Blir du bjuden på drinkar på krogen? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Ja, jag är kvinna och blir bjuden på drinkar av män.
14
15%
Nej, jag är kvinna och brukar inte bli bjuden av män.
21
23%
Ja, jag är kvinna och brukar bli bjuden av andra kvinnor.
5
5%
Ja, jag är man och brukar bli bjuden på drinkar av kvinnor.
5
5%
Nej, jag är man och brukar inte bli bjuden av kvinnor.
37
41%
Ja, jag är man och brukar bli bjuden på drinkar av andra män.
9
10%
 
Antal röster : 91

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav adddd » 2014-06-03 17:06:37

Har väl bjudit gemensamma vänner som jag inte känt innan, men har då också uteslutande blivit bjuden tillbaka.

Sedan har jag bjudit en vän på några drinkar eller så sammanlagt , men hon har aldrig bjudit tillbaka. Så för att visa mitt missnöje bjöd jag henne på en screwdriver som hon glatt tog emot. Efter att hon smuttat på den svepte jag resten själv.

Annars har jag nog aldrig bjudit eller blivit bjuden av någon total främling. Det är väl sådant som mest sker på film och som i viss utsträckning kanske tillämpas av osäkra individer av manligt kön som hoppas framstå som George Clooney, Pierce Brosnan eller helt enkelt en i deras egna ögon bättre version av sig själva.

Det närmaste är väl att man delat med sig eller fått dela på en stor drink med någon man ändå idkat salivutbyte samma kväll. Skulle inte falla mig in att betala för någon total främlings nota då det inte är min typ av välgörenhet.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Hadraniel » 2014-06-04 12:04:07

adddd skrev:Sedan har jag bjudit en vän på några drinkar eller så sammanlagt , men hon har aldrig bjudit tillbaka. Så för att visa mitt missnöje bjöd jag henne på en screwdriver som hon glatt tog emot. Efter att hon smuttat på den svepte jag resten själv.


Det där med att bjuda och sedan räkna med att bli bjuden tillbaka har jag aldrig riktigt förstått mig på själv. Då kan man lika gärna köpa själv istället för att bli bjuden så slipper man dessutom hålla reda på hur mycket man är skyldig motparten eller bli tvungen att bekosta något man inte själv egentligen ville köpt (genom att man måste betala igen vid senare tillfälle för något man inte valt att köpa på egen hand). Det blir ju mer som ett lån än att bjuda om man "räknar" med att få tillbaka.

Bjuder jag någon annan på eget initiativ så gör jag det för att jag själv vill ge personen det jag bjuder på och räknar därmed inte att bli bjuden tillbaka. Men givetvis är det ju en annan sak om personen frågar om jag kan köpa en öl till honom eller henne och jag säger att då får du bjuda tillbaka vid ett annat tillfälle.
Senast redigerad av Hadraniel 2014-06-04 12:06:35, redigerad totalt 1 gång.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav FFhansod94 » 2014-06-04 12:10:27

Jag tycker inte om alkohol, jag tycker det smakar illa
FFhansod94
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2014-05-29

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav adddd » 2014-06-05 12:55:10

Hadraniel skrev:
adddd skrev:Sedan har jag bjudit en vän på några drinkar eller så sammanlagt , men hon har aldrig bjudit tillbaka. Så för att visa mitt missnöje bjöd jag henne på en screwdriver som hon glatt tog emot. Efter att hon smuttat på den svepte jag resten själv.


Det där med att bjuda och sedan räkna med att bli bjuden tillbaka har jag aldrig riktigt förstått mig på själv. Då kan man lika gärna köpa själv istället för att bli bjuden så slipper man dessutom hålla reda på hur mycket man är skyldig motparten eller bli tvungen att bekosta något man inte själv egentligen ville köpt (genom att man måste betala igen vid senare tillfälle för något man inte valt att köpa på egen hand). Det blir ju mer som ett lån än att bjuda om man "räknar" med att få tillbaka.

Bjuder jag någon annan på eget initiativ så gör jag det för att jag själv vill ge personen det jag bjuder på och räknar därmed inte att bli bjuden tillbaka. Men givetvis är det ju en annan sak om personen frågar om jag kan köpa en öl till honom eller henne och jag säger att då får du bjuda tillbaka vid ett annat tillfälle.

Det finns ju en hel del som har den åsikten att man aldrig behöver bjuda tillbaka någon gång i sitt liv. Det handlar inte om pengar utan om att visa sin uppskattning genom att någon gång bjuda tillbaka. Det blir inte så roligt att ge i längden när den ena parten bara tar för sig. Men ja, då är lösningen att sluta bjuda den personen - vilket jag ju gjorde i mitt exempel.

Kan vara att folk är programmerade eller uppfostrade olika. Jag blir jätteglad när någon är givmild, oavsett om det handlar om en middag eller något så litet som mynt till en parkeringsbiljett. Jag får då en vilja att utöver ett "tack" returnera på det sättet att denna personen får känna den positiva känslan som denne just fick mig att känna.

Visst kan man strunta helt i att bjuda människor och istället strikt dela upp saker och ting mellan sig. Sådana relationer har varit de tråkigaste och kyligaste jag haft och jag undviker dem helst.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 12:58:12

nej jag blir igonerad eftersom jag är en liten fjollig ful kille.

män ska ju vara stora och starka, snygga, och allt det där.

allt enligt kvinnors krav. samtidigt som dom klagar på att killar är kräsna och ska sänka sina krav.

heja.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-05 15:31:22

kjwkjw skrev:nej jag blir igonerad eftersom jag är en liten fjollig ful kille.

män ska ju vara stora och starka, snygga, och allt det där.

allt enligt kvinnors krav. samtidigt som dom klagar på att killar är kräsna och ska sänka sina krav.

heja.
Att bli sur för att kvinnor inte bjuder dig på drinkar är rätt så fjolligt, ja.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Myrkr » 2014-06-05 15:42:26

Hadraniel skrev:
adddd skrev:Sedan har jag bjudit en vän på några drinkar eller så sammanlagt , men hon har aldrig bjudit tillbaka. Så för att visa mitt missnöje bjöd jag henne på en screwdriver som hon glatt tog emot. Efter att hon smuttat på den svepte jag resten själv.


Det där med att bjuda och sedan räkna med att bli bjuden tillbaka har jag aldrig riktigt förstått mig på själv. Då kan man lika gärna köpa själv istället för att bli bjuden så slipper man dessutom hålla reda på hur mycket man är skyldig motparten eller bli tvungen att bekosta något man inte själv egentligen ville köpt (genom att man måste betala igen vid senare tillfälle för något man inte valt att köpa på egen hand). Det blir ju mer som ett lån än att bjuda om man "räknar" med att få tillbaka.

Bjuder jag någon annan på eget initiativ så gör jag det för att jag själv vill ge personen det jag bjuder på och räknar därmed inte att bli bjuden tillbaka. Men givetvis är det ju en annan sak om personen frågar om jag kan köpa en öl till honom eller henne och jag säger att då får du bjuda tillbaka vid ett annat tillfälle.

På krogen handlar det om att det är besvärligt att gå fram och köpa öl en och en, tar en jävla tid eftersom alla måste vänta på att bartendern ser just dom och tar deras beställning, dessutom måste man ju resa på sig och om alla gör det samtidigt kan man bli av med sina platser, eller jackor eller väskor om man lämnar kvar det. Alltså är det mer praktiskt att en person går och beställer för alla.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Hadraniel » 2014-06-05 16:01:52

Myrkr skrev:
Hadraniel skrev:Det där med att bjuda och sedan räkna med att bli bjuden tillbaka har jag aldrig riktigt förstått mig på själv. Då kan man lika gärna köpa själv istället för att bli bjuden så slipper man dessutom hålla reda på hur mycket man är skyldig motparten eller bli tvungen att bekosta något man inte själv egentligen ville köpt (genom att man måste betala igen vid senare tillfälle för något man inte valt att köpa på egen hand). Det blir ju mer som ett lån än att bjuda om man "räknar" med att få tillbaka.

Bjuder jag någon annan på eget initiativ så gör jag det för att jag själv vill ge personen det jag bjuder på och räknar därmed inte att bli bjuden tillbaka. Men givetvis är det ju en annan sak om personen frågar om jag kan köpa en öl till honom eller henne och jag säger att då får du bjuda tillbaka vid ett annat tillfälle.

På krogen handlar det om att det är besvärligt att gå fram och köpa öl en och en, tar en jävla tid eftersom alla måste vänta på att bartendern ser just dom och tar deras beställning, dessutom måste man ju resa på sig och om alla gör det samtidigt kan man bli av med sina platser, eller jackor eller väskor om man lämnar kvar det. Alltså är det mer praktiskt att en person går och beställer för alla.


Det är väl en lite annan sak i de fallen. Där handlar det ju mer om en praktisk lösning. Då är det inte längre att en annan person anser att jag ska ha en öl eller någon annan grej oavsett vad jag vill eller inte just vid det tillfället, samt sedan förväntar sig att jag ska köpa en sak som är värd lika mycket tillbaka vid ett annat tillfälle vilket är det jag mest stör mig på. Tänk om jag inte ansåg mig ha råd med att köpa saken alternativt inte vill ha den grejen överhuvudtaget egentligen, men trots detta blir jag tvungen att betala för den därför att personen inte ska bli sur. Tycker det blir så fel med detta resonemang. Dessutom har jag svårt att hålla räkningen på vad folk bjudit mig på och vad själv bjudit andra på. Därför vill jag faktiskt inte bli bjuden alls av andra för då blir det bara en jobbig grej för mig eftersom det oftast finns en baktanke om att bli bjuden tillbaka och då kan det kvitta. Men själv bjuder jag gärna andra eller ställer upp för folk när jag känner att jag har möjlighet till det utan för stora negativa konsekvenser för mig själv.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 22:39:29

sugrövmanövern skrev:
kjwkjw skrev:nej jag blir igonerad eftersom jag är en liten fjollig ful kille.

män ska ju vara stora och starka, snygga, och allt det där.

allt enligt kvinnors krav. samtidigt som dom klagar på att killar är kräsna och ska sänka sina krav.

heja.
Att bli sur för att kvinnor inte bjuder dig på drinkar är rätt så fjolligt, ja.


sluta döm folk förfan. kliv ned från dina höga hästar. fjolla hit och dit. varför bryr du dig? Hur hade det känts om jag kallade dig för slampa? dagens tjejer verkar tro att det är ok att säga och göra vad som helst. skaffa er lite samvete och respekt för motmänniskor. Jag hade aldrig kunnat kalla en annan männska för fjolla.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-05 22:53:35

kjwkjw skrev:
sugrövmanövern skrev:
kjwkjw skrev:nej jag blir igonerad eftersom jag är en liten fjollig ful kille.

män ska ju vara stora och starka, snygga, och allt det där.

allt enligt kvinnors krav. samtidigt som dom klagar på att killar är kräsna och ska sänka sina krav.

heja.
Att bli sur för att kvinnor inte bjuder dig på drinkar är rätt så fjolligt, ja.


sluta döm folk förfan. kliv ned från dina höga hästar. fjolla hit och dit. varför bryr du dig? Hur hade det känts om jag kallade dig för slampa? dagens tjejer verkar tro att det är ok att säga och göra vad som helst. skaffa er lite samvete och respekt för motmänniskor. Jag hade aldrig kunnat kalla en annan männska för fjolla.
Varför ska jag respektera dig som dömer mig utifrån mitt kön utan att veta ett skit om mig som person? Om du kan ge ett vettigt svar på det som ber jag dig om ursäkt för att jag sade att jag tycker du verkar fjollig.

Jag har blivit kallad värre saker en slampa - och jag var oskuld. Så vad ligger för värdering i ord som slampa, luder, hora med mera när man kan få de orden kastade i ansiktet när man är oskuld? Har då inte med sex att göra iaf, det är ett som är säkert.

Ärligt talat är jag skitstörd på kvinnohatare. De, du och dina gelikar tror de har funnit någon jävla sanning som de kan ta ut över alla jävla kvinnor de möter?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kapuni » 2014-06-05 23:01:57

kjwkjw, du skrev ju själv att du var fjollig...! Hon höll ju bara med att vissa egenskaper är fjolliga.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 23:23:13

kapuni skrev:kjwkjw, du skrev ju själv att du var fjollig...! Hon höll ju bara med att vissa egenskaper är fjolliga.


fjollig enligt andra människor.

ni tjejer hånar killar med fjolliga egenskaper - egenskaper ni själva har.

ni är helt slut i skallen.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 23:24:45

sugrövmanövern skrev:
kjwkjw skrev:
sugrövmanövern skrev:Att bli sur för att kvinnor inte bjuder dig på drinkar är rätt så fjolligt, ja.


sluta döm folk förfan. kliv ned från dina höga hästar. fjolla hit och dit. varför bryr du dig? Hur hade det känts om jag kallade dig för slampa? dagens tjejer verkar tro att det är ok att säga och göra vad som helst. skaffa er lite samvete och respekt för motmänniskor. Jag hade aldrig kunnat kalla en annan männska för fjolla.
Varför ska jag respektera dig som dömer mig utifrån mitt kön utan att veta ett skit om mig som person? Om du kan ge ett vettigt svar på det som ber jag dig om ursäkt för att jag sade att jag tycker du verkar fjollig.

Jag har blivit kallad värre saker en slampa - och jag var oskuld. Så vad ligger för värdering i ord som slampa, luder, hora med mera när man kan få de orden kastade i ansiktet när man är oskuld? Har då inte med sex att göra iaf, det är ett som är säkert.

Ärligt talat är jag skitstörd på kvinnohatare. De, du och dina gelikar tror de har funnit någon jävla sanning som de kan ta ut över alla jävla kvinnor de möter?


så du går runt och retar folk och visar ingen respekt? härlig människa du verkar vara.

och jag är trött på manshatare, ni är överallt och det är mer accepterat än kvinnohat.

sluta göm er bakom feminsmen.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav tahlia » 2014-06-05 23:25:30

kjwkjw skrev:
kapuni skrev:kjwkjw, du skrev ju själv att du var fjollig...! Hon höll ju bara med att vissa egenskaper är fjolliga.


fjollig enligt andra människor.

ni tjejer hånar killar med fjolliga egenskaper - egenskaper ni själva har.

ni är helt slut i skallen.


Nej, alla tjejer gör inte så. Kanske du skulle sluta tro att precis alla kvinnor/tjejer är exakt likadana? Själv känner jag mig tämligen förolämpad av att bli ihopbuntad med fruntimmer som hånar killar och med fjolliga fruntimmer överlag.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-05 23:27:48

kjwkjw skrev:så du går runt och retar folk och visar ingen respekt? härlig människa du verkar vara.

och jag är trött på manshatare, ni är överallt och det är mer accepterat än kvinnohat.

sluta göm er bakom feminsmen.


Jag hatar feminism. det skulle du märka om du tittade upp ifrån ditt navelskådande och samtalade med mig istället för att pissa mig i ansiktet när jag talar med dig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-05 23:28:31

sugrövmanövern skrev:
kjwkjw skrev:så du går runt och retar folk och visar ingen respekt? härlig människa du verkar vara.

och jag är trött på manshatare, ni är överallt och det är mer accepterat än kvinnohat.

sluta göm er bakom feminsmen.


Jag hatar feminism. det skulle du märka om du tittade upp ifrån ditt navelskådande och samtalade med mig istället för att pissa mig i ansiktet när jag talar med dig.


Du hånade min fjollighet precis, du beeter dig illa.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-05 23:43:12

kjwkjw skrev:Du hånade min fjollighet precis, du beeter dig illa.


Du är själv väldigt obehaglig. Man blir illa till mods.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kapuni » 2014-06-05 23:50:31

kjwkjw skrev:
kapuni skrev:kjwkjw, du skrev ju själv att du var fjollig...! Hon höll ju bara med att vissa egenskaper är fjolliga.


fjollig enligt andra människor.

ni tjejer hånar killar med fjolliga egenskaper - egenskaper ni själva har.

ni är helt slut i skallen.


Jag hånar inte fjollighet.
Tycker faktiskt om när män kan visa lite fjolliga sidor ibland! Det visar på något konstigt sett att de har manlighet. De är manliga nog att inte vara rädda för att vara fjollig.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav kjwkjw » 2014-06-06 0:05:52

sugrövmanövern skrev:
kjwkjw skrev:Du hånade min fjollighet precis, du beeter dig illa.


Du är själv väldigt obehaglig. Man blir illa till mods.


Du är ännu värre. Du chivas med någon som mår dåligt. Hur jävla sjuk är man inte då?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-06 0:08:20

Jaja jag är en ond kvinna. Men jag är då inget drinkluder iaf.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav Aklaim » 2014-06-06 1:13:57

kjwkjw skrev:
DIProgan skrev:
kjwkjw skrev:ja men då får dom sluta välja dom tuffa killarna som dom dras till, men dom vill inte det, dom säger ju "varför ska jag välja nån random nisse eller nån loser".
Precis som du inte kan välja vem du är attraherad av kan inte heller tjejer göra det. När livet ger en skit får man skapa mer av sitt eget paradis och återkomma när det inte är lika jobbigt. När man inte är lika beroende av att någon ska tycka om vem man är.


tjejers biologi gör så att dom dras till tuffare killar.

se bara på alla misslyckade förhållanden, och alltid kallar kvinnor deras ex för svin etc. gissa varför? ;)


den sk badboy faktorn kan jag garantera att den drar inte tjejer för då hade jag nog drunknat i tjejer när jag gick på högstadiet, eller så var jag lite för mycket badboy.


o för att beröra frågan som ställdes i början av tråden.
nep inte blivit bjuden på krogen om man bortser kompis bjudningar (där den som hade pengar för tillfället bjöd den som inte hade)
Aklaim
 
Inlägg: 276
Anslöt: 2011-11-24
Ort: ett par mil från örebro eller ett par mil ifrån kiruna

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav ZeldAlice » 2014-06-06 1:57:43

Ummm..... är det illa... riktigt illa om det faktum att jag aldrig ens har varit på någon krog i hela mitt liv?
Visst har jag varit på vinmässor och tagit ett par goda drinkar på nån Restaurang men jag har aldrig varit på en krog eller pub etc, har aldrig riktigt haft det behovet eller ens intresset. :-|
ZeldAlice
 
Inlägg: 498
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Värmland

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-06-06 2:04:25

ZeldAlice skrev:Ummm..... är det illa... riktigt illa om det faktum att jag aldrig ens har varit på någon krog i hela mitt liv?

Nej, det är ingenting konstigt alls med det. Jag brukade gå på krogen ensam när jag var liten. Alltså typ 18. För att gå på spelning främst då.

Efter det har det väl varit väldigt enstaka krogbesök med flera års mellanrum. Alltså kanske fem krogbesök de senaste 20 åren.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Blir du bjuden på drinkar på krogen?

Inläggav ZeldAlice » 2014-06-06 2:11:13

sugrövmanövern skrev:
ZeldAlice skrev:Ummm..... är det illa... riktigt illa om det faktum att jag aldrig ens har varit på någon krog i hela mitt liv?

Nej, det är ingenting konstigt alls med det. Jag brukade gå på krogen ensam när jag var liten. Alltså typ 18. För att gå på spelning främst då.

Efter det har det väl varit väldigt enstaka krogbesök med flera års mellanrum. Alltså kanske fem krogbesök de senaste 20 åren.


Tack, kul att man inte behöver känna sig mera konstig bara för att man inte gått på krog etc. Även om jag då och då varit lite nyfiken på det så är det inte riktigt nåt för mig heller. Den enda gången jag skulle kunna tänka mig att gå på krog eller nåt sådant sådär är om det är någon viss spelning etc man ska se. ^^
ZeldAlice
 
Inlägg: 498
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in