Nätdejting på gott och ont!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Myrkr » 2015-01-23 18:19:16

kullan skrev:Jag blir lite full i skratt. Vad är det med vissa killar. Vid en vänförfrågan på skype tex kan man klart se en profilbild förställande ett manligt könsorgon i upphetsat tillstånd ( om man inte säga det snuskigt). Men asså vad tror dom? Att man blir kåt och slår till direkt? Själv brukar jag blocka denna typ av typer.

Vad säger du om det här rdos? Borde inte "neurodiversa" som kullan bli tända på det där?
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav habiti » 2015-01-23 18:46:58

Fighterbabe skrev:
habiti skrev:alla kvinnor får en massa pm hela tiden, oavsett vem dom är, hur de ser ut!

orättvist.


Absolut, vi tjejer får en massa meddelanden. Men det kan vara från folk som man inte ALLS är intresserad av. Killar som inte ens kan läsa en presentation innan de skriver eller tror att de skulle vara Gud eller nåt så att alla tjejer vill ha dem, villkorslöst.
Om jag har skrivit att jag söker män i åldrarna XX-XX och så kommer 75% av alla svar från män som är både 10 och 15 år äldre än vad jag söker, då ledsnar man! Det resulterar bara i en massa onödig tid som går åt att sålla bort oviktiga mail.
Så det där med att det skulle vara orättvist... Nja! Tänk efter själv -om du fick hundratals svar från tjejer som du inte ALLS skulle vara intresserad av...


Men vad spelar det för roll att du får pm från killar du inte är intreserad av? Du får ju pm från killar som du också är intreserad av. Du kan inte kräva att alla som skriver till dig ska vara perfekta.

Ni kvinnor blir iaf raggade på, det är bättre än att aldrig bli raggad på alls. Vi män måste göra allt raggande, det är vi som skickar dessa PM till sådana som dig, vi tävlar med 100 andra män.

Inse att du är privligerad istället för att hitta saker att gnälla på.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav habiti » 2015-01-23 18:48:30

och det är ju nice att få intresse från så många killar som ni tjejer får. det är ju bevis på att ni duger och att ni kan hitta någon. ni kan sortera ut de dåliga av de som raggar på er och nöja er med de ni passar ihop med.

förstår inte hur ni kan se negativt på detta?

alla killar i hela världen hade älskat att vara i eran sits, att få det så enkelt som ni har det. om 100 kvinnor hade pmat mig hade jag svimmat av lycka.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav H2SO4 » 2015-01-23 19:56:59

habiti skrev:
Ni kvinnor blir iaf raggade på, det är bättre än att aldrig bli raggad på alls. Vi män måste göra allt raggande, det är vi som skickar dessa PM till sådana som dig, vi tävlar med 100 andra män.

Inse att du är privligerad istället för att hitta saker att gnälla på.


Jag är man och har varit aktiv inom nätdejting i en månad och fått bra mycket mer meddelanden från kvinnor än vad jag skrivit själv. Ser inte särskilt bra ut heller. Normal typ.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav habiti » 2015-01-23 21:20:33

H2SO4 skrev:
habiti skrev:
Ni kvinnor blir iaf raggade på, det är bättre än att aldrig bli raggad på alls. Vi män måste göra allt raggande, det är vi som skickar dessa PM till sådana som dig, vi tävlar med 100 andra män.

Inse att du är privligerad istället för att hitta saker att gnälla på.


Jag är man och har varit aktiv inom nätdejting i en månad och fått bra mycket mer meddelanden från kvinnor än vad jag skrivit själv. Ser inte särskilt bra ut heller. Normal typ.


Det är fult att ljuga...

Jag skapade en profil där jag var man, med bild och bra presentation etc...inga svar

gjorde samma sak, men med tjej konto denna gång, walla, 100 pm...

en slump? icke sa micke.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rojona » 2015-01-23 21:40:01

H2SO4 skrev:Jag är man och har varit aktiv inom nätdejting i en månad och fått bra mycket mer meddelanden från kvinnor än vad jag skrivit själv. Ser inte särskilt bra ut heller. Normal typ.


Där är han ju! Det är bra jobbat! Vad har du för hemligt trick då? ;) Vad om dig själv skriver du i din profil? Det kanske är kombinerat med texten som det blir så bra?
rojona
 
Inlägg: 193
Anslöt: 2014-07-25

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav plåtmonster » 2015-01-23 21:57:46

Undrar precis samma sak. :-)063
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rdos » 2015-01-23 22:17:24

Myrkr skrev:
kullan skrev:Jag blir lite full i skratt. Vad är det med vissa killar. Vid en vänförfrågan på skype tex kan man klart se en profilbild förställande ett manligt könsorgon i upphetsat tillstånd ( om man inte säga det snuskigt). Men asså vad tror dom? Att man blir kåt och slår till direkt? Själv brukar jag blocka denna typ av typer.

Vad säger du om det här rdos? Borde inte "neurodiversa" som kullan bli tända på det där?


Tror inte det. För det första så är det 100% opersonligt och för det andra så har inte alla neurodiversa alla drag, och för det 3:e så är det mer ungefär som de andra NTs som prompt måste börja prata sex det första de gör.

PMade en gång med en NT kvinna som var gift med en neurodivers man som postade nakenbilder på sig själv till okända kvinnor. Det verkade rätt så neurodiverst. Att lägga upp en snuskig profilbild låter inte speciellt neurodiverst.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rdos » 2015-01-23 22:21:37

Det går att som kille hitta intressanta tjejer om man har lite udda preferenser och är öppen med dem. Är man däremot vädigt normal (eller låtsas vara det) så drunknar ens profil bland mängder av andra.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rdos » 2015-01-23 22:30:29

Fighterbabe skrev:Om jag har skrivit att jag söker män i åldrarna XX-XX och så kommer 75% av alla svar från män som är både 10 och 15 år äldre än vad jag söker, då ledsnar man!


Tror att de flesta tar ganska lätt på ålderspreferenser, inklusive själva matchningsalgoritmen på t.ex. OkCupid. Om du som 50+ där anger att du bara vill ha matchningar med tjejer i 20-års åldern så bryr sig deras system inte om det utan ger förslag i alla möjliga åldrar. Det är ju så att de som vill hitta någon oftast får kompromissa med alla möjliga krav, inklusive uttalade ålderspreferenser.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Myrkr » 2015-01-23 22:53:37

rdos skrev:PMade en gång med en NT kvinna som var gift med en neurodivers man som postade nakenbilder på sig själv till okända kvinnor. Det verkade rätt så neurodiverst. Att lägga upp en snuskig profilbild låter inte speciellt neurodiverst.

Jasså? Låter som en godtycklig gränsdragning. Han är ju bara mer öppen med sina "udda preferenser", borde sålla bort de neurotypiska mer effektivt? ;)
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav H2SO4 » 2015-01-23 22:53:55

habiti skrev:och det är ju nice att få intresse från så många killar som ni tjejer får. det är ju bevis på att ni duger och att ni kan hitta någon. ni kan sortera ut de dåliga av de som raggar på er och nöja er med de ni passar ihop med.

förstår inte hur ni kan se negativt på detta?

alla killar i hela världen hade älskat att vara i eran sits, att få det så enkelt som ni har det. om 100 kvinnor hade pmat mig hade jag svimmat av lycka.


Först och främst är det ett stort överskott av killar på dessa sidor. Kanske har du något avvikande i din presentation eller rentav skriver för mycket?
rojona skrev:Där är han ju! Det är bra jobbat! Vad har du för hemligt trick då? ;) Vad om dig själv skriver du i din profil? Det kanske är kombinerat med texten som det blir så bra?


Japp här är han :) Tack. Inga hemliga trick här inte. Håller presentationen kort och konsist, vågar stå för mig själv och min personlighet. Ser väl lika snäll ut på bilden som jag är i verkligheten också :)
Verkar som det uppskattas när man är trygg i sig själv och inte så himla seriös.
När man skriver någon ska man även givetvis skippa fraser som " hej läget?", "Vad gör du?" etc. Var lite rolig. Man har ju tid på sig att tänka ut saker att skriva, det får man utnyttja.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav habiti » 2015-01-23 22:59:04

H2SO4 skrev:
habiti skrev:och det är ju nice att få intresse från så många killar som ni tjejer får. det är ju bevis på att ni duger och att ni kan hitta någon. ni kan sortera ut de dåliga av de som raggar på er och nöja er med de ni passar ihop med.

förstår inte hur ni kan se negativt på detta?

alla killar i hela världen hade älskat att vara i eran sits, att få det så enkelt som ni har det. om 100 kvinnor hade pmat mig hade jag svimmat av lycka.


Först och främst är det ett stort överskott av killar på dessa sidor. Kanske har du något avvikande i din presentation eller rentav skriver för mycket?
rojona skrev:Där är han ju! Det är bra jobbat! Vad har du för hemligt trick då? ;) Vad om dig själv skriver du i din profil? Det kanske är kombinerat med texten som det blir så bra?


Japp här är han :) Tack. Inga hemliga trick här inte. Håller presentationen kort och konsist, vågar stå för mig själv och min personlighet. Ser väl lika snäll ut på bilden som jag är i verkligheten också :)
Verkar som det uppskattas när man är trygg i sig själv och inte så himla seriös.
När man skriver någon ska man även givetvis skippa fraser som " hej läget?", "Vad gör du?" etc. Var lite rolig. Man har ju tid på sig att tänka ut saker att skriva, det får man utnyttja.


nopp, gjorde ett experimenet som tjej med samma press, fick bara svar när jag var kvinna...
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Toblerone » 2015-01-23 23:25:52

rdos skrev:Tja, värdelöst verkar rätt bra. Dottern brukar jämt klaga på att alla killar börjar snacka sex strax efter de sagt hej (i bästa fall). Man får väl anta att nätdejting är ungefär som kontaktannonser för typ 20 år sedan, alltså för folk som leker eller är desperata. Att leta partner bland sådana verkar inte speciellt meningsfullt, varken för killar eller tjejer.


Ähem.... kontaktannonser för 20 år sedan? Jag testade för ungefär 25 år sedan. Och jag träffade ett dussintal killar som var ganska seriösa. Förutom en som verkade vara upptagen. Och en annan som skröt så att jag inte stod ut. :lol: En var lite flummig och en annan för gammal. Men de flesta var seriösa, även om de inte passade just mig. En blev min kompis i alla fall.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Toblerone » 2015-01-23 23:31:12

habiti skrev:
Fighterbabe skrev:
habiti skrev:alla kvinnor får en massa pm hela tiden, oavsett vem dom är, hur de ser ut!

orättvist.


Absolut, vi tjejer får en massa meddelanden. Men det kan vara från folk som man inte ALLS är intresserad av. Killar som inte ens kan läsa en presentation innan de skriver eller tror att de skulle vara Gud eller nåt så att alla tjejer vill ha dem, villkorslöst.
Om jag har skrivit att jag söker män i åldrarna XX-XX och så kommer 75% av alla svar från män som är både 10 och 15 år äldre än vad jag söker, då ledsnar man! Det resulterar bara i en massa onödig tid som går åt att sålla bort oviktiga mail.
Så det där med att det skulle vara orättvist... Nja! Tänk efter själv -om du fick hundratals svar från tjejer som du inte ALLS skulle vara intresserad av...


Men vad spelar det för roll att du får pm från killar du inte är intreserad av? Du får ju pm från killar som du också är intreserad av. Du kan inte kräva att alla som skriver till dig ska vara perfekta.

Ni kvinnor blir iaf raggade på, det är bättre än att aldrig bli raggad på alls. Vi män måste göra allt raggande, det är vi som skickar dessa PM till sådana som dig, vi tävlar med 100 andra män.

Inse att du är privligerad istället för att hitta saker att gnälla på.


Min erfarenhet är att INGEN passar. Det var BARA spam jag fick. Förutom alldeles i början. Min svåger hittade faktiskt en tjej på nätet, så fort han gav sig ut i något nätdejting-forum. Innan någon frågar närmare: Han är lite över 50, och arbetslös. Men jag medger att han ser okej ut, är väl-tränad och charmig. :mrgreen: Han lyckades i alla fall få tag på nån ganska vacker blond kvinna. Hon är väl lite yngre, kanske 45.

Men, vad jag menade med svågern - antigen hittar man någon direkt på dessa ställen. Eller inte alls. Man kanske får byta dejting-forum då och då.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Toblerone » 2015-01-23 23:33:05

habiti skrev:och det är ju nice att få intresse från så många killar som ni tjejer får. det är ju bevis på att ni duger och att ni kan hitta någon. ni kan sortera ut de dåliga av de som raggar på er och nöja er med de ni passar ihop med.

förstår inte hur ni kan se negativt på detta?

alla killar i hela världen hade älskat att vara i eran sits, att få det så enkelt som ni har det. om 100 kvinnor hade pmat mig hade jag svimmat av lycka.


Hade du? Även om inte en enda passar? Om alla är 20 år äldre och övriga redan har partner och ska vänsterprassla. Sånt är slöseri på min tid då.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rojona » 2015-01-24 0:14:58

H2SO4 skrev:Håller presentationen kort och konsist, vågar stå för mig själv och min personlighet. Verkar som det uppskattas när man är trygg i sig själv och inte så himla seriös.


Haha, då kanske mina presentationer är lite åt skogen då? ;) Eller kanske snarare åt boken.
rojona
 
Inlägg: 193
Anslöt: 2014-07-25

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav KrigarSjäl » 2015-01-24 0:19:17

Alltså, en dejtingsajt är ju ingenting annat än en plattform.

Sen är mänskorna där som mänskor är mest.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav habiti » 2015-01-24 0:22:15

Toblerone skrev:
habiti skrev:och det är ju nice att få intresse från så många killar som ni tjejer får. det är ju bevis på att ni duger och att ni kan hitta någon. ni kan sortera ut de dåliga av de som raggar på er och nöja er med de ni passar ihop med.

förstår inte hur ni kan se negativt på detta?

alla killar i hela världen hade älskat att vara i eran sits, att få det så enkelt som ni har det. om 100 kvinnor hade pmat mig hade jag svimmat av lycka.


Hade du? Även om inte en enda passar? Om alla är 20 år äldre och övriga redan har partner och ska vänsterprassla. Sånt är slöseri på min tid då.


förstår inte hur du/ni tänker. ni föredrar alltså att ingen skriver alls? att så många skriver ökar ju chansen för er att hitta någon?

man måste liksom ha kontakt med andra könet för att få till det, för tjejer är det lätt. ni behöver bara luta er tillbaka och få killar kommandes raggande på er, bara välj den bästa. visar han sig vara skit, välj den näst bästa?

för killar är det inte så, vi är tvunga att ragga på alla sorters kvinnor och vi tävlar med 100 andra män om en 1 kvinna. sjukt komplicerat och jobbigt. man måste typ vara komplett som kille idag för att lyckas.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav KrigarSjäl » 2015-01-24 4:10:52

Man brukar säga att det handlar om tre saker: status, personlighet, utseende.

Om man aldrig får napp kanske man ska se över sig själv.

-Hockeyfrilla som om året är 1985?
-Strumpor i sandaler?
-Musse Pigg-slips?
-Taskig hygien?
-Dålig hållning?

När du klagar på att brudarna är kräsna: se över dig själv.
Du har också krav, inte sant?

Man ser över sig själv istället för att klaga på Världen.
Ingen gillar en gnällspik.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Kristofer » 2015-01-24 9:32:55

Med åren så har jag kommit fram till slutsatsen att asperger i sig kan innebära att man kan bli ganska avtändande i sitt sätt att vara. Det är något i vårat beteende som signalerar hjärnskada och det kan för många andra människor vara väldigt avtändande. Givetvis är det med det här som med allt annat inom det här området inget rationellt eller någon undantagslös regel.

För egen del så har aspergern fått mig att faktiskt ge upp tanken på att leva i en relation. Jag har svårt att få till en sådan och när jag väl får det så klarar jag inte av att leva i den. Aspergern gör kontaktsökandet svårt och tvåsamheten omöjlig. Hur det kan te sig i framtiden vet jag inte men min hittills samlade erfarenhet får mig att dra den här slutsatsen om nuläget. Kanske blir det annorlunda när jag är 70 år?
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Nätdejting på gott och ont!

Inläggav kullan » 2015-01-24 10:16:16

Men om kravet är att man ska se ut som en fotomodell ja då är något sjukt. Jag är tvärsäker på att många som är reggade på dessa sajter vill egentligen inte ha någon partner utan de har funnit ännu en sajt att chatta med folk via. Jag har hört historier från folk som varit seriösa i sitt sökande, de har skrivit seriöst i sin profil utan ironi och annat inblandat. När de fått kontakt med någon visade sig att den "andre" inte var lika seriös.

Min pojkvän har nog provat alla dejtingsidor som han funnit men ofta har tjejen redan haft partner och ville bara chatta med någon. Detta hände flertalet gånger.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav rdos » 2015-01-24 10:57:32

Myrkr skrev:
rdos skrev:PMade en gång med en NT kvinna som var gift med en neurodivers man som postade nakenbilder på sig själv till okända kvinnor. Det verkade rätt så neurodiverst. Att lägga upp en snuskig profilbild låter inte speciellt neurodiverst.

Jasså? Låter som en godtycklig gränsdragning. Han är ju bara mer öppen med sina "udda preferenser", borde sålla bort de neurotypiska mer effektivt? ;)


Öppen? Att posera med snuskig profilbild låter oerhört neurotypiskt. Typ som "här är jag och ska vi ha sex?", vilket ju är så många NT killar tar kontakt med tjejer på dylika sajter. Att som kille vilja ha sex med allt och alla är inte ett dugg udda utan normen.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Nätdejting på gott och ont!

Inläggav Myrkr » 2015-01-24 12:20:12

rdos skrev:
Myrkr skrev:
rdos skrev:PMade en gång med en NT kvinna som var gift med en neurodivers man som postade nakenbilder på sig själv till okända kvinnor. Det verkade rätt så neurodiverst. Att lägga upp en snuskig profilbild låter inte speciellt neurodiverst.

Jasså? Låter som en godtycklig gränsdragning. Han är ju bara mer öppen med sina "udda preferenser", borde sålla bort de neurotypiska mer effektivt? ;)


Öppen? Att posera med snuskig profilbild låter oerhört neurotypiskt. Typ som "här är jag och ska vi ha sex?", vilket ju är så många NT killar tar kontakt med tjejer på dylika sajter. Att som kille vilja ha sex med allt och alla är inte ett dugg udda utan normen.

Fast hur skiljer det sig ifrån blottning? Bara för han är mindre selektiv är han inte en blottare (och per definition inte neurodivers)?
Det han uppvisar är ju att han inte vill, eller kan, bemöda sig med de sociala spelet som krävs för att hitta en partner. Tror en neurotypisk, (och egentligen de flesta "neurodiversa") fattar att det är en dålig strategi att visa könsorganet, vare sig det är på stan eller nätet, de har inlevelseförmåga nog att inse att kvinnor inte uppskattar det.
Har man däremot bristande invelvseförmåga, så som de blottare du beskrivit verkar ha, ja, då ter det sig säkert som det bästa alternativet.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in