Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Plufsen » 2014-04-05 20:30:47

Tjena!

Är en 21 årig kille som snart fyller 22. Söker mig till denna sidan då jag inte har några vänner som fattar riktigt vad det innebär att han asperger, så förhoppningsvis så hittar jag någon här som gör det. Enligt många och även mig själv har jag väl en ganska "mild" diagnos då jag haft den sen jag var 13.

Letar efter lite nya vänner som man kan snacka med eller hitta på något. (Kille eller tjej spelar ingen roll).

Älskar musik och att göra musik. Gör musik på datorn, spelar gitarr samt piano och sjunger när jag känner för det! Är en verklig allätare när det kommer till musik genres.

Spelar dator när jag inte har något bättre för mig eller så kollar jag på en av de tiotal serier jag kollar på.

Bor neråt i skåne, om det är av något intresse att veta.

Om ni känner för att snacka eller vill fråga något så skicka gärna PM!
Spelar ingen roll om ni inte vet vad ni ska/vill skriva (om ni nu väljer att göra det). Kan svara på det mesta och har en väldigt bred humor (många olika sorter) :)

Ha det bra!
Plufsen
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-04-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav sessamii » 2014-04-09 13:41:33

Hej! Jag känner ofta att folk inte förstår sig på mig. Jag har asperger och har alltid haft svårt för att få vänner. Jag heter Anna, är 19 år, bor i Stockholm. Vill gärna ha lite fler personer att prata med eller träffa som förstår mig. Du kan skicka ett pm om du vill så kan vi snacka mer! :D
sessamii
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2014-03-23
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav GladLedsen » 2014-04-09 17:21:49

Kille runt 30år, kan vara både glad och ledsen. Bor i Skåne, trött på att alltid behöva förklara sig för människor, något som säkert många inom autism kan känna igen sig? Har högt fungerande autism, drag av bipolär och även HSP. Saknar kärlek i livet och börjar vänja mig vid att detta är mitt liv... Är verbal, tycker om att skriva läsa se film foto tvspel prata nya människor dator ekonomi
GladLedsen
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-04-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Chessa » 2014-04-15 19:12:18

Hej!

Jag vill lära känna trevliga och vettiga människor som jag kan prata med. Söker vänner och inget mer.

Jag tycker om att skapa saker och ägnar mig åt att sy kläder och teckna serier. Har huvudet fullt av idéer för olika saker jag vill göra någon gång. Tycker också om att läsa och lära mig om allt möjligt. Är bland annat intresserad av historiska texter.

Bland mina övriga intressen finns bland annat: historia, folktro, anime och spel av olika slag. Jag är feminist och tycker att könsroller är trams. Har även bra och sympatiska värderingar i övrigt.

Föredrar att ha det lugnt omkring mig, då jag snabbt blir utmattad när det händer för mycket. Är antingen tystlåten eller pratglad beroende på situation och umgänge.

Om du tycker att något av detta verkar intressant så är det bara att höra av dig så. Kön och ålder spelar ingen roll så länge du är trevlig. Det spelar heller ingen större roll var du bor då jag gärna kommunicerar skriftligen. Sen har jag inget direkt emot att träffas IRL, om det skulle passa, men jag håller mest kontakten via internet ändå.
Chessa
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-10-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav opannes » 2014-04-17 16:02:25

Hej, hej hemskt mycket hej.

här är en något förivrad 37 3/4 års gammal kille från Västerås som skulle vilja koma i kontakt med lite nya kompisar i eller runtomkring Västmanland. killar såväl som tjejer, fast men det skulle ju vara trevligt med lite dam sällskap hemma i bland. Ger mig en ursäkt att städa lite oftare :P .

Mina intressen är lite varierande, men jag tycker om att bygga modeller (många olika inriktningar), Warhammer 40k (vet ni inte vad det är googla), skriva på min bok, lyssna på musik, spela online spel för att nämna lite granna.
opannes
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2014-04-17
Ort: Västerås

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Patanjali » 2014-04-25 18:29:45

25-årig kille bosatt i Göteborgstrakten. Studerar vid universitetet och har bl.a. läst indologi och religionshistoria. Andra intressen är litteratur (allt från absurd teater till Raymond Chandler och J.L. Borges), film och TV (allt möjligt; favoritserier är Arrested Development, Sopranos, South Park, [brittiska] The Office och Spaced), historia samt djurrätts- och miljöfrågor (jag är vegetarian). Är inte särskilt politiskt engagerad, men mina preferenser ligger någonstans åt vänster. Jag kan tyvärr vara rätt tråkig i sociala sammanhang (beror mycket på samtalsämne) och uttrycker mig bäst i skrift. Har en begränsad umgängeskrets och skulle gärna lära känna fler människor. Vem som helst som känner för det är välkommen att skicka mig ett pm.
Patanjali
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-07-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Spritfire » 2014-04-25 18:54:49

Hej.

Är en 27-årig kile med AS från Småland som vill prata med både killar och tjejjer personer från den här sidan.

Mvh Simon
Spritfire
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-08-17
Ort: Västervik

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Vivec » 2014-04-26 21:21:47

Jag söker Dig som vågar kalla sig Konstnär; Om Du har tid så skulle jag gärna vilja träffas: prata om idéer, visioner, egna filosofier samt skapa ny Konst tillsammans. :-)Happy Låter det intressant eller om Du undrar något annat, skicka iväg ett PM och fråga om vad som helst, jag svarar alltid. :D
Vivec
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2013-11-14
Ort: Skogen

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Vegeta » 2014-05-02 23:07:17

Hej,

Jag är en 29 årig kille bosatt i Stockholm som är i slutfasen av mina högskolestudier. Det är en stressig period med mycket studier och jobbsökeri. Men det ska bli skönt med examen till sommaren.

Jag vill hemskt gärna utvidga mitt umgänge, bättra på min sociala kompetens, så tjejer och killar skicka gärna pm. :-)Happy
Det blir lätt hänt att jag sitter och degar för mycket ensam eftersom jag inte har så många att gå ut och göra saker med. Träningen och studierna tar förstås upp mycket tid, men vore kul med mer sociala aktiviteter också.
Vegeta
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2013-01-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav iimelie » 2014-05-06 22:32:45

Hej

Jag är en 17 årig tjej som bor i Dalarna.
Skulle gärna vilja lära känna någon som har asperger som är i min ålder.

just nu kämpar jag mig genom gymnasiet och det är inte lätt.

jag gillar att se på tv serier och följer en hel drös av dom.

gillar att dansa & sjunga men är dock inte bra på nått av det.

som person är jag envis , blyg & snäll
iimelie
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2014-05-06

Kontakttråden (del 2)

Inläggav GladLedsen » 2014-05-07 10:11:29

Är mitt uppe i mitt skrivande av min självbiografi, så det finns en hel del som innefattar mig, men det ska jag bespara er nu:)

Är en trevlig kille som varken har kärlek barn eller så (men kan längta efter detta helt/delvis i perioder...), bor i Malmö-trakten, har mina diagnoser inom autism..... och i skrivande stund är jag arbetslös...

Tycker om att läsa skriva prata fika fotografera konversera film musik havet stranden promenader landet djur hundar bilar teknik prylar närhet kärlek omtänksamhet ödmjukhet kramar pussar viss form av beröring ärlighet ro entreprenörskap trygghet gemenskap och mycket mycket annat, samt utbildad Civilekonom med lite andra tillägg, samt inom fordonsteknik.

(allt detta ovan har jag dock inte, en del har jag haft, en del har jag aldrig haft...)


Har lite olika projekt på gång, så om någon är intresserad att höra mer om detta, så får du gärna höra av dig, bland annat:

* Om du blivit illa behandlad på arbetsplats/praktikplats
* Om du tycker om att skriva och blogga
* Om du är eller har varit väldigt ensam
* Om du är kunnig hur man gör en bra blogg med design (domäner och plats har jag)
* Om du vill lära dig lite inom fotografering
* Om du vill ha hjälp med ett roligt och utstickande CV


Dra iväg ett PM så kan vi pratas, alltid roligt med nya människor och fördelen här inne, är väl att man inte behöver förklara varför man är som man är, utan man istället uppskattas för den man är....

Givetvis är jag mycket mer än denna texten, men detta är en liten sammanfattning :-)Happy
GladLedsen
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-04-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Jibrojo » 2014-05-09 0:43:47

Tjena!

Glad kille på 27 år som går starkt inför sina intressen. Arbetar som yrkesmålare (sjukskriven nu dock) och trivs jättebra med att måla, både hus och roliga tavlor :)

Lajv (levande rollspel) är ett av mina intressen. Åker till Västerås tre gånger om året och har skitroligt i en levande fantasy värld, haka på vettja!

Tycker även om att se på filmer, sitta vid datorn, renovera på mina föräldras, grannes och brossans hus.

Händer också att jag promenerar, gärna i skogen.

Har misstänkt Asperger och ADD, väntar nu på en utredning för att få en slutlig fastställd diagnos.
Jibrojo
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2014-05-09
Ort: Trensum, Blekinge

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Natten » 2014-05-18 16:30:16

Finns det någon hundägare i Stockholm som är intresserad av gemensamma promenader? Både jag och min hund skulle behöva träna på den sociala biten.

Detta gäller främst norra Stockholm.
Natten
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2013-06-19
Ort: Miljonprogrammet

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ramihrdus » 2014-05-28 22:24:39

Hej hej

Jag är en 33 år gammal kille från Östergötland som söker vänner. Har jobbat som lokförare under flera år men har nu tagit paus från det. Har tidigare läst konstvetenskap och arkeologi.

Jag är under utredning för Aspergers och har även social fobi.

Jag tycker om att springa, måla och spela spel. Jag har två Devon rex katter hemma som för ögonblicket brottas med en klädnypa.

Är intresserad av att både träffa folk och bara chatta med andra med liknande intressen.

Här nedan är lite grejer som jag gjort:
http://i.imgur.com/fo30Y6T.jpg
http://i.imgur.com/QcedKGV.png
http://imgur.com/a/cym84

Ha det bra. :-)Happy
Ramihrdus
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-05-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav tipec » 2014-05-29 23:12:39

Hallå på er.
Jag är en kille på 31 år som bor i Småland närmare bestämt Vetlanda. Söker lite allt möjligt Träningskompis, Nån att prata skit med över t.ex. skype, Om någon bor närma kanske man kan gå ut och hitta på något.
Och sedan förstås den viktigaste Tjejen i mitt liv finns du här får du hemskt gärna höra av dig så vi kan styra upp något roligt ;)
tipec
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-05-27
Ort: Vetlanda

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Thanatos84 » 2014-05-30 19:10:22

Hej!

Är en 29 årig kille och tillika lite av en japannörd, med J-pop, anime, konvent och Anime. Gillar skräckfilm, böcker och brädspelskvällar också. Och videospel (*gasp*).

Men jag är inte fullt så farlig som det låter. Är utbildad socionom till exempel, tro det eller ej. Arbetar som biståndshandläggare. Snäll och omtänksam, det får jag höra ofta. Simmar. En bra lyssnare. Och jag gillar långa skogspromenader -allvarligt talat, det är inte bara något jag skriver.

Är själv diagnosticerad med aspergers sedan 13-årsåldern. Kan uppfattas som lite tankspridd och flummig, men har idag mycket mindre problem än vad jag hade förr och känner att jag klarar mig hyfsat även om jag kan vara lite egen.

Det hade varit väldigt trevligt om man kunde få kontakt med någon tjej som delar några av mina intressen. Nördighet är ett plus :-) Är singel, så om allt klickar kanske det kan bli något? Hoppas det i alla fall!
Thanatos84
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2010-02-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav ac4iv » 2014-06-13 13:24:54

Hej är en 21 årig kille boende i värmland med Aspberger och ADD.
söker vänner eller ett förhållande.
mina intressen är foto,djur,tatueringar,träning och tv-spel .
söker nån att bara chatta med eller träffa kanske.
Är bara att hör av sej om man vill chatta :-)
ac4iv
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2014-06-13
Ort: Värmland

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Superstrumpan » 2014-06-18 6:56:28

Hejsan, jag är en tjej på 20 som har autistiskt syndrom och kanske adhd, vet ej. Inte säker på adhd:n så säger bara Aspergers. Jag skulle helst bara vilja ha kontakt med andra hbtq-personer eller iaf nån som är öppen för hbtq-personer. Känner mig mycket ensam då jag inte känner att det finns nån där jag bor som är som jag hbtq eller homo, OCH då med Aspergers/adhd/add/andra npf's.. :P

Jag har sömnsvårigheter, depression och ångest samt viss fobi för att gå ut så kan inte jobba.

Dricker alkohol ibland, men det är inte ofta. Jag är social liberal feminist som är för legalisering/avkriminalisering av cannabis och som främjar kvinnors, djurs och alla människors mänskliga rättigheter.

Gillar inte transfobi, homofobi, främlingsfientlighet, rasism, nazism, facsism, patriarkatet och/eller klasskillnader i samhället. Samt fotbollshuliganer eller VKM med privilegier. Mobbare.

Gillar: Inkluderande människor, acceptans och respektans, mångfald, pacifism(i motsats till krig och våld), jämställdhet, fotbollsälskare, VGM utan privilegier, men med jämställdhet. :)
Superstrumpan
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2014-06-14
Ort: Strumpstaden

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Karlstad » 2014-07-06 20:15:56

Jag är en 35 årig kille från Karlstad söker nya vänner. Mina intressen är Film Musik Tv-spel Djur. Ni kan kontakta mig när ni vill.
Karlstad
 
Inlägg: 90
Anslöt: 2012-09-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav staticage » 2014-07-08 21:22:07

33 årig man/kille boendes i sthlms län,söker vänner så både tjejer och killar kan höra av sej :-)Happy

Inressen:Musik främst punk som jag älskat i hela mitt liv,men även andra stilar,blues,60 tals soul,60tals garage,country.rockabilly lite metal.
Böcker,min favorit författare är charles buwkowski,blir oftast biografier om musiker,Favorit filmer är nog taxidriver,falling down,figh club,nästan allt med tarantino,tittar sjukt mycker på dokumentärer ochså.är väl som person mer lagd åt det konstnärliga hållet,gick serieteckning på gymnasiet och pluggat konstskola,så brukar sitta och teckna emellanåt,min gitarr är ett stort intresse det med,(vi kanske kan starta ett aspie band?) :D mera intressen är ufo,historia främt ww2,arkitektur,tv-spel,astrologi,samhälle,är rätt insatt i mycket
Har luffat runt en del i fosterlandet,har nyss flyttat till en liten håla,så skulle ju va kul om nått av det jag skrivit låter intressant :D
gymmet där jag bor har visst sommarstängt men träning är också ett intresse jag har. 8)
staticage
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2014-07-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Pyromax » 2014-07-13 7:05:29

Hej är en 27 årig kille från Luleå.
Fick äntligen diagnosen Aspergers för ett år sedan med bonusdiagnos Add.
Jobbar på en industri och tillverkar krockskydd till bilar. Skitjobb men har även stått i kassan på IKEA. (Ni kan tänka er hur opassande och hemskt jobb det var för en ovetande Aspergare!)
Har varit en extrem datanörd men sålt tv-spel och datorer för att bråka med livet igen. Snackar dock gärna fortfarande om eländet.
Annars läser jag mycket, tränar, jobbar och försöker hitta nya intressen.

Jag söker efter andra aspergare att diskutera diagnosen med. Men även någon som är intresserad av att träna (simma, promenera eller gå på gymmet med) i Luleå.
Är singel men är för tillfället inte intresserad av mer än att lära känna andra Aspergare. Är nog mycket besvär att anpassa mig och strukturera om mitt "nya" liv!
Pyromax
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Ziluth » 2014-07-13 15:11:42

Hejsan,

Är ganska dålig på att skriva sånt här men let's go.

Jag är en 24 årig man som bor i Umeå som söker lite nya vänner både killar och tjejer IRL. Söker väl egentligen mest en tjej att dejta och spendera vardagen med.

Intressen: Nyligen börjat styrketräna och älskar det, bygga pussel(egentligen den mesta problemlösning), kika på filmer / serier, resa, spela spel som Rayman, köra bil mm. Kan väl även tillägga att jag är lite av en animenörd, har även varit till Japan för ett par år sedan.

Personlighet: Väldigt blyg och kan väl upplevas som disträ, dock organiserad och försöker hålla en så god struktur det bara går. Har fått höra att jag är snäll och trevlig.

Jobb: Har ett fast jobb inom IT där jag trivs bra och har jobbat där i snart 4 år.

Utseende - Ganska tunn och medellång, inget skägg, hår ner till ögonen, glasögon :)

Är just nu under utredning där de misstänker AS och social fobi bla.

Hör av er om ni vill :)
Ziluth
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-07-13
Ort: Umeå

Kontakttråden (del 2)

Inläggav aspergerbarn » 2014-07-14 20:55:34

Hej!

Jag är en tjej på 17 år som bor i Västra Götaland, närmare bestämt Trollhättan. Jag har diagnoserna Asperger, ADD, OCD och depression. Har väldigt svårt med människor, förstår mig inte riktigt på dom och blir lätt arg och sur pga av det, och av att dom inte förstår mig. Men vettiga människor går bra, dom gillar jag att umgås med.

Mitt största intresse är djur, främst hundar.

Inom musik gillar jag det mesta, dock inte dansband.

Söker främst killar att prata med, i första hand som vän. Hör gärna av er, har ingen aning om vad jag ska skriva här haha :)
aspergerbarn
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2014-07-14
Ort: Trollhättan

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Savante » 2014-07-20 7:06:02

Hej

Är en kille som nyligen fått AS diagnos efter många år av eget funderande.

Behöver träffa andra människor som vill och kan del lite mer av livet.

Bäst är de människor som jag bara kan "hänga" med, sen blir det alltid en massa saker att prata om eller som man gör men det viktigaste är att umgås.

Är det fler som vill detta och var finns ni?

Jag är i Dalarna just nu men vill ner till Skåne igen där jag bodde från 1999 - 2012.

Kan nämna att jag är 43 år på körkortet nu men det är oftast inte det som påverkar om det blir en bra kontakt eller ej. Är intresserad av många saker och tycker fram för allt om att bli inspirerad av någon annans idéer, tankar och kreativitet.
Savante
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2014-04-26

Återgå till Träffar



Logga in