Vart tog diagnosdiskussionerna vägen?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Puzzle » 2015-08-07 22:15:20

Zirre skrev:Syns tråden inte finns den inte....tråkigt nog

Man får se till att den syns. Starta den någon gång när det är många inne och bumpa den emellanåt. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:21:25

Puzzle skrev:
Zirre skrev:Syns tråden inte finns den inte....tråkigt nog

Man får se till att den syns. Starta den någon gång när det är många inne och bumpa den emellanåt. :wink:
Du får det att verka så enkelt men det är inte alltid så.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:23:27

.... oki
Senast redigerad av SoulPain 2015-08-07 22:25:29, redigerad totalt 1 gång.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:24:39

• håll dig till ämnet för tråden.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Puzzle » 2015-08-07 22:27:43

Zirre skrev:
Puzzle skrev:
Zirre skrev:Syns tråden inte finns den inte....tråkigt nog

Man får se till att den syns. Starta den någon gång när det är många inne och bumpa den emellanåt. :wink:
Du får det att verka så enkelt men det är inte alltid så.

Nejdå, lätt menar jag inte att det är men som jag ser det är det ändå relativt många som tycker att politik, religionstrådarna tar för mycket plats men jag ser sällan nya trådar om något annat och då håller jag ändå relativt bra koll på nya trådar.

Så personligen funderar jag på om det kan vara så att andra har "gett upp" eller helt enkelt inte kommer på något annat att diskutera och det är det som är det större problemet.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:29:41

Puzzle skrev:
Zirre skrev:
Puzzle skrev:Man får se till att den syns. Starta den någon gång när det är många inne och bumpa den emellanåt. :wink:
Du får det att verka så enkelt men det är inte alltid så.

Nejdå, lätt menar jag inte att det är men som jag ser det är det ändå relativt många som tycker att politik, religionstrådarna tar för mycket plats men jag ser sällan nya trådar om något annat och då håller jag ändå relativt bra koll på nya trådar.

Ingen idé att skapa nya trådar kanske folk tycker då de bara hamnar i skymundan mestadels.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:32:29

Puzzle skrev:
Zirre skrev:
Puzzle skrev:Man får se till att den syns. Starta den någon gång när det är många inne och bumpa den emellanåt. :wink:
Du får det att verka så enkelt men det är inte alltid så.

Nejdå, lätt menar jag inte att det är men som jag ser det är det ändå relativt många som tycker att politik, religionstrådarna tar för mycket plats men jag ser sällan nya trådar om något annat och då håller jag ändå relativt bra koll på nya trådar.


Det går inte ändra så undergruppen politik, inte får sina inlägg publicerade i "nya inlägg boxen" på framsidan av sidan, eller kanske ur hela nya inlägg som man inte prenumerera på?

Så hade folk sluppit både när de går in på sidan och när de klicka nya inlägg, att se politiska inlägg, som alltid provocerar någon med sin rubrik.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav kullan » 2015-08-07 22:36:47

Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:39:02

kullan skrev:Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.

Trådar rensas inte heller tillräckligt fort utan hinner bli mer en tråd om annat än vad den egentligen skulle handla om.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:39:24

kullan skrev:Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.


Men folk som går så OT får ju sina inlägg raderade och blir varnade?
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav kullan » 2015-08-07 22:41:51

SoulPain skrev:
kullan skrev:Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.


Men folk som går så OT får ju sina inlägg raderade och blir varnade?


Men skitkul att öppna en tråd om lerduveskytte och sen upptäcka att någon halkar in på SD eller muslimer. Varför ska man ens anstränga sig? Varför kan inte den som inte vill diskutera trådämnet skita i att ens skriva i tråden?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:43:19

kullan skrev:
SoulPain skrev:
kullan skrev:Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.


Men folk som går så OT får ju sina inlägg raderade och blir varnade?


Men skitkul att öppna en tråd om lerduveskytte och sen upptäcka att någon halkar in på SD eller muslimer. Varför ska man ens anstränga sig? Varför kan inte den som inte vill diskutera trådämnet skita i att ens skriva i tråden?

Trådstölder på det sättet är jävligt fegt.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:49:34

kullan skrev:
SoulPain skrev:
kullan skrev:Alla trådar som startas , även om de handlar om rosor eller marsvin blir förvandlade till någon SD - propaganda. Kvittar vad startinlägget handlar om. Man ger upp ja. För tråden urartar lik förbannat. Ingen idè att skapa några nya trådar.


Men folk som går så OT får ju sina inlägg raderade och blir varnade?


Men skitkul att öppna en tråd om lerduveskytte och sen upptäcka att någon halkar in på SD eller muslimer. Varför ska man ens anstränga sig? Varför kan inte den som inte vill diskutera trådämnet skita i att ens skriva i tråden?


Som med allt annat i livet, idioter kan förstöra för en, men så har vi regler, de som inte följer reglerna blir straffade och lär de sig inte, så blir de utkastade.

Men du menar att de blir aldrig straffade?
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav kullan » 2015-08-07 22:51:33

SoulPain skrev:Men du menar att de blir aldrig straffade?


Det är väl snarare så att de lär sig inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:53:49

Den här regeln verkar inte gälla alla eftersom den struntas i så ofta.

• håll dig till ämnet för tråden.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:55:57

kullan skrev:
SoulPain skrev:Men du menar att de blir aldrig straffade?


Det är väl snarare så att de lär sig inte.


Men när folk blivit straffade och inte lär sig, så blir de inlåsta på livstid IRL eller IP Bannade på forum, dvs de kommer inte in igen och kommer de in igen via nytt konto å på rödbettan igen, så blir de bannade igen. I alla fall brukar de gå till på det sättet i större forum.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-07 22:56:18

Trådar om aspergers som enligt forumnamnet är forumets huvudämne borde synas mest.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Charlie72 » 2015-08-07 22:56:52

Hat skapar hat, inte svårare än så
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Dagobert » 2015-08-07 23:12:02

sugrövmanövern skrev:Asperger som diskussionsämne är ganska utdaterat för många av oss, man har liksom diskuterat det klart efter alla dessa år. Men jag tycker det är ganska mycket diskussioner runtikring Aspergers fortfarande här.

Fenren skrev:Jag trodde att huvudsyftet var att ge aspergare en fristad att diskutera problem, tipsa om hjälp och kunna diskutera småsaker in absurdum.

Då är väl forumet ganska mitt i prick.

River skrev:Ihvertfall for meg hadde det blitt stusselig om jeg bare skulle diskutert diagnose.

+1 på alla tre.

Aspergarforum vore ett mer passande namn. Forum för aspergare, inte forum om aspergers.
Dagobert
 
Inlägg: 14143
Anslöt: 2010-11-30

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Fenren » 2015-08-07 23:40:45

Zirre skrev:Den här regeln verkar inte gälla alla eftersom den struntas i så ofta.

• håll dig till ämnet för tråden.


Eller så är det så att aspergare är notoriskt bra på att följa associationerna som dyker upp och vips så är man fem mil norr om ämnet.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav plåtmonster » 2015-08-08 0:01:43

Är inte det en ADD egenskap? I synnerhet "3. De har svårt att klara hela uppgiften. I stället för att hålla fokus på det som väntar dem är det för människor med ADD som att gå genom en labyrint. De börjar röra sig i en riktning, men ändrar riktningar för att finna vägen ut."

Väldigt mycket associativa sökvägar iaf som gör att det kan hoppa runt i ämnesval hela tiden.
(och varför trådade forum är överlägsna för proffs)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Puzzle » 2015-08-08 0:03:55

Fenren skrev:
Zirre skrev:Den här regeln verkar inte gälla alla eftersom den struntas i så ofta.

• håll dig till ämnet för tråden.


Eller så är det så att aspergare är notoriskt bra på att följa associationerna som dyker upp och vips så är man fem mil norr om ämnet.

Fastna för detaljer är nog också något som ställer till det ibland. Händer ibland att man ser ett långt inlägg följt av att någon annan har skrivit om just en liten (potentiellt oväsentlig) detalj.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Wine » 2015-08-08 8:05:46

Tycker man att ett visst ämne eller ämnen som man själv inte är intresserad av dominerar så kan man väl antingen försöka ignorera de trådar som handlar om detta ämne eller dessa ämnen och inte ens gå in i trådarna? Behöver väl inte vara svårare än så? Som också har påpekats tidigare så går det ju faktiskt också att starta trådar om det som man själv tycker är intressant och som man vill ta upp eller diskutera. Undrar ibland om det är så att en del bara förväntar sig att andra ska skapa ett intressant innehåll på detta forum, trådar med ämnen som de tycker är intressanta eller att man förväntar sig att bli underhållen och faller det som postas inte i smaken så gnälls det. Själv tycker jag att det finns en hel del som postas här på forumet som jag inte är särskilt intresserad av men jag ignorerar ju bara de trådar som jag ej finner intressanta.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Vart har aspergerforum tagit vägen?

Inläggav Zirre » 2015-08-08 8:12:04

För att återgå till vad tråden handlar om.

Jag minns hur det var för många år sen här, då kändes detta som ett forum om asperger.
Man kunde diskutera asperger med andra aspergare. Det var en härlig tid.

Nu när man försöker diskutera asperger så får tråden oftast bara ett antal inlägg sen dör den ut som om man har skapat en tråd i ett ämne som är vid sidan om vad forumet handlar om och därför inte är så intressant för de flesta.
Det är synd att det har blivit så.

Aspergerforum känns inte längre som det forum det en gång var. Utveckling är inte alltid till det positiva.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in