Nätdejting på gott och ont!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-04-11 23:28:37

Man får ha klart för sig att dejtingsidor är arenor för konkurrens.
Och då gäller konkurrensens spelregler.

Innerliga känslor, kärlek, förtroende med mera kommer långt senare så man ska inte ta ut nåt i förskott eller ha för stora förväntningar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav alixha » 2014-04-11 23:32:52

Har provat några olika sidor men det har inte riktigt "klickat" som dom säger på något ställe.
Sen finns det många killar som bara vill ha massa bilder, vara KKs och sådant, blir lite tråkigt i längden.

SoulPain skrev:Skippa nätdejtings sidor, leta istället upp communities som är inom de subkulturer, intressen som ni har, sen sök folk där helt på måfå, bara skriv till folk som verkar intressanta.


Detta var ett bra förslag! Testa det.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Charlie72 » 2014-04-11 23:48:16

Har aldrig nätdejtat någon, men haft sex med en del från nätet o de har väl inte varit så svårt att få till det, fast då har man kanske inte lika stora krav på den man träffar :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav KrigarSjäl » 2014-04-11 23:50:43

Allting är lätt om man har låga krav...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Huggorm » 2014-04-12 0:26:51

Charlie72 skrev:Har aldrig nätdejtat någon, men haft sex med en del från nätet o de har väl inte varit så svårt att få till det, fast då har man kanske inte lika stora krav på den man träffar :wink:
I det läget räcker det väll att de har en mus och är någorlunda pilska?
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Charlie72 » 2014-04-12 0:37:36

Huggorm skrev:
Charlie72 skrev:Har aldrig nätdejtat någon, men haft sex med en del från nätet o de har väl inte varit så svårt att få till det, fast då har man kanske inte lika stora krav på den man träffar :wink:
I det läget räcker det väll att de har en mus och är någorlunda pilska?


Nä, långt ifrån, kraven är kanske inte lika stora som jag har på en qvinna jag kan tänka mig att leva ihop med resten av livet, men kraven finns ändå
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Mountain_lion » 2014-04-12 6:27:25

GladLedsen skrev:Jag undrar helt enkelt då det gått inte så bra för mig. Vilket gör mig ledsen och redan låg självkänsla gör ju inte att man mår bättre direkt...

Jag ser ok ut, har en fungerande hjärna, ett hjärta med känslor och en själ som är sårbar.... Innehar de flesta egenskaper som de flesta har, så som ödmjuk, ärlig, trogen, kärleksfull och liknande. Välutbildad, kunnig inom mycket, bra och väluppfostrad, trevlig, snäll, omtänksam, Kan skriva och har testat massor av olika presentationer, men funkar inte ändå....

NÅGON GÅNG så har jag på skoj skull, testat använda en bekants foto (som varit medveten om detta givetvis), denne ser bra ut och då har det kommit in väldigt många mail, spontana mail. Själv har jag aldrig fått något spontant mail, skickat till väldigt många, men får alltid tillbaka att jag inte är deras typ, att jag saknar "det", att jag verkar jätte trevlig men att det inte klickar.... etc etc.

Det gör ont i hjärtat och med allmänt dåligt mående, en ensamhet som är helvete, ingen kärlek, närhet, vänner, jobb eller pengar, ingen egen familj och framtidshopp som knappt existerar, så försöker jag ändå. Men det känns dömt att misslyckas...

De få gånger jag inte haft foto, så har en del svarat, men givetvis direkt fråga om foto, så ser de foto och antingen så blockar de mig, eller så skriver de vänligt och tydligt att de inte är intresserade....

Blir ledsen och många säger att jag inte ska ta det personligt, men alltså hur ska jag INTE ta det personligt när massor av människor dissar mig och väljer bort mig hela hela tiden?! Känns ju som att det är just precis för att det är "jag", som de gör dessa valen. Hade jag haft annat yttre, så hade de uppenbarligen varit intresserade....


Så, nu vill jag gärna få höra hur det går för er som har nätdejtat. Är det fler killar som kan känna igen sig i det jag skriver? Jag är givetvis också medveten om att en hel del killar på dejtsidorna är riktigt störda mot tjejerna och bidrar till oseriöst även där....

Berätta gärna


Ps. Om någon skulle bli intresserad, så är jag ännu singel, bara dra ett pm:) Ds



Jag tror att det blir väldigt mkt fokus på utseende på dejtinghemsidor.
Sedan har många en ytlig bild av världen, vilket har ökat i hela samhället de senaste 15 åren. Många anser att den de kan tänka sig vara intresserad av ska ha en snygg utsida och det innebär att de bara är ute efter de snyggaste. Detta resulterar ju i att det sitter en massa ensamma personer hemma.
SoulPain hade bra förslag. Utgår från vilka intressen du har och sök communityn. Sök sedan träffar de har och kan då möta personer som du fått kontakt med där.
Jag har provat dejtinghemsidor lite grand men utan framgång och kommit fram till att lägga ned och lägger min energi på mina intressen och tror och hoppas på att träffa nån via dessa communityn och föreningar.
Lycka till. :-)Happy



Moderator atoms - tog ut text som hade hamnat inuti citatet.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Lillan1979 » 2014-04-12 9:06:55

Utseendet är väldigt viktigt vid nätdejting. Hjälpte en kompis med att lägga upp en profil på spraydate, hon tog ett inte så smickrande kort och la upp, hon blev då ledsen för att ingen mailade henne eller svarade på hennes mail.

Jag stylade om henne och la upp ett nytt kort och vips så hade hon massor med mail i inkorgen.

Tyvärr så är det nog så, utseendet är viktigt (iallafall till en början). Att använda någon annans foto är inte att rekommendera, hur ska du då förklara bort det om man träffas IRL?

Jag har själv nätdejtat en del under åren, i genomsnitt fick jag 100 mail om dagen, så då kan du förstå att man inte kan svara på alla.
Jag tycker nog att utseende också är viktigt, inte avgörande men jag måste känna mig attraherad av personen i fråga. Men viktigast är vilken personlighet killen i fråga har.

De sista åren som jag aktivt nätdejtade (slutade i mitten av 2011) så hade jag ledsnat eftersom att de flesta killar bara var ute efter sex. :-(
Lillan1979
 
Inlägg: 216
Anslöt: 2013-11-07

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Sadistic » 2014-04-12 9:29:23

När jag nätdejtade för första gången så blev jag kompis med min fästman, som sedan efter en veckas besök blev min pojkvän.

Jag tror och misstänker att man är lite för mycket inne på att man ska skapa ett förhållande från start att man kanske gör lite för stora krav på den andra så man missar att lära känna personen egentligen. Om jag bara hade haft internetkontakt med min fästman hade det garanterat inte blivit så mycket då han är rätt blyg, nu har vi snart varit tillsammans i fyra år.

Om du vill kan jag be honom låna mitt konto lite snabbt så han får skriva sin del av historien, han hade inte lika lätt som jag att finna nån. jag var tom hans första riktiga förhållande
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-12 11:17:12

Jeg hadde en spesiell opplevelse, jeg vokste opp før internett og er vant til å se folk først, før jeg blir kjent med dem. Det er jo ganske vanlig, man blir tiltrukket av utseende først.

Men så møtte jeg tilfeldigvis en jente, gjennom felles interesser, og jeg ble kjent med henne uten å vite hvordan hun så ut. Dette skjedde over lang tid, så jeg fikk et klart innrykk av hvordan hun var, hva slags person hun var på innsiden.

Og jeg falt for denne jenta :shock: hun var fantastisk. Jeg visste ingenting om hvordan hun så ut og det brydde meg mindre og mindre. Jeg ble litt overrasket men etter en stund var jeg ikke i tvil; jeg hadde sagt ja til stort sett hva som helst uten å vite noe om utseende, jeg falt for det som var på innsiden. Det var veldig spesiellt, helt motsatt av det som er vanlig. Jeg lærte at utseende kan være en ubetydelig detalj når man møter rett person. Jeg så også bilder av henne etter lang tid og det forandret ingenting for meg, jeg var fortsatt like interessert fordi jeg visste hva slags person hun var.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Nätdejting träffa någon från internet, hur funkar det?

Inläggav Krake » 2014-04-12 12:29:23

Orkar inte läsa igenom allt, ursäkta. Det finns statistik på vilka typer av bilder som tenderar att attrahera det motsatta könet. Således är frågan vad för typ av bild du presenterar. Tittar du rakt in i kameran eller spelar du musik samtidigt? Visar du upp din kropp eller ser man endast ansiktet? Ler du vänligt eller ser du barsk ut? etc. Har för mig att man som kille inte bör titta in i kameran och att man helst ska se lagom koncentrerad ut medan man syns pyssla med något ex. klättring, spela gitarr, segla eller kanske bara lösa korsord. Måhända är det inte ditt utseende det är fel på utan hur du presenterar det.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-13 16:09:01

Tänkte berätta lite om nätdejting och dess utveckling, utifrån mitt perspektiv, då jag har många års erfarenhet av att dejta på nätet, både på gott och ont, men har inte träffat någon än, så det säger kanske sig själv. Vågar påstå att jag är bland de i Sverige som har presenterat sig personligen till flest personer genom åren, på dejtsidor, över 150 tusen har jag presenterat mig personligen till, sedan 1996.

Jag var med från början, när det var webchatt på aftonbladet, mirc, IRC, Lunarstorm, skunk och en massa annat.

Det är svårt att skriva ett konsekvent inlägg, med en neutral syn, när man tyvärr fått utstå väldigt mycket otrevliga saker på dessa dejtsidor, men jag ska försöka att skriva så objektivt som möjligt....

Till en början, 1996, då var jag i medel tonåren, jag var väl inte direkt som alla andra, vilket gjorde att jag inte träffade människor på samma sätt som alla andra. Lite utstött mot min vilja, men även ganska så upptagen med mina egna projekt. Är mörk, uppväxt svenska föräldrar men kom från annat land som liten....

Jag brydde mig inte så mycket om det yttre, varken då eller nu. Jag har föräldrar som är läkare och uppväxt med att kolla i olika läkartidningar och sett en hel del bilder på olika invärtes saker och med detta vill jag ha sagt att om man skulle ta bort all hud på kroppen, skinn och hud, låt säga tre millimeter, på hela kroppen, så skulle vi se ut som bacon...., allihopa...... Så jag har alltid sett genom utsidan, just för att en människa är så mycket mera. Nu har jag väl inte det bästa utseendet och kanske hade jag sagt annorlunda om jag haft det, jag vet inte faktiskt...

Men till en början, 1996, då var varken digitalkamera mobiltelefon webkamera något vanligt och även en vanlig kamera var något som långtifrån alla hade. Idag så dras vi till bilderna och genom detta bildar oss en uppfattning av en människa, inte alla dock, men de flesta gör det, mer eller mindre medvetet/omedvetet. Men allt som internet växte fram, så fick även människor som annars varit i skymundan, mobbade, utfrysta för sitt yttre, ensamma etc, en möjlighet att knyta kontakt med andra människor som också befann sig i samma situation.

Detta gjorde att de som inte var accepterade, på något sätt blev accepterade hos andra människor som de aldrig kommit i kontakt med. Till en början så var nätet väldigt seriöst, folk var ärliga, berättade om sig själva på ett ärligt sätt och folk lärde känna människan oberoende av ett foto, utan istället för människan som fanns bakom skärmen. Givetvis så fanns det oseriösa människor även på den tiden, men vad jag upplevde så var det långtifrån den omfattning som det är idag....

Detta var lite som en revansch för människor som annars lätt blivit avaktualiserade i andra sammanhang. Till en början, på aftonbladets chatt, så var det likt ett worddokument som uppdaterades och olika användare hade olika färger och namn, på så sätt kunde man utläsa. Alla såg vad alla skrev och ja, det kanske inte var såååå seriöst, men det hade sin charm. Träffade min första internet dejt på det sättet. Pratade lite, sedan så har jag för mig att vi bytade mail, men minns inte riktigt, det var väldigt nytt även med email....

Tiden går och det blir mer och mer community av det hela, människor träffas och pratar, diskuterar och träffas i mer syfte än att dejta. Lunarstorm blir populärt och det blir många människors vardag, att vara på Lunarstorm och man fick mer status desto mer aktiv man var och ett tag så var jag den mest aktiva killen i hela Västra Götaland..... Tiden går och foto och bilder blir betydligt enklare, folk lägger upp bilder på sig, och dejtandet tar ett nytt steg. Från uteslutande text, så blir det text och bild....

Här i detta skede, så är jag osäker på vad, men troligen så hålls lite kvar vid det gamla och bilden får inte så stort betydande, utan det är ännu det som skrivs i presentationen som är det intressanta, eftersom de flesta som då var på nätet, inte var sådana som var ute och träffade folk i vanliga livet, även om det säkert fanns många som gjorde det också. Tiden går ännu mer och stora aktörer tar över marknaden och mer inriktade dejtsidor gör sitt framträdande...

Till en början var det tämligen gratis, medan nu börjar det kosta pengar, vilket också gör att man kan förvänta sig mer, så som mer funktioner, mer användarvänligt etc. Nu börjar även många oseriösa hitta sig till dejtsidor, oseriösa dels i syfte att lura människor i form utav bedrägerier, men även oseriösa i syfte att tillförskansa sig själv bekräftelse och uppmärksamhet, istället för att vilja träffa någon.... Känns också som att antalet killar på sidorna är betydigt fler än tjejerna, många påstår även att det är "fiktiva" tjej profiler för att locka dit om än fler killar. Med åren så leder detta till att allt och alla är på nätet, många som komplement, men många även då detta är deras enda möjlighet (som de känner) att de kan träffa någon på, då de kanske är socialt blyga, oaccepterade, oattraherande eller vad det nu kan vara.

Idag så känns det många gånger som att många på dejtsidor är där för att "visa upp sig", att många inte bryr sig speciellt mycket om de träffar någon, utan räcker med att se att folk skriver, så blir de glada. Många tjejer har också fördelarna just för att de är tjejer, de kan välja och vraka då de är färre till antalet än vad killarna är. Detta gör också att ögat väljer i första hand, eftersom de ofta får otroligt många mail, att de inte har möjlighet, tid, ork, lust att läsa genom dessa, så sållar de på foto i första skede, vilket gör att den ensamma, osäkra och lite socialt blyga killen som kanske inte har det mest bildsköna utseendet direkt blir bortvald.

Nu är givetvis inte alla tjejer så, många är väldigt vänliga och skriver "tack men nej tack" och det får man ju vara glad för, då har man ju fått någon form av svar.... Då jag själv presenterat mig till över 100 tusen tjejer genom åren, okej, på 18år, mycket fritid, skriver fort, då hinner man med en del:) Givetvis så mår man väldigt dåligt av att bli bortvald och många gånger arrogant ignorant dissad på dejtsidorna, men det är något som jag insett är en del av spelet och något man helt enkelt ska acceptera. Det är ju ingen rättighet att alla ska träffa någon på nätet, eller ens träffa kärlek överhuvudtaget.


Detta är mina erfarenheter i väldigt korta drag..... Har förvisso fått kontakt med en hel del människor via nätet, både på dejtsidor och vanliga kontaktsidor, men nu var det över 3år sedan jag ens fick en kram och än mindre sex, det var många år sedan jag träffade någon och nu känner jag väl att min tid börjar bli förbi...


Kommentera gärna min text
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav radix » 2014-04-13 16:17:35

Ingen uppmuntrande läsning, din text. Jag har mindre erfarenhet, men kan väl säga att det du säger tycks stämma ganska bra. Många tjejer tycks inte ens bry sig om att beskriva sig själva, lägger in en bild och väntar på napp, utan ledtrådar om vad de söker. Sen andra är specifika, man ska ha över 250.000 inkomst och ska vilja ha barn, ska jobba med ditten eller datten, se ut si och så.

Nån borde ta tag i det där med en aspiedejtingsida tror jag.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-13 16:29:03

OBS!!

Tråden är INTE menat skall smutskasta tjejer och kvinnor, utan detta är mina erfarenheter av dess utveckling i allmänhet. Jag kan givetvis ha helt fel och just därför så är det välkommet att kommentera. Kanske har jag helt fel för mig?


Ska dock berätta en liten rolig grej, eller ja, en grej iallafall.

Jag skulle registrera mig på en av alla kontaktsidor, tror det var på spraydate, efter en massa tid på att fylla i så sanningsenligt som möjligt, så var jag slutligen klar och jag slutför registreringen..... Bara inom en kvart så har jag fått 4 FYRA spontana mail i inkorgen, inte ens mail i form utav "jävla muslim, åk hem" eller liknande, har jag fått spontant 4 stycken på en kvart (det roliga är att jag inte är ens muslim, är uppväxen svenska föräldrar i Sverige...), men hur som helst så gick jag till min inkorg. Då ser jag att det är mail från killar som har skrivit... När jag sedan kollar min profil igen, så ser jag att jag glömt ändra från tjej till kille (tjej var förvalt) och därav så många svar.... Fotot hade inte hunnit bli godkänt, så det fanns ingen bild...


En annan rätt rolig grej är att skoja till det lite på sidor som badoo:)

Jag brukar alltid skriva en någorlunda seriös presentation, en presentation som jag vet om går hem, om man endast läser presentationen, men mitt tryne skrämmer bort folk ändå, men bortsett från det så är presentationen bra. Men enbart mitt tryne och presentation = diss, men min presentation och annat tryne = många svar, alternativt bara ett annat tryne = många svar.... Så jag inser ju att det är mitt tryne som är grejen, men skitsamma.

Det som är så intressant är att de som skriver till mig när jag har annat tryne, de tycker att jag har så fin presentation och så, att mitt tryne är ett plus, men absolut inte något som gjorde att de fastnade för mig, utan det var min fina presentation.... När jag då upplyser de om att de är något ytliga i sak, eftersom det är exakt samma presentation jag hade i en anna profil där jag dock hade ett annat tryne, där du blockerade mig direkt, så börjar de blöda näsblod...., de vet inte vad de ska säga och brukar alltid dra till med att jag är oseriös eller liknande... Det andra trynet är bekant som jag fått tillåtelse att använda och endast i utbildnings och test syfte:)


Vad gäller dejting för lite udda typer, så har jag varit inne på det, men är ingen som kan sådant själv. Lite roliga domäner man kan tänka sig, som skulle kunna sticka ut lite, är:

"dejtaretard.nu" som "dejt a retard nu"
"hittafitta.nu" som "hitta fitta nu"
"dejtablatte.nu" som "dejta blatte nu"

och ovan ska ses som humoristiskt, är själv utländskt och blatte är också sett hur ett humoristiskt perspektiv och hoppas ingen tar illa åt sig......
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav radix » 2014-04-13 17:10:45

OBS!!

Tråden är INTE menat skall smutskasta tjejer och kvinnor,

:-)063 ..hoppas det inte var mitt inlägg, det enda svaret som kommit, som gav dig den idén..
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Moggy » 2014-04-13 17:20:15

Mycket av det du säger är till viss del sant. Men du framstår som väldigt bitter och gnällig när du ältar allt elände. Det är klart att det är svårare om man inte har utseendet för sig. Vad får du ut av att göra de där experimenten med falska profiler? Det enda det leder till är att du blir bittrare av att bevisa nåt.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-13 17:26:53

radix skrev:
OBS!!

Tråden är INTE menat skall smutskasta tjejer och kvinnor,

:-)063 ..hoppas det inte var mitt inlägg, det enda svaret som kommit, som gav dig den idén..


Nej nej, det var mest som en förlängning av mitt föregående inlägg, alltså syftade inte till dig som sagt, utan mest förklara att jag inte startade tråden i syfte att smutskasta tjejer och kvinnor.
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-13 17:31:44

Moggy skrev:Mycket av det du säger är till viss del sant. Men du framstår som väldigt bitter och gnällig när du ältar allt elände. Det är klart att det är svårare om man inte har utseendet för sig. Vad får du ut av att göra de där experimenten med falska profiler? Det enda det leder till är att du blir bittrare av att bevisa nåt.


Det är lite det som är det tråkiga, att man inte ska kunna skriva något som jag skrivit, utan att man ska anklagas för att vara bitter, vilket i sig är något provocerande, men låt stå för dig. Du kanske har lyckats bättre, men för det så ger det inte mindre anledning för andra att må dåligt för hur de blivit behandlade, inte sant?! Dessutom så är det verkligen inget ältande, då får du nog läsa igen. Det var en väldigt intressant grundläggande genomgång hur dejtande på nätet har utvecklats genom åren, hur det yttre blivit mer och mer avgörande, hur folket som är på dejtsidor allt mer är där för uppmärksamhet och bekräftelse, än att verkligen träffa någon (inte alla dock).

Att göra det experimentet gav väldigt intressant resultat eftersom dessa tio tal tjejer, som antyder att de är minsann inte ytliga och går på utseendet, sedan visar sig just precis vara sådana, som verkligen gått på utseendet. Inget fel om man säger det, men när man skriver att man minsann inte alls gör det och motsatsen blir bevisad, då är det anmärkningsvärt kan jag tycka...

Men som sagt, klart jag är ledsen över att misslyckas med att finna någon kärlek i livet, det kan jag väl få ha rätt i att må dåligt över utan att bli anklagad för att vara ältande och bitter? Dessutom mest intressant redogörelse för hur dejtandet utvecklats genom åren.
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav plåtmonster » 2014-04-13 17:44:58

Moggy skrev:Mycket av det du säger är till viss del sant. Men du framstår som väldigt bitter och gnällig när du ältar allt elände. Det är klart att det är svårare om man inte har utseendet för sig. Vad får du ut av att göra de där experimenten med falska profiler? Det enda det leder till är att du blir bittrare av att bevisa nåt.

Så han redogör för hur situationen är och tar initiativ för att undersöka mekanismerna. Hur du tolkar detta beror på dina egna känslor.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Moggy » 2014-04-13 17:50:44

Utmattad skrev:
Det är lite det som är det tråkiga, att man inte ska kunna skriva något som jag skrivit, utan att man ska anklagas för att vara bitter, vilket i sig är något provocerande, men låt stå för dig. Du kanske har lyckats bättre, men för det så ger det inte mindre anledning för andra att må dåligt för hur de blivit behandlade, inte sant?! Dessutom så är det verkligen inget ältande, då får du nog läsa igen. Det var en väldigt intressant grundläggande genomgång hur dejtande på nätet har utvecklats genom åren, hur det yttre blivit mer och mer avgörande, hur folket som är på dejtsidor allt mer är där för uppmärksamhet och bekräftelse, än att verkligen träffa någon (inte alla dock).


Nä, jag har i stort sett inte lyckats nåt bättre. Men jag har iaf lärt mig att om man sitter och är bitter och alltid klagar så blir det till slut att ingen orkar lyssna på det.


Utmattad skrev:Att göra det experimentet gav väldigt intressant resultat eftersom dessa tio tal tjejer, som antyder att de är minsann inte ytliga och går på utseendet, sedan visar sig just precis vara sådana, som verkligen gått på utseendet. Inget fel om man säger det, men när man skriver att man minsann inte alls gör det och motsatsen blir bevisad, då är det anmärkningsvärt kan jag tycka...


Det där bevisar inget du eller andra inte redan visste om. Att hålla på med falska konton för att lura folk i fällor gör att du lätt kommer att ses som en knasboll om du pratar mycket om det. Hur tror du andra känner för att bli utsatt för dit experiment och kanske ifrågasatta efteråt? Vad skulle du tycka om en tjej borjade prata med dig och efter ett tag får du reda på att hon gjort så mot dig? Haft ett falskt konto och suttit och testa på hur du skulle reagera?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav plåtmonster » 2014-04-13 17:57:01

Människor säger det de tror att den sociala konsensus är men handlar egentligen på ett helt annat sätt? :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-15 16:04:47

Någon annan som också håller med?
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting, träffar och dess utveckling, intressant läsning

Inläggav Utmattad » 2014-04-20 14:52:27

Någon som vet om det finns någon dejtsida för folk med lättare autism, HFA, AA och så?
Utmattad
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2014-04-09

Nätdejting

Inläggav GreenHS17 » 2015-01-17 23:04:30

Hej! Hur upplever ni att nätdejting fungerar för oss med as.

atoms -

Slog ihop två trådar om liknande ämnen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
GreenHS17
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2014-10-20

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in