Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-09 19:40:08

Alien skrev:Det går ju att skriva även om egna AS-relaterade problem i AoG. Och givetvis även i PA, om man är medlem där.

Men ännu en underavd i AoG om AS är ju ett intressant förslag. Samtidigt som jag tycker det är lite synd om alla intressanta diskussioner skulle hamna där.


Räcker väl med att kategorin "Övriga aspergerfrågor" blir Off Google isf?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav Titti » 2015-08-10 7:06:43

Det har alltid funnits en strävan efter att hålla så mycket som möjligt öppet för sökmotorerna. Orsaken är att det gör det lättare för nya forumister att hitta hit. Söker man på "Asperger" på nätet så är det här man skall få träffar.

Visst finns det en inbyggd konflikt i det. Många vill inte skriva personligt så att det kan ses av sökmotorerna. Det är också en medveten strävan efter att hålla politiska och kontroversiella ämnen off Google för att inte locka hit dem, som inte i första hand söker på "Asperger". Därför finns det en avdelning som är skyddad från insyn.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav kullan » 2015-08-10 7:15:09

Ja och då startar man ofta diagnosdiskussionen i offgoogle - avdelningen. Så gör jag i alla fall för ingen ska komma via google och läsa om mig.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav Dagobert » 2015-08-11 15:32:20

Alien skrev:Men det går ju alltid att kryssa för "Bevaka denna tråd" el "Lägg till som bokmärke", så hittar man lätt den tråd man är intresserad av, även om de livligaste diskussionerna pågår någon annanstans.

Sorry Alien, det svaret tycker jag visar att du inte riktigt förstår vad det här handlar om:

De som är intresserade av vissa frågor hittar dem nog; det handlar inte om att leta utan om att råka på!
Frågan är hur många vettiga inlägg som aldrig blir skrivna i undanskymda trådar av dem som aldrig råkar på dem och därför inte vet att de har något att bidra med.
Dagobert
 
Inlägg: 14133
Anslöt: 2010-11-30

Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav Wine » 2015-08-11 15:53:32

Dagobert skrev:
Alien skrev:Men det går ju alltid att kryssa för "Bevaka denna tråd" el "Lägg till som bokmärke", så hittar man lätt den tråd man är intresserad av, även om de livligaste diskussionerna pågår någon annanstans.

Sorry Alien, det svaret tycker jag visar att du inte riktigt förstår vad det här handlar om:

De som är intresserade av vissa frågor hittar dem nog; det handlar inte om att leta utan om att råka på!
Frågan är hur många vettiga inlägg som aldrig blir skrivna i undanskymda trådar av dem som aldrig råkar på dem och därför inte vet att de har något att bidra med.


Ja, mycket handlar nog om att råka på trådar, tycker själv att det finns mycket intressanta trådar och diskussioner sedan längre tillbaka, ibland flera år, som man kan hitta om man söker på vissa sökord men ofta så är det så att man bidrar endast om man råkar se en tråd där det nyligen postats inlägg, eller som kommer upp bland Nya inlägg.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-12 17:51:50

Diskussioner om asperger tar jag nog hellre i lämplig facebokgrupp. Känns inte som de får så mycket utrymme här längre.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in