Blir du bjuden på drinkar på krogen? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Ja, jag är kvinna och blir bjuden på drinkar av män.
14
15%
Nej, jag är kvinna och brukar inte bli bjuden av män.
21
23%
Ja, jag är kvinna och brukar bli bjuden av andra kvinnor.
5
5%
Ja, jag är man och brukar bli bjuden på drinkar av kvinnor.
5
5%
Nej, jag är man och brukar inte bli bjuden av kvinnor.
37
41%
Ja, jag är man och brukar bli bjuden på drinkar av andra män.
9
10%
 
Antal röster : 91

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav BloodyPirate » 2014-06-12 22:17:55

adddd skrev:
BloodyPirate skrev:
adddd skrev:Jag blir alltid bjuden av bartendern om jag frågar om vatten.


Serveras det då med krossade hallon, limeklyfta, citronklyfta, krossad is, stora isbitar och en ros i? Det har jag fått, sjukt kul! :lol:

Nej inte hallon eller rosor iaf. Och tacka fan för att man slipper blommor i vattnet åtminstone, låter inte så fräscht med kronblad och grejer i vattnet med tanke på insekter.


Det där "hallon-böset" var riktigt gott i alla fall! :D

Ligger en del i det där, fast den såg väl sköljd ut. Roligast av allt var min avundsjuka kompis reaktion som skriker till sig en mindre ros av bartendern... :lol:
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav plåtmonster » 2014-06-13 2:21:46

Huggorm skrev:Bjuden på drinkar vet jag inte, men jag var på fest förra veckan i samband med en branschmässa så det var folk från både min firma och "konkurrenter". Och det var märkligt många som ville bjuda mig på öl hela tiden, från alla möjliga håll.

De kanske ville skaffa en insiderkontakt hos sin konkurrent, kanske rekrytera eller bara få dig att säga sådant som kanske egentligen är företagshemligheter?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav nano » 2014-06-13 6:17:05

Röstade på att jag inte blir bjuden av kvinnor o tänkte inte mer på det men så kom jag på att både tjejer och killar, mest killar har velat bjuda mig på drinkar för att få mig att börja dricka alkohol.

Har bara ens funderat i alkoholbanor under och efter en diskussion, aldrig för att man erbjudit gratis drinkar.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav El_Justiciero » 2014-06-13 7:55:14

Nope.
El_Justiciero
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2013-04-29
Ort: Sollentuna

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav adddd » 2014-06-13 13:04:08

BloodyPirate skrev:
adddd skrev:
BloodyPirate skrev:
Serveras det då med krossade hallon, limeklyfta, citronklyfta, krossad is, stora isbitar och en ros i? Det har jag fått, sjukt kul! :lol:

Nej inte hallon eller rosor iaf. Och tacka fan för att man slipper blommor i vattnet åtminstone, låter inte så fräscht med kronblad och grejer i vattnet med tanke på insekter.


Det där "hallon-böset" var riktigt gott i alla fall! :D

Ligger en del i det där, fast den såg väl sköljd ut. Roligast av allt var min avundsjuka kompis reaktion som skriker till sig en mindre ros av bartendern... :lol:

Det var ju bra, låter ju trevligt med hallon. Hehe, det måste sett roligt ut. "Jag ska nog också få lite uppskattning" tänkte hon kanske.

Jag kom på nu att jag blivit bjuden på öl av en bartender en gång. 5-6 år sedan nu tror jag. Det var en sorglig historia dock, eftersom han var ny på jobbet och blev utskälld av sin chef inför oss. Troligtvis låg det något i att han hade mörkt hår och mörk hudfärg, och att han inte riktigt förstod kortläsaren var bara ett svepskäl för att få utöva lite hat.

Det blev en obekväm scen med glåpord och förnedring som han bara tog emot, så till slut var vi tvungna att vika in med att det räckte. Lite senare kom den stackars människan över med gratis bärs och bad om ursäkt. Bärsen togs emot men ursäkten fick han behålla.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav atoms » 2014-06-14 0:11:14

Jag har aldrig blivit bjuden på drinkar på krogen.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav ac4iv » 2014-06-14 15:37:19

Jag har blivit bjuden av både killar och tjejer fast oftast är drinkar från killar bekanta.
men någon enstaka gång händer det att nån okänd tjej bjuder på en och det är alltid lika kul :-)
ac4iv
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2014-06-13
Ort: Värmland

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-01 19:02:50

Blir ni bjudna på Julmust i juli då?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in