Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-20 0:02:42

sugrövmanövern skrev:Ja precis, aspiesar låtsas ju vara neurotypiska och allt möjligt, så fejka en tuff ledarkillepersonlighet borde ju gå. Iaf tills man fångat bruden, sen kan man ju slappna av och bli en tönt igen efter man blivit ett par.
Det funkar ju inte nu för tiden när det är lagligt med skilsmässa. Förr kunde man kanske pusta ut och slappna av efter giftermålet, men nu måste man fortsätta spela. Blir ansträngande i längden, frågan är om det är värt det.
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-20 0:03:28

colaflaska skrev:
Nån skrev typ "tjejer vill ha en tuff ledarkille"

JAMEN BLI EN TUFF LEDARKILLE DÅ. Aspergare är fan kända för hur jävla bra vi är på att låtsats. Jag menar herregud, jag låtsats vara seriös i detta nu. Utan att ens svettas.


Nu tycks du helt ha glömt vilken massiv energiåtgång det är att låtsas. Det är sådant som lett ett flertal Aspergare ned i utmattningsdepressioner vilket gör att det inte direkt kvalificerar sig som en lämplig lösning.
F.ö undrar jag hur lycklig någon blir av att bli lurad in i en relation. Hur trevligt skulle du själv tycka att det var att förälska dig i någon, lägga en massa tid på personen och sedan upptäcka att vederbörande inte alls är den du trodde?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-20 0:04:45

tahlia skrev:F.ö undrar jag hur lycklig någon blir av att bli lurad in i en relation. Hur trevligt skulle du själv tycka att det var att förälska dig i någon, lägga en massa tid på personen och sedan upptäcka att vederbörande inte alls är den du trodde?
Men då är du redan gravid, mohahaha :twisted:
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav colaflaska » 2014-07-20 0:05:49

tahlia skrev:
colaflaska skrev:
Nån skrev typ "tjejer vill ha en tuff ledarkille"

JAMEN BLI EN TUFF LEDARKILLE DÅ. Aspergare är fan kända för hur jävla bra vi är på att låtsats. Jag menar herregud, jag låtsats vara seriös i detta nu. Utan att ens svettas.


Nu tycks du helt ha glömt vilken massiv energiåtgång det är att låtsas. Det är sådant som lett ett flertal Aspergare ned i utmattningsdepressioner vilket gör att det inte direkt kvalificerar sig som en lämplig lösning.
F.ö undrar jag hur lycklig någon blir av att bli lurad in i en relation. Hur trevligt skulle du själv tycka att det var att förälska dig i någon, lägga en massa tid på personen och sedan upptäcka att vederbörande inte alls är den du trodde?

Alltså. Min poäng är att i princip alla killar håller på och "tjejerna måste ändra sig, det är deras fel, blablabla". Jag har aldrig sett en self-loathing kille skriva "alltså, det kan vara mig det är fel på".
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-20 0:12:36

Du menar att det inte finns killar som anser att tjejerna är bra som de är och att man själv inte behöver ändra på sig? Addera mig till listan av killar som tycker så. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-20 0:14:16

tahlia skrev:Nu tycks du helt ha glömt vilken massiv energiåtgång det är att låtsas. Det är sådant som lett ett flertal Aspergare ned i utmattningsdepressioner vilket gör att det inte direkt kvalificerar sig som en lämplig lösning.


+1
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-20 0:15:09

E en massa fel på mig, nöjd colaflaska :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Blezza » 2014-07-20 0:19:42

Pyromax skrev:Colaflaska. Att göra förändringar i personlighet tar tid och är väldigt farligt!
Sen att "spela" en annan person för ett ons är kanske inte ett alternativ för många..

Blezza
Självömkan är bara oansvarigt. Se depression som ett beroende så är det lättare att lösa!
Några steg på vägen mot god fysik och psyke. Träffa en psykolog, dom vill ge antidepressiva medel. Säg nej, först gör vi en långsiktig plan. Antidepp är en boost men som med steroider har det ingen verkan utan att man arbetar själv.
Sälj datorn, börja promenera eller simma varje dag. En timme räcker. Skippa läsk och tacka mig med ett pm om en månad!
Fysiska skador är ingen ursäkt då promenader och simning är lindrigt. Har själv problem med axeln, armbåge, hand, knän och fotleder.


Sälj datorn? Är du galen eller? Snälla, låt mig vara med dina torftliga "bit ihop" råd.
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Blezza » 2014-07-20 0:20:47

colaflaska skrev:
tahlia skrev:
colaflaska skrev:
Nån skrev typ "tjejer vill ha en tuff ledarkille"

JAMEN BLI EN TUFF LEDARKILLE DÅ. Aspergare är fan kända för hur jävla bra vi är på att låtsats. Jag menar herregud, jag låtsats vara seriös i detta nu. Utan att ens svettas.


Nu tycks du helt ha glömt vilken massiv energiåtgång det är att låtsas. Det är sådant som lett ett flertal Aspergare ned i utmattningsdepressioner vilket gör att det inte direkt kvalificerar sig som en lämplig lösning.
F.ö undrar jag hur lycklig någon blir av att bli lurad in i en relation. Hur trevligt skulle du själv tycka att det var att förälska dig i någon, lägga en massa tid på personen och sedan upptäcka att vederbörande inte alls är den du trodde?

Alltså. Min poäng är att i princip alla killar håller på och "tjejerna måste ändra sig, det är deras fel, blablabla". Jag har aldrig sett en self-loathing kille skriva "alltså, det kan vara mig det är fel på".


Om du vet att det inte är så varför tar du illa upp isåfall?
Blezza
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2014-02-08
Ort: mARS

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 0:27:42

slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:
kapuni skrev:Det har jag inte hört men att man väljer parter (omedvetet) som liknar ens förälder däremot är väldigt vanligt.


Det också.


Så det är därför tjejer faller för äldre män. :lol:
Hehe!

Jag känner till väldigt många vars partner är skrämmande lik sin egen förälder.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-20 0:32:05

kapuni skrev:
slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:
Det också.


Så det är därför tjejer faller för äldre män. :lol:
Hehe!

Jag känner till väldigt många vars partner är skrämmande lik sin egen förälder.


Jag tror dig. Har även hört det förut att man söker en partner som är lik sin förälder.
slackern
 
Inlägg: 43779
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 0:32:35

Blezza skrev:Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.
Har du visat dig intresserad för tjejer då, så de vet att du är intresserad? Eller du vill att tjejen ska göra allt jobb kanske?
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-20 0:33:50

Mitt ex är en kopia av min mamma, skulle kunna tro att hon är dottern istället för mig :-)063
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 0:39:51

Charlie72 skrev:Mitt ex är en kopia av min mamma, skulle kunna tro att hon är dottern istället för mig :-)063
Ja du ser! Snarare en regel än ett undantag. Jag själv tycks iofs inte ingå i den regeln.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-20 0:40:20

kapuni skrev:
Blezza skrev:Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.
Har du visat dig intresserad för tjejer då, så de vet att du är intresserad? Eller du vill att tjejen ska göra allt jobb kanske?


Det vore ju skönt att få bli bortskämd och få allt serverat på ett silverfat. Fast o andra sidan har jag också fått det ibland. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43779
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-20 0:42:22

kapuni skrev:
Charlie72 skrev:Mitt ex är en kopia av min mamma, skulle kunna tro att hon är dottern istället för mig :-)063
Ja du ser! Snarare en regel än ett undantag. Jag själv tycks iofs inte ingå i den regeln.


Exet innan det finns bara i mina mardrömmar, inte lik nån i släkten
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-20 0:47:51

Charlie72 skrev:
kapuni skrev:
Charlie72 skrev:Mitt ex är en kopia av min mamma, skulle kunna tro att hon är dottern istället för mig :-)063
Ja du ser! Snarare en regel än ett undantag. Jag själv tycks iofs inte ingå i den regeln.


Exet innan det finns bara i mina mardrömmar, inte lik nån i släkten


Inte ens det svarta fåret?
slackern
 
Inlägg: 43779
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 0:49:32

slackern skrev:
kapuni skrev:
Blezza skrev:Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.
Har du visat dig intresserad för tjejer då, så de vet att du är intresserad? Eller du vill att tjejen ska göra allt jobb kanske?


Det vore ju skönt att få bli bortskämd och få allt serverat på ett silverfat. Fast o andra sidan har jag också fått det ibland. :lol:
Absolut! Visst är det trevligt att bli bortskämd utan att man ber om det, oavsett om det är man eller kvinna :)
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-20 0:51:39

kapuni skrev:Har du visat dig intresserad för tjejer då, så de vet att du är intresserad? Eller du vill att tjejen ska göra allt jobb kanske?


Vaddå jobb? På dig låter det som om relationsskapande är som vilket jobb som helst. Definitivt inget jag kan känna igen mig i.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 1:02:26

det stora problemet med killar som inte kan få tjejer är att dom är BETA.

man måste vara ALFA.

tack för kaffet.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-20 1:05:56

Tjejer som inte kan få killar, vad är det för fel på dem? Och adjö på förhand kjwkjw, ser att du har 2 medaljer, 3 strikes.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-20 1:08:28

sugrövmanövern skrev:Tjejer som inte kan få killar, vad är det för fel på dem? Och adjö på förhand kjwkjw, ser att du har 2 medaljer, 3 strikes.



dom har själva valt det, pga diverse anledningar.

jag kan sköta mig. :mrgreen:
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-20 1:08:40

rdos skrev:
kapuni skrev:Har du visat dig intresserad för tjejer då, så de vet att du är intresserad? Eller du vill att tjejen ska göra allt jobb kanske?


Vaddå jobb? På dig låter det som om relationsskapande är som vilket jobb som helst. Definitivt inget jag kan känna igen mig i.

Jag menar, ska det vara upp till tjejen om det ska bli ett förhållande eller ej? Sitta och vänta på att en tjej plötsligt ska komma från ingenstans och börja flirta eller vad man nu gör för att visa intresse, men själv inte jobba för att få ett förhållande, utan bara förvänta sig att den andra ska göra allt. Hur ska man som tjej veta då om killen är intresserad, om den bara sitter och tycker synd om sig själv och klagar på att det är tjejerna det är fel på, som inte vill ha en. Hur ska tjejen veta om en sådan är intresserad om den inte visar något intresse?
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-20 1:09:40

Alla tjejer kan få killar, nästan i alla fall
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in