Vad är era specialintressen?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien


Vad är ditt specialintresse?

Inläggav yusuke20 » 2014-06-03 22:04:29

det finns en serie som jag älskar mycket och jag har älskat den i 1 år nu utan att tröttnat men älskar den fortfarande, jag vet inte om det räknas som ett special intresse men jag är väldigt fest vi den serien


mitt andra stora specialintresse är att lära mig musikinstrument som elbas och keyboard



minns att jag var väldigt intresserad i riddare och läste mycket om dem

dessutom så spelade jag ett jätte roligt spel som hette mount and blade som handlar om medeltiden och riddare
man kunde också bli kung och bilda ett eget rike genom att ockupera städer

väldigt roligt spel, har hört att uppföljaren warband ska vara ännu roligare
yusuke20
 
Inlägg: 350
Anslöt: 2014-01-19

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav gadas » 2014-06-04 18:33:00

En liten travesti på en viss hyllad sketch med Sven Melander...

Hej, NN, du är 40 år och har Asperger Syndrom - Vad är ditt specialintresse?
- ...tja, jag gillar att dricka Coca-Cola...
- Ja, det gör jag också, men nu tänkte jag mer på något intresse...
- Spela dataspel?
- Ja, det är det många som är intresserade av, men något speciellt?
- Historia!
- Ja, det är ju inte heller särskilt ovanligt - jag menar något som är speciellt just för dig med AS!
- Psykologi...
- JAMENNVAFFAAAN, coca-cola å dataspel å historia å psykologi - du vill väl inte komma för sent heller !!??
- NEJ !!
- Nää, om man inte ska komma för sent, vad behöver man då?
- En kalender?
- JA!... och här hör vi nu vad alla med Asperger Syndrom är mest intresserade av: Kalendrar!
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav notwoodstock » 2014-10-29 6:33:25

Hittade en länk som prickade in 'en fullträff' inom mina intresseområden:

/matematik, fysik, Science Fiction, datorer, datorgrafik/

WIRED magazine writes, "Bucky Fuller thought big, Arthur C. Clarke thinks big, but Cliff Pickover outdoes them both."


http://sprott.physics.wisc.edu/pickover/home.htm
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav k4Kaey » 2014-10-29 7:04:00

Listor, kataloger, kalendrar och tabeller. Har inbundna böcker som jag skriver i när jag spelar spel, jag måste göra listor och planeringar för allt, kan bli helt manisk. Älskar att samla information och sortera upp det snyggt och organiserat. Brukade hälla ut pärlor på golvet när jag var liten och sortera dom efter färg eller storlek.

Gillar stjärnor också.
k4Kaey
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-03-25

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav CireDirts » 2014-11-07 6:25:58

Nu: Historia, jurdik, skådespel, hockey, träna och jobba.

Tidigare: Counter-Strike, datorer, programmering.
CireDirts
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-11-07
Ort: Gävle/Oslo/GBG

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Skindancer » 2014-12-01 17:44:30

I 3-5 års åldern var det bilar, märke-modeller-år-design-maxfart-land, köra traktor, kross, ha bilmodeller. Sen huxflux bortblåst, allt innan jag fyllt 6.

Tecknandet har sedan varit ett av mina största intressen, en liten avstickare då vi läste om rymden i skolan.

Då det gäller tecknandet så är det serietecknare Mignola, Capullo, Mcfarlane (hellboy, spawn, spiderman) Samlar deras verk, studerar deras stilar, har dem som Facebook vänner för att pressa dem på konstruktiv kritik >_<

Psykiatri/Psykologi Tar mkt plats, diagnoser, behandlingar, historiskt, psykofarma. Även ett vardagligare studerande, i dag sa x 'bla bla' då y får veta 'bla bla' kommer den personen reagera si och så och det får i sin tur z konsekvenser. Jag studerar socialt beteendet, på ett objektifierande sätt? Även microexpressions finner jag väldigt intressant. übervigilant då det gäller ansiktsuttryck.

Theorycrafting riktad mot diverse mmorpgs, pcspel, rollspel. Färdighetsträd, hybrider, optimerande, nyskapande - effekt och resultat. Rollspelssystem..

Har allt utkommet angående Scooby doo, tecknade filmerna/serierna. Försöker även få tag på de svenska dubbarna. Framförallt med Peter Harryson.
Sover alltid till antingen Scooby doo, Tintin eller Bladerunner.
Skindancer
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2014-11-30

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Wicked » 2014-12-03 15:55:12

Sci-fi, Doctor Who, textbaserade rollspel med temat kriminalitet, datorer, uhm, och djur.
Tidigare var det bara hästar, så förändrades det i vuxen ålder och blev aliens istället. Borde ha varit tvärtom. Men ja, allt nördigt är ett specialintresse, kan man säga. Doctor Who är nog det största intresset av dem alla.
Wicked
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2014-12-02
Ort: Uppsala

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav MedusaB » 2014-12-08 12:27:31

Mina special intressen är mode och hundar. Under ett år hade jag praktik på ett hunddagis och jag nöjt varje dag jag var där. När det handlar om mode så kan jag titta på kläder i flera timmar och sukta efter dyra klädesplagg. Jag är också hysterisk när det kommer till smink. Jag har alldeles för mycket, men min samlag bara växer och växer.
MedusaB
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-12-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav antonius » 2014-12-08 14:09:45

MedusaB skrev:Jag är också hysterisk när det kommer till smink. Jag har alldeles för mycket, men min samlag bara växer och växer.


WTF, samlag, utveckla gärna... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21795
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav tunga moln » 2014-12-08 14:10:23

Rytmer. Specielt udda och mönsterbaserade. Synkoper, taktarter, polyrytmer, polymetrar etc.
tunga moln
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2014-09-02
Ort: Uppe bland molnen.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav geocache » 2014-12-08 14:26:37

antonius skrev:
MedusaB skrev:Jag är också hysterisk när det kommer till smink. Jag har alldeles för mycket, men min samlag bara växer och växer.


WTF, samlag, utveckla gärna... :-)063


Kanske det skulle stå "samling"?
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Hettan » 2014-12-08 14:33:00

Musik, filosofi, psykologi är väl min top 3.

Andlighet glömde jag. :)
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav MedusaB » 2014-12-08 15:02:29

geocache skrev:
antonius skrev:
MedusaB skrev:Jag är också hysterisk när det kommer till smink. Jag har alldeles för mycket, men min samlag bara växer och växer.


WTF, samlag, utveckla gärna... :-)063


Kanske det skulle stå "samling"?


Det ska stå samling. Jag skriver på telefonen, så det kan bli lite fel ibland. XD
MedusaB
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2014-12-08

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav antonius » 2014-12-08 17:13:32

MedusaB skrev:Det ska stå samling. Jag skriver på telefonen, så det kan bli lite fel ibland. XD


Jaha, ingen fara... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21795
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav H2SO4 » 2014-12-08 17:27:50

Att må dåligt är nog mitt specialintresse nu.
H2SO4
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2014-07-09

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav tunga moln » 2014-12-08 21:59:36

Hettan skrev:Musik, filosofi, psykologi är väl min top 3.

Andlighet glömde jag. :)

Låter som mig. :-)005
tunga moln
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2014-09-02
Ort: Uppe bland molnen.

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Hettan » 2014-12-09 11:44:26

tunga moln skrev:
Hettan skrev:Musik, filosofi, psykologi är väl min top 3.

Andlighet glömde jag. :)

Låter som mig. :-)005

Awesome! High five! :)
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Parvlon » 2014-12-09 12:06:06

Jesus. Heliga skriften, bibeln. Kristen musik.
Dela med mig av tron som leder till frälsning.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kahlokatt » 2014-12-09 21:43:43

MedusaB skrev:
geocache skrev:
antonius skrev:
WTF, samlag, utveckla gärna... :-)063


Kanske det skulle stå "samling"?


Det ska stå samling. Jag skriver på telefonen, så det kan bli lite fel ibland. XD


:lol:
Hahaha, samlaget som bara växer och växer låter ju annars väldigt trevligt... :mrgreen:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav hearnothing » 2014-12-09 21:57:00

k4Kaey skrev:Listor, kataloger, kalendrar och tabeller.


Blir nästan avundsjuk. Jag amatör på sånt där. Det är ju relativt avancerat när jag väl kommer igång och det är väldigt givande då faktiskt. Listor, tabeller etc. är oftast ganska meningsfull också.
hearnothing
Inaktiv
 
Inlägg: 692
Anslöt: 2014-12-02
Ort: Stockholm

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav elle » 2014-12-10 11:41:02

1800-talet . Både viktoriansk och svensk 1800-talet för katoliker

Gregoriansk musik

Katolska helgons liv
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav CireDirts » 2015-02-03 9:06:32

Bild/filmredigering och sång. Ja, jag är musiker :)
CireDirts
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2014-11-07
Ort: Gävle/Oslo/GBG

Vad är ditt specialintresse?

Inläggav Kattmat » 2015-02-14 13:20:04

Dataspel (i princip bara single player RPGs där man kan skapa sin egen karaktär). Även att göra spel; att tänka ut hur de ska fungera. Är extrem nybörjare på programmering dock.

Historia; perioderna varierar; just nu är jag inne på stenåldern och det är ju mer arkeologi.

Över huvud taget sånt som har med samhälle och människor att göra (psykologi, språk, kulturer bl.a.)

Jag läser/skriver nästan bara fantasy och sf, men vet inte om det ska räknas som intresse eller helt enkelt smak. Hitta på världar/folk är den roligaste biten eftersom man utforskar alternativa sätt att organisera ett samhälle och alternativa sätt att se på tillvaron.

Udda,knäppa fakta och nya upptäckter; jag älskar särskilt när vetenskapsmän kommer på att "i alla år har vi trott att det är såhär, men nu har vi hittat detta som tyder på att det snarare är sådär!"

Kläder - inte mode utan mer teori kring klädsel. Jag är väldigt visuell och gillar allt som jag tycker är snyggt (utom när det snygga är en jobbig människa).

Inte ett specialintresse, men jag har en förkärlek för saker som det finns många olika av samma typ. Ex. vis orkidéer.

Har varit extremt intresserad av vissa historiska och påhittade personer som jag relaterat till, ex. vis Sherlock Holmes, Karl XII. Har i barndomen varit intresserad av astronomi, dinosaurier samt diverse djur.

Märker att jag håller på att bli intresserad av ekonomi, som jag inte begrep mig på alls innan och tyckte var tråkigt. Men om det blir ett specialintresse är för tidigt att yttra sig om.
Kattmat
 
Inlägg: 219
Anslöt: 2015-01-07
Ort: Södra Sverige

Återgå till Intressanta intressen



Logga in