Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-01-27 19:54:58

Jackal skrev:
nallen skrev:
Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.

Jag har väldigt svårt att acceptera/förstå, hur random internetanvändare kan vara både intelligentare och kunnigare än världsrenommerade forskare, professorer och vetenskapsmän?

Men tydligen finns dom överallt! :-)063

Nästan varenda gång jag postar någon kommentar eller slutsats som någon av dom mest berömda personerna i världen har sagt, så dyker det upp någon som är smartare än honom.

Hur kan det vara så här? Kan inte du och dina likar, som vet bättre, ta över deras jobb, så vi mindre vetande slipper bli så fruktansvärt lurade hela tiden?

Jag tycker att det är jättejobbigt. :(


Men, om du kollar efter noga så har berömdheterna den viktiga poängen. Internetjockarna är sån här blask-kommentatorer. Wikipedia är inte sanningen, annat än om mkt enkla grejer.

Grejen är så här. För att skapa dig en förståelse av något svårt i världen så måste du vara beredd att göra en massa jobb, lägga ner en massa tid och ändra uppfattning många gånger. Internetjockarna gör en google-sökning.

Sen är grejen att lära sig att ställa frågor som klär av folk nakna. Man kan kolla med Sokrates.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Someone » 2013-01-28 12:17:10

Självmord, vet inte när eller var ännu.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Tallbarr » 2013-01-28 12:27:19

Someone skrev:Självmord, vet inte när eller var ännu.

Varför självmord?
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Someone » 2013-01-28 12:33:19

Tallbarr skrev:
Someone skrev:Självmord, vet inte när eller var ännu.

Varför självmord?


För att livet är meningslöst. Dagarna flyter på, du går till jobbet mer eller mindre varje dag för att ha råd att leva och fyller resten av dagarna med tidsfördriv.

Vet inte än men eftersom det var "hur tror ni.." så gissar jag på största sannorlikhet självmord då självmordhjälp är olagligt.

Leva för att jobba så man kan leva för att jobba?
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Tallbarr » 2013-01-28 13:55:39

Someone skrev:För att livet är meningslöst. Dagarna flyter på, du går till jobbet mer eller mindre varje dag för att ha råd att leva och fyller resten av dagarna med tidsfördriv.

Vet inte än men eftersom det var "hur tror ni.." så gissar jag på största sannorlikhet självmord då självmordhjälp är olagligt.

Leva för att jobba så man kan leva för att jobba?


Ja, det låter som en ganska bra beskrivning av livet men i.o.m. meningslösheten så får man ju fylla det med vad man vill.

Jag ser meningslösheten som en garanti för frihet. Jag lever en viss tid, osäkert hur länge och sen är jag död och borta för evigt. Mina barn och möjligtvis mina barnbarn kommer komma ihåg mig men sen kommer ingen ihåg mig vilket ger fog för uttrycket "vad gör det om hundra år?". Skulle jag mot förmodan bli en stor och omskriven människa så kommer jag fortfarande att vara död. Jag upplever att det ger mig enorm frihet att göra de val jag tycker är rätt och jag kan ändra mitt liv när jag vill. För 3 år sedan bodde jag ensam i en lägenhet i Stockholm. Nu har jag nytt jobb, hus, bil, barn och sambo. Min åsikt som bara gäller för mitt liv är att jag inte vet vad som kommer hända och det är spännande att bara få vara med.

Ang. dödshjälp så hörde jag ett radioprogram om att man kunde få det i Schweiz. Det var en svensk kille som var tvärsäker och hade fått hjälp där.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav matterik » 2013-01-28 14:41:32

Jag skulle redan vara död idag om jag tidigare i mitt liv hade haft tillgång till vapen, men det hade jag inte. Jag antar att livet slutar med någon sjukdom.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Tallbarr » 2013-01-28 15:30:43

Jackal skrev:
nallen skrev:
Jackal skrev:När vilken dåre som helst, kan sitta hemma i sin källare och anrika uran med laser, [...]

Tja... AVLIS har fungerat sen början av 70-talet och SILEX har också funnits utvecklat och beskrivet länge. Ingen av de processerna ser direkt garagemässiga ut på pappret... och det går åt anläggningar i indistriskala för att anrika användbara mängder U-235.
Mycket riktig har inte världen svämmats över av amatöratombombare heller.

Ja, då är jag som vanligt lurad av charlatanen Michio Kaku, jag tror på allt jag hör om det kommer från en trovärdig källa (och vad kan vara trovärdigare än en professor?)
Jag har blivit hånad många gånger när jag har återgett saker han har sagt i olika dokumentärer.

Han sa i en av sina klipp på youtube, (bigthink), att människor i framtiden kommer att kunna tillverka atombomber i källaren med laserteknik.

Jag tycker att det är fruktansvärt orättvist att jag ska bli sedd som mindre vetande på grund av att jag blir lurad.

Jag blir lika ledsen varenda gång jag får reda på att jag har blivit lurad (och det är oräkneliga gånger) jag får nog acceptera att sådana människor bara är intresserade av sin egen ekonomiska vinning och är helt ointresserade av att lära ut kunskap.

Det värsta är att jag har haft honom som idol förut men varje dag som går, hatar jag honom mer och mer.

:(

Kan du inte kontakta honom och fråga varför han ljuger, du som verkar ha bättre koll än honom?


Inget fel på Michio! Det han beskriver är ju möjligt men inte lätt och det kanske sitter någon och försöker få just detta att fungera någonstans men det krävs en hel del resurser. Bara för att något inte redan skett betyder inte att det inte kommer ske.

Kollade en snabbis på SILEX och om du inte ska gå till en affär och köpa Uranhexaflourid så kommer du behöva någon källa till Uran för det första samt ett par hemska kemikalier som HF (Flourvätesyra)!

När jag sett Michio så talar han ofta om framtiden och möjligheterna där. Förståelsen finnas idag men tekniken för att utnyttja den är inte nödvändigtvis tillgänglig eller mogen.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Tallbarr » 2013-01-29 12:26:49

Frimodig skrev:Men, om du kollar efter noga så har berömdheterna den viktiga poängen. Internetjockarna är sån här blask-kommentatorer. Wikipedia är inte sanningen, annat än om mkt enkla grejer.

Grejen är så här. För att skapa dig en förståelse av något svårt i världen så måste du vara beredd att göra en massa jobb, lägga ner en massa tid och ändra uppfattning många gånger. Internetjockarna gör en google-sökning.

Sen är grejen att lära sig att ställa frågor som klär av folk nakna. Man kan kolla med Sokrates.

Lennart Frimodig


Snubblade över nedanstående citat och kom att tänka på detta inlägg:
Rarely do we find men who willingly engage in hard, solid thinking. There is an almost universal quest for easy answers and half-baked solutions. Nothing pains some people more than having to think.
Martin Luther King, Jr.
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav underjord » 2013-01-29 15:27:28

Tre alternativ:
- Jag slutar mina dagar som sendebuterande, men erkänd, om än mycket skygg, författare/konstnär/eccentriker/annat.
- Jag går ut i skogen och hänger mig.
- Jag fryser eller svälter ihjäl, utfattig och hemlös.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav MsTibbs » 2013-01-29 16:13:38

Suicid.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Titti » 2013-01-29 20:17:54

Det är skillnad på att tro och att hoppas. Jag hoppas att jag lever tills jag blir gammal och helt enkelt är utlevad, att jag somnar stilla i min säng här hemma i lugn och ro.

Jag avstår från att tro något i frågan däremot.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav MetalThrashingMad » 2013-01-30 18:04:19

Självmord självklart
MetalThrashingMad
Bannad
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2011-03-19

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-01-31 21:08:30

underjord skrev:Tre alternativ:
- Jag slutar mina dagar som sendebuterande, men erkänd, om än mycket skygg, författare/konstnär/eccentriker/annat.
- Jag går ut i skogen och hänger mig.
- Jag fryser eller svälter ihjäl, utfattig och hemlös.


Ok. Varför jobbar du inte med det där första?
Varför väljer du de andra två alternativen?

Jag är intresserad av såna här personliga val.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav underjord » 2013-01-31 22:35:47

Jag har inte skrivit något om vilka val jag gjort, men efter att ha analyserat mitt liv satt i relation till samhället, så är det de tre alternativen som gäller.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Issa Jesus » 2013-01-31 22:49:43

med en början ;)

detta är den filosofiska frågan : why?

( varför? )

svaret på era tankar, att bryta ett av 10 Guds bud,

är detta ; :-)063 :-)Crying

och Jesus behöver varenda en av er, så han ger er detta ; :-)Hug

sådan är vår Gud Herren Jesus, mjo, eller nån annan i den himmelska familjen?




____

och angående de missförstånd, som orsakats av texthanterarna?

detta är att se, men inte lägga sig i : :-)Crying

då behöver vi mer : :-)154


Issa Jesus,
lärjungen magnus.

till skapelsen: :-)Hug
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav mikael » 2013-02-01 7:16:03

På ett bra hem för senildementa som min far.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-02-01 17:16:56

mikael skrev:På ett bra hem för senildementa som min far.


Jag har en idé att ta död på mig själv när jag börjar känna de första seriösa tecknen på senildemens. Tyvärr har jag ännu inte hittat några läkarkompisar som fixa lämpliga mediciner.

Jag avskyr att ligga människor till last.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Nummer13 » 2013-02-04 7:14:17

Hela köret :)
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav bittin » 2013-02-05 1:09:43

med en spruta amfetamin i en rännsten, ne seriöst vetefan :D
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav mikael » 2013-02-05 3:30:04

Frimodig skrev:
mikael skrev:På ett bra hem för senildementa som min far.


Jag har en idé att ta död på mig själv när jag börjar känna de första seriösa tecknen på senildemens. Tyvärr har jag ännu inte hittat några läkarkompisar som fixa lämpliga mediciner.

Jag avskyr att ligga människor till last.

Lennart Frimodig

Han trivs jättebra där och levt upp.
Jag vill ställa mig i kön mycket bra personal och aktiviteter!
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-02-05 21:02:05

Mkt bra för din pappa. Och för dig.

Ingen lösning för mig.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav 424stil » 2013-02-05 21:27:55

Antagligen lungcancer. :(

Om jag får det så kommer jag börja injicera heroin, enda drogen jag inte testat. :D

[edit]Bara rökt det[edit]
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Frimodig » 2013-02-05 21:40:53

Titti skrev:Det är skillnad på att tro och att hoppas. Jag hoppas att jag lever tills jag blir gammal och helt enkelt är utlevad, att jag somnar stilla i min säng här hemma i lugn och ro.

Jag avstår från att tro något i frågan däremot.


Joo, det är ett personligt val.

Man väljer.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Hur tror ni att era liv kommer att sluta?

Inläggav Avanti » 2013-02-09 15:10:00

Charlie72 skrev:Som singlar, med familj, med barn, barnbarn, fattig, rik, boende i sverige eller inte, på psyket, mm mm.
Jag bara undrar hur ni tror att era liv kommer sluta?

Moderator: Tråden flyttad från Intressanta intressen.


inom tio år kommer jag att vara död.

antingen så kommer jag att ha knarkat mig själv till döds, ha fått aids och dött, eller ha blivit mördad av nån gammal bekant från forntiden. jag är inte ledsen över det. jag har levt ett underbart liv, och jag har ingen framtid.
Avanti
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 123
Anslöt: 2013-02-09

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in