Vad är era specialintressen?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Leica » 2014-03-30 9:54:56

Aarrghh! Såg en här i tråden som hade nonogram som specialintresse. Var tvungen att googla och nu är jag fast!! Det går inte att sluta. :shock:

Annars brukar jag byta specialintresse ca varje månad.
Leica
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-02-26
Ort: Flyttfågel

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav KittyBean » 2014-03-30 12:57:22

Mitt stora specialintresse när jag var liten var skräck och övernaturliga fenomen. Jag läste alla spökhistorier, ville se alla läskiga filmer och läsa alla böcker som handlade om myter och mysterier. Mina favoriter var folk som var besatta och poltergeists. Lägg till det med livlig fantasi, förstår inte hur jag kunde sova utan ständiga mardrömmar när jag var liten. :-)Happy

Nu skiftar mina intressen men saker som är extra fascinerande är gränsområden och vad det gör med befolkningen när gränser flyttar och länder byter plats. Som t ex Karelen eller Polen. Även bebodda platser som ligger "konstigt"/ödsligt till är intressant. Ex Kolahalvön och Murmansk. Seriemördare är också fascinerade, vill försöka förstå vad som driver människor till såna hemska dåd.

Just nu är det illrar och deras beteenden, Morning Musume, sy leksaker till illrar, broderi/korsstygn och tv-program där folk gör fel och sen får lära sig att göra om och göra rätt. Exempel Kitchen Nightmares, Tabatha's Salon Takeover, Lyxfällan osv.

Ska inte kolla närmare på nonogram, verkar roligt men behöver inga fler fascinationer just nu. :D
KittyBean
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2014-03-21
Ort: Neverwhere

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav JCSweden » 2014-03-30 23:39:03

KittyBean skrev:Mitt stora specialintresse när jag var liten var skräck och övernaturliga fenomen. Jag läste alla spökhistorier, ville se alla läskiga filmer och läsa alla böcker som handlade om myter och mysterier. Mina favoriter var folk som var besatta och poltergeists. Lägg till det med livlig fantasi, förstår inte hur jag kunde sova utan ständiga mardrömmar när jag var liten. :-)Happy

När jag var liten var jag också fruktansvärt intresserad av paranormala ting och är det till viss del fortfarande :D
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav KittyBean » 2014-03-31 13:55:34

När jag var liten var jag också fruktansvärt intresserad av paranormala ting och är det till viss del fortfarande :D


Vad roligt! Alla andra barn runt mig var värsta mesar så jag fick inte ens berätta om alla läskiga saker för då fick de mardrömmar på en gång ungefär =D Min mormor hade böcker från Det bästa med massa samlade parapsykologiska saker, mysterier och hemsökta hus som jag läst sönder. Kommer ihåg när Arkiv X började sändas och jag fick tjata mig till att sitta uppe och kolla på avsnitten. Men det var "läskigare" än att läsa i böcker, introfilmen och musiken kan jag inte med nuförtiden. Får äckliga känslor i kroppen. =D
(Sorry, nu blev et långt men blev så peppad när nån delade samma fascination)

Vad är ditt favoritfenomen JCSweden?
KittyBean
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2014-03-21
Ort: Neverwhere

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kahlokatt » 2014-03-31 21:04:41

Jag älskar också det övernaturliga - och bebodda "udda" platser! Kolla gärna in min tråd om ryska hålor (skall inte vara så svår att hitta, tror jag). :wink:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav MsTibbs » 2014-03-31 21:11:42

Psykiatri fortfarande :)
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Nyx14 » 2014-04-02 12:51:29

Alltför många. Specialintressen inom Psykologi, Psykiatri, Medicin, och Historia. Mycket för detaljer :-)Happy
Nyx14
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2014-04-02

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav antonius » 2014-04-02 13:35:39

Har många, bla historia, forntid och arkeologi, blir alldeles till mig som en skolflicka som ska på ridläger om jag får reda på nya forskarfynd om människans förfäder eller dinosaurier. Tycker sådant är hur spännande som helst, men min omgivning står totalt oförstående, som vanligt, haha... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav slackern » 2014-04-02 13:38:48

antonius skrev:Har många, bla historia, forntid och arkeologi, blir alldeles till mig som en skolflicka som ska på ridläger om jag får reda på nya forskarfynd om människans förfäder eller dinosaurier. Tycker sådant är hur spännande som helst, men min omgivning står totalt oförstående, som vanligt, haha... :-)005


Då har vi samma intresse. :) Tycker också att det är grymt intressant. Jag och en kompis grävde ut en stenröse när vi var barn. Våra föräldrar lät oss hållas för dom trodde att det var ett helt vanligt stenröse. Men det visade sig senare att vi hade vandaliserat en stensättning. Där fick våra föräldrar allt som skrattade åt oss.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav antonius » 2014-04-02 13:46:39

slackern skrev:Då har vi samma intresse. Tycker också att det är grymt intressant. Jag och en kompis grävde ut en stenröse när vi var barn. Våra föräldrar lät oss hållas för dom trodde att det var ett helt vanligt stenröse. Men det visade sig senare att vi hade vandaliserat en stensättning. Där fick våra föräldrar allt som skrattade åt oss.


Så ni var lite av Indiana Jones vid så tidig ålder, imponerande :-)018
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav slackern » 2014-04-02 13:54:10

antonius skrev:
slackern skrev:Då har vi samma intresse. Tycker också att det är grymt intressant. Jag och en kompis grävde ut en stenröse när vi var barn. Våra föräldrar lät oss hållas för dom trodde att det var ett helt vanligt stenröse. Men det visade sig senare att vi hade vandaliserat en stensättning. Där fick våra föräldrar allt som skrattade åt oss.


Så ni var lite av Indiana Jones vid så tidig ålder, imponerande :-)018


Jo vi var nog det. Fast här i Mälardalen kryllar det utav fornminnen.Fast dom är rätt lätta att missa övertorvade stenhögar.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav cskamartin » 2014-04-02 14:32:46

Jag är intresserad of historia där jag tycker all historia är kul och jag är och jag har ett stort sport intresse jag har ett lag i nästan varje land i nästan varje sport så långe det är lag sporter
cskamartin
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2013-08-30

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav JCSweden » 2014-04-05 20:27:00

KittyBean skrev:Vad är ditt favoritfenomen JCSweden?

Oj, nu blev det svårt. Jag har nog inget särskilt som jag har varit inriktad utan det har mest varit ett allmänt intresse. Jag älskar dock att läsa folks historier om hur de har varit med om övernaturliga upplevelser. Här är en jättebra sida (på engelska) med flera sådana:
http://www.yourghoststories.com/
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Plufsen » 2014-04-05 21:58:34

Älskar musik. All sorts musik. Både att lyssna och ta det lugnt eller att göra egen musik.

Gillade att rita när jag var mindre och samla på olika saker.

Men intressena kommer väl och går. Men dom som ligger högst på listan just nu är, Spela dator (Counter strike helst), göra musik (på datorn eller gitarr) och sysslar lite med aktier vid sidan om :)
Plufsen
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2014-04-05

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav vemsomhelst » 2014-04-08 1:10:05

Hej!
Har flera intressen som jag växlar emellan, o det varierar hur mycket tid jag lägger på de olika områdena. Ibland är ett speciellt intresse väldigt intensivt, o sedan övergår jag till ett annat efter ett tag. Men jag är fascinerad av hotell, o läser om olika hotell o tittar på bilder, klänningar från ca 1920-1989 som jag samlar på, is-mannen Ötzi och hans historia och den forskning som man utför på av hans kvarlevor, människans utveckling och evolution, rymden och astronomi, postapokalyptiska berättelser , filmer, tv-serier och dataspel, design särskilt stolar som jag samlar på, designhistoria, svenskt porslin särskilt soppterriner som jag samlar på och förhistoriska djur(de samlar jag inte på) .
Nu kommer jag inte på nåt mer. Tack för ordet och för att jag fick vara med här :-)Happy :-)Happy :-)Happy
vemsomhelst
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-01-14

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav JCSweden » 2014-04-08 22:41:41

vemsomhelst skrev:Hej!
Har flera intressen som jag växlar emellan, o det varierar hur mycket tid jag lägger på de olika områdena. Ibland är ett speciellt intresse väldigt intensivt, o sedan övergår jag till ett annat efter ett tag. Men jag är fascinerad av hotell, o läser om olika hotell o tittar på bilder, klänningar från ca 1920-1989 som jag samlar på, is-mannen Ötzi och hans historia och den forskning som man utför på av hans kvarlevor, människans utveckling och evolution, rymden och astronomi, postapokalyptiska berättelser , filmer, tv-serier och dataspel, design särskilt stolar som jag samlar på, designhistoria, svenskt porslin särskilt soppterriner som jag samlar på och förhistoriska djur(de samlar jag inte på) .
Nu kommer jag inte på nåt mer. Tack för ordet och för att jag fick vara med här :-)Happy :-)Happy :-)Happy

En av mina favoritsysselsättningar när jag var liten var att kolla i resekataloger och titta ut hotell jag skulle vilja bo på :D Hade väldiga krav: Max 200 meter ner till havet, minst 4-stjärnigt, max 5 våningar (om det skulle börja brinna), pool (eller ännu bättre, stort poolområde), stället jag ville vi skulle åka till var tvunget att ha en temperatur på 20-25 grader osv. Kunde sitta i flera timmar med detta :lol:
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav slackern » 2014-04-08 22:44:26

JCSweden skrev:
vemsomhelst skrev:Hej!
Har flera intressen som jag växlar emellan, o det varierar hur mycket tid jag lägger på de olika områdena. Ibland är ett speciellt intresse väldigt intensivt, o sedan övergår jag till ett annat efter ett tag. Men jag är fascinerad av hotell, o läser om olika hotell o tittar på bilder, klänningar från ca 1920-1989 som jag samlar på, is-mannen Ötzi och hans historia och den forskning som man utför på av hans kvarlevor, människans utveckling och evolution, rymden och astronomi, postapokalyptiska berättelser , filmer, tv-serier och dataspel, design särskilt stolar som jag samlar på, designhistoria, svenskt porslin särskilt soppterriner som jag samlar på och förhistoriska djur(de samlar jag inte på) .
Nu kommer jag inte på nåt mer. Tack för ordet och för att jag fick vara med här :-)Happy :-)Happy :-)Happy

En av mina favoritsysselsättningar när jag var liten var att kolla i resekataloger och titta ut hotell jag skulle vilja bo på :D Hade väldiga krav: Max 200 meter ner till havet, minst 4-stjärnigt, max 5 våningar (om det skulle börja brinna), pool (eller ännu bättre, stort poolområde), stället jag ville vi skulle åka till var tvunget att ha en temperatur på 20-25 grader osv. Kunde sitta i flera timmar med detta :lol:


Du det där har jag också sysslat med när jag var yngre. :) Alltid trevligt att drömma sig bort.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Thurizas » 2014-04-09 0:43:37

Just nu att måla tavlor samt laga och göra om möbler.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kahlokatt » 2014-04-09 22:03:57

JCSweden skrev:
vemsomhelst skrev:Hej!
Har flera intressen som jag växlar emellan, o det varierar hur mycket tid jag lägger på de olika områdena. Ibland är ett speciellt intresse väldigt intensivt, o sedan övergår jag till ett annat efter ett tag. Men jag är fascinerad av hotell, o läser om olika hotell o tittar på bilder, klänningar från ca 1920-1989 som jag samlar på, is-mannen Ötzi och hans historia och den forskning som man utför på av hans kvarlevor, människans utveckling och evolution, rymden och astronomi, postapokalyptiska berättelser , filmer, tv-serier och dataspel, design särskilt stolar som jag samlar på, designhistoria, svenskt porslin särskilt soppterriner som jag samlar på och förhistoriska djur(de samlar jag inte på) .
Nu kommer jag inte på nåt mer. Tack för ordet och för att jag fick vara med här :-)Happy :-)Happy :-)Happy

En av mina favoritsysselsättningar när jag var liten var att kolla i resekataloger och titta ut hotell jag skulle vilja bo på :D Hade väldiga krav: Max 200 meter ner till havet, minst 4-stjärnigt, max 5 våningar (om det skulle börja brinna), pool (eller ännu bättre, stort poolområde), stället jag ville vi skulle åka till var tvunget att ha en temperatur på 20-25 grader osv. Kunde sitta i flera timmar med detta :lol:


Haha, jag samlade på resekataloger när jag var barn! Fast det var nog resmålen mer än hotellen som lockade mig. Men jag gillar udda hotell (t.ex. ishotell, trädhotell) och har en rolig coffee-table-bok som heter 501 Places to Stay. Mycket är tyvärr lyxhotell där det inte finns en chans i helsike att man skulle ha råd att bo, men man kan ju drömma...
Jag skulle väldigt gärna vilja bo på Chelsea Hotel. Skulle vara lite kul om Janis Joplins ande kom och delade en Southern Comfort med en. Fast mest vill jag bo där för att jag älskar Joni Mitchells låt "Chelsea Morning".

Jag har förresten en kusin som hade Ötzi som specialintresse när hon var barn; Ötzi var hennes låtsaskompis. :-)Happy
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kahlokatt » 2014-04-09 22:54:58

Just nu är jag ganska besatt av Game of Thrones. Har inte HBO, så jag får nog snällt vänta tills säsong 4 visas på Sovjet-TV :wink: . Känner inte för att läsa böckerna heller, för alla episoder intresserar mig inte (även om jag tycker att Daenaerys är häftig, föredrar jag episoderna med de andra kungahusen, t.ex.). Var närmast gråtfärdig efter näst sista avsnittet på säsong tre. Trodde väl aldrig att
Spoiler: visa
en sådan viktig karaktär som Robb skulle dö! Dessutom var Cat en av mina favoritkaraktärer
. Men, men, valar morghulis.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav slackern » 2014-04-09 22:57:14

Kahlokatt skrev:Just nu är jag ganska besatt av Game of Thrones. Har inte HBO, så jag får nog snällt vänta tills säsong 4 visas på Sovjet-TV :wink: . Känner inte för att läsa böckerna heller, för alla episoder intresserar mig inte (även om jag tycker att Daenaerys är häftig, föredrar jag episoderna med de andra kungahusen, t.ex.). Var närmast gråtfärdig efter näst sista avsnittet på säsong tre. Trodde väl aldrig att
Spoiler: visa
en sådan viktig karaktär som Robb skulle dö! Dessutom var Cat en av mina favoritkaraktärer
. Men, men, valar morghulis.


TPB säger jag bara om du inte orkar vänta.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav JCSweden » 2014-04-10 18:29:43

slackern skrev:
Kahlokatt skrev:Just nu är jag ganska besatt av Game of Thrones. Har inte HBO, så jag får nog snällt vänta tills säsong 4 visas på Sovjet-TV :wink: . Känner inte för att läsa böckerna heller, för alla episoder intresserar mig inte (även om jag tycker att Daenaerys är häftig, föredrar jag episoderna med de andra kungahusen, t.ex.). Var närmast gråtfärdig efter näst sista avsnittet på säsong tre. Trodde väl aldrig att
Spoiler: visa
en sådan viktig karaktär som Robb skulle dö! Dessutom var Cat en av mina favoritkaraktärer
. Men, men, valar morghulis.


TPB säger jag bara om du inte orkar vänta.

:-)049
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Patrix » 2014-04-19 13:11:09

Call of duty på konsol samt kemi.
Patrix
Inaktiv
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2014-03-07

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kevlarsoul » 2014-04-20 22:54:34

Smyckestillverkning och gamla filmer.
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Återgå till Intressanta intressen



Logga in