Socker ger svamptillväxt

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Socker ger svamptillväxt

Inläggav dotssquare » 2014-01-21 12:27:18

Ajdå!
Nästan allt som jag äter skulle kunna vara infekterat av mykotoxiner!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aflatoxiner
Jordnötter och jordnötssmör brukar innehålla spår av aflatoxin. På grund av aflatoxinriskerna bör man aldrig äta nötter som är missfärgade eller skrumpna.
ajaj, det gör jag hela tiden ju.
dotssquare
 
Inlägg: 132
Anslöt: 2013-03-31

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Flawed » 2014-01-21 16:05:51

dasunbedingte skrev:
Flawed skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Teorin om Candida albicans som grundorsaken till en mängd olika sjukdomar som på svenska har framförts framför allt av Peter Wilhelmsson kan man nog ta med en nypa salt samtidigt som jag tror det ligger en del i det.

För många år sen såg jag en medicinsk artikel om att sockerkonsumtion kunde orsaka svamp hos diabetiker och tycker därför att det låter högst rimligt att även andra skulle kunna påverkas. Candidasvamp finns ju naturligt i kroppen och exempelvis i underlivet hos kvinnor. Det är först när svampen tar över gentemot den normala floran som det uppstår ett problem och när detta ger symptom kan också variera mellan personer.

Tycker mycket väl att man kan försöka strypa sockerintaget åtminstone tillfälligt om man brukar ha mycket svampinfektioner och känner att man har en på gång för att se om det har någon inverkan. Däremot tror jag knappast att kost enkom räcker som behandling när det väl brutit ut. Till det krävs

Det som utmärker diabetes är ju att sockret hamnar där det inte ska.
Cellerna skadas och svampen kan få fäste.Man skulle kunna säga att det är ganska mycket som skiljer sig ifrån friska i det här fallet.

Svamp verkar vara inne bland new age hypokondriker.


Minns ni läkaren i Göteborg (privatmottagning i Majorna, Majvallen, vid Karl Johans Kyrkan) som påstod sig kunna bota cancer med diverse icke-konventionella behandlingsmetoder - exempelvis genom antifungala preparat...

Vill ni läsa en uppdatering, så finns det en från början av året här.

Att tumörsjukdomar kan triggas av infektioner har varit diskutabelt länge - det finns rimliga indicier och studier som bekräftar detta. Dock så kan en ta ett korn av påvisbar fakta och rulla detta korn i vilken oraldiarré som helst för att sälja sin skit.

Herregud... :shock:
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Zuumaester » 2014-01-21 17:30:14

Enligt den sista länken så sägs det att man kan ta sodium bikarbonat för att bota cancern. Hmmmm.... Jag ska lägga det här på minnet.
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Socker ger svamptillväxt

Inläggav dasunbedingte » 2014-01-21 21:06:21

Zuumaester skrev:Enligt den sista länken så sägs det att man kan ta sodium bikarbonat för att bota cancern. Hmmmm.... Jag ska lägga det här på minnet.


Fast det fungerar endast om du utesluter annat onaturligt, exempelvis gliadin, farliga e-ämnen som e330 och divätemonoxid, oljor, bestrålad mat, mikrovågsvärmd mat etc... helst ska en komplettera det hela med strikt LCHF (eller Raw Food) samt undvika tillskott, pencillin och andra farliga gifter. Och ja, anpassa dieten efter din blodgrupp med!

Vill du ABSOLUT vara på säkra sidan, så genomgå även kristallterapi för att finna ditt magiska andedjur.

*obs ironi*
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Miche » 2014-01-21 23:15:49

Speciellt divätemonoxiden är farlig, den dödar många människor varje år, problemet är att den är så spridd och faller ner över oss från skyn, den borde med andra ord vara förbjuden...
:-)040
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Bjäbbmonstret » 2014-01-23 4:00:13

Även den som inte utvecklat diabetes kan ha nedsatt glukostolerans...gränsen är inte alltid så knivskarp eller också får diabetiker mer antibiotika.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Socker ger svamptillväxt

Inläggav kiddie » 2014-01-24 2:19:42

Den där Tullio har jag hört om innan och folk verkar tro starkt på honom i vissa sammanhang. Såg en intervju med honom och man kunde direkt se vilken idiot han var. Han tillfrågades hur han fick idén om att cancer var svamp och han sa "Men de är båda vita! Det var så jag kom på det!" :roll: :roll: :roll:

http://www.bibliotecapleyades.net/salud ... ncer30.htm

Att folk går på sådant.

Något (OT) som jag undrade varför det förnekades så länge var att smitta kunde trigga cancer. Man har vetat i en halv evighet att möss kan smitta varandra med elakartade tumörer och hos katt finns felint leukemivirus.

Ska dock säga att när jag åt mer socker hade jag rätt rejäla svamputbrott mellan tårna, nu äter jag sällan sötsaker och har bara väldigt mild svamp som inte bryter ut. Så visst, det kan kanske hänga ihop.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Flawed » 2014-01-25 2:26:12

Bjäbbmonstret skrev:Även den som inte utvecklat diabetes kan ha nedsatt glukostolerans...gränsen är inte alltid så knivskarp eller också får diabetiker mer antibiotika.

Fast det är nog skadorna på vävnaderna som är förklaringen.
Att påstå att candida exklusivt lever på socker och inte vävnaderna i kroppen är det jag uppfattar att den här tråden går ut på vilket jag inte anser är ett korrekt resonemang.
Fast de flesta är ju inte intresserade av korrekta resonemang utan är mer hänfallna åt allmänt flum.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Socker ger svamptillväxt

Inläggav kiddie » 2014-01-25 2:30:36

Just candida fick jag bara en gång när jag haft en jättestark influensa och hade nedsatt immunförsvar. Gick bort när jag piggade på mig.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Flawed » 2014-01-25 2:33:23

Diabetes försämrar ju också immunförsvaret.

Annars kan man bildgoogla Trenchfoot samt Tropical ulcer.
Det är alltså viktigare att undvika skyttegravar och svettiga tropisk jungel än socker.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Socker ger svamptillväxt

Inläggav JCSweden » 2014-01-25 16:48:47

Ingen tvekan om att socker (och även alkohol) förvärrar candida. Har även märkt att det förvärrar för en om man lider av mask i magen.
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

Socker ger svamptillväxt

Inläggav Flawed » 2014-01-25 18:07:29

Många som går runt med mask i magen???
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Återgå till Intressanta intressen



Logga in