Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav anja921 » 2015-10-24 20:32:02

Jag menade inte att snacka skit. Det var en fråga! Jag kan inte allt om asperger därför läser jag i forumet och lär mig.
anja921
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2015-10-22

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav MsTibbs » 2015-10-24 20:41:18

anja921 skrev:Jag menade inte att snacka skit. Det var en fråga! Jag kan inte allt om asperger därför läser jag i forumet och lär mig.


Okej bra, då vet jag. :)
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav h88nv » 2015-10-24 22:58:29

För mig fungerar inte hellre några farmaceutiska sömnmedel. dessa kraftiga sömntabletter (typ Zopiklon) gjorde mig helt sömnlös och beroende från första tablett. hahaha

konstig nog eller inte men för mig fungerar som sömnmedel ETT KOPP KAFFE.

Grejen e enkel -- jag oftast får inte sömn för att mina tankar går runt om ngt. Kaffe gör så att den stillar tankar.

ngt annat:
* bastu
* kan vara bra att äta något (t.ex. stekta ägg, bönor i tomatsås o.s.v.)
men EJ sötsaker.

* sov när sömn kommer, kanske har du vridit över och behöver sova på dagen.
* ge vilopauser. När det e övertrötthet, somnar man inte hellre lätt.

*** tyst, lugnt, mörkt, svalt och håller ett hand på hjärtat - det e A&O för mig.
h88nv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2015-05-17

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Tantaly » 2015-10-24 23:03:13

h88nv skrev:För mig fungerar inte hellre några farmaceutiska sömnmedel. dessa kraftiga sömntabletter (typ Zopiklon) gjorde mig helt sömnlös och beroende från första tablett. hahaha

konstig nog eller inte men för mig fungerar som sömnmedel ETT KOPP KAFFE.

Grejen e enkel -- jag oftast får inte sömn för att mina tankar går runt om ngt. Kaffe gör så att den stillar tankar.



Låter som om du har ADD/ADHD. Vanligt att man blir trött/lugn av stimulerande preparat, koffein i detta fall som främjar dopamin i hjärnan.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav h88nv » 2015-10-24 23:35:21

om du säger så. Fast AS och Tourette var diagnos för mig. Men vi vet inte hellre hur fungerar psykiatrikers hjärnor. Ska läsa igenom DSM-V för att fatta bättre.

...annars har det fungerat så att har många timmar sysselsättning med något och
tar paus ifrån socialt umgänge (forumet).
Då kommer sömn också lättare.
h88nv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2015-05-17

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav kiddie » 2015-10-25 3:58:12

Grönt te som inte innehåller så mycket koffein kan ibland göra att jag har lite enklare att sova. Men det är ju inga knockoutdroppar direkt.

Sedan är så många förundrade över att jag inte kan sova på tom mage, de flesta jag talat med (slump?) säger att de inte kan sova om de har ätit. Tvärtom måste jag ha ätit inom två timmar innan jag somnar. Annars är det HELT kört.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Tantaly » 2015-10-25 13:54:06

h88nv skrev:om du säger så. Fast AS och Tourette var diagnos för mig. Men vi vet inte hellre hur fungerar psykiatrikers hjärnor. Ska läsa igenom DSM-V för att fatta bättre.


Det är väldigt diffusa gränser inom autismspektrat och ADD asperger är en mycket vanlig kombination. Det är därför man egentligen vill komma ifrån dessa diagnoser i den nya typen av gradering inom högfungerande autism.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav ArgeAnkan » 2015-10-27 12:35:31

alkohol är väldigt bra. dock måste man ibland fylla på igen morgonen efter om man vill må någorlunda bra igen.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Tantaly » 2015-10-27 13:22:40

ArgeAnkan skrev:alkohol är väldigt bra. dock måste man ibland fylla på igen morgonen efter om man vill må någorlunda bra igen.


Du är alkoholist. Sök hjälp.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav ArgeAnkan » 2015-10-27 14:10:52

Tantaly skrev:
ArgeAnkan skrev:alkohol är väldigt bra. dock måste man ibland fylla på igen morgonen efter om man vill må någorlunda bra igen.


Du är alkoholist. Sök hjälp.

jag är inte alkoholist. varför säger du det?

eller det kanske är ironi, sry men jag förstår inte så bra på såna saker. speciellt när jag är stressad.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Puzzle » 2015-10-27 14:18:00

ArgeAnkan skrev:
Tantaly skrev:
ArgeAnkan skrev:alkohol är väldigt bra. dock måste man ibland fylla på igen morgonen efter om man vill må någorlunda bra igen.


Du är alkoholist. Sök hjälp.

jag är inte alkoholist. varför säger du det?

eller det kanske är ironi, sry men jag förstår inte så bra på såna saker. speciellt när jag är stressad.

Att ha alkohol som lösning för att somna och att dessutom "fylla på igen" på morgonen måste jag nog hålla med om inte låter jättesunt. Du kanske borde kolla om du inte har möjlighet att få prova några sömntabletter istället om det är därför som du dricker?
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav ArgeAnkan » 2015-10-27 14:20:51

Puzzle skrev:
ArgeAnkan skrev:
Tantaly skrev:
Du är alkoholist. Sök hjälp.

jag är inte alkoholist. varför säger du det?

eller det kanske är ironi, sry men jag förstår inte så bra på såna saker. speciellt när jag är stressad.

Att ha alkohol som lösning för att somna och att dessutom "fylla på igen" på morgonen måste jag nog hålla med om inte låter jättesunt. Du kanske borde kolla om du inte har möjlighet att få prova några sömntabletter istället om det är därför som du dricker?

det är inte bra att dricka och ta sömntabletter samtidigt. har också hört att det finns en del mineraler i sömntabletter som inte är bra för människor. även att vissa sjukdomar har spridits genom dessa sömntabletter. nädu, jag tror jag håller mig undan det.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Puzzle » 2015-10-27 14:22:22

ArgeAnkan skrev:
Puzzle skrev:
ArgeAnkan skrev:jag är inte alkoholist. varför säger du det?

eller det kanske är ironi, sry men jag förstår inte så bra på såna saker. speciellt när jag är stressad.

Att ha alkohol som lösning för att somna och att dessutom "fylla på igen" på morgonen måste jag nog hålla med om inte låter jättesunt. Du kanske borde kolla om du inte har möjlighet att få prova några sömntabletter istället om det är därför som du dricker?

det är inte bra att dricka och ta sömntabletter samtidigt. har också hört att det finns en del mineraler i sömntabletter som inte är bra för människor. även att vissa sjukdomar har spridits genom dessa sömntabletter. nädu, jag tror jag håller mig undan det.

Ja jag menade ju att du skulle byta ut drickandet mot något annat för att sova. Alkohol är ju inte jättebra för människor heller.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav ArgeAnkan » 2015-10-27 14:28:51

Puzzle skrev:
ArgeAnkan skrev:
Puzzle skrev:Att ha alkohol som lösning för att somna och att dessutom "fylla på igen" på morgonen måste jag nog hålla med om inte låter jättesunt. Du kanske borde kolla om du inte har möjlighet att få prova några sömntabletter istället om det är därför som du dricker?

det är inte bra att dricka och ta sömntabletter samtidigt. har också hört att det finns en del mineraler i sömntabletter som inte är bra för människor. även att vissa sjukdomar har spridits genom dessa sömntabletter. nädu, jag tror jag håller mig undan det.

Ja jag menade ju att du skulle byta ut drickandet mot något annat för att sova. Alkohol är ju inte jättebra för människor heller.. :wink:

jag förstår, tror jag...

jag tror nog att alkohol är bättre än receptbelagda mediciner. det säljs ju i affärer liksom.
ArgeAnkan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 258
Anslöt: 2015-07-11

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Tantaly » 2015-10-27 15:32:55

Alkohol är faktiskt en drog, en receptfri sådan som många har en ohälsosam relation till. Kroppen hanterar alkohol som ett gift, faktiskt. Säger jag med åtskilliga hp i kemi.
Om man brukar alkohol ofta för att minska ångest eller bota sömnproblem så är man i gränslandet för alkoholism.

Sömntabletter innehåller inget annat än det verksamma kemiska ämnet. Det bör inte användas mer än vid tillfälliga problem. Man bör medicinera eller förändra sitt tänk och livsstil för att komma åt de bakomliggande orsakerna till sömnproblemen. Detta säger jag för att du skall bli uppmärksam att du kan ha ett problem som kan förvärras om du fortsätter som du gör. Lycka till med livet!
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav marxisten » 2015-10-31 22:26:37

ArgeAnkan skrev:det är inte bra att dricka och ta sömntabletter samtidigt.


Helt korrekt, mediciner och alkohol skall alltid undvikas samtidigt. Men nu tror jag inte precis puzzle syftade på att du ska inta båda, du skall strunta i alkoholen och ta mediciner vilka föreskrivs av läkare.

ArgeAnkan skrev:har också hört att det finns en del mineraler i sömntabletter som inte är bra för människor. även att vissa sjukdomar har spridits genom dessa sömntabletter.


Allt är farligt vid höga doser, men de sömntabletter som föreskrivs till dig av en läkare, och om de intas i en korrekt dos skall vara relativt ofarliga (om än inte nyttigt att inta över lång tid). Alla mediciner kan dock ha oförutsedda biverkningar (speciellt i kombination med alkohol) men de är framtagna samt godkända för ett syfte och de skall intas med uppföljning av läkare.

ArgeAnkan skrev:jag tror nog att alkohol är bättre än receptbelagda mediciner. det säljs ju i affärer liksom.


Alkohol är ett rent nervgift och faktiskt är det den drog som dödar flest människor årligen. På 1177.se (sjukvårdsupplysningen) finns följande sjukdomar listade till högt alkoholbruk (utöver det finns det en del följdsjukdomar relaterade till alkohol, men detta är iaf ett axplock):

Alkohol skadar kroppen
Alkoholberoendet kan leda till att man får komplikationer och följdsjukdomar i till exempel i hjärtat, levern och mag-tarmkanalen.

Hjärtsjukdomar och högt blodtryck
Spoiler: visa
Risken för hjärtsjukdom ökar vid alkoholberoende och hög konsumtion av alkohol. Orsaken är en förändring av hjärtmuskeln som kan leda till rubbad hjärtrytm, försvagad hjärtmuskulatur och hjärtsvikt.

Hög alkoholkonsumtion är en ganska vanlig orsak till högt blodtryck, inte minst hos medelålders män. Om man minskar sitt drickande kan blodtrycket sjunka till en bra nivå igen.

Leversjukdomar
Spoiler: visa
Risken för att få en allvarlig leversjukdom ökar ju större mängd alkohol man har druckit. Vissa människor är känsligare än andra, men de flesta alkoholberoende slipper allvarliga leversjukdomar. De leversjukdomar det rör sig om är fettlever, leverinflammation och skrumplever som i sin tur ökar risken för levercancer.


Sjukdomar i mag-tarmkanalen
Spoiler: visa
Magsmärtor, sura uppstötningar, illamående och kräkningar är vanliga symtom vid alkoholberoende. Alkohol gör att musklerna i övre magmunnen slappnar av. Det leder till att surt maginnehåll kommer upp i matstrupen och ger smärtor och obehag. Irritation och sår i magsäcken och tolvfingertarmen är också vanliga skador.

Skrumplever kan orsaka att blodkärl i matstrupen vidgas. I värsta fall kan man få en livshotande blödning.

Diarré, näringsbrist och viktnedgång kan bero på att tunntarmen eller nedre delen av tjocktarmen har påverkats.


Bukspottkörtelns sjukdomar
Spoiler: visa
Bukspottkörteln bildar olika ämnen som behövs för matsmältningen. Den bildar insulin som behövs för att ta hand om sockret i maten på rätt sätt.

Bukspottkörteln kan bli inflammerad om man dricker mycket alkohol. Om man får akut bukspottkörtelinflammation får man mycket ont i magen och feber. Det är en allvarlig sjukdom som kräver vård på sjukhus för att man ska bli bra igen. Kronisk bukspottkörtelinflammation ger också ont i magen. Man brukar gå ner i vikt och få diarré. Det här beror på att kroppen inte kan ta upp näring på rätt sätt eftersom bukspottkörteln inte fungerar som den ska.

Att dricka mycket alkohol kan göra att man har större risk för att få diabetes. Alkohol kan göra att den som redan har diabetes blir sämre.

Hudsjukdomar
Spoiler: visa
Det är vanligt att huden i ansiktet blir rödflammig eftersom alkohol gör att blodkärlen vidgas. Rodnaden kan förvärras om man samtidigt använder med vissa läkemedel. Hudinfektioner är vanliga vid alkoholberoende och man måste ofta ta penicillin för att bli bra.

Flera olika former av eksem försämras vid hög alkoholkonsumtion. Psoriasis kan utlösas eller försämras om man dricker mycket.

Sjukdomar i muskler, leder och skelett
Spoiler: visa
Flera vanliga sjukdomar och besvär i muskler, leder och skelett orsakas av alkoholberoende. Risken ökar för benskörhet, det vill säga en försvagning av skelettet. Benskörhet kan bland annat göra att man lättare få benbrott.

Giktattacker är vanliga vid alkoholberoende. När gikten orsakas av alkohol är den ofta svårare att behandla än om besvären inte orsakas av alkohol.

Kronisk alkoholmuskelsjukdom utvecklas vanligtvis långsamt och leder till att musklerna försvagas och förtvinar, ofta med början i låren. Om man helt slutar att dricka kan symtomen gå tillbaka efter några månader. Alkohol har skadliga effekter på alla muskler i kroppen, även på de muskler som reglerar tarmarna.


Nervsystemet
Spoiler: visa
Nervskador är vanliga om man är alkoholberoende och de drabbar både känseln och rörelseförmågan. Ofta börjar besvären med att man får kramp i vaderna, eller krypningar i underbenen och i fötterna. Hjärnan kan skadas av alkohol. Olika psykiska sjukdomar och demens kan helt eller delvis orsakas av alkohol. Om man druckit mycket under lång tid kan man få kramper och bli medvetslös när man bryter drickandet.

Impotens är vanligt hos de män som dricker för mycket. Det är också vanligt att man får balanssvårigheter eftersom muskler, känselnerver och lillhjärna skadas.


Psykiska sjukdomar som alkoholen orsakar
Psykiska sjukdomar, psykiska besvär och personlighetsstörningar är vanligare hos dem som dricker mycket alkohol. Likaså är depression, oro och sömnstörningar vanliga besvär som kan hänga ihop med att man dricker för mycket.

Fyra psykiska sjukdomar hänger speciellt starkt samman med alkoholberoende. De sjukdomarna är

Spoiler: visa
delirium tremens
alkoholhallucinos
alkoholpsykos
och alkoholdemens.

Delirium tremens
Sjukdomen kan uppstå om man plötsligt slutar dricka efter att ha druckit mycket alkohol under lång tid. Symtomen kommer ofta efter ett par dagar och gör att man får hjärtklappning, darrningar, svettningar, förhöjd kroppstemperatur, hallucinationer och förvirring. Delirium tremens är mycket allvarligt och kan vara dödligt. Man behöver få vård på sjukhus om man får delirium tremens.

Alkoholhallucinos
Symtomen brukar framförallt vara hörselhallucinationer, det vill säga att man hör ljud eller röster som inte finns i verkligheten. Man kan också få syn- och känselhallucinationer. Ofta upplever man hallucinationerna som obehagliga och skrämmande och man kan tro sig vara förföljd.

Besvären kan pågå under lång tid och blir oftast värre när man är berusad eller bakfull. Det förekommer att man råkar ut för hallucinationer även under nyktra perioder.

Troligen beror hallucinationerna på att hjärnan skadats av alkohol.

Alkoholpsykos
Alkoholpsykos innebär att alkoholen har gjort att man har fått en hjärnskada som beror på brist på vitamin B. Symtomen är förvirring, osäker gång, minnesförlust och ögonproblem. Om man får stora mängder av vitamin B kan en del av symtomen gå tillbaks, men minnesstörningen är ofta kvar.

Vitamin B 1, som normalt finns i kosten, är nödvändigt för att nervsystemet i kroppen ska fungera. Särskilt vid svårare alkoholberoende har man ofta en ensidig kost vilket leder till att man får i sig för lite B-vitamin. Den höga alkoholkonsumtionen medför också att mag-tarmkanalen inte kan tillgodogöra sig B-vitaminet även om man äter bra.

Alkoholdemens
Om man är alkoholberoende och har druckit under lång tid är det ungefär fyra gånger vanligare att man får demens än hos befolkningen i stort. Alkoholdemens kan visa sig genom att man får sämre minne, har svårare att lösa problem och att orientera sig i rummet. Alkohol kan också göra att andra former av demens utvecklas snabbare och blir mer allvarliga.


http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-och-r ... e/?ar=True


Tror du att alkohol skulle vara ofarligt på något sätt är du rejält ute och cyklar. Snarare är det en bland de mest bedrägliga och farligaste substanser som finns. Det förändrar beteendet, det är väldigt beroendeframkallande och ger en oerhörd påfrestning på kroppen. Högt bruk av alkohol är en garanterad biljett i princip för en för tidig död. Dessutom så ger alkohol depressioner, oro samt sömnlöshet, precis det du försöker "bota" med alkohol...

Därav, spola spriten så snabbt som möjligt och sök hjälp av läkare. Det du skriver om att "fylla på" tolkar jag som grav alkoholism.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Puzzle » 2015-10-31 22:30:41

ArgeAnkan skrev:jag förstår, tror jag...

jag tror nog att alkohol är bättre än receptbelagda mediciner. det säljs ju i affärer liksom.

Utöver det som Marxisten skriver så finns det ju en del sömnmediciner som inte är receptbelagda men man ska ändå inte blanda dom med alkohol eller överdosera.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav slackern » 2015-10-31 22:33:27

Puzzle skrev:
ArgeAnkan skrev:jag förstår, tror jag...

jag tror nog att alkohol är bättre än receptbelagda mediciner. det säljs ju i affärer liksom.

Utöver det som Marxisten skriver så finns det ju en del sömnmediciner som inte är receptbelagda men man ska ändå inte blanda dom med alkohol eller överdosera.


Va gör det? Vilka då?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Kevlarsoul » 2015-10-31 22:51:52

slackern skrev:
Puzzle skrev:
ArgeAnkan skrev:jag förstår, tror jag...

jag tror nog att alkohol är bättre än receptbelagda mediciner. det säljs ju i affärer liksom.

Utöver det som Marxisten skriver så finns det ju en del sömnmediciner som inte är receptbelagda men man ska ändå inte blanda dom med alkohol eller överdosera.


Va gör det? Vilka då?


Valeriana exempelvis.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Puzzle » 2015-11-01 18:19:26

slackern skrev:Va gör det? Vilka då?

Hittade fyra stycken sådär lite snabbt på Apotektetssida. Som Kevlar sa så Valeriana, Neurol (två olika) och Pascoflair sen så finns det ju en hel det hälsokost tabletter som man kan testa som bland annat "Melissa Dream". Går att kika runt på den där sidan för fler. Om det fungerar däremot vågar jag inte uttala mig om då jag inte testat.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav marxisten » 2015-11-01 20:08:03

Rikligt med motion är bra för sömnen tycker jag. Med motion menar jag allt med rörelse, från promenader till träning på hinderbana med maxpuls. Beroende på nuvarande form, kroppsbyggnad osv.

Dels så blir du trött att ett hårt träningspass och du gör av med överskottsenergi. Dels får iaf jag struktur på vardagen om jag vet att dessa dagar ska jag träna dessa saker vilket gör mig mindre stressad och därav minskat mina sömnproblem. Dessutom så är det bra för konditionen och även vikten, och en ohälsosam vikt i sig kan påverka sömnen.

Gällande sömnmedel har jag svårt att komma på något som inte är beroendeframkallande som du specifikt skrev ut.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav slackern » 2015-11-01 20:15:39

Puzzle skrev:
slackern skrev:Va gör det? Vilka då?

Hittade fyra stycken sådär lite snabbt på Apotektetssida. Som Kevlar sa så Valeriana, Neurol (två olika) och Pascoflair sen så finns det ju en hel det hälsokost tabletter som man kan testa som bland annat "Melissa Dream". Går att kika runt på den där sidan för fler. Om det fungerar däremot vågar jag inte uttala mig om då jag inte testat.


Jag vill inte vara den som är den, men Valerina och Neurol är bägge hälsokost, eller allt på den sidan som var "medicin" är hälsokost eller växtbaserat.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav Puzzle » 2015-11-01 20:23:36

slackern skrev:
Puzzle skrev:
slackern skrev:Va gör det? Vilka då?

Hittade fyra stycken sådär lite snabbt på Apotektetssida. Som Kevlar sa så Valeriana, Neurol (två olika) och Pascoflair sen så finns det ju en hel det hälsokost tabletter som man kan testa som bland annat "Melissa Dream". Går att kika runt på den där sidan för fler. Om det fungerar däremot vågar jag inte uttala mig om då jag inte testat.


Jag vill inte vara den som är den, men Valerina och Neurol är bägge hälsokost, eller allt på den sidan som var "medicin" är hälsokost eller växtbaserat.

Mjo, men enligt både apoteket och FASS så hjälper dom även vid sömnbesvär dessutom så kan det ju vara brister inom kosten som leder till sömnbesvären. Allt hänger ihop du vet.. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Tips om medicin för att somna lättare, läkarbesök efter påsk

Inläggav slackern » 2015-11-01 20:26:11

Puzzle skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:Hittade fyra stycken sådär lite snabbt på Apotektetssida. Som Kevlar sa så Valeriana, Neurol (två olika) och Pascoflair sen så finns det ju en hel det hälsokost tabletter som man kan testa som bland annat "Melissa Dream". Går att kika runt på den där sidan för fler. Om det fungerar däremot vågar jag inte uttala mig om då jag inte testat.


Jag vill inte vara den som är den, men Valerina och Neurol är bägge hälsokost, eller allt på den sidan som var "medicin" är hälsokost eller växtbaserat.

Mjo, men enligt både apoteket och FASS så hjälper dom även vid sömnbesvär dessutom så kan det ju vara brister inom kosten som leder till sömnbesvären. Allt hänger ihop du vet.. :P


Aha då är jag med tackar och bockar för att du orkade läsa igenom det. ;)
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in