Droger som stöd

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav lettan » 2009-01-09 13:19:30

Debbido skrev:
Charley? skrev:Och varför ska vi ta diskussionen någon annanstans? Vi har väl lika stor rätt som du att skriva på det här forumet. Tycker du illa om knark så säg det, men hindra inte vår rätt att uttrycka våra åsikter, även om de avviker från dina.


Visst kan vi diskutera droger här när vi ändå diskuterar allt annat! Spöken under sängen ska dras fram - då spricker de! Att diskutera och även pröva de snällare preparaten behöver inte vara fel. LSD eller sådant som kan ge en evig snedtändning skulle jag aldrig i livet vilja pröva!

DROGER - vad är det? Cipramil, Rohypnol, Zyprexa, hasch? Droger är val allt som påverkar vårt sinnestillstånd. Vi är vana att dela upp de legala och illegala drogerna som om det fanns en stor kontinent emellan, men det gör det inte.

Illegala droger kan en dag bli legala, t ex amfetamin. Att man skulle börja ge det till ADHD-barn - vem kunde gissat det? Reaktionerna från allmänheten har också varit mycket starka (negativt).

De droger läkarna skriver ut kan ge de mest fruktansvärda biverkningar. Själv har jag blivit skadad för livet av Remeron. Av Leponex kan man dö av andningsstillestånd och drabbas av livshotande fetma. Fetmaproblemn följer med de flesta preparaten. Fetma kan ge diabetes, hjärsvikt etc, alltså - inte ofarligt!

Min canadensiska man chockade mig med sin drogliberalism, dvs han använde nästan aldrig någonting, men han gjorde stor skillnad på Marijuana och t ex Kokain. Jag var som svensk fostrad till att ta avstånd från all knark. Men de facto skrivs marijuana ut som medicin i ett flertal länder - mot smärta. Till skillnad från alla andra värktabletter drabbas INTE levern. Jag åkte till Holland och prövade men tyckte min kognitiva förmåga påverkades för mycket.

Att själv laborera med knark är farligt av flera skäl: Du kan hamna i polisens register, du kan få kontakt med bedrägliga knarklangare som t ex stoppar in heroinkristaller i haschet så att du blir galen och dör. (Hände några grabbar). Den legala marijuanan i Holland är ren och fin och man slipper kontakt med knarklangare. Det är ju dessa som kan dra in en människa i drogernas värld så att hon aldrig hittar ut igen.

Jag kände en ung man som sa för två år sedan: "Du skulle bara veta hur UNDERBART det känns med kokain. Man blir TOTALT fridfull och glad. Han
är död nu. Det är så det brukar sluta med de tunga drogerna.

En diabetiker mixde hasch (starkare än mariujana) med alkohol. Han dog.

Själv tycker jag att marijuanan borde legaliseras eftersom den kan hjälpa så många förvärkta med dålig lever. Drogen är inte farligare än alkohol. De flesta mord sker under inverkan av alkohol. Av en joint blir man lugn och fin. I Amsterdams parker råder lugn och ro då marijuanan slagit ut den aggressivitetsframkallande alkoholen. :-)101


Hur skadade Remeron dig för livet?
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
lettan
 
Inlägg: 489
Anslöt: 2008-05-23

Inläggav Aspkvinna » 2009-01-09 14:52:38

lettan skrev:
Charley? skrev:
Aspkvinna skrev:Håller med, ta ert romantiska flumsnack någon annan stans.

Det handlar inte om drogromantik utan om realism. Många droger (notera att alla mediciner är droger - utom naturläkemedel då, antar jag) kan hjälpa personer med psykiska eller fysiska sjukdomar. Jag uppmuntrar dock ingen till att börja knarka.

Och varför ska vi ta diskussionen någon annanstans? Vi har väl lika stor rätt som du att skriva på det här forumet. Tycker du illa om knark så säg det, men hindra inte vår rätt att uttrycka våra åsikter, även om de avviker från dina.


Varför inte prova om inget annat hjälper. Så sant, alla är droger, i laglig eller olaglig form.


Lettan, det här var ju ett kul inlägg att se igen. Summan är nog att Charley? och jag har en hyggligt lik inställning till det hela OCH min tanke är i grunden att alla bör kunna få den vård dom behöver i allt vad medicin innebär inklusive narkotikaklassade och att man inte själv ska behöva sitta och göra sina egna ångestfyllda försök till ett bättre liv. :wink:
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav lettan » 2009-02-18 15:10:04

Ja, det tycker jag med!
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
lettan
 
Inlägg: 489
Anslöt: 2008-05-23

Inläggav Altus » 2009-04-20 10:53:50

rabarb skrev:Är det möjligen någon här som tänkt på droger som terapi? Något att ha som stöd, som man kan förlita sig på. Då menar jag inte råknarkande som slutar med kolonier av prickar längs ådrorna, utan i väldigt kontrollerat bruk. Inte heller i rekreationellt syfte, utan absolut bara som terapi.


Jag har funderat på att experimentera lite med alkohol för att se vad det kan ge, särskilt efter att jag har gjort något stressande och behöver bli lugnare.

Har benso för det, men jag hatar att vara beroende av läkare för recept, så alkohol har en fördel på den punkten.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav Bror Duktig » 2009-04-20 11:23:06

Altus skrev:[...] men jag hatar att vara beroende av läkare för recept, så alkohol har en fördel på den punkten.

Just det är verkligen skit. Det stressar mig jättemycket. Jag har problemet med insomningstabletterna.
Jag måste oroa mig för hur jag ska få tillräckligt stora uttag så att jag slipper stressa med ideliga apoteksbesök, att jag ska få de tabletter jag brukar och den dos jag brukar.

Ibland har de skrivit halva dosen, eftersom det är det jag strävar efter att ta, varpå jag får problem då jag behöver mer eftersom man inte får ta ut hur snabbt som helst.

Problemet med alkohol för mig, är att jag får baksmällekänsla av väldigt lite alkohol, samt att blodsockret verkar få ett spel (jättehögt som speedar, sedan duns i botten med fruktansvärt sötsug som följd).
Påverkad/småfull av en 2,8 %-ig öl blir jag också.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Altus » 2009-04-20 11:33:52

Bror Duktig skrev:Just det är verkligen skit. Det stressar mig jättemycket. Jag har problemet med insomningstabletterna.
Jag måste oroa mig för hur jag ska få tillräckligt stora uttag så att jag slipper stressa med ideliga apoteksbesök, att jag ska få de tabletter jag brukar och den dos jag brukar.


Legalisera narkotika, säger jag bara. Förutom kanske det man blir riktigt galen av.

Problemet med alkohol för mig, är att jag får baksmällekänsla av väldigt lite alkohol, samt att blodsockret verkar få ett spel (jättehögt som speedar, sedan duns i botten med fruktansvärt sötsug som följd).
Påverkad/småfull av en 2,8 %-ig öl blir jag också.


Säker på att det är själva alkoholen, och inte något i ölen? Förmodligen är du det, men jag frågar ändå. Själv tänkte jag köra på sprit av något slag, det är förmodligen nyttigast (eller minst onyttigt) i förhållande till mängd alkohol. Öl är väldigt onyttigt. Vin kanske är acceptabelt, men det är försurande tror jag.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav Peter » 2009-04-20 11:39:46

Bror Duktig skrev:Problemet med alkohol för mig, är att jag får baksmällekänsla av väldigt lite alkohol, samt att blodsockret verkar få ett spel (jättehögt som speedar, sedan duns i botten med fruktansvärt sötsug som följd).
Påverkad/småfull av en 2,8 %-ig öl blir jag också.


Det kan ha att göra med hur medveten du är om dina egna reaktioner mer än hur känslig du är för alkohol (men inte säkert naturligtvis). Många människor märker knappt att de är påverkade förrän de faller ihop. Jag har märkt att min egen gräns för när jag kan påvisa en förändring hos mig på grund av alkohol ligger just vid en 50cl burk 2,8-procentig öl. En halv burk räcker dock inte.
Senast redigerad av Peter 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Peter
 
Inlägg: 365
Anslöt: 2006-10-12

Inläggav Bror Duktig » 2009-04-20 11:46:13

Altus skrev:Säker på att det är själva alkoholen, och inte något i ölen? Förmodligen är du det, men jag frågar ändå. Själv tänkte jag köra på sprit av något slag, det är förmodligen nyttigast (eller minst onyttigt) i förhållande till mängd alkohol. Öl är väldigt onyttigt. Vin kanske är acceptabelt, men det är försurande tror jag.

Det var en tanke jag inte har tänkt på länge, och nu hade glömt bort.
Vin dricker jag inte p.g.a. den sura vedervärdiga smaken, och sprit har jag inte druckit på många år.
När jag har druckit alkohol, har det varit uteslutande öl eller sprit, fast inte sprit på många år nu då.

Jag köpte passerade tomater och sprit, för att testa det här med blodsockret. Om jag kanske kunde dricka bloody Mary utan att få blodsockerspel.
Men jag har inte testat än.
Öl är förstås godare :)
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Bror Duktig » 2009-04-20 11:52:21

Peter skrev:
Bror Duktig skrev:Problemet med alkohol för mig, är att jag får baksmällekänsla av väldigt lite alkohol, samt att blodsockret verkar få ett spel (jättehögt som speedar, sedan duns i botten med fruktansvärt sötsug som följd).
Påverkad/småfull av en 2,8 %-ig öl blir jag också.


Det kan ha att göra med hur medveten du är om dina egna reaktioner mer än hur känslig du är för alkohol (men inte säkert naturligtvis). Många människor märker knappt att de är påverkade förrän de faller ihop. Jag har märkt att min egen gräns för när jag kan påvisa en förändring hos mig på grund av alkohol ligger just vid en 50cl burk 2,8-procentig öl. En halv burk räcker dock inte.

Jag är väldigt lättpåverkad jämfört med andra.
Även gränsen där jag däckar, är helt klart lägre än andras, och numer ännu lägre.

Men jag är nog också mer medveten kanske. Jag brukade alltid förr, analysera hur alkoholen påverkade mig. Jag kunde göra små påminnelser också, för att dagen efter ta reda på om jag kom ihåg det eller ej :D
Jag brukade kunna sitta försjunken och fundera över att min hörsel blev sämre, om mitt synfält blev smalare, att jag sket i att jag gjorde bort mig, om jag fick annorlunda känsel.
En gång testade jag det här med att "om en full person faller, så slår den sig inte lika illa som en icke full, då den fulla är mer mjuk i kroppen".
Så jag kombinerade det med ett kul trick, nämligen att ta ett steg rakt ut i luften "i" en brant trappa. Det såg inte alls lika kul ut som Chaplin eller en seriefigur (enligt de som såg det), men jag slog mig inte så illa som man kan tro. Det gjorde mest lite ont.

Jag behöver väl inte analysera så noga nu, jag vet det mesta om hur jag fungerar med alkohol, men jag är ju medveten om reaktionerna.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav evilmaster » 2009-06-05 10:46:53

Jag har experimenterat med och brukat det mesta och visst finns det många preparat som har positiva egenskaper. Dock så är det inget som håller i längden enligt mitt tycke.

Men det här med alkohol förbryllar mig. Är det bara jag som känner att det (oftast) är väldigt lite förändring på "mitt huvud"? Alkohol verkar ha störst effekt på kroppen och inte "hur jag är" hos mig, men jämför man med de flesta andra människor så blir de sådär "skojiga" eller ofantligt dryga.
Eller så är det en illusion? Tänk om jag blir annorlunda utan att veta om det..? :?
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
evilmaster
 
Inlägg: 151
Anslöt: 2009-06-03
Ort: Skåne

Inläggav nano » 2009-06-05 18:17:04

Jag är rakt av glad att jag inte känt något sug efter varken alkohol eller andra hjärnpåverkande substanser.
Mat då men utan det överlever man ju inte.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Flinta » 2009-06-05 20:32:46

lettan skrev:
Debbido skrev:
Charley? skrev:Och varför ska vi ta diskussionen någon annanstans? Vi har väl lika stor rätt som du att skriva på det här forumet. Tycker du illa om knark så säg det, men hindra inte vår rätt att uttrycka våra åsikter, även om de avviker från dina.


Visst kan vi diskutera droger här när vi ändå diskuterar allt annat! Spöken under sängen ska dras fram - då spricker de! Att diskutera och även pröva de snällare preparaten behöver inte vara fel. LSD eller sådant som kan ge en evig snedtändning skulle jag aldrig i livet vilja pröva!

DROGER - vad är det? Cipramil, Rohypnol, Zyprexa, hasch? Droger är val allt som påverkar vårt sinnestillstånd. Vi är vana att dela upp de legala och illegala drogerna som om det fanns en stor kontinent emellan, men det gör det inte.

Illegala droger kan en dag bli legala, t ex amfetamin. Att man skulle börja ge det till ADHD-barn - vem kunde gissat det? Reaktionerna från allmänheten har också varit mycket starka (negativt).

De droger läkarna skriver ut kan ge de mest fruktansvärda biverkningar. Själv har jag blivit skadad för livet av Remeron. Av Leponex kan man dö av andningsstillestånd och drabbas av livshotande fetma. Fetmaproblemn följer med de flesta preparaten. Fetma kan ge diabetes, hjärsvikt etc, alltså - inte ofarligt!

Min canadensiska man chockade mig med sin drogliberalism, dvs han använde nästan aldrig någonting, men han gjorde stor skillnad på Marijuana och t ex Kokain. Jag var som svensk fostrad till att ta avstånd från all knark. Men de facto skrivs marijuana ut som medicin i ett flertal länder - mot smärta. Till skillnad från alla andra värktabletter drabbas INTE levern. Jag åkte till Holland och prövade men tyckte min kognitiva förmåga påverkades för mycket.

Att själv laborera med knark är farligt av flera skäl: Du kan hamna i polisens register, du kan få kontakt med bedrägliga knarklangare som t ex stoppar in heroinkristaller i haschet så att du blir galen och dör. (Hände några grabbar). Den legala marijuanan i Holland är ren och fin och man slipper kontakt med knarklangare. Det är ju dessa som kan dra in en människa i drogernas värld så att hon aldrig hittar ut igen.

Jag kände en ung man som sa för två år sedan: "Du skulle bara veta hur UNDERBART det känns med kokain. Man blir TOTALT fridfull och glad. Han
är död nu. Det är så det brukar sluta med de tunga drogerna.

En diabetiker mixde hasch (starkare än mariujana) med alkohol. Han dog.

Själv tycker jag att marijuanan borde legaliseras eftersom den kan hjälpa så många förvärkta med dålig lever. Drogen är inte farligare än alkohol. De flesta mord sker under inverkan av alkohol. Av en joint blir man lugn och fin. I Amsterdams parker råder lugn och ro då marijuanan slagit ut den aggressivitetsframkallande alkoholen. :-)101


Hur skadade Remeron dig för livet?


Hej Debbido,
Hur skadade Remeron dig för livet? Förmodar att fler är intresserade av det. MVH Flinta
Senast redigerad av Flinta 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Inläggav Kristofer » 2009-06-05 20:50:48

Hmm.. Just nu är mitt liv rörigt och rent ut sagt ganska pissigt. Hallucinogener säger ju kunna ha terapeutiska effekter. Kanske är det vad jag behöver just nu?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Parvlon » 2009-06-05 21:12:14

Ej smart att käka Hallucinogener när livet är rörigt, tro mig. :oops:

Då är det nog bättre att dricka alkohol när man sörjer.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kristofer » 2009-06-05 21:20:37

Jag dricker folköl varje dag och det förändrar inte mycket annat än vikten.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Bror Duktig » 2009-06-05 21:45:19

Altus skrev:Säker på att det är själva alkoholen, och inte något i ölen? Förmodligen är du det, men jag frågar ändå. Själv tänkte jag köra på sprit av något slag, det är förmodligen nyttigast (eller minst onyttigt) i förhållande till mängd alkohol. Öl är väldigt onyttigt. Vin kanske är acceptabelt, men det är försurande tror jag.

Jag köpte ju bloody Mary-ingredienser, och har testat.

Faktiskt mycket bättre!
Jag är lättpåverkad o.s.v. fortfarande men slapp blodsockerraketen, fyllesug m.m.
Baksmällan var också mildare. Inget av det där när man liksom svettas sötsliskigt öl/slödrick ur porerna.

Med bloody Mary fick jag i mig en massa nyttigheter med alkoholen, i stället för skit.

Passerade tomater som slödrick gjorde också att det inte gick att häva i sig groggarna heller, utan det blev naturligt enklare att dricka långsamt.

Inte för att jag vill dricka ofta ofta, men det var kul att upptäcka att det går att bli lite påverkad ibland, utan att kroppen får totalt "spel".
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav regnif » 2009-06-05 22:56:50

Abstinens just nu tror jag.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Altus » 2009-06-05 23:43:28

Bror Duktig skrev:
Altus skrev:Säker på att det är själva alkoholen, och inte något i ölen? Förmodligen är du det, men jag frågar ändå. Själv tänkte jag köra på sprit av något slag, det är förmodligen nyttigast (eller minst onyttigt) i förhållande till mängd alkohol. Öl är väldigt onyttigt. Vin kanske är acceptabelt, men det är försurande tror jag.

Jag köpte ju bloody Mary-ingredienser, och har testat.

Faktiskt mycket bättre!


Nice. Jag behöver komma igång med mitt sprittestande snart också.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav regnif » 2009-06-06 2:12:24

Jag är också sådan som inte får eg. nån större skillnad av alkohol. Inget kul liksom. Mer annorlunda känsla i kroppen. Mer äckligt i benen och svettig överallt på ett jobbigt sätt. Då var det roligare i början isåfall.
Nån gång har jag "blivit normal" på det, men sen blir förvirringen bara värre. Sen tycker folk att nykterister är tråkiga men jag vet inte....inget för mig med det. Jag vet inte riktigt, då jag har mest druckit ensam.

Jag har också funderat på om marijuana kan släppa spänningar i kroppen som jag kan ha och lite sådär. Ge avslappning. Men jag vill inte leta själv. Så man inte får nåt skit i osv...

Jag är också en sån som tänkte sådär..att man har sin dygnsrytm, den är som den är, men jag undviker sömnisar tänkte jag. Det höll inte i sig sålänge då man började vara lite väl sömnlös och irriterad och full av tankar så det blev som "inget val". Nu har jag inga och har aldrig haft nån abstinens förut. Det är hemskt. Jag vill inte slå ned någon. Jag ville bara slänga saker imorse, bara jag får de där jävla tabletterna. Hade ångest innan också. Jag tror eg. jag fastnade på dem vid första gången. Den är både rolig och nyttig, man kan lägga undan tankarna och sova.

Jag vet inte om jag skall fortsätta med dem eller sluta nu direkt?
Jag går helst inte till psyk. Det går inte att prata med dem. Speciellt när semestrar börjar. Jag vet att när man behöver nåt som mest så får man inte det så det är kört med det.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Bror Duktig » 2009-06-06 14:01:58

regnif skrev:Jag är också sådan som inte får eg. nån större skillnad av alkohol. Inget kul liksom. Mer annorlunda känsla i kroppen. Mer äckligt i benen och svettig överallt på ett jobbigt sätt. Då var det roligare i början isåfall.
Nån gång har jag "blivit normal" på det, men sen blir förvirringen bara värre. Sen tycker folk att nykterister är tråkiga men jag vet inte....inget för mig med det. Jag vet inte riktigt, då jag har mest druckit ensam.

Hur menar du med normal?
Normalt full, eller normal som i NT?

Jag blir nog ganska normalt full när jag blir full, och jag TROR att jag är smidigare och har det enklare socialt när jag är full. Fast ryktena säger motsatsen, jag anses ännu konstigare när jag är full tydligen. Det är bara det att jag antagligen då tappar omdömet att "knipa käft" och att det är bättre för mitt rykte att vara blyg än att prata monologer och diskutera sönder detaljer.

Jag kan också få för mig att ta ut frustrationer som full, i alla fall förr.
Svara vad som helst jag kände för i ilska, eller fråga oerhört provocerande saker till vem som helst, för att testa vad som händer.

Ofta har jag blivit helt absorberad av de fysiska förändringar som sker, undersökt smärtgräns, tunnelseende, hur rakt man egentligen kan gå vid olika grader av fylla, hörselnedsättning, skrivit lappar till mig själv för att undersöka om jag kom ihåg att jag skrev dem. LOL ^_^
Man ska ju slå sig mindre om man faller när man är full, så det har jag testat, samtidigt som jag undersökte om man kunde falla ned för en trappa och se ut som "ett hjul" så där som tecknade figurer ser ut.
Det senare vet jag inte, men helt klart slog jag mig mindre ^_^
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav nano » 2009-06-06 14:39:06

Oj oj oj oj, jag är glad att jag slipper alkohol när jag läser detta.
Fast det verkar helt klart klokt på något vis att forska i dess effekter om man dricker.

Min åsikt om när folk dricker är att ganska snart kan man sälla föra ett samtal med dem och det blir jobbigt o jag går hem istället.

Det där med att nykerister är tråkiga har jag också hört, fast det verkar mer vara ordet nykterist, berättar jag att jag inte gillar att tappa kontrollern eller inte gillar smaken eller vad som helst utom att nämna nykterist så brukar folk bara acceptera det rakt av mer eller mindre :)
Det kan hända att de vill bjuda på något men det stannar vanligen där.
Sett folk som först sagt nej men efter påtryckningar sagt ja och det har givit effekten att de garvat o sett ned på denne, inte kul.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav regnif » 2009-06-06 14:45:04

"Normal" som i att man kan tänka klarare än innan man tog det.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Kristofer » 2009-06-06 14:57:56

Mitt liv suger så jag tror mer och mer på att leva i kemisk låtsatsvärld.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav nano » 2009-06-06 15:05:06

Hmm, låter det konstigt om jag berättar att jag tror att det där med låtsas inte är så kul.
Fast å andra sidan kanske det kan kännas bra, fast nackdelen är väl att kroppen lär sig att justera för det man stoppar i sig och till slut måste man ha det för o känna sig likadant som innan.
Tror det bästa är om man kan lösa orsaken till tråkigheterna.

Det är iaf min spontana tanke.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 14:40:07, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in