Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Sjuckert » 2014-07-18 20:00:28

kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".

Kan du öppna dig för möjligheten att din erfarenhet inte är sanningen? Det finns nämligen hur många som helst som har helt andra erfarenheter än du.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-18 20:03:02

kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".

Erfarenhet i all ära men hur lång har din aktiva erfarenhet av vuxna individer varit?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-18 20:14:14

Charlie72 skrev:
kjwkjw skrev:
Charlie72 skrev:
PRO, nu va du rolig :wink:



Bild


Fula och oattraktiva :-|


hon till höger är läcker.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-18 20:16:31

Sjuckert skrev:
kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".

Kan du öppna dig för möjligheten att din erfarenhet inte är sanningen? Det finns nämligen hur många som helst som har helt andra erfarenheter än du.


men jag är varken tjej eller tuff kille.

jag är rösten för alla töntar.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-18 20:17:38

tahlia skrev:
kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".

Erfarenhet i all ära men hur lång har din aktiva erfarenhet av vuxna individer varit?


5 år.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-18 20:20:55

kjwkjw skrev:
Charlie72 skrev:
kjwkjw skrev:

Bild


Fula och oattraktiva :-|


hon till höger är läcker.

Hon i mitten är också okej, men hon till vänster håller inte riktigt samma klass.
Huggorm
 
Inlägg: 22285
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav SoulPain » 2014-07-18 20:29:22

kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".


Så du menar att du aldrig skulle ta det bästa av två möjliga?
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-18 20:30:32

SoulPain skrev:
kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".


Så du menar att du aldrig skulle ta det bästa av två möjliga?


de flesta killar har inte den valmöjligheten, medans nästan alla tjejer har det.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav SoulPain » 2014-07-18 20:37:38

kjwkjw skrev:
SoulPain skrev:
kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".


Så du menar att du aldrig skulle ta det bästa av två möjliga?


de flesta killar har inte den valmöjligheten, medans nästan alla tjejer har det.


Att inte ha är en sak, men nu var frågan om du står inför valet av att välja mellan två tjejer, en som är bra och en som är dålig, vilken tar du då?
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-18 21:09:16

Men tyvärr enligt mina erfarenheter funkar det inte för alla. Alla kan inte leva lyckliga kärleksliv ihop som turturduvor. Jag tror inte att det finns någon för alla. Det finns dem som är at the bottom of the barrel.

Tjejer får killar oavsett om de har dåligt självförtroende, osunda skönhetsideal eller är otrevliga. Det finns alltid killar som har överseende med hur en tjej beter sig mot/behandlar andra in order to get laid. Det går väl åt andra hållet också förstås. Men utifrån mina erfarenheter kan tjejer till större grad välja och vraka. Det är dem som bestämmer vilka hannar som visar dem intresse som ska få dem till slut.

Det är lite som ännu ett livstest. En tävling. De flesta killar accepterar fortfarande sin roll som tjejtusare vars roll är att jobba för att vinna över tjejen. Det här konservativa tillvägagångsättet är fortfarande det dominerande. Givetvis finns det undantag. Men detta är för det mesta hur det ser ut.

För vissa killar är det värt att fortsätta visa intresse till tjejer gång på gång och hålla tummarna. För andra är det en meningslös kamp som bara är ett stort tidsslöseri. Tid dessa killar (jag inkluderad) istället borde spendera på mål vi fakiskt kan uppnå och få garanterad tillfredställelse av.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-18 21:17:23

SoulPain skrev:
kjwkjw skrev:
SoulPain skrev:
Så du menar att du aldrig skulle ta det bästa av två möjliga?


de flesta killar har inte den valmöjligheten, medans nästan alla tjejer har det.


Att inte ha är en sak, men nu var frågan om du står inför valet av att välja mellan två tjejer, en som är bra och en som är dålig, vilken tar du då?


Vad är en dålig tjej för något?
slackern
 
Inlägg: 43774
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav SoulPain » 2014-07-18 21:38:11

slackern skrev:
SoulPain skrev:
kjwkjw skrev:
de flesta killar har inte den valmöjligheten, medans nästan alla tjejer har det.


Att inte ha är en sak, men nu var frågan om du står inför valet av att välja mellan två tjejer, en som är bra och en som är dålig, vilken tar du då?


Vad är en dålig tjej för något?


xD


Man kan hamna i valet i livet, du är uppvaktad av 2 eller fler tjejer/killar, alla har olika saker som gör dem intressanta och när du försöker välja vem du vill ta, så kanske nån blir mindre "attraktiv" på nått sätt. Det är den "dåliga", den som blir bortvald.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-18 21:40:06

SoulPain skrev:
slackern skrev:
SoulPain skrev:
Att inte ha är en sak, men nu var frågan om du står inför valet av att välja mellan två tjejer, en som är bra och en som är dålig, vilken tar du då?


Vad är en dålig tjej för något?


xD


Man kan hamna i valet i livet, du är uppvaktad av 2 eller fler tjejer/killar, alla har olika saker som gör dem intressanta och när du försöker välja vem du vill ta, så kanske nån blir mindre "attraktiv" på nått sätt. Det är den "dåliga", den som blir bortvald.


Då förstår jag exakt vad du menar. :) Kan ju tillägga att jag fungerar på samma sätt.
slackern
 
Inlägg: 43774
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-19 1:19:40

kjwkjw skrev:Det förvånar mig inte att du varit tillsamans med en galning. Det har alla tjejer varit.

Ni finner dom spännande.
Galningar som velat ha mig har jag avvisat, tyvärr senare än jag har velat, eftersom en hel del killar tenderar att bli manipulerande när det gäller att få en tjej. Och männen jag pratar om är sådana som har kommit fram till mig och inte jag som har sökt mig till dem. Det har jag iofs aldrig gjort.

Men min man är ingen galning. Han är en gentleman.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Pyromax » 2014-07-19 2:14:48

En sund smart kille som är öppensinnad och tror på jämställdhet har och kommer aldrig ha en chans mot mansgris. Tjejjer söker inte det bästa alternativet, de söker spänning.
Efter 12 år som hobbypsykolog och bollplank vet jag. Detta gäller inte alla men definitivt minst 90% av alla tjejer.
Sen har vi bra killar oss själva att skylla också.
När man är försiktig, vill ta det långsamt och visar respekt blir man snabbt tråkig.
Vi får inte heller glömma att vi söker generellt stadiga och långvariga förhållanden. Vilket alla inte är mogna eller redo för. Så respekten slår tillbaka. Ni vill inte såra och tror vi mår bättre av att ni inte säger något. När vi hellre tar ett fuck of and dig.
Om jag söker ett förhållande med dig vill jag inte hamna i ett oåterkalleligt vänskapsfack. Men vi stannar för att vi tror att ni är intresserade. Man lär sig med åren men eran feghet och själviskhet leder bara till sorg.

Nu blev detta en lång rant om ingenting.. Och nej jag.är inte bitter. Det är fakta
fakta.
Samtidigt behöver mina analyser inte vara sanningen. Blir gärna motbevisad. Sen är tjejer med as lite annorlunda. Våra "sort" föredrar oftast stabilitet.
Kjw har nog rätt. När vi levde i ett mansdominerat samhälle ville kvinnor ha trygghet. Nu när vi närmar oss jämställdhet har kvinnor absolut övertaget. Behöver inte vara negativt det är irriterande att se kvinnor välja låg-intellektuella killar som saknar skam ljuga ihop en historia om pengar gå hem med tjejer var och varannan helg. Varför ser ni inte igenom dessa värdelösa lögner. Ni vraka och väljer men gör samma misstag som ni gjort i alla tider?
Ursäkta röran, skriva på mobil suger. God natt!
Pyromax
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-13

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Azo85 » 2014-07-19 3:34:09

I början måste det nog vara lite roligt och spännande precis som att en person måste ha ett attraktivt yttre. Men i längden är det den tråkiga killen som vinner precis som att en fin insida är roligare i längden än ett fint yttre.

Men män tror jag är precis likadana. En kvinna som jag vill vara ihop med har inte alls samma beteenden och utseende som en kvinna jag vill ha sex med. Det tar tid och kräver mycket energi att ta reda på om det är en person jag vill vara ihop med och tar vanligen den som är roligast för stunden istället. Det är enklare att vara med en person som är rolig här och nu och därför väljer jag det oftast

Att jag inte har en partner är ju inte alla kvinnors fel utan mitt eget fel. Själv vill jag inte ha en partner men att tycka att kvinnor gör fel för att man är själv tycker jag är lite vekt.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kapuni » 2014-07-19 7:18:52

Pyromax skrev:När man är försiktig, vill ta det långsamt och visar respekt blir man snabbt tråkig.
Allt det är ett plus hos en man. Tyvärr är många män motsatsen.

Det du och kjwkjw beskriver och pratar om är fjortisar. Alla (de flesta) är inte fjortisar. Och jag tror tjejer många gånger tycker att killar är precis som du beskriver tjejerna.

Och sedan tror jag att det där med överdriven jämställdhet ställer till det ibland. Svenskar, som ju som bekant är väldigt mycket för jämställdhet, är kräsna, ställer orimliga krav på en framtida drömpartner, som de aldrig lär hitta. Inte konstigt att det finns så många singlar, eftersom man aldrig nöjer sig, man väljer att leta efter fel i stället för det som är bra hos en person. Dessutom undrar jag var respekten finns hos många utav svenskarna.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Hadraniel » 2014-07-19 9:35:11

Huggorm skrev:
kjwkjw skrev:
Charlie72 skrev:
Fula och oattraktiva :-|


hon till höger är läcker.

Hon i mitten är också okej, men hon till vänster håller inte riktigt samma klass.


Hmmm, tycker nog faktiskt att hon till vänster ser bäst ut följt av tjejen i mitten och slutligen att hon till höger ser minst bra ut. Fast alla tre är ju utan tvekan så pass attraktiva att hur personerna beter sig och tänker blir väldigt avgörande för vem man skulle välja om man fick möjlighet. Såvida man nu inte mot förmodan måste välja innan man fått lära känna personen överhuvudtaget utan enbart måste gå på en bild. Kanske bara jag som har udda smak och sätt att välja umgänge eller något?
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav elle » 2014-07-19 10:13:35

kapuni skrev: Dessutom undrar jag var respekten finns hos många utav svenskarna.

Respekten mot vadå ?
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Pyromax » 2014-07-19 12:41:31

Omogna, möjligen. Eller så är jag den omogna. Men fjortisar, nej, är 27 år, har erfarenhet av förhållanden. (tänkte att jag måste lägga till det.)
Ett typiskt scenario var i vintras.
Råkade av ren tur och gemensamt intresse för metal och egna människor träffa en inte alltför udda trevligt tjej tillhörande det autistiska spectrumet.
Allt gick bra tills hon ledsnade. Så jag sket i henne istället för försöka reparera vad jag nu gjort. Så får man en argt samtal om att jag inte hör av mig!?
Hade jag talat med henne hade ho tyckt jag var jobbigt och i längden tråkig. Men när jag fullständigt sket i henne hör hon av sig. Det är tragiskt men så fungerar de flesta av er. Man får huvudvärk! :D
Pyromax
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-13

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-19 12:55:41

Pyromax skrev:Allt gick bra tills hon ledsnade.
Hur visade hon det, gjorde hon slut?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Sjuckert » 2014-07-19 13:00:21

Pyromax skrev:Omogna, möjligen. Eller så är jag den omogna. Men fjortisar, nej, är 27 år, har erfarenhet av förhållanden. (tänkte att jag måste lägga till det.)
Ett typiskt scenario var i vintras.
Råkade av ren tur och gemensamt intresse för metal och egna människor träffa en inte alltför udda trevligt tjej tillhörande det autistiska spectrumet.
Allt gick bra tills hon ledsnade. Så jag sket i henne istället för försöka reparera vad jag nu gjort. Så får man en argt samtal om att jag inte hör av mig!?
Hade jag talat med henne hade ho tyckt jag var jobbigt och i längden tråkig. Men när jag fullständigt sket i henne hör hon av sig. Det är tragiskt men så fungerar de flesta av er. Man får huvudvärk! :D

Ledsnade hur? Sa hon att hon tröttnat på dig och inte ville umgås mer? I vilket fall är det inte optimalt att "skita" i någon istället för att försöka ordna upp saker som blivit knas. Då skulle jag också ha blivit förbannad och undrat vad tusan som hände, varför den andra bara drog.

Dessutom bör man inte ta för givet att man vet hur den andra kommer att reagera om man gör si och så. Man kan liksom inte vara säker på den biten.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Atalanta » 2014-07-19 13:14:31

Pyromax skrev:/.../
Sen har vi bra killar oss själva att skylla också.
När man är försiktig, vill ta det långsamt och visar respekt blir man snabbt tråkig.
Vi får inte heller glömma att vi söker generellt stadiga och långvariga förhållanden. Vilket alla inte är mogna eller redo för. Så respekten slår tillbaka. Ni vill inte såra och tror vi mår bättre av att ni inte säger något. När vi hellre tar ett fuck of and dig.
Om jag söker ett förhållande med dig vill jag inte hamna i ett oåterkalleligt vänskapsfack. Men vi stannar för att vi tror att ni är intresserade. Man lär sig med åren men eran feghet och själviskhet leder bara till sorg.
/.../

Problemet verkar vara att du Girlfriend-zonar dina kvinnliga vänner. Det är ett utbrett fenomen. Se här: hur-gor-man-som-kille-for-att-prata-med-tjejer-t37992-48.html?hilit=friendzone#p1116075
Eller här: http://www.reddit.com/r/AskWomen/commen ... oning_you/

EDIT: Bättre förklaring av fenomenet http://www.urbandictionary.com/define.p ... end%20zone :

Similar to the friend zone which is usually female to male, except in this case the male 'girlfriend zones' the female. Even though the female would like to be just friends, the male cannot view her as anything besides a potential romantic partner. He will hit on her and then act upset when she doesn't want to be in a relationship with him. Victims of the girlfriend zone may sometimes be labeled as a tease.

This can go for both genders. (boyfriend zoned)
Senast redigerad av Atalanta 2014-07-19 13:27:36, redigerad totalt 1 gång.
Atalanta
 
Inlägg: 182
Anslöt: 2013-06-23
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-19 13:25:19

Pyromax skrev:En sund smart kille som är öppensinnad och tror på jämställdhet har och kommer aldrig ha en chans mot mansgris

Pyromax skrev:Sen har vi bra killar oss själva att skylla också.
När man är försiktig, vill ta det långsamt och visar respekt blir man snabbt tråkig

Det räcker inte med att besitta positiva egenskaper, man måste faktiskt passa ihop som individer också.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in