Övervakat urinprov

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Övervakat urinprov

Inläggav Huggorm » 2014-11-20 15:33:47

Det hade nog känts ganska mycket som ett övergrepp.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Övervakat urinprov

Inläggav Sheyen » 2014-11-20 15:57:12

Huggorm skrev:Det hade nog känts ganska mycket som ett övergrepp.

Nja; det känns mer som att man är lite experimentell och ska testa någon "ny" fetisch-grej i sängkammaren "bara för att", lol.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Övervakat urinprov

Inläggav slackern » 2014-11-20 16:01:29

Sheyen skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Jag kan ju inte ens pissa i en buske med folk bakom ryggen som inte ens tittar så ett sånt där övervakat urinprov hade blivit fiasko :D


Du kan ju alltid få en kateter uppkört i urinröret.

Bild


Been there done that. Kan vara det mest osköna någon gjort på mig!


Jag håller fullkomligt med dig. Har också gjort det efter att jag opererades. Gjorde narkosen att jag inte kunde kissa så dom baha nu måste du verkligen kissa och tvätta mig där och körde upp röret. Som tur var jag hög som ett hus på morfin. Så kändes inte så mycket bara genant.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Övervakat urinprov

Inläggav plåtmonster » 2014-11-20 17:51:43

Hur fixade dom skiten då?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Övervakat urinprov

Inläggav slackern » 2014-11-20 17:53:29

Nu var det inte fekalierna vi pratade om.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Övervakat urinprov

Inläggav Sheyen » 2014-11-21 9:43:00

slackern skrev:
Sheyen skrev:
slackern skrev:
Du kan ju alltid få en kateter uppkört i urinröret.

Bild


Been there done that. Kan vara det mest osköna någon gjort på mig!


Jag håller fullkomligt med dig. Har också gjort det efter att jag opererades. Gjorde narkosen att jag inte kunde kissa så dom baha nu måste du verkligen kissa och tvätta mig där och körde upp röret. Som tur var jag hög som ett hus på morfin. Så kändes inte så mycket bara genant.

Vilken tur för dig. Jag var obedövad när de penetrerade mitt urinrör! :lol: Morfinet fick jag först minuterna innan de skulle sprätta upp min mage. Dessförinnan fick jag en spruta intryckt i svanken, så att jag blev lealös och go'.

Att sedan få katetern utdragen, då? DET tyckte jag var skitläskigt, hahahaha! Det enda som kunde lugna mig var "jaja; jag har så jävla dåligt minne, så det kommer snart vara relativt bortglömt". Men om man har haft kateter i typ 3 dagar blir det blandade känslor; man vill ha ut den snarast då det är så jävla obehagligt, men samtidigt vill man aldrig ta ut den, eftersom att det är läskigt (+ att det somehow var nice att ligga i sängen, käka godis och inte behöva gå upp och ta pisspauser! HAHAHA!)
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Övervakat urinprov

Inläggav slackern » 2014-11-21 9:58:45

Sheyen skrev:
slackern skrev:
Sheyen skrev:
Been there done that. Kan vara det mest osköna någon gjort på mig!


Jag håller fullkomligt med dig. Har också gjort det efter att jag opererades. Gjorde narkosen att jag inte kunde kissa så dom baha nu måste du verkligen kissa och tvätta mig där och körde upp röret. Som tur var jag hög som ett hus på morfin. Så kändes inte så mycket bara genant.

Vilken tur för dig. Jag var obedövad när de penetrerade mitt urinrör! :lol: Morfinet fick jag först minuterna innan de skulle sprätta upp min mage. Dessförinnan fick jag en spruta intryckt i svanken, så att jag blev lealös och go'.

Att sedan få katetern utdragen, då? DET tyckte jag var skitläskigt, hahahaha! Det enda som kunde lugna mig var "jaja; jag har så jävla dåligt minne, så det kommer snart vara relativt bortglömt". Men om man har haft kateter i typ 3 dagar blir det blandade känslor; man vill ha ut den snarast då det är så jävla obehagligt, men samtidigt vill man aldrig ta ut den, eftersom att det är läskigt (+ att det somehow var nice att ligga i sängen, käka godis och inte behöva gå upp och ta pisspauser! HAHAHA!)


Oj vad obehagligt att ha i den så pass länge. Nej dom ville att jag skulle gå ut på toaletten flera gånger. Så jag gick från sängen med till toan med en vagn med droppet flera gånger. Men det kom verkligen inte ut något kiss. Så det var typ 12 timmar efter operationen dom körde in katetern och tömde min urinblåsa sedan tog dom ut röret när dom var klara. Så allt var avklarat inom några minuter.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Övervakat urinprov

Inläggav Sheyen » 2014-11-21 10:13:03

slackern skrev:
Sheyen skrev:
slackern skrev:
Jag håller fullkomligt med dig. Har också gjort det efter att jag opererades. Gjorde narkosen att jag inte kunde kissa så dom baha nu måste du verkligen kissa och tvätta mig där och körde upp röret. Som tur var jag hög som ett hus på morfin. Så kändes inte så mycket bara genant.

Vilken tur för dig. Jag var obedövad när de penetrerade mitt urinrör! :lol: Morfinet fick jag först minuterna innan de skulle sprätta upp min mage. Dessförinnan fick jag en spruta intryckt i svanken, så att jag blev lealös och go'.

Att sedan få katetern utdragen, då? DET tyckte jag var skitläskigt, hahahaha! Det enda som kunde lugna mig var "jaja; jag har så jävla dåligt minne, så det kommer snart vara relativt bortglömt". Men om man har haft kateter i typ 3 dagar blir det blandade känslor; man vill ha ut den snarast då det är så jävla obehagligt, men samtidigt vill man aldrig ta ut den, eftersom att det är läskigt (+ att det somehow var nice att ligga i sängen, käka godis och inte behöva gå upp och ta pisspauser! HAHAHA!)


Oj vad obehagligt att ha i den så pass länge. Nej dom ville att jag skulle gå ut på toaletten flera gånger. Så jag gick från sängen med till toan med en vagn med droppet flera gånger. Men det kom verkligen inte ut något kiss. Så det var typ 12 timmar efter operationen dom körde in katetern och tömde min urinblåsa sedan tog dom ut röret när dom var klara. Så allt var avklarat inom några minuter.

Orättvist! :mrgreen:

Men jag kunde ju inte gå, liksom. Hade jag inte kissat i påsen hade jag väl kissat överallt, lol! Sen är det väl så med bukoperationer också, att urinblåsan inte ska vara uppsvälld och i vägen (en punkterad sådan kan ställa till problem).
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Övervakat urinprov

Inläggav Blezza » 2014-11-22 3:42:56

Vad löjligt. Skulle inte förvånna mig om dem ringde polisen ifall du t.ex hade cannabis i kroppen.
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Re: Sv: Övervakat urinprov

Inläggav slackern » 2014-11-25 13:15:23

Blezza skrev:Vad löjligt. Skulle inte förvånna mig om dem ringde polisen ifall du t.ex hade cannabis i kroppen.

Tystnadsplikt o grejer. Så skulle inte tro det.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Övervakat urinprov

Inläggav HandOfGod137 » 2014-12-13 6:57:01

Jag har levt lite väl destruktivt under hösten och samtidigt varit ärlig med all vårdpersonal jag mött, vilket resulterat i att jag har fått stämpeln "oduglig knarkare" i mina papper. Då jag står i kö för neuropsykiatrisk utredning och då en sådan kräver 100% "nykterhet", ordineras jag två sk. urintoxprov per vecka. Jag har inga problem att kissa framför en annan människa. Jag tar det som en man.

(Jag är verkligen ingen knarkare. Misstänker att de riktiga knarkarna i pissprovskön tittar på mig som om jag kom från en annan planet. Har inget sånt umgänge och inga kontakter. Jag blir helt matt bara jag tänker på den kriminella livsstil som krävs för att finansiera ett aktivt missbruk. Det är mer som att jag har utforskat lite olika sätt att ta livet av mig.)
HandOfGod137
 
Inlägg: 137
Anslöt: 2014-12-06
Ort: Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in