Droger som stöd

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sugrövmanövern » 2008-07-20 21:30:21

ford skrev:
sugrövmanövern skrev:Det där med beroende gäller sällan Aspergare. Det gäller sällan överhuvudtaget om du inte är en missbrukarpersonlighet. Du spottar ur dig mycket floskler du fårrden :P .


Sådär säger alla, innan de åker dit/insett att de redan åkt dit.
Gör de? Många vill vara missbrukare. Sedan sitter de och bölar för att de är beroende och skyller på drogen. Speciellt bölar de när de vill ha pengar.

Konversation i sugrövmanöverns hem mellan mig och en som var beroende av smärtstillande (Citodon):

Citodongnällaren:
Har du x spänn att låna mig?
Sugis:
Nej.
Citodongnällaren:
Har du några piller jag kan få då?
Sugis:
Nej, jag har ju just köpt dem. (Värkisar, benso).
Citodongnällaren:
Men jag är ju beroende! :cry: *störtbölar*
Sugis:
*fnys*.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 14:40:02, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav OnionKnight » 2008-07-20 23:37:20

Psilocybin hade framgång i behandlig av tvångssyndrom, vilket jag själv kan bekräfta från egen erfarenhet.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
OnionKnight
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Anastasia » 2008-07-21 0:02:46

OnionKnight skrev:Psilocybin hade framgång i behandling av tvångssyndrom, vilket jag själv kan bekräfta från egen erfarenhet.


Ja, jag har också läst något om det. På vilket sätt hjälpte det för dig ? Använder du psilocybin regelbundet, eller har du bara testat nån gång ?
Senast redigerad av Anastasia 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Anastasia
 
Inlägg: 626
Anslöt: 2008-06-21

Inläggav OnionKnight » 2008-07-21 0:35:45

Anastasia skrev:
OnionKnight skrev:Psilocybin hade framgång i behandling av tvångssyndrom, vilket jag själv kan bekräfta från egen erfarenhet.


Ja, jag har också läst något om det. På vilket sätt hjälpte det för dig ? Använder du psilocybin regelbundet, eller har du bara testat nån gång ?

Testat några gånger då det är svårt att få tag på det då det är sådan låg efterfrågan. Det jag kände var en befrielse då system, regler och mönster splittras, en attribut vanlig med psykedeliska droger, men det är bara just med psilocybin som jag känner en påverkat på mitt tvång. Jag kände mig normal, och tillbaka till mina gamla dagar då jag inte hade tvpng och även när jag försökte tvinga mig själv att göra rutiner för att "säkra min framtid" efter påverkan så kunde jag ändå inte hjälpa att känna känslan av att det hela var meningslöst och att jag borde spendera min tid på annat.

Psilocybin lämnar även en trevlig afterglow som sitter i runt en vecka, och under den tiden känner jag mig avsevärt lättad. Vad gäller lagliga alternativ så måste jag säga att dessa rosenrotstabletter jag nyligen fått har haft bra mycket bättre effekt på bara några dagar än de antidepressiva medlen jag blivit överöst med från psykiatriker.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
OnionKnight
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Pontus » 2008-07-21 5:39:30

ford skrev:...eller så tar man tag i sitt liv och ger fan i att börja punda...

Jaha, det där låter väldigt likt en viss herr Dunderbar... :roll:
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Pontus
 
Inlägg: 895
Anslöt: 2008-03-12
Ort: Värmland

Inläggav sommar » 2008-07-21 19:12:47

ford skrev:...eller så tar man tag i sitt liv och ger fan i att börja punda...


Exakt! Lättare sagt än gjort men man har alltid ett ansvar o. bra hjälp finns ofta att få.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Debbido » 2008-07-22 1:43:31

I min kommun skickas INGEN till behandlingshem och Öppenvården är bara till för de som är jättestarka, har järnvilja och bostad. Något att besinna INNAN man blir beroende.

Av de missbrukare med trippeldiagnos jag försökt hjälpa de senaste sex åren är hälften döda. Man lär sig. En tjej återföll i heroin igår efter flera månaders hemlöshet. Så hårt är Sverige för den som faller....skyddsnätet är borttaget.

Själv är jag beroende av Propavan sedan 30 år tillbaka. Fick de p g a värknätterna. Har försökt sluta men ger upp efter tre dygns sömnlöshet då hjärtat börjar konstra sig. Valium har jag mot tinnitus men även mot ångest och det är den enda medicin jag klarar av. Den är ju centralstimulerande och gör att själva hjärnan tycks slappna av. Atarax har jag ingen som helst nytta av. Den gör att kroppen slappnar av, men det är ingen hjälp. Min AS-hjärna speedar upp ju mer jag tänker och till sist går det inte att bromsa den, utom med valium och Propavan.Jag känner fler aspergare med oförmåga att stänga av hjärnan på natten, som är beroende av sömnmedel.

Jag är då fast. Jag kan inte sluta. Men är åtminstone laglig och på lågdos.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Charley? » 2008-07-22 12:30:49

Debbido skrev:Själv är jag beroende av Propavan sedan 30 år tillbaka. Fick de p g a värknätterna. Har försökt sluta men ger upp efter tre dygns sömnlöshet då hjärtat börjar konstra sig. Valium har jag mot tinnitus men även mot ångest och det är den enda medicin jag klarar av. Den är ju centralstimulerande och gör att själva hjärnan tycks slappna av. Atarax har jag ingen som helst nytta av. Den gör att kroppen slappnar av, men det är ingen hjälp. Min AS-hjärna speedar upp ju mer jag tänker och till sist går det inte att bromsa den, utom med valium och Propavan.Jag känner fler aspergare med oförmåga att stänga av hjärnan på natten, som är beroende av sömnmedel.

Propavan är inte beroendeframkallande.
Valium säljs inte ens längre i Sverige, den aktiva substansen heter diazepam och numera säljs det under varunamnet Stesolid. Det är inte ett centralstimulerande preparat utan en bensodiazepin, och bensodiazepiner används inte mot tinnitus.

Du kan säkerligen mycket, men gällande psykofarmaka är du helt ovetandes.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Parvlon » 2008-07-22 15:21:31

Tro fan att man kan bli beroende av sömnmedecin. Det är huvudorsaken till att jag avstår fastän jag har en dygnsrytm som inte alls stämmer med 24h klockan.
Sen kan också benzo verka centralstimulerande fast används oftare för att få människor i ett zombieliknande tillstånd.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Inger » 2008-07-22 17:10:36

Jag tog benzo (rohypnol) varenda dag i ett helt år när jag drabbades av akuta sömnproblem för 15 år sen. Hade inga svårigheter att sluta när de inte längre behövdes. Blev inte speedad utan bara sov gott.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Charley? » 2008-07-22 18:58:04

Parvlon skrev:Tro fan att man kan bli beroende av sömnmedecin. Det är huvudorsaken till att jag avstår fastän jag har en dygnsrytm som inte alls stämmer med 24h klockan.
Sen kan också benzo verka centralstimulerande fast används oftare för att få människor i ett zombieliknande tillstånd.

Propavan är en antihistamin, man kan inte bli beroende av det. Du får det för att du har problem med att sova (notera: de är ej insomningstabletter, så de ges till de som har problem med att fortsätta sova då de väl somnat). Säg att du sover 4 timmar per natt. Du får propavan, och medan du tar det sover du 8 timmar per natt. När du slutar ta propavanen sover du åter 4 timmar per natt. Du har alltså inte skapat ett beroende eller ändrat någonting permanent i kroppen, utan den går tillbaka till ursprungsläge när medicinering upphör. Ergo har man inte blivit beroende.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Parvlon » 2008-07-24 12:57:43

Charley? skrev:Propavan är en antihistamin, man kan inte bli beroende av det. Du får det för att du har problem med att sova (notera: de är ej insomningstabletter, så de ges till de som har problem med att fortsätta sova då de väl somnat). Säg att du sover 4 timmar per natt. Du får propavan, och medan du tar det sover du 8 timmar per natt. När du slutar ta propavanen sover du åter 4 timmar per natt. Du har alltså inte skapat ett beroende eller ändrat någonting permanent i kroppen, utan den går tillbaka till ursprungsläge när medicinering upphör. Ergo har man inte blivit beroende.
Ifall du säger det så.. :roll:
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Debbido » 2008-07-26 0:45:00

Charley? skrev:[Valium säljs inte ens längre i Sverige, den aktiva substansen heter diazepam och numera säljs det under varunamnet Stesolid. Det är inte ett centralstimulerande preparat utan en bensodiazepin, och bensodiazepiner används inte mot tinnitus.

Du kan säkerligen mycket, men gällande psykofarmaka är du helt ovetandes.


Hejsan Charley!
Det finns kunskaper man kan skaffa sig genom läsning och andra man skaffar genom erfarenhet.

Jag har erfarenhet av att försöka sova utan Propavan och det kan jag inte. Därför ser jag mig som beroende. Om de fanns något annat som funkade natten igenom som jag kunde byta till så vore jag inte beroende av just Propavan. Men nu är jag det.

Jag känner till definitionen av vanebildande/beroendeframkallande. Det innebär att man behöver öka dosen för att bibehålla full effekt, tror jag?

Min erfarenhet av samtliga sömnmediciner är att man slutar nästan regera efter några år. Då kan man behöva öka dosen t ex Propavan. Fast max 2 tabletter gäller ju där så... Stilnoct skulle inte vara vanebildande men effekten gick ned otroligt snabbt och egentligen behöver jag öka dosen då och då, men det får jag inte. Helt klart är Stilnoct rena knarket. Rubbet är beroendeframkallande. Kaffe är det, té, choklad, mat, sex...LIVET ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE.

Jag använder Apodorm och Xanor. Båda benzo antar jag och du påstår att det inte har någonting med valium att göra? Är de inte kusiner åtminstone? Får väl kolla upp det där mer..

MEN att Xanor inte hjälper vid tinnitus det kan säkert inte DU uttala dig om. Är du tinnitusexpert? Det är jag. Det blir man om man försöker överleva tinnitus. Jag sökte desperat efter ett alternativ till självmord när min öronnerv skadades av en medicin och jag hamnade i Ljudhelvetet. Råkade efter några år få en Xanor och allting blev tyst, efter fyra års helvete.

Då kollade jag upp ev. vetenskapliga avhandlingar som kunde stödja min upplevelse objektivt och fann en sådan svensk studie och även amerikanska. Minns just nu inte namnet på forskaren. I USA används Xanor ofta vid tinnitus. I Sverige nästan aldrig. 80 % av försökspersonerna i Gbg blev bättre men de flesta ville inte stå på medicinering eftersom man blir lite trött och avtrubbad. Men det går över menar jag. Xanor påverkar hjärnan och därmed öronnerven. Om den inte får kallas centralstimulerande vad kallas den då?
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav docfrasse » 2008-07-26 19:46:52

Debbido skrev:Xanor påverkar hjärnan och därmed öronnerven. Om den inte får kallas centralstimulerande vad kallas den då?
Xanor är liksom Valium/Diazepam/Stesolid centraldeprimerande, d v s raka motsatsen till centralstimulerande.

Gruppnamn för den typen av preparat är anxiolytika, ataraktika, sedativa eller hypnotika, beroende på användningsområdet.
Senast redigerad av docfrasse 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
docfrasse
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Isse » 2008-07-27 20:48:19

Droger, nej tack.
Senast redigerad av Isse 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Isse
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2007-06-17
Ort: Göteborg

Inläggav Charley? » 2008-07-27 22:31:47

Debbido skrev:
Charley? skrev:[Valium säljs inte ens längre i Sverige, den aktiva substansen heter diazepam och numera säljs det under varunamnet Stesolid. Det är inte ett centralstimulerande preparat utan en bensodiazepin, och bensodiazepiner används inte mot tinnitus.

Du kan säkerligen mycket, men gällande psykofarmaka är du helt ovetandes.


Hejsan Charley!
Det finns kunskaper man kan skaffa sig genom läsning och andra man skaffar genom erfarenhet.

Jag har erfarenhet av att försöka sova utan Propavan och det kan jag inte. Därför ser jag mig som beroende. Om de fanns något annat som funkade natten igenom som jag kunde byta till så vore jag inte beroende av just Propavan. Men nu är jag det.

Jag känner till definitionen av vanebildande/beroendeframkallande. Det innebär att man behöver öka dosen för att bibehålla full effekt, tror jag?

Min erfarenhet av samtliga sömnmediciner är att man slutar nästan regera efter några år. Då kan man behöva öka dosen t ex Propavan. Fast max 2 tabletter gäller ju där så... Stilnoct skulle inte vara vanebildande men effekten gick ned otroligt snabbt och egentligen behöver jag öka dosen då och då, men det får jag inte. Helt klart är Stilnoct rena knarket. Rubbet är beroendeframkallande. Kaffe är det, té, choklad, mat, sex...LIVET ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE.

Jag använder Apodorm och Xanor. Båda benzo antar jag och du påstår att det inte har någonting med valium att göra? Är de inte kusiner åtminstone? Får väl kolla upp det där mer..

MEN att Xanor inte hjälper vid tinnitus det kan säkert inte DU uttala dig om. Är du tinnitusexpert? Det är jag. Det blir man om man försöker överleva tinnitus. Jag sökte desperat efter ett alternativ till självmord när min öronnerv skadades av en medicin och jag hamnade i Ljudhelvetet. Råkade efter några år få en Xanor och allting blev tyst, efter fyra års helvete.

Då kollade jag upp ev. vetenskapliga avhandlingar som kunde stödja min upplevelse objektivt och fann en sådan svensk studie och även amerikanska. Minns just nu inte namnet på forskaren. I USA används Xanor ofta vid tinnitus. I Sverige nästan aldrig. 80 % av försökspersonerna i Gbg blev bättre men de flesta ville inte stå på medicinering eftersom man blir lite trött och avtrubbad. Men det går över menar jag. Xanor påverkar hjärnan och därmed öronnerven. Om den inte får kallas centralstimulerande vad kallas den då?

Apodorm finns inte ens som registrerat läkemedel i FASS. Xanor är alpralozam, förut påstod du att du fick Valium (diazepam). Hur ska du ha det.

Jag sa bara att man inte använder Valium mot tinnitus, inte att det inte skulle ha en verkan.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Debbido » 2008-07-28 3:12:02

Charley? skrev:Jag sa bara att man inte använder Valium mot tinnitus, inte att det inte skulle ha en verkan.


Vem är "man"? I USA finns det många människor som använder Xanor mot tinnitus och jag har propagerat för detta så ofta genom tinnitusföreningen och via internet så jag misstänker att även en del svenskar använder det.

För övrig. När du skriver "man använder det inte" läser jag in "det fungerar inte som tinnitusbotemedel." Jag tror vi har ett kommunikationsproblem här, ett AS-problem. Min upplevelse av det du skrev var att du underkände mitt påstående/menade att det inte kan vara sant att Xanor hjälper mot tinnitus.

Nu förstår lite mer hur du tänker. Du tar orden bokstavlig/exakt. Det gör inte jag alltid.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Debbido » 2008-07-28 3:15:00

docfrasse skrev:
Debbido skrev:Xanor påverkar hjärnan och därmed öronnerven. Om den inte får kallas centralstimulerande vad kallas den då?
Xanor är liksom Valium/Diazepam/Stesolid centraldeprimerande, d v s raka motsatsen till centralstimulerande.

Gruppnamn för den typen av preparat är anxiolytika, ataraktika, sedativa eller hypnotika, beroende på användningsområdet.


Tack för informationen! Nu vet jag att jag blir mindre deprimerad av centraldeprimerande medel. Knepigt. Varför kallas de deprimerande när de gör så många människor lyckliga (en stund).
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav OnionKnight » 2008-07-28 4:30:14

Debbido skrev:
docfrasse skrev:
Debbido skrev:Xanor påverkar hjärnan och därmed öronnerven. Om den inte får kallas centralstimulerande vad kallas den då?
Xanor är liksom Valium/Diazepam/Stesolid centraldeprimerande, d v s raka motsatsen till centralstimulerande.

Gruppnamn för den typen av preparat är anxiolytika, ataraktika, sedativa eller hypnotika, beroende på användningsområdet.


Tack för informationen! Nu vet jag att jag blir mindre deprimerad av centraldeprimerande medel. Knepigt. Varför kallas de deprimerande när de gör så många människor lyckliga (en stund).

Centraldämpande är den svenska termen för engelskans "depressant". Det har ingenting att göra med psykologisk depression utan är motsatsen till stimulering; aktiviteten minskas i nerverna som påverkas.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
OnionKnight
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Mardröm » 2008-07-28 12:51:16

Charley? skrev:Propavan är inte beroendeframkallande.


Ah, det där är jag tveksam till, de som gillar sederingen av tex propavan eler theralen verkar få tolerans och vara beroende av sin substans för att få effekten som önskas. Vad sen myndigheterna bjäfsar om är skitsamma, se verkligheten. Tex ger man inte valium till alkisar, men jag vet flera som istället gasar på med propavan eller theralen oc krökar, inte ger det så mkt mindre fysisk fara. BERONENDE är the thing. Och klara röven mot LMV/SOS för Dr.
Valium säljs inte ens längre i Sverige, den aktiva substansen heter diazepam och numera säljs det under varunamnet Stesolid. Det är inte ett centralstimulerande preparat utan en bensodiazepin, och bensodiazepiner används inte mot tinnitus.
Off label kanske det gör det? Man har ju problem att få saker on label när det hetttar till i Drs panna och svetten sprutar, ska han våga...HUUU...

Apodorm är nitrazepa, roches namn mogadon.

Och Doc fresse har ganska fel när han lägger xanor i samma burk som alla andra "gamla" bz. ag blir påtänd som en gurka, och ag har flera bekanta som visar tydiga antideppp + påtänhetssymtom just på xanor.
TOM depoten fast den är mer soft..


Vi behöver mer licensmeds, ja har en lista på 10 st som jag vill ha, nu ska man bara skaffa dem. HU, åka värden runt hela tiuden för att få meds pga den där djävla bejeroth och vissa andra "drogmotståndare.
Mandrax ska funka bra, men jag måste finna ett land att köpa det från och dra fram alla info, sen läsa lagen och sen diskutera med LMV att de inte ska ifrågasätta mig. Öh, min 78-årige läkare.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Parvlon » 2008-07-28 13:18:55

Debbido skrev:
Charley? skrev:blaha


Jag tror vi har ett kommunikationsproblem här, ett AS-problem.
Antingen det eller så är han knäpp på riktigt. ;)
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Charley? » 2008-07-28 15:01:49

Debbido skrev:
Charley? skrev:Jag sa bara att man inte använder Valium mot tinnitus, inte att det inte skulle ha en verkan.


Vem är "man"? I USA finns det många människor som använder Xanor mot tinnitus och jag har propagerat för detta så ofta genom tinnitusföreningen och via internet så jag misstänker att även en del svenskar använder det.

För övrig. När du skriver "man använder det inte" läser jag in "det fungerar inte som tinnitusbotemedel." Jag tror vi har ett kommunikationsproblem här, ett AS-problem. Min upplevelse av det du skrev var att du underkände mitt påstående/menade att det inte kan vara sant att Xanor hjälper mot tinnitus.

Nu förstår lite mer hur du tänker. Du tar orden bokstavlig/exakt. Det gör inte jag alltid.

Jag menade att man inte använder det i Sverige. Men jag sa Valium och tydligen var det Xanor som hjälpte, så jag hade ju rätt ändå.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Charley? » 2008-07-28 15:03:36

Parvlon skrev:
Debbido skrev:
Charley? skrev:blaha


Jag tror vi har ett kommunikationsproblem här, ett AS-problem.
Antingen det eller så är han knäpp på riktigt. ;)

Jag är en hon.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav docfrasse » 2008-07-28 21:27:40

Mardröm skrev:Och Doc fresse har ganska fel när han lägger xanor i samma burk som alla andra "gamla" bz. ag blir påtänd som en gurka, och ag har flera bekanta som visar tydiga antideppp + påtänhetssymtom just på xanor.
TOM depoten fast den är mer soft..

Merdröm, du både stavar och läser mig fel - läs om. Visst är Xanor centraldämpande/-deprimerande. Att somliga reagerar paradoxalt på preparatet ändrar inte klasstillhörigheten. Allting som stimulerar lustcentrum har f ö (åtminstone övergående) antidepressiv verkan. Gäller både uppåt- och neråttjack, sex, motion och annat. Vet inte vad du menar med "påtänd"; för mig är det ett ospecifikt ord som står för drogpåverkad såväl uppåt som neråt eller av hallucinogener. Oavsett vad du menar och hur du och dina bekanta reagerar på Xanor är det en centraldämpande bensodiazepin.
Senast redigerad av docfrasse 2011-05-04 14:40:03, redigerad totalt 1 gång.
docfrasse
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2007-07-30

Återgå till Aspergare och vården



Logga in