StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 11:53:59

Detta är mest en intresseförfrågan om det finns intresse för någon större träff i Stockholm. Målet för träffen kunde vara mat på restaurang i stan. Vad för mat kan vi spåna om i tråden. Tänkte kanske någon gång i september tex. Det verkar ju som att träffar ska arrangeras i Stockholm för dit kommer folk. Dalarna verkar dött på den punkten.

Ja jag skulle alltså offra mig så jag tar mig ner till Stockholm för att komma på en träff. Nu har jag usel koll på ställen man kan gå på men visas det intresse kanske någon vill hjälpa mig med denna detalj om jag ber snällt :wink: .

Så frågan är: Är ni redo och sugna på en träff liknande den träff vi hade sommaren 2012? anmäl då intresse i tråden.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Lyysa » 2014-08-04 12:04:29

Jag kanske är intresserad, iaf om det möjligtvis kommer innehålla annat än bara restaurang besök
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Sjuckert » 2014-08-04 12:19:25

Jag skulle gärna komma på en större träff! Man kanske kunde hitta på någon aktivitet efter (eller före?) restaurangbesöket också ifall alla inte kan/vill träffas på restaurang?
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 12:27:40

Ja vi kan spåna fritt här i tråden. Promenad vore ju kanske något. Eller kom med förslag. Ös över mig med tankar så kanske vi kan skapa något.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Lyysa » 2014-08-04 12:35:33

Jag skulle antagligen delta om det var en promenad innan eller efter (men hoppa över själva restaurang besöket)
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 12:54:52

Lyysa skrev:Jag skulle antagligen delta om det var en promenad innan eller efter (men hoppa över själva restaurang besöket)


Ja det skulle ju fungera för mig i alla fall.

Restaurangbesök är ej måste. vi kan göra annat. Är väderleken gynnsam kan ju kanske en picknick kännas trevligt. Själv är jag inte så road av puben så den får man ta efter själva träffen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Kristofer » 2014-08-04 13:40:39

Är klart intresserad av Torgny Allstar 2014 :-D
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 13:46:53

Då gör vi en sån tycker jag :D
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Freddy Dreadful » 2014-08-04 16:21:48

Kul med initiativ! Låt inte tråden rinna ut i sanden bara och bli en av alla om-någon-eventuellt-kanske-skulle-vara-intresserad-tråd. Man får peka med hela handen i de här kretsarna. Bestämm när det skulle passa dig bara, så har jag förslag på ställen utifrån vilken typ av mat du eller ev andra skulle känna för. Skall man köra picknick får man väl med fördel göra det någon av de närmaste veckorna!
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Nefarious » 2014-08-04 16:45:42

Ja! Ja! Ja! Ja!
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 16:50:34

Jag ska se när jag kan komma. Blir inte denna månad. Måste även kolla övernattning.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Chrilleb » 2014-08-04 16:53:39

Hej ! Jag är intresserad av en träff. Vi kan väl ta en matbit i stan och ta en promenad genom Gamla Stan i september då...:)


Alt café Kaffekoppen i Gamla Stan ( trevlig personal och ställe )

www.cafekaffekoppen.se/
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Gripandekylig » 2014-08-04 18:39:52

Ja det brukar ju hållas middagsträffar på Vasa's, promenadträffar tidigt i våras och sånt så jag följer gärna med.

kullan skrev:Tänkte kanske någon gång i september tex.
Vi spikar "någon gång i september" tycker jag.

Gå in och rösta på vilka dagar ni kan deltaga här i denna doodle.

Promenad och restaurang vore trevligt, eller något ännu billigare än restaurang(jag är fattig student).
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 18:48:45

Promenad och kafeträff. Eller har ni något billigt alternativ? Jag är inte så kräsen så jag kan i värsta fall stoppa i mig något från Donken.

Jag har röstat vilken dag jag kan. Nu ska jag leta övernattning och kolla resan.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Miche » 2014-08-04 19:32:53

Chrilleb skrev:Hej ! Jag är intresserad av en träff. Vi kan väl ta en matbit i stan och ta en promenad genom Gamla Stan i september då...:)


Alt café Kaffekoppen i Gamla Stan ( trevlig personal och ställe )

http://www.cafekaffekoppen.se/
Kaffekoppen är trevligt men svårt att få plats på för större sällskap tror jag nog...

Träff vore väldigt trevligt, gärna promenad, restaurang kräver en del kulor vilket det inte kryllar av...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 19:45:44

Miche skrev:Träff vore väldigt trevligt, gärna promenad, restaurang kräver en del kulor vilket det inte kryllar av...


Jag är inte heller rik men jag vill i alla fall kunna äta något i någon form under dagen då jag kommer bortifrån.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kapuni » 2014-08-04 20:06:01

Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Re: Sv: StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav slackern » 2014-08-04 22:18:47

kapuni skrev:Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.


Inte behöver du backa. Om inte personkemin inte stämmer för vissa så kan du hänga med andra. Bara barnsligt om någon säger om du kommer så kommer inte den personen. Bara dåligt maktspel och manipulerande att hålla på så.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kullan » 2014-08-04 22:23:10

Vad jag vet så är det väl bara en medlem som är portförbjuden Och det är inte Kapuni. Man behöver ju inte sitta bredvid alla precis.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kapuni » 2014-08-04 22:35:29

slackern skrev:
kapuni skrev:Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.


Inte behöver du backa. Om inte personkemin inte stämmer för vissa så kan du hänga med andra. Bara barnsligt om någon säger om du kommer så kommer inte den personen. Bara dåligt maktspel och manipulerande att hålla på så.
Ok. Tack! Ja, jag håller med om att det är löjligt att hålla på så och varför jag tog upp det var för att jag har sett att det försiggått på det viset här på forumet förut och jag har ingen lust att gå på ett barnkalas där sådan attityd förekommer.

Men då vet jag! Bra. Då kommer jag kanske. Beroende på när i september det blir.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Re: Sv: StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav slackern » 2014-08-04 22:50:59

kapuni skrev:
slackern skrev:
kapuni skrev:Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.


Inte behöver du backa. Om inte personkemin inte stämmer för vissa så kan du hänga med andra. Bara barnsligt om någon säger om du kommer så kommer inte den personen. Bara dåligt maktspel och manipulerande att hålla på så.
Ok. Tack! Ja, jag håller med om att det är löjligt att hålla på så och varför jag tog upp det var för att jag har sett att det försiggått på det viset här på forumet förut och jag har ingen lust att gå på ett barnkalas där sådan attityd förekommer.

Men då vet jag! Bra. Då kommer jag kanske. Beroende på när i september det blir.


Jag upplever dig som trevlig, ödmjuk och som står upp för dina åsikter. Du bemöter i stort folk hur dom bemöter dig.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Mats » 2014-08-04 22:53:15

kapuni skrev:
slackern skrev:
kapuni skrev:Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.


Inte behöver du backa. Om inte personkemin inte stämmer för vissa så kan du hänga med andra. Bara barnsligt om någon säger om du kommer så kommer inte den personen. Bara dåligt maktspel och manipulerande att hålla på så.
Ok. Tack! Ja, jag håller med om att det är löjligt att hålla på så och varför jag tog upp det var för att jag har sett att det försiggått på det viset här på forumet förut och jag har ingen lust att gå på ett barnkalas där sådan attityd förekommer.

Men då vet jag! Bra. Då kommer jag kanske. Beroende på när i september det blir.

Tycker det är stor skillnad på om när det handlar om en storträff och man kan välja vilka man umgås med och när det handlar om en träff med fyra personer där en av deltagarna mycket tydligt har förklarat att hen tycker illa om mig. I det senare fallet väljer jag att stanna hemma och om ni tycker det är maktspel, manipulation och löjligt får ni väl tycka det.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav kapuni » 2014-08-05 3:25:27

slackern skrev:Jag upplever dig som trevlig, ödmjuk och som står upp för dina åsikter. Du bemöter i stort folk hur dom bemöter dig.

Tack!
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

StorTräff i Stockholm - Någon intresserad?

Inläggav Miche » 2014-08-05 15:26:24

slackern skrev:
kapuni skrev:Det vore intressant att träffa forummedlemmar. Kanske är jag intresserad men skulle tro att andra nog backar om jag skulle komma. Då jag inte vill skapa dålig stämning så backar jag själv i så fall. :P Dock är jag vanligtvis ovanligt snäll.


Inte behöver du backa. Om inte personkemin inte stämmer för vissa så kan du hänga med andra. Bara barnsligt om någon säger om du kommer så kommer inte den personen. Bara dåligt maktspel och manipulerande att hålla på så.
Jag tycker definitivt att kapuni ska dyka upp om chansen ges. Jag brukar inte dra in konflikter från forumet till AFK men om kapuni känner sig tryggare med att jag inte kommer så avstår jag från träffen (trots allt så har jag träffat rätt många härifrån och jag är inte lika aktiv längre).

Även om jag tycker illa om dina åsikter (liksom jag tycker illa om min brors åsikter) så behöver jag inte tycka illa om dig som person (liksom att jag inte tycker illa om min egen bror).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Träffar



Logga in