Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Parvlon » 2014-05-11 22:24:47

Biskswe skrev:På två hjul :)
Jag med, om jag tar mc-kort. Sa till en taxi-chaufför för några år sedan att jag nog skulle ta mc-kort istället för att köpa mig en ny bil så kör vi förbi en olycka där minst en motorcykel ligger på ängen.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav slackern » 2014-05-11 22:37:19

Parvlon skrev:
Biskswe skrev:På två hjul :)
Jag med, om jag tar mc-kort. Sa till en taxi-chaufför för några år sedan att jag nog skulle ta mc-kort istället för att köpa mig en ny bil så kör vi förbi en olycka där minst en motorcykel ligger på ängen.


Säkert enklare att köpa en sunkig segelbåt och ge sig ut på Atlanten under orkansäsongen.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav gadas » 2014-05-12 22:51:42

I en panikattack tror jag att mitt liv kommer att sluta. Men efteråt inser jag att jag inte är död.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Nessie » 2014-05-22 14:23:45

Jag är alldeles för ointressant och oattraktiv, jag lär leva ensam.
Jag lär förmodligen fortfarande äga kaniner.
Jag kommer inte kunna jobba så jag får bo kvar hos mamma, tills den dagen då hon går vidare. Då får jag väl krypa ihop till en boll under sängen och nynna på något.
Strålande utsikter med andra ord..
Nessie
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-12-23

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Miche » 2014-05-22 14:40:22

@Nessie, det borde väl finnas någon form av boende för dig. Som det är nu så ser dina utsikter inget vidare ut när din mamma går bort. Ta tag i detta nu innan det blir försent.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav MsTibbs » 2014-05-22 14:41:40

Jag lär begå självmord förr eller senare. :(
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Nessie » 2014-05-22 14:45:00

Miche skrev:@Nessie, det borde väl finnas någon form av boende för dig. Som det är nu så ser dina utsikter inget vidare ut när din mamma går bort. Ta tag i detta nu innan det blir försent.

Hon lär leva bra många år till. Och tyvärr så är hon den som tar tag i saker, jag kan inte ens gå utanför dörren utan hennes stöd och utan planering.
Nessie
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-12-23

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Miche » 2014-05-22 15:45:34

Nessie skrev:
Miche skrev:@Nessie, det borde väl finnas någon form av boende för dig. Som det är nu så ser dina utsikter inget vidare ut när din mamma går bort. Ta tag i detta nu innan det blir försent.

Hon lär leva bra många år till. Och tyvärr så är hon den som tar tag i saker, jag kan inte ens gå utanför dörren utan hennes stöd och utan planering.
Du skulle behöva jobba på att bli mer självständig, curlingmammor må vara trevligt och bekvämt med ack så de ställer till med bök när de inte längre kan curla.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Gustovich » 2014-05-22 17:56:52

Inte för att låta pessimistisk men jag ser också ett liv i ensamhet framför mig. Jag gillar vänner och sällskap och att vara social, men jag är svindålig på att underhålla de vänskapsrelationer jag har.

När mitt nuvarande kompisgäng går vidare i livet så tror jag att jag kommer vara kvar själv. Jag får jobba på att inte må dåligt av ensamhet helt enkelt :-)Happy
Gustovich
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2011-06-17
Ort: Karlshamn

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Nessie » 2014-05-22 19:55:20

Miche skrev:
Nessie skrev:
Miche skrev:@Nessie, det borde väl finnas någon form av boende för dig. Som det är nu så ser dina utsikter inget vidare ut när din mamma går bort. Ta tag i detta nu innan det blir försent.

Hon lär leva bra många år till. Och tyvärr så är hon den som tar tag i saker, jag kan inte ens gå utanför dörren utan hennes stöd och utan planering.
Du skulle behöva jobba på att bli mer självständig, curlingmammor må vara trevligt och bekvämt med ack så de ställer till med bök när de inte längre kan curla.

Det handlar inte om att "curla", jag har social fobi och kan inte gå utanför dörren, därav är min mamma min kontaktperson. Vart är "curlandet" i det?
Hur vore det att i fortsättningen sluta anta och istället fråga om fakta?
Nessie
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-12-23

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav enkille » 2014-05-22 19:55:44

Jag slutade dessvärre bry mig för ganska länge sen när jag insåg att hur jag än gjorde så hade jag ingen chans att styra livet i en riktning som skulle funka för mig.
Studerade alla "val" jag gjort i livet och insåg att det på det stora hela inte hade gjort någon skillnad så nu låter jag ödet avgöra vad som händer. Förmodligen bor jag med morsan i en liten lägenhet när jag är 40 bast. Är inte så jättelångt kvar faktiskt :mrgreen:
Vad som händer ännu längre i framtiden är svårt att säga, inget jag direkt funderar över.

Filosoferar dock endel ibland. Speciellt när någonting oväntat händer vilket inte är ofta.
Sist var väl när det plinga på dörren och en ung tjej från jehovas vittnen stod utanför dörren. Det i sig var väl inte så mycket att fundera över men den utstrålning och övertygelse när hon läste olika texter ur bibeln var ganska bisarrt och avlägset som om hon kom från en annan värld på något sätt. Speciellt då jag själv inte har någon tro alls.
Ibland möter man människor som har en speciellt utstrålning som får en att fundera. Var kommer den ifrån, varför har vissa den. Själv har jag aldrig haft nån ambition, glöd eller nånting så varför har vissa den. Föds man med den ?

Blev visst lite OT..
enkille
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2014-05-20

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav slackern » 2014-05-22 19:56:29

Nessie skrev:Jag är alldeles för ointressant och oattraktiv, jag lär leva ensam.


Om det var ett foto på dig själv som avatar, vill jag minnas att du inte såg oattraktiv ut.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Nessie » 2014-05-22 19:57:48

slackern skrev:
Nessie skrev:Jag är alldeles för ointressant och oattraktiv, jag lär leva ensam.


Om det var ett foto på dig själv som avatar, vill jag minnas att du inte såg oattraktiv ut.

Det tackar jag för, men enligt mitt tycke kvarstår att jag ser mig själv som oattraktiv.

Eller om jag ska omformulera mig, jag är inte nöjd med mig själv.
Nessie
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-12-23

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-22 20:03:29

Dette er en forferdelig tråd og jeg skulle ønske noen fjernet den. :x icon

Kanskje man har det litt vanskelig og tenker litt for ofte på å avslutte alt, også kommer man hit da for å prøve å tenke på noe annet og det første man ser er "Hur tror ni att era liv kommer att sluta?".

Så kanskje man logger ut og prøver å tenke på noe annet, logger inn igjen noen timer eller dager senere og det første man ser er "Hur tror ni att era liv kommer att sluta?" Noe så inn i helvete dumt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Miche » 2014-05-22 21:33:38

Nessie skrev:
Miche skrev:
Nessie skrev:Hon lär leva bra många år till. Och tyvärr så är hon den som tar tag i saker, jag kan inte ens gå utanför dörren utan hennes stöd och utan planering.
Du skulle behöva jobba på att bli mer självständig, curlingmammor må vara trevligt och bekvämt med ack så de ställer till med bök när de inte längre kan curla.

Det handlar inte om att "curla", jag har social fobi och kan inte gå utanför dörren, därav är min mamma min kontaktperson. Vart är "curlandet" i det?
Hur vore det att i fortsättningen sluta anta och istället fråga om fakta?
Jag är ledsen att behöva säga det. Det bästa sättet att bibehålla social fobi är just det som ni gör. Om man inte så sakteliga utsätter sig för sociala funktioner så förvärras bara fobin.

Genom att utsätta sig för det mandlar fobi för i små portioner så kan man bota fobin (det kallas för KBT vilket man kan utföra helt själv utan någon hjälp).

Social fobi förvärras definitivt av dåligt självförtroende vilket jag misstänker att du har av andra av dina inlägg här. Tyvärr är jag rädd att det din mamma gör knappast förstärker ditt självförtroende så ett boende tror jag skulle förbättra ditt läge rätt mycket.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Kevlarsoul » 2014-06-04 0:17:06

Antagligen av nån sjukdom/åkomma som jag vägrat acceptera vård för.

Förr trodde jag på självmord, medelst piller av nåt slag men känns inte så troligt längre.

Tror dock på min envishet och min inställning till mitt mående, är inte sjuk förrän jag inte kan stå upp.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav BloodyPirate » 2014-06-04 0:20:07

Hos Davy Jones, arrrrgh! :twisted:
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in