Fika i Uppsala 23/9

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-21 19:12:48

Sotnosen77 skrev:Är det någon som vet vem det är?

Ingen aning :-)Happy
triggerhappyD skrev:min paranoia tycker vi borde byta samlingsplats och bara delge den till dom som ska komma.

Äsch, vem som helst får komma oavsett de är medlemmar i forumet eller inte :-)Happy

Räkna med att vi blir cirka 5 - 12 okända personer.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 20:35:27

Gripandekylig skrev:
triggerhappyD skrev:min paranoia tycker vi borde byta samlingsplats och bara delge den till dom som ska komma.

Äsch, vem som helst får komma oavsett de är medlemmar i forumet eller inte :-)Happy

Räkna med att vi blir cirka 5 - 12 okända personer.


lol okey, då tar jag med mig min autistic supremacy fana så att jag kan mota undan eventuella hot :D

skämt åsido, har mottagit en del online hot genom åren. nu var det iof ett par år sedan det var nått hot av seriösare grad.
men senast det skedde så kändes det ganska obehagligt, förövarna hade lyckats få tag på namn och hem adress till min "vapendragare" på ett internationellt autism community, vi fick först under en längre tid dagliga emails med texter som "stop you're lies about autism or we will stop you", "we know who you are, and if you do not stop talking about autism we will take further actions" etc, kändes mest som muppiga troll så man orkade ju inte bry sig om det, men sen eskalerade det och dom skickade google streetview bilder av stället som min kompis på communityn bodde på, då dom som sagt lyckats få tag på hans namn och hemadress på nått vis.
han tog givetvis väldigt illa vid sig av det, då det helt klart kändes som mer än vanligt trollande.

jag vet inte riktigt vad min poäng är, men kanske nått i stil med att det är bra att vara försiktig överlag, det finns många tvivelaktiga figurer på denna skumma planet, och jag har säkerligen "retat upp" en hel drös av dom, iof under annat nickname och email och annan platform, men jag är överlag som regel ganska försiktig med att avslöja min identitet, speciellt över internet.

förstår om det låter som paranoia eller att jag skulle tro att det jag skriver skulle ha nån större betydelse till det grad där man försökte tysta det med hot. så är det inte.
jag är bara försiktig överlag, och det bör ni också vara.

om jag ska träffa "främlingar" från internet så vill jag gärna veta innan vilka det är som ska komma och ser heller ingen anledning med att man ska delge samlingsplats för dom som inte ska komma.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-21 21:22:38

triggerhappyD skrev:om jag ska träffa "främlingar" från internet så vill jag gärna veta innan vilka det är som ska komma och ser heller ingen anledning med att man ska delge samlingsplats för dom som inte ska komma.

Okej, du får känna efter själv ifall du känner dig säker nog; det gör i alla fall jag. Det är så här vi brukar anordna träffar i den här sektionen av forumet. Välkommen :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-21 22:10:27

Gripandekylig skrev:Okej, du får känna efter själv ifall du känner dig säker nog; det gör i alla fall jag. Det är så här vi brukar anordna träffar i den här sektionen av forumet. Välkommen :-)Happy


vad bygger du den känslan av säkerhet på? du vet ju inte vilka, eller hur många det är som ska komma.
vill inte verka som kritisk till vare sig iden eller organiseringen, men jag kände redan initialt en viss tvekan till att utomstående skulle känna till samlingsplatsen, och när det nu tillkommit en deltagare med det något skumma namnet arclighthouse, som ingen vet vem det är och som iaf inte använder samma namn här på forumet så förstärks tveksamheten.

jag må vara paranoid, men får ändå ta och avboka min delaktighet till denna träff, för många tecken för min schizotypala sida att simpelt ignorera.

hoppas ni ändå får en trevlig träff och fika och att jag inte skrämt upp någon med mina tankegångar och blir det fler träffar så kanske jag signar upp på någon i framtiden istället.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Alien » 2015-09-21 22:25:01

Man kan ju bestämma att endast forummedlemmar får komma till en träff. Men det är lätt att bli medlem och har hen inte skrivit något på forumet så vet man ju ändå inte vem det är. Inte om hen skrivit något heller iofs, men det känns möjligen tryggare då.

Det borde iaf finnas en viss säkerhet i att ni möts på ett kafé och är flera stycken.

Om man vill hålla platsen hemlig så skulle man kunna bestämma tidpunkt i en tråd, och sedan skriva platsen i pm. Eller i kalendern, den kan man bara se om man är inloggad. calendar.php (traffkalendern-t20869.html) Se även här: ar-du-osaker-om-traffarna-las-garna-har-t8767.html

Om Arclighthouse är någon som läser forumet och funderar på att bli medlem, så uppmanar jag vederbörande att registrera sig och skriva i tråden/pm:a träffarrangören Gripandekylig, så folk slipper oroa sig.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-21 23:21:01

triggerhappyD skrev:vad bygger du den känslan av säkerhet på?

För mig personligen handlar det inte så mycket om en stark känsla av säkerhet som en svag känsla av hot. Jag har inte direkt några fiender och vi är ju bara några människor med asperger som ska ta en fika :-)Happy

Spoiler: visa
Vi möts ju på en öppen plats där mängder av människor passerar förbi vid vår utvalda tidpunkt. Det brukar ofta stå en polisbil parkerad i mitten av torget vid den lilla rondellen och inför det att man närmar sig mötesplatsen finns en mängd lämpliga platser varifrån man kan spana en stund på vilka personer som står vid mötesplatsen och vilka som håller densamma under uppsikt (om man är påtagligt paranoid).

Föreligger egentliga hotbilder kan man erbjudas skydd från polisen; inför andra evenemang jag arrangerat har jag på förhand koordinerat med säkerhetspolisens personskydd, vanlig polis och ordningsvakter, men en fikaträff med ett fåtal personer med asperger syndrom innebär sannolikt ej behov av dylikt skydd. :-)Happy

triggerhappyD skrev:får ändå ta och avboka min delaktighet till denna träff

Okej, vi kanske träffar dig någon annan gång då.
triggerhappyD skrev:hoppas ni ändå får en trevlig träff och fika

Tack det ska vi ha :D

Nu är det inte så lång tid kvar till mötet (39 timmar) så jag känner längtan växa :-)Happy :) :D :-)012
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Flia » 2015-09-21 23:37:31

Hur känner vi igen varandra?
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav slackern » 2015-09-21 23:42:01

Flia skrev:Hur känner vi igen varandra?


Ni alla går i ett par lederhosen eller något. :)
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-22 0:24:43

Flia skrev:Hur känner vi igen varandra?

Vi står ju utanför entrén till Rådhuset men ja, vi kanske borde ha något kännetecken. Det känns dock lite tidigt för mig att veta hur jag kommer att klä mig eftersom vi ännu inte vet hur vädret blir. Fast kommer vi att behöva något identifierande? Just den ytan brukar vara lite tommare på stillastående människor än övriga torget. Jag kan leta igenom diverse mappar och mobilminnen efter något fotografi på mig ifall det skulle kunna hjälpa :-)Happy
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Flia » 2015-09-22 0:39:14

Hittade en bild på min knäppa rollator.

rollatorn.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-22 1:01:48

Flia skrev:Hittade en bild på min knäppa rollator.

Perfekt, ja den kommer vi ju att känna igen, utmärkt :-)Happy
Det är möjligt att jag kommer att se ut ungefär så här om det inte regnar häftigt eller blir för varmt:
Bild
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-22 1:15:04

Gripandekylig skrev:
triggerhappyD skrev:vad bygger du den känslan av säkerhet på?

För mig personligen handlar det inte så mycket om en stark känsla av säkerhet som en svag känsla av hot. Jag har inte direkt några fiender och vi är ju bara några människor med asperger som ska ta en fika :-)Happy

Spoiler: visa
Vi möts ju på en öppen plats där mängder av människor passerar förbi vid vår utvalda tidpunkt. Det brukar ofta stå en polisbil parkerad i mitten av torget vid den lilla rondellen och inför det att man närmar sig mötesplatsen finns en mängd lämpliga platser varifrån man kan spana en stund på vilka personer som står vid mötesplatsen och vilka som håller densamma under uppsikt (om man är påtagligt paranoid).

Föreligger egentliga hotbilder kan man erbjudas skydd från polisen; inför andra evenemang jag arrangerat har jag på förhand koordinerat med säkerhetspolisens personskydd, vanlig polis och ordningsvakter, men en fikaträff med ett fåtal personer med asperger syndrom innebär sannolikt ej behov av dylikt skydd. :-)Happy



:)

mja jag förstår givetvis att min ståndpunkt kan ses som något överdriven.
men gillar inte känslan av att inte veta hur många / vilka som ska delta, och framförallt inte att samlingsplatsen delges folk som inte ska med på träffen.
men har alltid haft lite paranoida drag så det är inget olikt mig :)
personligen ser jag det mer som försiktighet än paranoia dock.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-22 5:02:21

triggerhappyD skrev:men gillar inte känslan av att inte veta hur många / vilka som ska delta, och framförallt inte att samlingsplatsen delges folk som inte ska med på träffen

Vi kanske kan ordna någon tryggare träff en annan gång då som även du kan delta i.
Spoiler: visa
Jag har läst tidigare att du varit intresserad av att mötas för att diskutera behandlingsresistent depression.
triggerhappyD skrev:Btw, som av en ren slump eller av en mening så bor jag inom res avstånd till Uppsala och är där då och då.
Om det vore av intresse för dig och även kanske någon annan här på forumet så kanske vi skulle ha en "samling" för oss kroniskt deprimerade och gå och äta en bit mat för att diskutera ämnet ytterligare.

Ifall vi skulle ordna en särskild träff i just det syftet skulle vi kanske den gången kunna planera själva tiden, platsen och aktiviteten samt presentera oss deltagare genom mer privata kontakter via PM. Jag är duktig på personupplysningar och har tillgång till diverse register som kan vara användbara för att bedöma deltagares personalia.

Till @onsdagens deltagare:
Athena
Flia
Gripandekylig
Neutrino
Pemer
Sotnosen77
staff3
Arclighthouse (Som jag identifierat och kan gå i god för.)

Jag skickar ut ett PM till er som visat intresse för att delta i fikaträffen med påminnelser om tid och mötesplats, kontaktinformation till och nyligen fotograferad bild på mig samt innehållandes en länk till trådens startinlägg där mer detaljerad information kan erhållas.

Övriga forumister och bekanta med asperger är givetvis också varmt välkomna; ni behöver inte anmäla ert intresse här på förhand men det underlättar givetvis ifall ni skulle bli försenade medan vi väljer ett bord med tillräckligt många sittplatser. PM:a mig ifall ni vill ha mitt mobiltelefonnummer.

Jag läste ditt inlägg i tråden Vivec - vill du följa med?

Vi syns på onsdag allihopa! :-)225
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Pemer » 2015-09-22 15:55:06

Min vecka blev lite tajtare än jag räknade med, med aktiviteter måndag, tisdag, torsdag och lördag. Så jag tvingas prioritera lite här, både humankapital och ekonomiskt kapital. Men det verkar ju bli riktigt bra, det här, så jag räknar med att det här blir starten för något som återkommer, och hoppas på en ny chans snart!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav triggerhappyD » 2015-09-22 20:58:07

Gripandekylig skrev:Vi kanske kan ordna någon tryggare träff en annan gång då som även du kan delta i.
Spoiler: visa
Jag har läst tidigare att du varit intresserad av att mötas för att diskutera behandlingsresistent depression.
triggerhappyD skrev:Btw, som av en ren slump eller av en mening så bor jag inom res avstånd till Uppsala och är där då och då.
Om det vore av intresse för dig och även kanske någon annan här på forumet så kanske vi skulle ha en "samling" för oss kroniskt deprimerade och gå och äta en bit mat för att diskutera ämnet ytterligare.

Ifall vi skulle ordna en särskild träff i just det syftet skulle vi kanske den gången kunna planera själva tiden, platsen och aktiviteten samt presentera oss deltagare genom mer privata kontakter via PM. Jag är duktig på personupplysningar och har tillgång till diverse register som kan vara användbara för att bedöma deltagares personalia.



Sure, också möjligt att jag deltar på nästkommande träffar om det blir fler efter den imorn.

Och jag önskar inte att vi ska ta personuppgifter och kolla upp folk i register osv :)
Däremot att veta hur många som kommer samt att inte delge samlingsplats för dom som inte ska med vore ju nice.

Hur som så hoppas jag ni får en trevlig träff och fika imorn, så ses vi nån annan gång.
triggerhappyD
 
Inlägg: 4869
Anslöt: 2015-06-01

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-23 1:45:41

triggerhappyD skrev:Hur som så hoppas jag ni får en trevlig träff och fika imorn


Noi godiamo le nostre bevande di caffè come se non ci fosse un domani.

Bild

Vi ska njuta av vårt kaffe som om det inte fanns någon morgondag.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-23 12:42:21

Nu är det drygt 1½ timme kvar till det att vi möts allihopa :-)005

VÄDERLEKSRAPPORTEN
Enligt yr.no har vi 15 °C, uppsprickande molnighet, befarade regnmängder om 0 - 0,5 mm och en vindstyrka på 3 m/s.

Ser jag ut genom mitt kontorsrum så verkar det stämma på pricken - i vart fall här norr om kyrkan.

Men medtag paraply. Jag har en intervju kl. 13:30 cirka 10 minuters målinriktad promenad från mötesplatsen men jag ska se till att hinna. På tal om det måste jag storma in i duschen nu om jag ska hinna sminka mig lite sofistikerat. Vi kan ju besluta redan nu i förväg att vi ger eventuella eftersläntare några minuter (cirka 10) att komma ikapp innan de måste telefonera mig för uppdaterad färdväg.

Bild
Mitt huvud fylls av baktankar.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav JWS » 2015-09-23 13:26:42

Hej. Går det anmäla sig än? Har skickat pm. Lite sent men hoppas det går bra. Bättre än att sitta hemma. Ni behöver inte vänta med att fika. Blir bara glad jag får träffa er.
JWS
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2009-05-31
Ort: Stockholm

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-23 13:29:16

JWS skrev:Hej. Går det anmäla sig än? Har skickat pm. Lite sent men hoppas det går bra. Bättre än att sitta hemma. Ni behöver inte vänta med att fika. Blir bara glad jag får träffa er.

Javisst, välkommen! :D
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Sotnosen77 » 2015-09-23 13:43:31

Jag har tyvärr inte kommit iväg. Är förkyld och har fått feber och känner mig hängig. Jättesynd att missa detta. Är verkligen besviken att jag inte kan komma. När det äntligen arrangeras en träff nära mig så blir det så här. Jag hade ju samlat mog länge och var verkligen taggad för detta. Men jag hoppas det blir fler träffar snart så jag kan vara med då. Hoppas att ni får trevligt iallafall.
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Flia » 2015-09-23 13:47:31

Jag sitter på min rulle och väntar.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-23 14:20:21

Vi har slagit oss ned på café Storken.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Flia » 2015-09-23 18:10:21

Tack för idag. Det var jättetrevligt.

Tack Gripandekylig för en väl genomförd träff.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Fika i Uppsala 23/9

Inläggav Pemer » 2015-09-25 17:51:45

Ser fram emot nästa gång!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Träffar



Logga in