Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-20 1:49:57

Charlie72 skrev:
rdos skrev:
kjwkjw skrev:den lilla delen av killar som ligger med nästan alla tjejer är fullkomligt sexgalna....jag tycker att dom ska lugna ner sig.


De kan ligga med hur många som helst, det spelar ingen roll, för i slutändan så kan de ändå bara få ett fast förhållande med en enda tjej (iaf om de bor i Sverige).


Bara vara gift med en tjej i Sverige


Hur många långt bort i stan?
slackern
 
Inlägg: 43775
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 1:52:32

rdos skrev:
kjwkjw skrev:den lilla delen av killar som ligger med nästan alla tjejer är fullkomligt sexgalna....jag tycker att dom ska lugna ner sig.


De kan ligga med hur många som helst, det spelar ingen roll, för i slutändan så kan de ändå bara få ett fast förhållande med en enda tjej (iaf om de bor i Sverige).


En myt. Dom fullkomligt badar i förhållanden. Dom dumpar efter nån vecka och testar en ny kvinna. Jag har själv sett det med egna ögon.

Kvinnorna vet att monstret är en player, pimp men ändå så gillar dom det, dom ser så lyckliga ut.

Komiskt att killar utan erfaranhet ses som äckligt medans tjejer utan erfaranhet ses som hett.

En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.
Senast redigerad av kjwkjw 2014-07-20 1:54:23, redigerad totalt 1 gång.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 1:53:04

slackern skrev:
kjwkjw skrev:
slackern skrev:
Du kanske ska skaffa peruk och läppstift och försöka att ragga lite?



försöker du göra så att jag får 3 medaljer?


Nej verkligen inte. Men det är bra att du inte brusade upp. Men jag tänkte mer som ett experiment och se om du skulle kunna ragga lättare om folk tror att du är en tjej.


Bland det skevaste jag läst. Nej tack.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:10:19

slackern skrev:
kapuni skrev:
slackern skrev:
Jag tror att han har gjort ganska klart i den här tråden hur man visar intresse. :lol:

bussrunkare-t41002.html?hilit=bussrunkare

Haha vågar jag läsa tro? Med tanke på rubriken :P


Hmm enligt Rhodos ingår det i parningsritualen att män blottar sig och att det är ett helt normalt beteende. Vilket jag absolut inte håller med om.
Haha ok, tack för förklaringen. Och för övrigt håller jag med dig, slackern.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:15:11

rdos skrev:
kapuni skrev:Om tjejer kan få killar så lätt så borde det vara likadant vice versa då det är just killar som tjejerna skaffar :P Det är lite motsägande, eftersom det är ungefär lika många kvinnor som män i världen och de flesta är hetero. Om du förstår hur jag menar? Statistiskt sett borde det alltså vara lika lätt för er killar om det nu är så enkelt för tjejer att få er killar.


Då glömmer du en viktig detalj. I den normala parningsritualen (NT versionen) så ligger nästan allt på killen, speciellt att närma sig en tjej och gå fram och prata med henne. Det är där som de flesta aspiekillar misslyckas. Då detta är en norm, så lär sig många aspietjejer att det är så det ska gå till, och då väljer de automatiskt bort en stor del av aspiekillarna.

Att aspiekillarna verkligen har det svårare framgår ju dessutom av omröstningen i tråden.
Ja men då är kanske aspergerkillar lite fjolliga då. Som inte kan vara manliga nog och ta första steget och uppvakta tjejen. Det är ingen norm, det ligger i människans natur.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:24:13

Charlie72 skrev:Har väl inte sagt att jag inte får tjejer, tycker nog att det är rätt lätt med den saken, tyvärr inte träffat nån tjej som det har fungerat med för evigt bara
Jaha då tillhör du den typiskt kräsna svensken som är svår att imponera. Så inte konstigt att killar klagar över att inte få tjejer då, ni är ju lika kräsna.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:32:05

kjwkjw skrev:men kapuni nu är det ju inte så. det är allmänt känt att en stor del av tjejerna ligger med en liten del av killarna.

ett lysande exempel är vi aspergare....har nog aldrig hört en AS kvinna som vill ha en AS man.....och många AS män här som ej kan få någon medans alla AS kvinnor här kan få någon..kan ej vara en slump...så ser det ut i övriga samhället också....
Ok så det är samma killar de sätter på?. :-)157 :-)002
Var glad att du slipper bli utsatt för dem!
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:37:48

kjwkjw skrev:den lilla delen av killar som ligger med nästan alla tjejer är fullkomligt sexgalna....jag tycker att dom ska lugna ner sig.

Jag skulle nog vilja påstå att det snarare är en stor del killar av den typen.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 2:39:40

kjwkjw skrev:En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.

+1
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav elle » 2014-07-20 8:13:16

slackern skrev:
rdos skrev:
nallen skrev:Det är direkt onaturligt för många killar att välja att inte försöka få ligga om det över huvud taget är möjligt - och, omvänt, att ledsna om det inte är möjligt.


Räkna bort mig från dina "många killar". Mitt mål har aldrig varit att få ligga med en tjej. Samlag är för reproduktion.


Är du katolik och har 11 barn?

Hur många katoliker känner du som har 11 barn ?
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav elle » 2014-07-20 8:19:04

kapuni skrev:
kjwkjw skrev:En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.

+1

+ 2

Skulle kunna säga samma sak om en tjej.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-20 9:27:05

kapuni skrev:Ja men då är kanske aspergerkillar lite fjolliga då. Som inte kan vara manliga nog och ta första steget och uppvakta tjejen. Det är ingen norm, det ligger i människans natur.


Det är det inte. Det är en del i NTs parningsritual. Som tjej är det enkelt att anamma (du bara väntar på en kille som tar kontakt). Som aspiekille kan det vara omöjligt om du inte kan närma dig en tjej du gillar.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav enkille » 2014-07-20 10:03:45

rdos skrev:
kapuni skrev:Ja men då är kanske aspergerkillar lite fjolliga då. Som inte kan vara manliga nog och ta första steget och uppvakta tjejen. Det är ingen norm, det ligger i människans natur.


Det är det inte. Det är en del i NTs parningsritual. Som tjej är det enkelt att anamma (du bara väntar på en kille som tar kontakt). Som aspiekille kan det vara omöjligt om du inte kan närma dig en tjej du gillar.


Håller med där, ett av huvudkriterierna (rätta mig gärna om jag har fel) för asperger är just svårigheter med det sociala samspelet. Själv har jag inte en susning om vad för signaler jag sänder ut så blir alltid lite knepigt. Som exempel när jag började ett nytt jobb så skulle jag försöka verka trevlig men överkompenserade nog så det verkade som jag flörtade med en kollega :mrgreen:

Fick lite skumma blickar men det tog några veckor innan jag fattade att jag kanske inte ska smila och blicka så mycket :P
enkille
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2014-05-20

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Kattmamma » 2014-07-20 10:10:14

Oj vad tråden har accelererat :D
Men jag vet flera Aspie tjejer som aldrig skulle kunna tänka sig en Nt man.
Och jag själv föredrar en som är lika mig allså en Aspie kille!
Jag har haft Nt förhållanden förr , men alltid undrat vad det varit för fel på killen , han är ju som han kom från en annan planet! :lol:
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Mountain_lion » 2014-07-20 10:32:24

Tänk att denna tråd kan fylla 16 sidor. Ett svar från varje person bör ju räcka för att få svar på frågan.
Mitt svar är Nej, mkt svårt. Jag var oskuld tills jag var 19. Jag överraskade då min flickvän, när hon kom hem efter en resa, med ett stort hjärta av rosor på sängen. :-)154
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-07-20 13:03:17

kjwkjw skrev:har nog aldrig hört en AS kvinna som vill ha en AS man.....och många AS män här som ej kan få någon medans alla AS kvinnor här kan få någon..kan ej vara en slump...så ser det ut i övriga samhället också....
Jag är ihop med en AS-kvinna som faktiskt vill ha mig som är en man med AS.

Du har som vanligt ingen aning om vad du pratar om, det är bara gnäll, gnäll, gnäll från din sida, ett gnäll som jag inte orkar med och som gör mig förbannad så du är blockad sen länge (enda anledningen till att jag såg det här var att slackern hade citerat dig).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-07-20 13:08:28

elle skrev:
kapuni skrev:
kjwkjw skrev:En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.

+1

+ 2

Skulle kunna säga samma sak om en tjej.
Och hur vet man vem som är den rätte?

Antingen väntar man och väntar och väntar och hittar aldrig någon eller så provar man sig fram. Jag trodde för nästan 20 år sedan att jag hittat den rätte (den första jag blev ihop med när jag var 34 och jag var i princip en runkande oskuld innan dess) men det visade sig att det var fel efter några år, sen försökte jag länge hålla ihop det tills jag inte orkade längre, men då var familjen beroende av att jag fanns där. Inte förrän en flytt som innebar att det beroendet upphörde kunde jag bryta mig loss.

Nu äntligen har jag hittat den rätta kvinnan i mitt liv och jag är över 50...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-20 13:58:02

colaflaska skrev:Ni som sitter och lipar för att det är så synd om er för att ni inte kan få tjejer, varför ändrar ni inte bara på er?

Därför att det inte finns något definitivt klart att ändra sig till som säkert fungerar.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 13:59:53

kapuni skrev:
kjwkjw skrev:En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.

+1


Synd att så få tycker det.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 14:01:33

Miche skrev:
kjwkjw skrev:har nog aldrig hört en AS kvinna som vill ha en AS man.....och många AS män här som ej kan få någon medans alla AS kvinnor här kan få någon..kan ej vara en slump...så ser det ut i övriga samhället också....
Jag är ihop med en AS-kvinna som faktiskt vill ha mig som är en man med AS.

Du har som vanligt ingen aning om vad du pratar om, det är bara gnäll, gnäll, gnäll från din sida, ett gnäll som jag inte orkar med och som gör mig förbannad så du är blockad sen länge (enda anledningen till att jag såg det här var att slackern hade citerat dig).


Du är en tråkig människa, kunde inte bry mig mindre.

Ingen anning om vad jag pratar om? Du vet inte ett skit om tex kristendom ändå så uttalar du dig hela tiden.

Kasta inte berg i glashus.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-20 14:13:38

colaflaska skrev:Min poäng är att i princip alla killar håller på och "tjejerna måste ändra sig, det är deras fel, blablabla".
Jag har aldrig sett en self-loathing kille skriva "alltså, det kan vara mig det är fel på".

Jag har ett antal fel, men:
för det första är det aldrig någon som sagt att de skulle vara en "show stopper"
för det andra är huvudproblemet att fruntimmer aldrig tycks kunna fatta ett beslut, meddela det och sen stå för det, allting baseras på känslor som varierar från dag till dag - och det kan inte jag göra ett skit åt.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-20 14:27:10

kapuni skrev:[S]ka det vara upp till tjejen om det ska bli ett förhållande eller ej?

Man kunde ju önska att det inte var det, men världen tycks inte funka som den borde.

kapuni skrev:Hur ska tjejen veta om en sådan är intresserad om den inte visar något intresse?

Fruntimmer skulle inte vara ute cykla, och därmed inte heller bli besvikna så ofta, om de kunde få in i skallen att de flesta snubbar de träffar ute på krogen vill ligga lite.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav elle » 2014-07-20 14:27:45

kjwkjw skrev:
kapuni skrev:
kjwkjw skrev:En kille som valt att behålla sin oskuld och väntar på den rätte tycker jag är vackert och kärleksfullt.

+1


Synd att så få tycker det.

Jo, 3 personer .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav bittin » 2014-07-20 14:36:00

Inte direkt tyvärr :( önskade att jag hade lättare för båda delarna men ibland har jag tur fast problemet är att alla jag träffar på bor för långt bort
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in