Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav treeman » 2013-08-07 23:28:39

LILITH_ skrev:(LOL! Nu är du allt lite rolig. Aspierolig.:-)154)

LILITH_ skrev:Hahaha!


Nedlåtande fascist. Där ser man... sen utger sig för att vara moder Teresa. Hycklare.

Ska ha en negerboll och lite mjölk nu. Dags att slagga f-n.

Admin

Denna formulering är onödigt hård och kan sägas ingå i denna varning: post1037903.html#p1037903
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav mnordgren » 2013-08-08 0:24:58

Admin

Låser tråden för moderering.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav mnordgren » 2013-08-12 21:18:13

Admin

Låser upp tråden igen.

LILITH_ fick en varning här: post1037639.html#p1037639
treeman fick en varning här (annan tråd): post1037903.html#p1037903

Fortsätt gärna diskutera men försök hålla diskussionen saklig och undvik tjafs.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav MsTibbs » 2013-08-12 22:12:29

Förvånar mig inte. Samma organisation drog ju upp "Nogger black"-glassen för några år sedan. Tycker de borde rikta in sig på riktig rasism i stället, såna här utspel gör ju bara att iaf jag himlar med ögonen och suckar... om ens det... :-)006
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav gadas » 2013-09-23 10:56:16

Feldwebel skrev:Haha ironi på högsta nivå när bögarna och afrikanerna börjar anklaga varann för hets mot folkgrupp :D med tanke på att dem ska vara naturliga allierade mot den onda vita kristna mannen som dessutom föredrar kvinnor


Va...?

De enda jag hört tala om onda vita kristna män är onda vita kristna män själva...
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Huggorm » 2013-09-23 12:22:59

gadas skrev:
Feldwebel skrev:Haha ironi på högsta nivå när bögarna och afrikanerna börjar anklaga varann för hets mot folkgrupp :D med tanke på att dem ska vara naturliga allierade mot den onda vita kristna mannen som dessutom föredrar kvinnor


Va...?

De enda jag hört tala om onda vita kristna män är onda vita kristna män själva...

Den vita medelålders förvärvsarbetande mannen verkar vara vänsterns och medias största fiende.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav gadas » 2013-09-23 12:49:18

Huggorm skrev:
gadas skrev:
Feldwebel skrev:Haha ironi på högsta nivå när bögarna och afrikanerna börjar anklaga varann för hets mot folkgrupp :D med tanke på att dem ska vara naturliga allierade mot den onda vita kristna mannen som dessutom föredrar kvinnor


Va...?

De enda jag hört tala om onda vita kristna män är onda vita kristna män själva...

Den vita medelålders förvärvsarbetande mannen verkar vara vänsterns och medias största fiende.


Jo, jag hörde det. Skulle det vara för att man inte tycker synd om honom...?
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav dasunbedingte » 2013-11-03 20:54:09

Disclaimer: Jag har inget gott tycke för Nima Gholam Ali Pour (S) i vanliga fall, dock så har hen sammanfattat AFs samröre med islamister.



Den 18 september 2013 så anordnades ännu en Café Pan-Afrika kväll, denna gång i samarbete med Ibn Rushd, ett samarbete som inte är så ovanligt. Den inbjudne talaren var Alhadji Drammeh, som presenterar sig som muslim, och temat för kvällen var slöjan i Sverige.

Under en 46-minuters föreläsning så pratar föreläsaren mindre om slöjan i Sverige och mer om sin syn på västvärlden och speciellt svenskar. Här är några citat. Citaten är långa för att det inte ska uppstå anklagelser om att de är tagna ur sitt sammanhang:

”Just i västerlandet så har de byggt hela sin struktur på den så kallade den fria kvinnan. Det kom på 40-talet efter krigen. Det fanns en massa män som hade dött. Det fanns en massa plats som behövde fyllas. Det fanns ekonomiska hjul som behövdes sättas igång. Det fanns en tanke, ett system, där att halva arbetskraften existerar men är oanvänd, och den måste ut i arbete. Och utifrån det fundamentet så har det byggts på, sakta men säkert annat tänk. Det vill säga kvinnor som går ut i arbete måste vara självständiga, de måste vara liberala, de måste vara det ena... och så har vi byggt ett helt system omkring det. Vi har byggt dagis. Vi har skaffat mammaledighet. Vi har gjort det enklare för familjer att fungera. Det går att två parterna jobbar. Jag säger inte att... ingenting... varken negativt eller positivt i det. Jag sätter inga värderingar. Utan jag bara förklarar hur det... grundtanken har fortplantat sig och lagt till övre strukturer på det som är grundtanken. Och när det här har kommit, när islam har kommit med en helt annan samhällsstruktur i grund och botten där: nej, vi tycker inte att eventuellt, att kanske kvinnor inte behöver jobba, utan män ska vara försörjningsskyldiga. Vi vill ha halva arbetsstyrkan hemma. Vi tycker det är skönt alltså. Vi tycker inte folk ska, liksom, jobba för att jobba ihjäl sig enbart för att leva. Alltså livet handlar inte om att jobba. Det handlar om att jobba så att man har, så att det räcker, man kan ta hand om sin familj, man kan försörja sig, det ska funka. Och det är en helt, helt annan syn på hur ett samhälle ska vara strukturerad. Och de här två synen, de är.... de är helt i motsättning till varandra. De går inte ihop. Det är eld och vatten alltså. Antingen är det, det ena eller så är det, det andra. Sen kan folk säga hur mycket de vill: amen det går att demokratisera det andra, det går att liberalisera det andra. Då har de inte förstått vad de pratar om. Det går inte att kombinera de här två. Det går att kombin... inte på grundnivå. Det går att ta vissa saker och kanske få det att samarbeta med andra grejer men i slutändan är de i motsättning till varandra och förr eller senare så uppstår det en konflikt. Och det är den begynnelsen av den konflikten vi idag ser.”

”Det folk måste förstå, när de här intellektuella i väst sitter och pratar om att islam är ett hot. Islam är ett hot! Det är ofrånkomligt. Det måste folk förstå. Jag säger inte det för att jag sätter någon värdering i det. Utan du måste förstå, så som de är vana att leva. Som jänkarna säger: our way of life. Det här är ett hot mot deras levnadssätt. Sen kan vi sitta och tycka att men ert levnadssätt är kanske inte det bästa för er. Och vi tycker att vårt levnadssätt är betydligt bättre.”

”Och det här med slöjan, det berör känslomässigt på de här människorna, som inte har någonting med religion att göra. Det har inte, för de är inte religiösa. Om de är religiösa så är systemet så som det är, alltså demokrati är deras religion, så som de identifierar den. De vill gå kort kort. Det är sommar här två veckor per år. De vill gå i sina stringtrosor mitt i stan. Det är vad de vill! Så du ska sitta och säga till de: nämen, jag vill ha slöja. De sitter och säger till dig: nej, jag anser jag är fri, det är så här jag vill vara klädd. Hur ska ni argumentera mot varandra? Det går inte. Så du måste lämna dem åt sitt och de måste eventuellt lämna dig åt ditt. Men problemet är just idag, de kan inte lämna dig åt ditt.”

”Så tro inte att jag är som svenskar eller som muslimer och ska säga: nej, islam är helt ofarligt och det handlar inte om det,vi vill bara leva i fred. Nej, nej. Islam är en fara. Det är en fara för de som styr idag. Det är fara! Det är en fara för det, vad vi kallar det kapitalistiska liberala samhället, som de anser vara demokratisk. Det är en fara. För vi kommer med en helt annan norm. Med ett helt annat tänk. Med en nästan helt annan människosyn.”

”När det kommer något yttre och trycker på någonting som är färdig, strukturerad och klart och legitimt. För att den gemene svensk accepterar det som är svenskt. De tycker det är okej att man tar sin bärs och man firar sina grejer och folk som vill ha kort kort, det är deras grej. De förstår inte det här att man ska täcka håret. De har sina schampo-reklam. Vadå? Ska jag inte visa mitt hår? Vad är det för konstigheter? Och så kommer någon och säger till de: nej, men det kanske inte är så bra. De fattar inte. Varför är det inte bra? Vadå? Jag tycker, jag är fri. Jag får göra vad jag vill. Sen ska du ta den diskussionen med de. Sen måste de förstå på ett enskilt plan, rent individmässigt. Det här kanske är inte så bra för mig. Och så måste de tänka lite större, på gruppnivå eller på familjenivå. Det här kanske är inte så bra för familjen. Och så ska man tänka ännu längre. Shit, det här är kanske inte bra för samhället. Hade vi kommit för hundra år sen, nykterhetsperioden i Sverige. Alla gick så som muslimska kvinnor gick. Det konservativa idealet. Svensken såg ut som muslimen ser ut idag.”


Källa: http://nimatown.blogspot.se/2013/10/din ... rbala.html
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in