Hur har ni det med kärleken?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Hadraniel » 2015-09-11 19:47:32

Tror också jag hade haft stor nytta av en eller några stycken wingman! Är så extremt usel på att lyckas få kontakt med vettiga människor på egen hand.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-11 19:47:43

Puzzle skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:Hey, jag vill också ha en wingman men det behöver inte bli något mer än så utan jag vill bara ha någon som mer eller mindre konstant promotar mig.. :wink:


Det tycker jag att du klarar av alldeles finfint själv.

Även Batman behöver en Robin... :lol:


Inte en Batgirl?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav JaneLane » 2015-09-11 20:17:02

slackern skrev:
Puzzle skrev:
slackern skrev:
Det tycker jag att du klarar av alldeles finfint själv.

Även Batman behöver en Robin... :lol:


Inte en Batgirl?


Tror batgirl behöver en batmobile :-)063
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav JaneLane » 2015-09-11 20:19:47

Hadraniel skrev:Tror också jag hade haft stor nytta av en eller några stycken wingman! Är så extremt usel på att lyckas få kontakt med vettiga människor på egen hand.


Jag och Slackern är rätt fullbokade, men iofs har vi en ledig tid den 26e kl. 14.15 :-)063
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-11 20:22:30

JaneLane skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:Även Batman behöver en Robin... :lol:


Inte en Batgirl?


Tror batgirl behöver en batmobile :-)063


Hmm kanske bygga om någon rysk pansarbil till Batmobile?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-11 22:48:12

Haha, vad härligt roliga ni är ^.^

Jag vill också ha en matmor, eller hemmaman. Någon som kommer med uppmuntrande ord när jag kommer hem och lagar mat, bakar och gärna hämtar barnen på fritids också ;)
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 0:58:58

Surkatt skrev:Haha, vad härligt roliga ni är ^.^

Jag vill också ha en matmor, eller hemmaman. Någon som kommer med uppmuntrande ord när jag kommer hem och lagar mat, bakar och gärna hämtar barnen på fritids också ;)


Ska han även vara bra på fotmassage?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 6:52:09

Nä, ingen massage. Han kan gärna gilla sex, men hålla på och knåda och greja är trams :wink:
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-12 7:50:36

Massage brukar vara enormt älskat av tjejer. :-)063
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav nallen » 2015-09-12 10:02:08

Jag förstår inte grejen med en wingman. Det skulle vara fullständigt kontraproduktivt för mig.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Hadraniel » 2015-09-12 12:07:59

nallen skrev:Jag förstår inte grejen med en wingman. Det skulle vara fullständigt kontraproduktivt för mig.

För egen del ser jag det mer som att jag skulle behöva hjälp med att få till en första träff med vettiga kvinnor utan att man måste ha andra människor omkring sig. Kommer jag väl så långt brukar det ju ofta gå ganska bra.

Gäller det en wingman i gruppsociala situationer håller jag nog helt med om att det skulle vara kontraproduktivt även för mig. Kanska mer att man behöver en "matchmaker" eller någon som synliggör en själv för potentiella partners?
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav nallen » 2015-09-12 12:11:11

Jag behöver uttalade överenskommelser i förhand.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-09-12 12:30:52

Tantaly skrev:
elle skrev:
Tantaly skrev:Förstår inte ens hur man kan bli kär i någon som inte besvarar känslor.

Kan du styra vem du ska bli förälskad i ?


Det kan jag uppenbarligen och har hänt en gång. Det föll sig naturligt eftersom vi hade känslor för varandra och visade det.
Jag går inte och kärar ner mig i någon jag inte får ett känslomässigt utbyte av. Annars handlar det som sagt mer om en inbillad kärlek och besatthet av en person imo. Man är inte kär för att man finner någons ögon fina liksom.


Fast "inbillad kärlek" och besatthet är neurodiversa drag. Saknar man något av detta så är man en tråkig NT. Tror dessutom att jag kan styra rätt så bra om jag vill bli förälskad i någon eller inte.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Athena » 2015-09-12 12:40:53

Kan du definiera inbillad kärlek?
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-09-12 12:44:36

Athena skrev:Kan du definiera inbillad kärlek?


Jag tror det är något som man pådyvlar folk man inte förstår när de är kära i någon som de inte borde vara kära i. Annars vet jag inte. Jag använde citat för att markera att jag inte riktigt tror på att sånt finns.

I neurodiversitet så kan folk ha helt och hållet "inbillade" partners, men det gör inte att kärleken är falsk för det. Sedan finns det även gränsfall där man fyller i ett fåtal riktiga observationer så att det blir mycket mer än vad det kanske är och blir kär den vägen. Inte heller det senare är falsk kärlek.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav JaneLane » 2015-09-12 13:07:27

nallen skrev:Jag behöver uttalade överenskommelser i förhand.


Och medans du kommer överrens med kvinnan så underhåller jag och Slackern hennes störiga väninnor 8)

It's a dirty job, but someone's got to do it

Spoiler: visa
(slackern i live action där bak)
Bild
JaneLane
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2015-05-08

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 13:36:30

Surkatt skrev:Nä, ingen massage. Han kan gärna gilla sex, men hålla på och knåda och greja är trams :wink:


OK så ingen bagare med andra ord förutom en som bakar matbröd och fikabröd till dig och dina barn. Han skall även vara värsta sexatleten. Kan nallen vara något? Fast det kanske blir lite trist om nu måste göra upp exakt allt i förväg vad ni ska göra? Eller det kanske är skönt med regler i förhand att på fredag klockan 19 ska nallen servera en hemlagad middag som han har lagar och på lördag klockan 14 blir det sex?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 13:37:54

JaneLane skrev:
nallen skrev:Jag behöver uttalade överenskommelser i förhand.


Och medans du kommer överrens med kvinnan så underhåller jag och Slackern hennes störiga väninnor 8)

It's a dirty job, but someone's got to do it

Spoiler: visa
(slackern i live action där bak)
Bild


Det bör tilläggas att jag är inte med på bilden. Om nu någon utav hennes störiga vänninor skulle få för sig det.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 13:38:55

Puzzle skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:Hey, jag vill också ha en wingman men det behöver inte bli något mer än så utan jag vill bara ha någon som mer eller mindre konstant promotar mig.. :wink:


Det tycker jag att du klarar av alldeles finfint själv.

Även Batman behöver en Robin... :lol:


Så du vill ha en Robin med latexmask?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Athena » 2015-09-12 13:50:48

Jag fungerar lika med datorer som med människor, blir inte kär i det snygga skalet, utan vad som finns innanför :-)154
Ska nog skaffa ny dator :mrgreen:
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav slackern » 2015-09-12 13:58:07

Athena skrev:Jag fungerar lika med datorer som med människor, blir inte kär i det snygga skalet, utan vad som finns innanför :-)154
Ska nog skaffa ny dator :mrgreen:


Eller så kan du bara byta komponenter? Det är kanske lite som att kompromissa i ett förhållande?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav rdos » 2015-09-12 14:00:29

Athena skrev:Jag fungerar lika med datorer som med människor, blir inte kär i det snygga skalet, utan vad som finns innanför :-)154
Ska nog skaffa ny dator :mrgreen:


Samma här. Utseende har ingen betydelse. Inte heller verbal förmåga eller social status.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Gripandekylig » 2015-09-12 14:02:14

Smultron skrev:Är lite nyfiken, hur ni har det med kärlekslivet? :-)154 Själv är jag singel efter att ha levt i några kortare relationer. Problemet med mig är att jag har svårt att släppa nån riktigt in på livet, vilket jag gissar inte är så ovanligt för as personer. Upplever också att det är sällan jag upplever killars intresse för mig som riktigt seriöst, det handlar mest om ytlig attraktion.

Jag har haft svårt att känna den sortens kärlek som man upplever i intima kärleksrelationer med framtida potentiella reproduktionspartners. Under det sista året av gymnasiet lite drygt, fanns i mitt liv en flicka som jag hade blivit tillsammans med: efter en tids ljudlös men brinnande konkurrens mellan henne och en annan flicka som vid den tiden stod mig nära.

Nåväl. Det blev så att jag och min flickvän låg intill varandra i en dubbelsäng i hennes sommarhus på Österlen, och under den ljuva och vackra natten insåg jag - att jag inför henne ska släppa alla falska fasader; hon ska få veta allt om mig. Likt jag själv ämnade vårda henne och hennes personligaste minnen förstod jag att i och med utvidgandet av hennes åtkomsträtt av min person, så gav jag henne oöverträffad tillit. Berusad av denna tonårsromans trodde jag att hon och jag skulle kunna lita på varandra i allt.

Några veckor senare gjorde hon slut, därför att hon hade funnit en snyggare pojke att bli tillsammans med. Jag hade känt till deras relation under en tid, men jag hade sannerligen inte kunnat tro att hon skulle bege sig in i någon sorts desillusionerad dröm vari hon utgick ifrån att de skulle älska varandra lyckligt i alla sina dar medan det självfallet, helt enligt vadslagningsresultat, förändrades igen genom att hon gjorde slut med den snygga pojken och återvände till mig.

Det förtroende som hade hunnit rubbas blev emellertid alltför svårt att restaurera. Vi gick skilda vägar, hon och jag, och sedan dess har jag haft svårt att låta romantiska relationer ta steget vidare och utvecklas till att bli verkliga kärleksrelationer. Jag har helt enkelt väldigt svårt att lita på andra människor. Det beror givetvis inte bara på mina erfarenheter av tidigare flickvänner utan mer på andra viktiga barndomshändelser.

Jag har ju inte så bråttom med att finna mig en fru eftersom jag bara är 24 år ungefär. Jag lär nog inte vilja befrukta någon innan jag har en ordentligt sansad ekonomi och sannolikt är i vart fall 35 år. Bortsett från långvarigt partnerskap finns det ju en uppsjö av olika alternativa former att älska på.

Det är lustigt hur livlöst och knackigt det kan framstå, att skriva om kärlek, trots att ämnet involverar så många känslor.

Angående sådant som att läsa mellan flirt-raderna och förstå när man blir utsatt för någon attraherad individs törstande blickar brukar jag inte märka av sådant. Det är bättre om man frågar rakt ut när det gäller mig angående om jag vill inleda en relation.

:-)154
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Hur har ni det med kärleken?

Inläggav Surkatt » 2015-09-12 14:55:57

plåtmonster skrev:Massage brukar vara enormt älskat av tjejer. :-)063


Ja, märkliga människor ;)
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in