Hur folk ser på oss som har Aspergers syndrom

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav rabarb » 2008-07-23 0:44:40

Kan vi utbyta lite mer erfarenheter och berätta om varandras egenskaper? Jag försöker utröna om jag har ADD (ADHD-i), och att jämföra med potentiella ADD:are kan ju förtydliga bilden något.
Senast redigerad av rabarb 2011-05-04 14:38:09, redigerad totalt 1 gång.
rabarb
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2008-06-07

Re: Hur folk ser på oss som har Asperger syndrom

Inläggav docfrasse » 2008-07-23 7:58:55

Kvasir skrev:
docfrasse skrev:"Samsjukligheten" AS/ADHD är ju mycket stor. Själv tycker jag att det är befogat att på vida indikationer pröva AD/HD-medicin på en kille med AS och problem av ADD-slag. Alfapetsmamma har i övrigt gett dig ett par konkreta förslag i frågan.

Voxra innehåller Bupropion, liksom Zyban gör som jag själv talat mig varm för på forum. Bägge preparaten är antidepressiva och AD/HD-mediciner m fl verkansområden. Färre biverkningar än SSRI.

Beträffande "låga doser Concerta" är rådet att vilken medicin det än gäller ta tillräckliga doser. Vissa behöver mycket, andra lite. Om man väl prövar en medicin bör man individuellt titrera ut vilken dos som behövs. Eventuella biverkningar kan sätta ett övre tak.


Docfrasse,

har du något emot om jag skriver ut ditt svar (som jag citerar ovan) och tar med när och om jag nästa gång träffar en läkare?
Absolut inte. Är glad om du kan få nån användning för det.
Senast redigerad av docfrasse 2011-05-04 14:38:12, redigerad totalt 1 gång.
docfrasse
 
Inlägg: 311
Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Parvlon » 2008-07-24 14:05:25

docfrasse skrev:(för eventuella nytillkomna forumbesökare som undrar över vad som åsyftas ovan, kan rekommenderas att söka på Parvlons tidigare inlägg på forum om mediciner, skolmassakrer, konspirationer o s v)
Bra att du varnar folk för mig, jag är ju jävligt farlig.. SKa du med på scientologmötet nästa vecka*? :lol: dock så tror jag de flesta vet att man ska ta det man läser på internet av forumiter, troll eller ej med en rejäl skopa salt. Har inte du viktigare saker att göra förresten? Leka knarkla.. host jag menar Läkare tex.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in