Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Athena » 2015-09-20 22:00:04

Tips för kärlekskranka killar, en gammal goding. :shock:
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav neonblade91 » 2015-09-21 18:49:53

Inget vidare. Hade nyligen en tjej, men kände att det inte var ett genuint förhållande utan mer att vi bara hade varandra för att slippa vara "utan".

Så är jättetacksam att det tog slut. Dessutom hade vi svårt att förstå varandra och acceptera olikheter, vilket inte är optimalt för ett fungerande förhållande.
neonblade91
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2015-09-12

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tunga moln » 2015-09-30 12:30:54

Relationsanarki åt folket! :-)174 :-)161 :-)167
tunga moln
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2014-09-02
Ort: Uppe bland molnen.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2015-09-30 13:40:11

Ja vadå, en bra karl kan ta tag i saken...
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav TheWonderer92 » 2015-09-30 14:24:41

Jag har en pojkvän! Han är 16 år äldre men ser yngre ut, så det jämnar ut sig lite :D
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav debase » 2015-09-30 17:03:52

Verkar vanligt att
neonblade91 skrev:Inget vidare. Hade nyligen en tjej, men kände att det inte var ett genuint förhållande utan mer att vi bara hade varandra för att slippa vara "utan".

Så är jättetacksam att det tog slut. Dessutom hade vi svårt att förstå varandra och acceptera olikheter, vilket inte är optimalt för ett fungerande förhållande.


Så känner jag lite om de flesta av mina ex. Vill ju ha det som på film! :oops:
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-10-01 9:21:31

TheWonderer92 skrev:Jag har en pojkvän! Han är 16 år äldre men ser yngre ut, så det jämnar ut sig lite :D


Grattis. :D
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tunga moln » 2015-10-01 13:23:19

Jag är i en otroligt djup och givande relation som samtidigt är mycket stabil och kravlös, och jag vet att den andra har ett par pågående förhållanden med andra men jag känner mig inte ett dugg mindre älskad för det!

Sen har jag själv en pågående romans med en ny person samt en del mysiga mysiga vänner som det emellanåt går att vara lite mer intim med. :-)154 (Med samtycke från alla parter givetvis)

Ett gott exempel på polyamori som faktiskt fungerar.
tunga moln
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2014-09-02
Ort: Uppe bland molnen.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-10-01 18:00:51

tunga moln skrev:Jag är i en otroligt djup och givande relation som samtidigt är mycket stabil och kravlös, och jag vet att den andra har ett par pågående förhållanden med andra men jag känner mig inte ett dugg mindre älskad för det!

Sen har jag själv en pågående romans med en ny person samt en del mysiga mysiga vänner som det emellanåt går att vara lite mer intim med. :-)154 (Med samtycke från alla parter givetvis)

Ett gott exempel på polyamori som faktiskt fungerar.


Klart att det gör. Det är bara fördomar när folk tror annat.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Schmetterling » 2015-10-07 16:55:09

Jag har en flickvän :-)005 :-)173
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav earlydayminer » 2015-10-07 17:04:29

Jag har en flickvän med autismspektrumtillstånd, adhd och ips. Works smoothly. Vi har bott ihop i tre månader.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Schmetterling » 2015-10-07 17:48:31

earlydayminer skrev:Jag har en flickvän med autismspektrumtillstånd, adhd och ips. Works smoothly. Vi har bott ihop i tre månader.

Vad är ips?
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2015-10-07 18:20:46

Schmetterling skrev:Vad är ips?


Borderline
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Puzzle » 2015-10-07 19:02:44

antonius skrev:
Schmetterling skrev:Vad är ips?


Borderline

Instabil personlighetsstörning. Sorry, jag kunde inte låta bli.. :oops:
Det är väl en förkortning på det nya som är "Emotionellt instabil personlighetsstörning".
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav RobynGFT98 » 2015-10-07 20:43:37

Jag är förlovad(inga ringar än) med världens bästa tjej, har varit det i 2 månader idag.

Min tjej har även hon ett par diagnoser (inte aspie dock) , vi funkar jätte bra och jag ska till henne om några veckor. :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)038
RobynGFT98
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2015-10-07
Ort: Eskilstuna

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tantaly » 2015-10-07 23:11:22

RobynGFT98 skrev:Jag är förlovad(inga ringar än) med världens bästa tjej, har varit det i 2 månader idag.

Min tjej har även hon ett par diagnoser (inte aspie dock) , vi funkar jätte bra och jag ska till henne om några veckor. :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)154 :-)038


Om ni är förlovade, varför träffas ni inte regelbundet eller ens bor ihop? Är ju tänkt att man ska gifta sig inom en snar framtid.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Athena » 2015-10-08 0:45:51

Saknar mitt :-)154 varenda minut 24/7
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Re: Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tahlia » 2015-10-08 1:44:42

Tantaly skrev:Om ni är förlovade, varför träffas ni inte regelbundet eller ens bor ihop? Är ju tänkt att man ska gifta sig inom en snar framtid.


Snar framtid vete fasen, om än alls. Det var länge sedan förlovning var detsamma som stundande äktenskap i det här landet. Mina föräldrar var förlovade i 8 år innan de gifte sig. En bekant gifte sig nyligen efter 20 års förlovning. Själv är jag förlovad men har inga planer på giftemål någonsin.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav snuggelhund » 2015-10-08 2:17:34

Icke existerande och har alltid varit.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tantaly » 2015-10-08 10:11:54

tahlia skrev:
Tantaly skrev:Om ni är förlovade, varför träffas ni inte regelbundet eller ens bor ihop? Är ju tänkt att man ska gifta sig inom en snar framtid.


Snar framtid vete fasen, om än alls. Det var länge sedan förlovning var detsamma som stundande äktenskap i det här landet. Mina föräldrar var förlovade i 8 år innan de gifte sig. En bekant gifte sig nyligen efter 20 års förlovning. Själv är jag förlovad men har inga planer på giftemål någonsin.


Ah den klassiska "ska vi förlova oss?" "Det är väl lika bra". Ser inte meningen med det mer än att försöka uppmärksamma sin kärlek till omgivningen.
Märkligt beteende.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Re: Hur har ni det med kärleken?

Inläggav tahlia » 2015-10-08 10:17:50

Tantaly skrev:
tahlia skrev:
Tantaly skrev:Om ni är förlovade, varför träffas ni inte regelbundet eller ens bor ihop? Är ju tänkt att man ska gifta sig inom en snar framtid.


Snar framtid vete fasen, om än alls. Det var länge sedan förlovning var detsamma som stundande äktenskap i det här landet. Mina föräldrar var förlovade i 8 år innan de gifte sig. En bekant gifte sig nyligen efter 20 års förlovning. Själv är jag förlovad men har inga planer på giftemål någonsin.


Ah den klassiska "ska vi förlova oss?" "Det är väl lika bra". Ser inte meningen med det mer än att försöka uppmärksamma sin kärlek till omgivningen.
Märkligt beteende.

Skulle säga tvärs om - bröllop handlar om att göra alla uppmärksamma. Anledningen till att jag valt enbart förlovning är för att jag anser att ett förhållande är mellan två personer. Vid ett bröllop ska du blanda in släkt, familj och vänner i det hela.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Tantaly » 2015-10-08 10:28:39

tahlia skrev:
Tantaly skrev:
tahlia skrev:
Snar framtid vete fasen, om än alls. Det var länge sedan förlovning var detsamma som stundande äktenskap i det här landet. Mina föräldrar var förlovade i 8 år innan de gifte sig. En bekant gifte sig nyligen efter 20 års förlovning. Själv är jag förlovad men har inga planer på giftemål någonsin.


Ah den klassiska "ska vi förlova oss?" "Det är väl lika bra". Ser inte meningen med det mer än att försöka uppmärksamma sin kärlek till omgivningen.
Märkligt beteende.

Skulle säga tvärs om - bröllop handlar om att göra alla uppmärksamma. Anledningen till att jag valt enbart förlovning är för att jag anser att ett förhållande är mellan två personer. Vid ett bröllop ska du blanda in släkt, familj och vänner i det hela.


Många gifter sig utanför kyrka idag med enbart de närmsta. Ibland helt ensamma.
Tycker att både giftemål och förlovning är gammaldags. Man bör veta var man har varandra kärleksmässigt ändå.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav MapsTrotter » 2015-10-08 21:57:55

Ptja, jag själv faller under betäckningen aromantisk. Alltså att en inte känner någon egentlig romantisk dragning till någon alls. Trivs helt enkelt bäst med mitt eget sällskap även om andra kanske anser att det låter trist.

Ensam är stark som uttrycket lyder.
MapsTrotter
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2015-10-02
Ort: Jönköping

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Gripandekylig » 2015-10-09 1:34:15

Athena skrev:
Gripandekylig skrev:
antonius skrev:Snyggare pojke än dig ?! Du måste ju vara ett kap, vem fanken ser bättre ut än dig... :shock:

Ja alltså jag vill inte skriva ut hans namn här men min flickvän tycktes ha influerats av dåtidens populära norm vad gäller potentiella pojkvänners mest attraktiva utseende. På den tiden premierades killar som använt en ansenlig tid av sina liv till olika former av styrketräning. Den pojke som hon bytte till hade ungefär dubbelt så grova överarmar som jag och mer framträdande bröstmuskler.

Vidare hade han något kraftigare benmuskulatur och sådana där runda knän som man kan få av intensivt sportutövande så som fotbollsspelande. I övrigt var vi ganska lika. Vem man utseendemässigt anser vara ett kap varierar dock utifrån våra olika subjektiva preferenser så jag får lov att tacka för den inbakade komplimangen i ditt inlägg; det glädjer mig att mitt utseende kan falla någon i smaken :-)027

Det finns en vetenskaplig undersökning som visat tydligt att män som är kroppsfixerade, dvs tränar mycket tex på gym för att få fin kropp, är sämre i att tillfredsställa sina partner än IT nördarna, anledningen var att nördarna fokuserade mer på sina partner än sig själva, statistiskt låg resultatet på ca 40% vs 80%, hon kanske upptäckte det för sent?
Och ja du ser bra ut. :-)Hug

Jaså där ser man. Ja jag är ju ingen ordentlig IT-nörd men jag har definitivt kroppen av en sådan hehe: lång, len och smal. :-)Happy Hoppas att undersökningen visar rätt, tack för komplimangen också. Detsamma :-)Happy

Athena skrev:Hittade inte originalet, men googla på: Geek in bed, eller http://www.expressen.se/halsoliv/datano ... -i-sangen/ där tas det upp i svensk media.

Okej ja vilken fascinerande artikel; ja jag kan förstå hur jag skulle visa ett större intresse för motparten än en mer ytligt lagd person hade, men samtidigt är det väldigt viktigt att vara medveten i stunden - och då kan viss ytlig uppmärksamhet också vara tjänlig, förutsatt att den riktats åt den man är kär i. Det krävs dock samtidigt övning och erfarenhet för att hinna utformas till någon som framstår som "tillfredsställande" - just sexuellt - så slutsatsen att det skulle handla om upptagenhet av ytliga irrelevanta funderingar eller egoism kanske inte förklarar allt riktigt.

Fast jag ser samtidigt att undersökningen behandlar mestadels sexuellt utbyte och på vissa av områdena så som exempelvis det angående benägenheten att använda sexleksaker så skulle jag nog svara "Inte alls intresserad" eller vad de nu kan ha haft för svarsalternativ. Det är ju ändå fascinerande att intresset för sådant kan skilja sig så mellan olika yrkesgrupper. Nåväl.

För att återkoppla till hon Johanna och den gosse som hon hade hittat som ersättare för mig så var den killen en typiskt ytligt lagd individ till sin personlighet - och det var tydligt på många andra sätt utöver grabbens mer vältränade kropp - så ja hon lärde sig kanske ungefär samma slutsats som undersökningen kom fram till. Det kanske var bra det i alla fall, så att den insikten spreds till ännu en människa :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in