Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 15:02:10

slackern skrev:
Surkatt skrev:Nä, ingen massage. Han kan gärna gilla sex, men hålla på och knåda och greja är trams :wink:


OK så ingen bagare med andra ord förutom en som bakar matbröd och fikabröd till dig och dina barn. Han skall även vara värsta sexatleten. Kan nallen vara något? Fast det kanske blir lite trist om nu måste göra upp exakt allt i förväg vad ni ska göra? Eller det kanske är skönt med regler i förhand att på fredag klockan 19 ska nallen servera en hemlagad middag som han har lagar och på lördag klockan 14 blir det sex?


Haha, nä det är inget problem ;)
Men jag glömde säga att jag är sugen på att flytta ut i värmländska skogen.
Så, en man som sköter allt i hemmet, är sexatlet, inte får för sig att massera mina fötter samt är sugen på att flytta ut i skogen.

Det är ganska kört för mig va? :-)063 :wink:
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 15:05:06

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Surkatt skrev:Nä, ingen massage. Han kan gärna gilla sex, men hålla på och knåda och greja är trams :wink:


OK så ingen bagare med andra ord förutom en som bakar matbröd och fikabröd till dig och dina barn. Han skall även vara värsta sexatleten. Kan nallen vara något? Fast det kanske blir lite trist om nu måste göra upp exakt allt i förväg vad ni ska göra? Eller det kanske är skönt med regler i förhand att på fredag klockan 19 ska nallen servera en hemlagad middag som han har lagar och på lördag klockan 14 blir det sex?


Haha, nä det är inget problem ;)
Men jag glömde säga att jag är sugen på att flytta ut i värmländska skogen.
Så, en man som sköter allt i hemmet, är sexatlet, inte får för sig att massera mina fötter samt är sugen på att flytta ut i skogen.

Det är ganska kört för mig va? :-)063 :wink:


Huggorm kanske? Han verkar ju vara en skosmulle som gillar skog och natur, han bor ju även i närheten på Västkusten och i Norge så han kanske är ett säkert kort?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2015-09-12 15:33:44

slackern skrev:Huggorm kanske? Han verkar ju vara en skosmulle som gillar skog och natur, han bor ju även i närheten på Västkusten och i Norge så han kanske är ett säkert kort?
Ja, även åldern stämmer så nu blev det riskabelt. Bäst att fly medan man kan :shock:
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 15:44:57

Huggorm skrev:
slackern skrev:Huggorm kanske? Han verkar ju vara en skosmulle som gillar skog och natur, han bor ju även i närheten på Västkusten och i Norge så han kanske är ett säkert kort?
Ja, även åldern stämmer så nu blev det riskabelt. Bäst att fly medan man kan :shock:


Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav antonius » 2015-09-12 16:38:04

Gripandekylig skrev:Några veckor senare gjorde hon slut, därför att hon hade funnit en snyggare pojke att bli tillsammans med. Jag hade känt till deras relation under en tid, men jag hade sannerligen inte kunnat tro att hon skulle bege sig in i någon sorts desillusionerad dröm vari hon utgick ifrån att de skulle älska varandra lyckligt i alla sina dar medan det självfallet, helt enligt vadslagningsresultat, förändrades igen genom att hon gjorde slut med den snygga pojken och återvände till mig.


Snyggare pojke än dig ?! Du måste ju vara ett kap, vem fanken ser bättre ut än dig... :shock:
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 17:42:05

slackern skrev:
Huggorm skrev:
slackern skrev:Huggorm kanske? Han verkar ju vara en skosmulle som gillar skog och natur, han bor ju även i närheten på Västkusten och i Norge så han kanske är ett säkert kort?
Ja, även åldern stämmer så nu blev det riskabelt. Bäst att fly medan man kan :shock:



Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.


Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav JaneLane » 2015-09-12 17:46:50

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Ja, även åldern stämmer så nu blev det riskabelt. Bäst att fly medan man kan :shock:



Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.


Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D


Haha! Dig gillar jag :-)005
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 17:48:22

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Ja, även åldern stämmer så nu blev det riskabelt. Bäst att fly medan man kan :shock:



Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.


Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D


Du låter som värsta kapet för Huggorm. Hur ska vi få honom att inte fly utan dragen till dig istället?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 17:50:44

JaneLane skrev:
Surkatt skrev:
slackern skrev:

Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.


Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D


Haha! Dig gillar jag :-)005


Vad gulligt sagt :-)005
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 17:52:32

slackern skrev:
Surkatt skrev:
slackern skrev:

Varför fly? Surkat verkar ju vara en humoristisk och veta vad hon vill ha tjej.


Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D


Du låter som värsta kapet för Huggorm. Hur ska vi få honom att inte fly utan dragen till dig istället?


Hmm...Jag vet inte :-)063 Jag brukar bara råka komma med en massa obscena förslag när jag försöker ragga. Tror du det är ett plus eller minus? :wink:
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 18:01:42

Surkatt skrev:
slackern skrev:
Surkatt skrev:
Ja, precis. Jag vill ha någon som sköter om mitt hem :wink:

Men jag är väldigt snygg och snäll på alla vis :D


Du låter som värsta kapet för Huggorm. Hur ska vi få honom att inte fly utan dragen till dig istället?


Hmm...Jag vet inte :-)063 Jag brukar bara råka komma med en massa obscena förslag när jag försöker ragga. Tror du det är ett plus eller minus? :wink:


Hmm det kan nog bero på hur pass präktig den tilltänkta sängkamraten/livskamraten är. Nallen är nog rätt val för obscena förslag. Hur det förhåller sig med Huggorm vet jag inte. Kanske kan skicka iväg ett PM till Huggorm och se vad du får för respons? Eller det kanske blir sexuellatrakaserier med värsta cirkusen som följd och baning som följd så skicka bara ett normalt PM och se hur saker utvecklar sig?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 18:31:47

Jo, skulle vara tråkigt att bli bannad härifrån :-)051
Men nu har vi skrivit om detta helt öppet. Om jag skulle skicka ett PM skulle ju inget kunna bevaras hemligt ;)
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 19:25:02

Surkatt skrev:Jo, skulle vara tråkigt att bli bannad härifrån :-)051
Men nu har vi skrivit om detta helt öppet. Om jag skulle skicka ett PM skulle ju inget kunna bevaras hemligt ;)


Hmm vi får hoppas att Huggorm är en sann gentleman och är diskret och skickar det första PM:et.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Hadraniel » 2015-09-12 20:42:48

Surkatt skrev:Hmm...Jag vet inte :-)063 Jag brukar bara råka komma med en massa obscena förslag när jag försöker ragga. Tror du det är ett plus eller minus? :wink:

Obscena förslag är väl bara trevligt? Trodde i princip alla tyckte det! :D

Det gäller väl bara att man föreslår åtminstone något som matchar den andre personens preferenser och att man har överseende med att båda kanske gillar en del sådant som inte den andre är så sugen på. Är ju oftast en del kompromissande för att det ska bli bra, men med ett öppet sinne och en inte helt katastrofal kombination av önskemål brukar man nog komma rätt långt. :-)063
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 20:53:15

Hadraniel skrev:
Surkatt skrev:Hmm...Jag vet inte :-)063 Jag brukar bara råka komma med en massa obscena förslag när jag försöker ragga. Tror du det är ett plus eller minus? :wink:

Obscena förslag är väl bara trevligt? Trodde i princip alla tyckte det! :D

Det gäller väl bara att man föreslår åtminstone något som matchar den andre personens preferenser och att man har överseende med att båda kanske gillar en del sådant som inte den andre är så sugen på. Är ju oftast en del kompromissande för att det ska bli bra, men med ett öppet sinne och en inte helt katastrofal kombination av önskemål brukar man nog komma rätt långt. :-)063


Här var det rakapuckar och förståelse, så här får ni skicka PM till varandra och bestämma en träff. Jag Och JaneLane lämnar över det till er själva nu tror inte att wingman behövs längre. :-)156
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2015-09-12 22:01:03

slackern skrev:
Surkatt skrev:Jo, skulle vara tråkigt att bli bannad härifrån :-)051
Men nu har vi skrivit om detta helt öppet. Om jag skulle skicka ett PM skulle ju inget kunna bevaras hemligt ;)


Hmm vi får hoppas att Huggorm är en sann gentleman och är diskret och skickar det första PM:et.
Jag är livrädd för att bli förälskad så ingen gentlemannamässighet här tyvärr. Jag klarar ju knappt ens av att ta hand om mig själv så hur skall jag kunna ha en partner? :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 22:03:24

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Surkatt skrev:Jo, skulle vara tråkigt att bli bannad härifrån :-)051
Men nu har vi skrivit om detta helt öppet. Om jag skulle skicka ett PM skulle ju inget kunna bevaras hemligt ;)


Hmm vi får hoppas att Huggorm är en sann gentleman och är diskret och skickar det första PM:et.
Jag är livrädd för att bli förälskad så ingen gentlemannamässighet här tyvärr. Jag klarar ju knappt ens av att ta hand om mig själv så hur skall jag kunna ha en partner? :roll:


Du måste börja lita på dig själv mer? Jag har sett bild på dig och tycker inte att du ser anskrämlig ut och du verkar ha humor, humor är ju ett stort plus att ha. Sedan att du knappt kan ta hand om dig själv kan nog vissa fruntimmer dras till.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 22:57:41

Ja, det enda jag bad om var någon som sköter mitt hem och är sugen på att ha sex någonstans ute i skogen ;)

Nä, men jag ska sluta tramsa nu. Respekt för människors ord och tankar är viktigt :-)005
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Puzzle » 2015-09-12 23:07:01

Surkatt skrev:Ja, det enda jag bad om var någon som sköter mitt hem och är sugen på att ha sex någonstans ute i skogen ;)

Nä, men jag ska sluta tramsa nu. Respekt för människors ord och tankar är viktigt :-)005

Ja jag har lärt mig att nöja mig med någon som står ut i det periodiska kaoset som mitt hem är.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2015-09-12 23:10:21

Jag är inget vidare på att sköta om hem men jag trivs i skogen :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-09-12 23:15:33

slackern skrev:
Huggorm skrev:
slackern skrev:
Hmm vi får hoppas att Huggorm är en sann gentleman och är diskret och skickar det första PM:et.
Jag är livrädd för att bli förälskad så ingen gentlemannamässighet här tyvärr. Jag klarar ju knappt ens av att ta hand om mig själv så hur skall jag kunna ha en partner? :roll:


Du måste börja lita på dig själv mer? Jag har sett bild på dig och tycker inte att du ser anskrämlig ut och du verkar ha humor, humor är ju ett stort plus att ha. Sedan att du knappt kan ta hand om dig själv kan nog vissa fruntimmer dras till.
Att vara rädd för att bli förälskad har nog ingenting med utseendet att göra! Snarare rädsla att vara beroende eller nåt sådant.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Huggorm » 2015-09-12 23:18:47

Maggi skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Jag är livrädd för att bli förälskad så ingen gentlemannamässighet här tyvärr. Jag klarar ju knappt ens av att ta hand om mig själv så hur skall jag kunna ha en partner? :roll:


Du måste börja lita på dig själv mer? Jag har sett bild på dig och tycker inte att du ser anskrämlig ut och du verkar ha humor, humor är ju ett stort plus att ha. Sedan att du knappt kan ta hand om dig själv kan nog vissa fruntimmer dras till.
Att vara rädd för att bli förälskad har nog ingenting med utseendet att göra! Snarare rädsla att vara beroende eller nåt sådant.
Rädsla för att ge sig in i något man inte tror sig kunna reda ut kanske.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Maggi » 2015-09-12 23:30:03

Huggorm skrev:
Maggi skrev:
slackern skrev:
Du måste börja lita på dig själv mer? Jag har sett bild på dig och tycker inte att du ser anskrämlig ut och du verkar ha humor, humor är ju ett stort plus att ha. Sedan att du knappt kan ta hand om dig själv kan nog vissa fruntimmer dras till.
Att vara rädd för att bli förälskad har nog ingenting med utseendet att göra! Snarare rädsla att vara beroende eller nåt sådant.
Rädsla för att ge sig in i något man inte tror sig kunna reda ut kanske.

låter bekant!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Hadraniel » 2015-09-12 23:33:07

Surkatt skrev:Ja, det enda jag bad om var någon som sköter mitt hem och är sugen på att ha sex någonstans ute i skogen ;)

Nä, men jag ska sluta tramsa nu. Respekt för människors ord och tankar är viktigt :-)005

Är nog inte så mycket för utomhussex tyvärr, även om jag gärna skulle vilja bo i skogen utan grannar som stör i närheten. Men intressant sex inomhus kan man ju i princip aldrig få för mycket av om man bara har tid och ork över till det. Finns ju i princip inget trevligare sätt att spendera tiden. :P

Att sköta om ett hem funkar väl hyfsat i perioder när energin räcker till för detta, men det ligger väl oftast rätt lågt på min egen prioriteringskala. Bryr mig inte så mycket om det är stökigt så orkas sådant inte med är det inte hela världen för mig, även om det såklart är trevligare när det är hyfsat rent och ordnat. Så var det väl något om att ta ansvar för små hjälplösa individer och att passa tider för hämtning som önskades i detta fallet vilket jag är rätt hopplös på då jag i princip saknar förmåga att bedöma tidsåtgång eller ha koll på tiden rent generellt. Laga mat funkar väl rätt ok, men det blir nog rätt enformig mat om det ansvaret skulle falla på mig. :wink:
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in