Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Intressant » 2014-01-02 8:26:01

plåtmonster skrev:Detta är ett extremt dåligt råd för personer på autismspektrat:
cc33314 skrev:slappna av, var dig själv


Jag tycker faktiskt att det är ett ganska bra råd. Varför ska man försöka vara någon annan?

Det är kanske en personlig fråga, beroende på vad man är ute efter. Vill jag hitta en tjej, så vill jag hitta en tjej som tar mig för den jag är, inte för den jag vill att hon ska tro att jag är.

Har man problem med att vara avslappnad i sig själv, så kanske man ska träna på det om man verkligen vill hitta någon.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2014-01-02 9:43:07

Intressant skrev:Glöm könen och tänk vad individen vill ha.

-Flum.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Intressant » 2014-01-02 9:44:56

KrigarSjäl skrev:
Intressant skrev:Glöm könen och tänk vad individen vill ha.

-Flum.


Nej men varför. Ser du inte att det finns 2 kön, som delar en hel del tänk utan att ens (ibland) veta om det själva. Vem som helst som är intresserad av hur människor fungerar kan väl se detta?

Ganska generellt att fråga, vad tjejer/kvinnor vill ha.

Flummar dessutom inte. Har heller inte rört medicin på flera veckor.

Med din kapnismologi ådra, säger mig att du kanske ser det som flum.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2014-01-02 13:40:18

Intressant skrev:
plåtmonster skrev:Detta är ett extremt dåligt råd för personer på autismspektrat:
cc33314 skrev:slappna av, var dig själv


Jag tycker faktiskt att det är ett ganska bra råd. Varför ska man försöka vara någon annan?

Exakt, att spela någon annan kanske gör att man kan fånga någon som partner men det lär inte bli något vettigt av det, antingen ska man fortsätta att spela vilket man inte orkar eller så slutar man spelar och då visar det sig att partnern ändå inte vill ha en.

Om man istället inte spelar någon annan och någon fastnar för en så är förutsättningarna för ett lyckat partnerskap många gånger högre.

Titta inte efter de vackra flickorna/pojkarna, de som ändå är ouppnåeliga, titta efter de som du kan tänka dig att leva resten av ditt liv tillsammans med.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2014-01-02 16:25:05

cc33314 skrev:[...] snacka med många tjejer, slappna av, var dig själv, var en kompis fast aningen mjukare och lite charmig, prata med MÅNGA tjejer, helst flera om dagen [...]

Är du inte riktigt klok?
En av grundförutsättningarna är ju just att slippa minst 90% av allt sånt pladder.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2014-01-02 16:28:48

Alien skrev:Det finns en till tråd om hur nallen tänker om kvinnor: kravspecifikation-pa-partner-algoritmer-t12482.html

Den tråden är dels sen folkvandringstiden och dels är den bara ett subset av det som sagts; Varför är tjejer så irrationella när det gäller sex? är den stora tråden, som länkar till, bland annat, relevanta delar av kravspec.-tråden.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav cc33314 » 2014-01-02 18:58:28

Kärlek positiv lugn extas någon som förstår dem omtanke vänlighet en redig man ett aktivt sexualliv hög status god ekonomi och full respekt och ha egen tid för sig själv vid behov.

Det vill tjejer ha, också romans osv.
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2014-08-26 16:55:52

treeman skrev:
thefilosofer skrev:När jag är mig själv, snäll och känslig, så hamnar man i "friendzone", rekommenderas inte. Läs Spelet, där går dom djupare in på det, väldigt rolig bok btw.


Bli en dubbelnatur som mig. Jag är inte en person utan två. Funkar faktiskt riktigt bra.

Snäll och trevlig PLUS elak och otrevlig, allt på samma gång. Fett kul. Testa!
:-)005

"friendzone" tar man sig ur genom att göra klart för kvinnan hur vacker och underbar etc etc hon är.
:-)005


Bump!

Apropå Spelet så är det inte framgångsrikt om det blir för tydligt. Det måste väl bli en andra natur för att öht funka. Så här skriver en krönikör om hur Spelet drabbade dejtingscenen året den kom ut.

Hanna Fahl i DN skrev:Detta var året då Neil Strauss reportagebok ”Spelet. En inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap” kom ut. Strauss var på upphaussat författarbesök i Stockholm och ”Spelet” var det årets Omtalade Bok, alla läste den. Jag också. Den handlar om hur Strauss infiltrerar en växande samling raggningsgrupper, sammanslutningar av män som diskuterar och lär ut strategier för att få ligga med kvinnor, och i slutet av boken är han själv en av rörelsens gurus. Det är en ganska rolig bok, även om Strauss verkligen verkar vara osympatisk. Men den gav upphov till helvetets eget dejtingår 2005.

”Vad bra du är i radion”, sade en vinglig medieman med gräll skjorta och snett leende till mig och fortsatte efter en kort paus, ”det var du verkligen inte förut.” ”Hej, kul att se dig” (kindpuss), ”vilken ful kjol!”. Det hände om och om igen den där våren och sommaren, och det tog ett tag innan jag lade ihop ett och ett. Männen följde, till punkt och pricka, ”Spelet”. De ”neggade” mig: gav mig en komplimang omedelbart vriden till en förolämpning, en av raggningsteknikens grundpelare. Bland övriga instruktioner: bär en spektakulär accessoar såsom färgglad hatt eller papegoja, prata med tjejers ”fulare” kompisar för att göra dem avundsjuka. Jag var ganska ofta den ”fulare” kompisen. Och jag tappade räkningen på hur många lustiga huvudbonader som plötsligt dök upp i Stockholms innerstad.
http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/h ... -livsfara/

Lustiga hattar? En självsäker och charmig man kan säkert klara av det, men för alla andra män tror jag det skulle blivit roligt på fel sätt.

Men neggandet kanske är kvar, vad vet jag? Inte för att det skulle ha fungerat på mig, jag skulle nog ha reagerat "han verkar elak på ett oklart sätt, bäst att hålla mig undan". En tanke bakom kan ju vara att snygga tjejer är så vana vid vanliga komplimanger så det gäller att stå ut på något sätt.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav TheWonderer92 » 2014-08-26 17:06:03

En man som inte känner behov av att framhäva sin manlighet är sexigt. Att skryta eller babbla på om sig själv i oändlighet är extremt avtändande. Många män tror att kvinnor imponeras över alla saker de påstår sig kunna (som de stolt deklarerar på första dejten allt för ofta), men ivrigheten att bevisa sin "duglighet" för kvinnan får motsatt effekt.
Mannen får gärna vara omtänksam, emotionell och snäll men inte mesig. Män som tycker jämställdhet är en självklarhet i ett förhållande men som samtidigt får mig att känna mig kvinnlig på ett positivt sätt är attraktiva.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Myrkr » 2014-08-26 17:25:09

"Neggandet" handlar väl om att sätta den andra personen i underläge.
Det är samma psykologi som när man får negativ kritik av en respekterad lärare. Man blir mer angelägna att söka bekräftelse av någon som är "svårflörtad", man vill liksom motbevisa personen.
Men det kan förstås få motsatt effekt om "neggandet" går till överdrift, då har man ingen respekt för personen till att börja med.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Flawed » 2014-08-26 17:32:37

Neil Strauss är i själva verket en transgender lesbisk manshatande feminist,som bara ville få män att gå runt iförda idiotiska hattar och att vara mer transaprenta i sin idioti.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2014-08-26 17:40:47

Myrkr skrev:"Neggandet" handlar väl om att sätta den andra personen i underläge.
Det är samma psykologi som när man får negativ kritik av en respekterad lärare. Man blir mer angelägna att söka bekräftelse av någon som är "svårflörtad", man vill liksom motbevisa personen.
Men det kan förstås få motsatt effekt om "neggandet" går till överdrift, då har man ingen respekt för personen till att börja med.


Vad vill kvinnor ha? Någon som håller dem nere och tvingar dem att ständigt anstränga sig för att vinna hans godkännande och respekt.

Men då får det vara någon som verkar attraktiv till att börja med. Man bryr sig inte om vad vilken oattraktiv idiot som helst säger.

Egentligen vore det irrationellt att falla för en sådan person. Är det inte bara en ytlig raggningsgrej, så låter det som en framtida misshandlare. Först "neggar" han så hennes självförtroende dalat, sedan kommer den fysiska misshandeln.

Men kvinnor är ju inte alltid rationella. Inte de heller.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Myrkr » 2014-08-26 17:56:24

Ja det är att utnyttja dåligt självförtroende och omedvetna instinkter. Knappast något som leder till långvariga, sunda relationer, men det är nog inte tanken heller.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2014-08-26 18:04:46

Neggraggare.. skrev:Tycker du verkligen att denna kjolen passar årstidens färger?

Aspietjej skrev:Enligt min senaste spektrumanalys är färgerna till 86% komplementära med årstidens medelspektrum och en minst två undersökningar kom fram till att denna modell passar min kroppstyp till 92%. Materialet är dessutom perfekt med sin envägsosmos för svett och hastiga temperaturökningar. Så jag tycker den passar jättebra eller tänkte du på något annat? Vet du förresten hur man väljer den bästa kjolen utan 100 stycken med grafteori och binära träd?

:P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Fighterbabe » 2015-03-28 13:14:28

Vad tjejer vill ha är nog väldigt individuellt. Jag personligen måste känna en attraktion till personen för att vilja ha sex med honom (ja, endast personer av det manliga könet för min del).
Jag skulle absolut kunna tänka mig gruppsex, trekant etc. MEN endast om personerna i fråga respekterar mina önskemål/krav och lyssnar på ett NEJ. Våld är ingenting som går hem hos mig!
Man kan sätta upp regler innan eller använda sig den enkla regeln att nej betyder nej.
Samtliga personer måste vara nyktra vid tillfället. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med någon som är berusad och har nedsatt omdöme. Ett ONS med någon från krogen är alltså inte aktuellt. Skulle jag finna intresse i någon där och han också vill så kan jag absolut tänka mig att ha kontakt med honom dagen efter eller i annat nyktert tillstånd.
Ja, det här är vad jag vill ha. Vad jag kan GE eller ERBJUDA efterfrågades inte i denna tråd.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav AmandaPanda » 2015-03-28 14:15:59

Jag gillar självsäkra killar, jag läser även av kroppspråket noggrant och beteendet. Det tror jag alla tjejer gör. Respekt och jämnställdhet är ett stort krav. Utseende är alltid det första man tittar på, man vill inte vara med en ful kille. Så om du är ful, otrevlig, blåst, för mancho, osäker i ditt kroppspråk då har du nog ingen chans. Snälla killar vinner i slutet, om du inte är ful förstås..
AmandaPanda
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav antonius » 2015-03-28 14:18:23

Fighterbabe skrev:Vad tjejer vill ha är nog väldigt individuellt. Jag personligen måste känna en attraktion till personen för att vilja ha sex med honom (ja, endast personer av det manliga könet för min del).
Jag skulle absolut kunna tänka mig gruppsex, trekant etc. MEN endast om personerna i fråga respekterar mina önskemål/krav och lyssnar på ett NEJ. Våld är ingenting som går hem hos mig!
Man kan sätta upp regler innan eller använda sig den enkla regeln att nej betyder nej.
Samtliga personer måste vara nyktra vid tillfället. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med någon som är berusad och har nedsatt omdöme. Ett ONS med någon från krogen är alltså inte aktuellt. Skulle jag finna intresse i någon där och han också vill så kan jag absolut tänka mig att ha kontakt med honom dagen efter eller i annat nyktert tillstånd.
Ja, det här är vad jag vill ha. Vad jag kan GE eller ERBJUDA efterfrågades inte i denna tråd.


Förlåt, men lite spontan slafssex på ngn lite "förbjuden" plats med lite lättare SM inslag, (jag behöver agas, när jag varit en badboy) är inte och tänka på då? :-)004
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav 145852 » 2015-03-28 14:23:54

Fighterbabe skrev:Vad tjejer vill ha är nog väldigt individuellt. Jag personligen måste känna en attraktion till personen för att vilja ha sex med honom (ja, endast personer av det manliga könet för min del).
Jag skulle absolut kunna tänka mig gruppsex, trekant etc. MEN endast om personerna i fråga respekterar mina önskemål/krav och lyssnar på ett NEJ. Våld är ingenting som går hem hos mig!
Man kan sätta upp regler innan eller använda sig den enkla regeln att nej betyder nej.
Samtliga personer måste vara nyktra vid tillfället. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med någon som är berusad och har nedsatt omdöme. Ett ONS med någon från krogen är alltså inte aktuellt. Skulle jag finna intresse i någon där och han också vill så kan jag absolut tänka mig att ha kontakt med honom dagen efter eller i annat nyktert tillstånd.
Ja, det här är vad jag vill ha. Vad jag kan GE eller ERBJUDA efterfrågades inte i denna tråd.


detta var ingenting om den perfekta mannen
145852
 
Inlägg: 224
Anslöt: 2014-04-23
Ort: UPPSALA

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Fighterbabe » 2015-03-28 15:21:13

antonius skrev:
Fighterbabe skrev:Vad tjejer vill ha är nog väldigt individuellt. Jag personligen måste känna en attraktion till personen för att vilja ha sex med honom (ja, endast personer av det manliga könet för min del).
Jag skulle absolut kunna tänka mig gruppsex, trekant etc. MEN endast om personerna i fråga respekterar mina önskemål/krav och lyssnar på ett NEJ. Våld är ingenting som går hem hos mig!
Man kan sätta upp regler innan eller använda sig den enkla regeln att nej betyder nej.
Samtliga personer måste vara nyktra vid tillfället. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med någon som är berusad och har nedsatt omdöme. Ett ONS med någon från krogen är alltså inte aktuellt. Skulle jag finna intresse i någon där och han också vill så kan jag absolut tänka mig att ha kontakt med honom dagen efter eller i annat nyktert tillstånd.
Ja, det här är vad jag vill ha. Vad jag kan GE eller ERBJUDA efterfrågades inte i denna tråd.


Förlåt, men lite spontan slafssex på ngn lite "förbjuden" plats med lite lättare SM inslag, (jag behöver agas, när jag varit en badboy) är inte och tänka på då? :-)004


Nej, inte med mig i alla fall.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2015-03-28 15:22:53

AmandaPanda skrev:Snälla killar vinner i slutet
Det stämmer inte med verkligheten.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Smultron » 2015-03-28 17:42:14

Är övertygad om att anledningen till att tjejer är mer selektiva har en evolutionsbiologisk stark grund..kvinnor har helt enkelt mer att förlora på att ha sex med olämpliga män än vice versa. Vi kan bli gravida och sen måste vi bära barnet i 9 månader och föda upp det i 15-20 år..medans männens insats bara sträcker sig till en utlösning, sen har ni gjort ert och kan gå vidare. Detta är ingenting folk tänker medvetet. Men jag tror att det funkar så.

Ovanpå detta har vi det sociala trycket. Det är inte ok för tjejer att knulla runt som det är för killar. Vilken kille vill ha en tjej som de vet har legat med "halva stan" och som dessutom kommer vara ständigt otrogen? Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killatrnas fgaktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?
Smultron
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2015-03-27

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav bardamu » 2015-03-28 18:02:46

Smultron skrev:Är övertygad om att anledningen till att tjejer är mer selektiva har en evolutionsbiologisk stark grund..kvinnor har helt enkelt mer att förlora på att ha sex med olämpliga män än vice versa. Vi kan bli gravida och sen måste vi bära barnet i 9 månader och föda upp det i 15-20 år..medans männens insats bara sträcker sig till en utlösning, sen har ni gjort ert och kan gå vidare. Detta är ingenting folk tänker medvetet. Men jag tror att det funkar så.

Ovanpå detta har vi det sociala trycket. Det är inte ok för tjejer att knulla runt som det är för killar. Vilken kille vill ha en tjej som de vet har legat med "halva stan" och som dessutom kommer vara ständigt otrogen? Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killatrnas fgaktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?


Jo det är väl förståeligt att man är mer selektiv pga det.


Jag undrar om det handlar om samma sorts egenintresse som får tjejer att slut-shame, som får feminister att klaga på sexism i popkultur eller fiction. Att det egentligen inte handlar om att det är sexism de har problem med, utan att de inte vill konkurrera med till och med fiktionella karaktärer? Samma sak med feministers vilja att stänga ner porr.
Senast redigerad av bardamu 2015-03-28 18:08:00, redigerad totalt 1 gång.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2015-03-28 18:06:32

Smultron skrev:Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?
Tänkvärt.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-28 18:08:04

Smultron skrev: Dessutom drabbas tjejer som gökar runt för mycket av andra tjejers förakt och hån, mer än av killatrnas fgaktiskt. Kanske beror det på att för "lättillgängliga" tjejer "dumpar" andra tjejers sexuella makt?
Tror det är så. De känner sig snuvade på vaginapowers liksom och surnar till.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in