget behag?

Jag hade tidigare ställt följande fråga till slackern i tråden:

Wine skrev:Men du tycker alltså att hanteringen av flyktingkrisen har skett på ett bra sätt, att det är väl genomtänkta åtgärder som regeringen har infört o.s.v?

post1361658.html#p1361658


post1361822.html#p1361822
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-12 13:01:11

Moderator:

Det senaste inlägget som du skrev nu kommer jag låta vara men dom andra två flyttades då det var otydligt vilken fråga den var du menade och skriver man saker som "slingra dig" eller "irrelevanta kommentarer och insinuationer om andra som du ofta gör" i en tråd där det nyss varit tjafsigt så blir det lätt samma tjafs igen.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-12 13:03:53

Puzzle skrev:Moderator:

Det senaste inlägget som du skrev nu kommer jag låta vara men dom andra två flyttades då det var otydligt vilken fråga den var du menade och skriver man saker som "slingra dig" eller "irrelevanta kommentarer och insinuationer om andra som du ofta gör" i en tråd där det nyss varit tjafsigt så blir det lätt samma tjafs igen.


Men om du hade läst lite mer ordentligt i tråden samt varit lite mer observant på hur slackern ofta uttrycker sig innan så kanske du hade förstått?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav nallen » 2016-01-12 20:33:25

Puzzle skrev:Moderator:
[...] skriver man saker som "slingra dig" eller "irrelevanta kommentarer och insinuationer om andra som du ofta gör" i en tråd där det nyss varit tjafsigt så blir det lätt samma tjafs igen.

Då vore det väl milt sagt lämpligare att bestraffa den som ständigt slingrar sig och byter ämne när han blir överbevisad, istället för den som faktiskt försöker bringa klarhet i vad tjafsaren har skrivit.

Utöver det är det milt sagt djävligt tröttsamt att allt anti-kristet skitsnack får fortgå månad ut och månad in.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-13 14:59:39

Nu har det hänt igen, moderator Puzzle gör obegripliga bedömningar och flyttar inlägg från en diskussion i en tråd till en helt annan tråd och ber alla att "hålla sig till ämnet" men det känns minst sagt klåfingrigt att moderatorerna håller på såhär.

Jag kan inte ens länka till inläggen här eftersom de ligger i off-google avdelningen.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-13 15:40:45

Såg nu också att även ett inlägg postat av Pikachu i denna tråden har flyttats till off-topictråden.

Klart är att bedömningarna av vad som är off-topic känns väldigt godtyckliga, minst sagt.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Sjuckert » 2016-01-13 17:26:53

Wine skrev:Såg nu också att även ett inlägg postat av Pikachu i denna tråden har flyttats till off-topictråden.

Klart är att bedömningarna av vad som är off-topic känns väldigt godtyckliga, minst sagt.


Admin:

Då bör du även ha sett notisen jag skrev:
Diskutera inte enskilda medlemmar utanför avd. Moderering

Jag ville inte uppmuntra till vidare diskussion om en enskild medlem, eftersom sådana diskussioner bara hör hemma i den dolda avdelningen Moderering, och flyttade därför inlägget. Vi måste inte förklara varenda OT-flytt för hela forumet, särskilt inte när ett enstaka inlägg flyttas, och därför skrev jag inget i den här tråden.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Pikachu » 2016-01-13 17:51:44

Puzzle skrev:Moderator:

Det senaste inlägget som du skrev nu kommer jag låta vara men dom andra två flyttades då det var otydligt vilken fråga den var du menade och skriver man saker som "slingra dig" eller "irrelevanta kommentarer och insinuationer om andra som du ofta gör" i en tråd där det nyss varit tjafsigt så blir det lätt samma tjafs igen.

Så Wine har alltså för vana att göra som du beskriver? Ett sådant påstående kräver åtminstone tre konkreta exempel.

I diskussionen det är frågan om så var alltså Wine den som insinuerade o.s.v?

Det är fullt rimligt om man är osäker på vad någon menar att ställa utredande frågor. Argument som att personer behöver psykologkontakt m.m. när ämnet är något helt annat är ju helt befängt. I diskussionen var Wine inte den som kom med lösa argument, försökte bortförklara samt gick till grova personangrepp om meningsmotståndarens mentala status.

Men jag antar att sådant är okej bara det gäller rätt personer?
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav slackern » 2016-01-13 18:02:13

Pikachu skrev:Det är fullt rimligt om man är osäker på vad någon menar att ställa utredande frågor. Argument som att personer behöver psykologkontakt m.m. när ämnet är något helt annat är ju helt befängt. I diskussionen var Wine inte den som kom med lösa argument, försökte bortförklara samt gick till grova personangrepp om meningsmotståndarens mentala status.


Jag kan lova dig att det var inte jag som började med den härskartekniken utan wini som startade det mot mig insinuerade att jag var psykotisk och led utav någon personlighetstörning, så om någon har börjat använda sig utav det har jag inga som helst problem att kontra med samma metoder, jag är medveten om att det inte är särskilt moget eller konstruktivt men jag kan bli rätt barnslig och långsint om någon har gjort något som jag tycker är orätt.

Här har du bevis på mitt påstående.

post1340884.html#p1340884
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Pikachu » 2016-01-13 18:04:56

slackern skrev:
Pikachu skrev:Det är fullt rimligt om man är osäker på vad någon menar att ställa utredande frågor. Argument som att personer behöver psykologkontakt m.m. när ämnet är något helt annat är ju helt befängt. I diskussionen var Wine inte den som kom med lösa argument, försökte bortförklara samt gick till grova personangrepp om meningsmotståndarens mentala status.


Jag kan lova dig att det var inte jag som började med den härskartekniken utan wini som startade det mot mig insinuerade att jag var psykotisk och led utav någon personlighetstörning, så om någon har börjat använda sig utav det har jag inga som helst problem att kontra med samma metoder, jag är medveten om att det inte är särskilt moget eller konstruktivt men jag kan bli rätt barnslig och långsint om någon har gjort något som jag tycker är orätt.

När du uppenbarligen kommer med rena lögner om vad din meningsmotståndare använder sig av för källmaterial så undrar man ju varför. Du var inte ärlig, om man ljuger kan det ju uppfattas som att du inte har särskilt bra spärrar. Du själv insinuerar rätt kraftigt om dina meningsmotståndares person. Kopplar ihop mitt rasbiologiska intresse med Nazism och de förfärligheterna o.s.v.
Senast redigerad av Pikachu 2016-01-13 18:06:42, redigerad totalt 1 gång.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav slackern » 2016-01-13 18:05:47

Pikachu skrev:
slackern skrev:
Pikachu skrev:Det är fullt rimligt om man är osäker på vad någon menar att ställa utredande frågor. Argument som att personer behöver psykologkontakt m.m. när ämnet är något helt annat är ju helt befängt. I diskussionen var Wine inte den som kom med lösa argument, försökte bortförklara samt gick till grova personangrepp om meningsmotståndarens mentala status.


Jag kan lova dig att det var inte jag som började med den härskartekniken utan wini som startade det mot mig insinuerade att jag var psykotisk och led utav någon personlighetstörning, så om någon har börjat använda sig utav det har jag inga som helst problem att kontra med samma metoder, jag är medveten om att det inte är särskilt moget eller konstruktivt men jag kan bli rätt barnslig och långsint om någon har gjort något som jag tycker är orätt.

När du uppenbarligen kommer med rena lögner om vad din meningsmotståndare använder sig av för källmaterial så undrar man ju varför. Du var inte ärlig, om man ljuger kan det ju uppfattas som att du inte har särskilt bra spärrar. Du själv insinuerar rätt kraftigt om dina meningsmotståndares person.


Nej det är ingen lögn här kan du läsa vad din vapendragare har skrivit.

post1340884.html#p1340884
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav tahlia » 2016-01-13 18:33:20

Känns det inte smått ironiskt om ni ska börja tjafsa ut i OT-marken i den här tråden?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav slackern » 2016-01-13 18:38:53

tahlia skrev:Känns det inte smått ironiskt om ni ska börja tjafsa ut i OT-marken i den här tråden?


Jag ber om ursäkt jag bara svarade på ett påstående från mitt perspektiv.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-13 22:19:53

slackern skrev:
Pikachu skrev:
slackern skrev:
Jag kan lova dig att det var inte jag som började med den härskartekniken utan wini som startade det mot mig insinuerade att jag var psykotisk och led utav någon personlighetstörning, så om någon har börjat använda sig utav det har jag inga som helst problem att kontra med samma metoder, jag är medveten om att det inte är särskilt moget eller konstruktivt men jag kan bli rätt barnslig och långsint om någon har gjort något som jag tycker är orätt.

När du uppenbarligen kommer med rena lögner om vad din meningsmotståndare använder sig av för källmaterial så undrar man ju varför. Du var inte ärlig, om man ljuger kan det ju uppfattas som att du inte har särskilt bra spärrar. Du själv insinuerar rätt kraftigt om dina meningsmotståndares person.


Nej det är ingen lögn här kan du läsa vad din vapendragare har skrivit.

post1340884.html#p1340884


slackern, du förstår ju uppenbart inte vad Pikachu menar men för andra är det ju tydligt vad du håller på med, du ljuger och kommer med insinuationer om de medlemmar som uttrycker åsikter och argumenterar på ett sätt som du personligen inte giller och som jag tror att du känner dig hotad av.

Detta är inget nytt utan jag har sett detta beteende under lång tid ifrån din sida eftersom jag har varit medlem här under ganska många år nu.

Dessutom bör du inte länka till inlägg som är postade i en avdelning som ligger i off-google avdelningen, moderatorerna brukar annars vara snabba med att påpeka detta men inte i detta fall verkar det som?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-13 22:39:43

Har nu två gånger försökt starta trådar i den dolda avdelningen Moderering med anledning av hur moderatorerna gör sina bedömningar av vad som är off-topic eller vilka inlägg som ska flyttas till en annan tråd, trådar blir ju sönderhackade och diskussioner förstörs när ni moderatorer gör helt obegripliga bedömningar.

Eftersom de inlägg jag ville ta upp som exempel ligger i den dolda avdelningen off-google försökte jag alltså starta en ny tråd idag om detta i den dolda avdelningen Moderering eftersom det inte är möjligt på grund av forumreglerna att citera eller länka till de aktuella inläggen i denna tråd.

Båda gångerna har jag fått till svar att det jag ville ta upp inte kommer att postas.

Moderatorerna låser trådar, flyttar inlägg hit och dit väldigt godtyckligt, det är bara att kolla igenom några trådar som är aktuella just nu, och väljer att inte släppa igenom inlägg med frågor som rör moderering av inlägg som postats i avdelningen off-google.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in