Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-12-26 23:42:23

Biskswe, du skriver om s k dramadrottningar, alla kvinnor är inte så.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav snyft » 2013-12-26 23:59:37




Materiella saker.
Senast redigerad av snyft 2013-12-27 0:06:24, redigerad totalt 1 gång.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Sadistic » 2013-12-27 0:02:35

Precis, det är en hel del generalisering i den här tråden.
känns lite som ' hur pass mycket kan vi alienifiera könen mot varandra? '.
Menar, jag skulle bli minst lika förbannad över en karl som höll på sådär ( vilket jag har... )
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-12-27 16:29:40

Sadistic skrev:Precis, det är en hel del generalisering i den här tråden.
känns lite som ' hur pass mycket kan vi alienifiera könen mot varandra? '.
Menar, jag skulle bli minst lika förbannad över en karl som höll på sådär ( vilket jag har... )


Klart det blir en del generaliseringar, hela tråden utgår ju från ett generaliserande inlägg:
nallen skrev:Det spelar ingen roll vad man skriver, det spelar ingen roll vad man gör. Tjejer vill inte ha sex, de vill bara att man ska smöra för dem.


Så kvinnor betyder inte "alla kvinnor" el ens "de flesta kvinnor", utan oftast bara just "de (flesta) kvinnor jag träffat".

Vad menar du med "minst lika förbannad över en karl som höll på sådär", vaddå "sådär"?

Kvinnor vill ha män som får dem att skratta? post108726.html#p108726

Jag har för övrigt lagt märke till att här på AF älskar man att dels håna NT, dels (både män och kvinnor) håna "NT-kvinnor"/"typiska kvinnor".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Sadistic » 2013-12-27 16:57:10

Alien skrev://///


Jag menade över-emotionella personer, specifikt i mitt fall någon som manipulerar med gråt.

Om jag får ha nån åsikt om vad jag vill ha ( som råkar vara kvinna :P ) är en 'vän' i första hand, om jag var singel och hade behovet av att ligga med någon så skulle jag inte välja första bästa. Utan någon som passar mig som person, inte någon som passar för en 'funktion'. Och det tror jag att jag har gemensamt med dom flesta oavsett kön :P

Och om NT hån etc kan jag inte tillägga något om, jag har inte varit medlem nog länge för att ha sett trådar/posts om det.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-28 0:19:45

Det vore ju direkt kontraproduktivt. Jag vill ju ha sex oftare och inte behöva lägga så mycket uppmärksamhet och energi på folk.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-12-28 0:25:44

nallen skrev:Det vore ju direkt kontraproduktivt. Jag vill ju ha sex oftare och inte behöva lägga så mycket uppmärksamhet och energi på folk.
Jag önskar att det fanns sådana tjejer för dig i den vanliga miljön. Men det är blott en våt dröm tyvärr.

Vet inte hur det är på sk sexsajter men jag tror även där att du måste sitta och säga "schyssta nappar" , "du verkar ha en fin personlighet". Yada yada. Troligen utan att ens få nåt napp många av gångerna.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Sadistic » 2013-12-28 0:30:16

nallen skrev:Det vore ju direkt kontraproduktivt. Jag vill ju ha sex oftare och inte behöva lägga så mycket uppmärksamhet och energi på folk.


Onani - då får du det du vill ha :P

grejen är väl det, om man inte har något att erbjuda som är attraktivt för den andra personen så kommer man klart inte någonstans.

folk vill för det mesta ha equal trade, kliar jag dig på ryggen ska du klia mig. Inte ens i sexvärlden så ger man bort saker gratis, allt annat är extrem tur eller en våt dröm.
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-28 0:45:14

Sadistic skrev:Onani - då får du det du vill ha

Nej.

Sadistic skrev:grejen är väl det, om man inte har något att erbjuda som är attraktivt för den andra personen så kommer man klart inte någonstans. folk vill för det mesta ha equal trade, kliar jag dig på ryggen ska du klia mig. Inte ens i sexvärlden så ger man bort saker gratis, allt annat är extrem tur eller en våt dröm.

Ja, det har ju också diskuterats förr, varför är inte sex (och orgasmer) i sig belöning nog för en tjej att ha sex?
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav zed88 » 2013-12-28 0:50:37

nallen skrev:Det vore ju direkt kontraproduktivt. Jag vill ju ha sex oftare och inte behöva lägga så mycket uppmärksamhet och energi på folk.


Finns ju sidor för det med! På dessa sidor har smarta personer fördel skulle jag tro... Annars finns krogen.. Kanske inte ger vinst varje gång. Du behöver dock lägga mycket uppmärksamhet på folk. Dansgolvet är en bra start! Jag har tröttnat på det ganska mycket numera..

Du kan ju starta någon tråd på olika forum och hoppas på napp..
zed88
Inaktiv
 
Inlägg: 72
Anslöt: 2013-11-22
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-12-28 1:04:39

Det finns en lång djäkla tråd här nånstans också där det diskuterats in absurdum utan att nån kunnat redogöra för vare sig metod eller teori.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav cc33314 » 2014-01-01 23:51:52

Ett tips: Släpp hela den här du ska vara ihop med och ha sex med tjejen och så vidare grejen, bara ta det lugnt, snacka med många tjejer, slappna av, var dig själv, var en kompis fast aningen mjukare och lite charmig, prata med MÅNGA tjejer, helst flera om dagen, då ökar chansen enormt att du hittar någon.

Om du stirrar upp dig över förhållandegrejen blir du stel och det blir mest konstigt och du framstår som underlig/desperat vilket är ett stort turn-off.

Mina tips. Var dig själv, var positiv och var inte beroende av vad som händer, acceptera avvisning, prova många gånger till slut lyckas det troligtvis, om du statistiskt sätt blir ihop med en tjej på 200 du pratar med så prata med 200 tjejer så får du sannolikt en partner...

Ha en trevlig dag!
cc33314
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 491
Anslöt: 2013-10-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2014-01-02 0:00:08

cc33314 skrev:Ett tips: Släpp hela den här du ska vara ihop med och ha sex med tjejen och så vidare grejen, bara ta det lugnt, snacka med många tjejer, slappna av, var dig själv, var en kompis fast aningen mjukare och lite charmig, prata med MÅNGA tjejer, helst flera om dagen, då ökar chansen enormt att du hittar någon.

Om du stirrar upp dig över förhållandegrejen blir du stel och det blir mest konstigt och du framstår som underlig/desperat vilket är ett stort turn-off.

Mina tips. Var dig själv, var positiv och var inte beroende av vad som händer, acceptera avvisning, prova många gånger till slut lyckas det troligtvis, om du statistiskt sätt blir ihop med en tjej på 200 du pratar med så prata med 200 tjejer så får du sannolikt en partner...

Ha en trevlig dag!


Han vill inte ha ett förhållande, han vill inte prata, han vill bra knulla rakt på rödbetan.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-02 0:11:11

Det verkar uppenbarligen som att nallen är mer intresserad av att hitta en KK alltså knullkompis om ni ursäktar uttrycket.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2014-01-02 0:13:20

AustenAnnie skrev:Det verkar uppenbarligen som att nallen är mer intresserad av att hitta en KK alltså knullkompis om ni ursäktar uttrycket.


Lugnt jag blir inte stött. Jag tror han har sagt att han även inte är intresserad utav det. Utan han vill kunna bestämma med en tjej på förhand att dom ska knulla och inget annat.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-02 0:23:13

Ogillar egentligen när man pratar om personer i tredjeperson som i detta fallet.
Men numer finns det ju regelrätta företag där man t ex teledejtar.
Tror visserligen att man som kille måste betala en timavgift om jag kommer ihåg rätt från reklamen.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2014-01-02 0:27:03

AustenAnnie skrev:Ogillar egentligen när man pratar om personer i tredjeperson som i detta fallet.
Men numer finns det ju regelrätta företag där man t ex teledejtar.
Tror visserligen att man som kille måste betala en timavgift om jag kommer ihåg rätt från reklamen.


Jag tror att det är lugnt. Jag tror att allt har dryftats i den här tråden. Men inget utav förslagen duger åt TS. Jag tror att tråden bara är ett sätt för honom att ventilera sin frustration utöver att inte få ligga.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav AustenAnnie » 2014-01-02 0:35:11

slackern skrev:
AustenAnnie skrev:Ogillar egentligen när man pratar om personer i tredjeperson som i detta fallet.
Men numer finns det ju regelrätta företag där man t ex teledejtar.
Tror visserligen att man som kille måste betala en timavgift om jag kommer ihåg rätt från reklamen.


Jag tror att det är lugnt. Jag tror att allt har dryftats i den här tråden. Men inget utav förslagen duger åt TS. Jag tror att tråden bara är ett sätt för honom att ventilera sin frustration utöver att inte få ligga.

Låter uppenbarligen som denna tråd förlorat lite av sitt syfte då.
I just detta fallet.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2014-01-02 0:42:13

slackern skrev:Jag tror att allt har dryftats i den här tråden.

För att inte tala om tråden Varför är tjejer så irrationella när det gäller sex?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2014-01-02 0:46:10

Miche skrev:
slackern skrev:Jag tror att allt har dryftats i den här tråden.

För att inte tala om tråden Varför är tjejer så irrationella när det gäller sex?


Oj det var nog den tråden jag tänkte på. Känns som att lyssna på låten Never ending story.

slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2014-01-02 1:26:41

Det finns en till tråd om hur nallen tänker om kvinnor: kravspecifikation-pa-partner-algoritmer-t12482.html

Men nu är inte just denna tråd tänkt att handla enbart om nallen utan om hur män i allmänhet (och AS-män i synnerhet) upplever Kvinnor. Är kvinnor generellt totalt olika män när det gäller kärlek och sex?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2014-01-02 7:29:57

Alien skrev:Men nu är inte just denna tråd tänkt att handla enbart om nallen utan om hur män i allmänhet (och AS-män i synnerhet) upplever Kvinnor. Är kvinnor generellt totalt olika män när det gäller kärlek och sex?

-Ja. Opposites attracts.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Intressant » 2014-01-02 7:44:22

Glöm könen och tänk vad individen vill ha.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav plåtmonster » 2014-01-02 8:20:27

Detta är ett extremt dåligt råd för personer på autismspektrat:
cc33314 skrev:slappna av, var dig själv
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in