Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav dasunbedingte » 2013-08-07 16:59:03

Wine skrev:Har hittat en bild från festivalen, vet ej om det är denna person som avses men det är det som hävdas här:

Flashback.se - Pride anmäls för hets mot folkgrupp
2013-08-07

Tidningen QX har publicerat en bild från paraden där personen som nu polisanmälts syns. Men chefredaktören, Jon Voss, anser inte att det rör sig om någon blackface-sminkning, och säger till SVT:

"Jag ser personen som utsmyckad till en modern krigarprinsessa, med kamouflagesmink, och inte alls som något rasistiskt."


Här är länk till bilden:

http://www.qx.se/uploads/8e/ae5950c426e ... 5f7add.jpg


Haha just. Vad är rasistiskt med den? Tycker att AF borde drabbas av en flashmob - hundratals människor som klär ut sig såpass och dyker upp på deras möten.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 17:54:59

http://www.afrosvenskarna.se/
På en bild som nu sprids på sociala medier ses en blackface-målad vit person med ett raketgevär gå i helgens Prideparad. Enligt uppgift ska personen föreställa en "somalisk pirat". Afrosvenskarnas riksförbund ser det som oerhört dålig smak att göra ett skämt av den pågående konflikten i Somalia som skördat tusentals människooffer, samtidigt som man bygger på stereotypen att svarta människor är våldsamma. Blackface är dessutom en klassisk rasistisk symbol som använts för att ta ifrån svarta människor deras människovärde och legitimera våld och förföljelse. Så sent som i förra året syntes ett vitt par i paraden med blackface och svarta kroppsmasker med överdimensionerade könsorgan så detta är ett återkommande problem i Prideparaden. Talespersonen för Afrosvenskarnas riksförbund, Kitimbwa Sabuni, har därför på förbundets initiativ gjort en polisanmälan om hets mot folkgrupp riktad mot Prides festivalchef Jörgen Eriksson och personen bakom förklädnaden.

Blackface är en av de absolut vidrigaste rasistiska symbolerna som använts för att beröva svarta människor deras värdighet och uppmana till våld och förföljelse. Eftersom vi har en lag mot att i offentligheten sprida rasistiska budskap tycker vi att det är viktigt att den prövas på det här fallet.


Klarnar det något eller är det här forumet verkligen så här lågfungerande när det gäller kritiskt tänkande och annat som kräver något högre intelligens?
Nyckelorden är stereotyper och rasistiska symboler.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav treeman » 2013-08-07 18:02:47

Bild

Det är ingen "svarthyad afrikan". Ser ut som en lerig, smutsig påtänd kärring...

Ska man inte få krypa på marken och bli smutsig nu heller? Man måste ju kunna vistas utomhus efter en dag med bilen där man blivit nedoljad?

Bilmekaniker = Rasister

Afrikanisk svenskarnas riksförbund borde anmälas för hets mot folkgrupp. Varför pekar dom ut smutsiga, illaluktande människor och skriker glåpord mot dom? Jävla rasister.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Alien » 2013-08-07 18:21:36

Om användandet av en stereotyp är rasistiskt el inte, avgörs av sammanhanget. Som t ex "rasisttårtan", ett performance verk av en artist som själv har afrikanskt ursprung. Se denna tråd: kulturministern-at-rasisttarta-t26200.html

Att Afrosvenskarnas riksförbundet tar illa upp och polisanmäler, betyder inte att alla afrosvenskar tycker likadant. Jag tror faktiskt inte de är så representativa för svarta i Sverige.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Wine » 2013-08-07 18:27:20

LILITH_ skrev:Klarnar det något eller är det här forumet verkligen så här lågfungerande när det gäller kritiskt tänkande och annat som kräver något högre intelligens?
Nyckelorden är stereotyper och rasistiska symboler.


Men hur kan du skriva på det sättet som ovan och ifrågasätta forummedlemmars intelligens och skriva att de som inte håller med om att det handlar om rasism och en förnedrande handling av en kvinna som deltog i en festival och var utklädd och sminkad skulle vara lågfungerande och inte klara av att tänka kritiskt, har du sett bilden av kvinnan? Det är väl snarare tvärtom att många har tänkt till, tänker själva och kritiskt.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 18:34:47

Det handlar nog främst om att få tillfälle att pröva den lagstiftning som finns. Den är ju rätt så ny.

Allt som bidrar till att göra vår samvärld mindre polariserad i vi och dem, allt vars syfte är att höja oss som individer över stereotypier och förlegade uttryckssätt med anor i reell förtryck och rasism är väl en bra sak?

Märkligt med bakåtsträvare som tycker att negerboll minsann ska få heta just det osv. fast att språket som bekant hela tiden utvecklas och förändras, benämningar som förut var acceptabla är inte längre det när medvetenheten hos den gråa massan vuxit och nu omfattar kunskap om just förtryck och förföljelse i världen i stort både nu och i det förflutna. När man vet bakgrunden till saker och ting så borde iaf. de med tillräcklig språkbegåvning kunna anamma nya uttryck istället för de gamla.

Men det är ganska uppenbart att det inte enbart handlar om att få kalla saker för det man är van vid utan att det finns andra mer dunkla motiv.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 18:37:09

Wine skrev: Men hur kan du skriva på det sättet som ovan och ifrågasätta forummedlemmars intelligens och skriva att de som inte håller med om att det handlar om rasism och en förnedrande handling av en kvinna som deltog i en festival och var utklädd och sminkad skulle vara lågfungerande och inte klara av att tänka kritiskt, har du sett bilden av kvinnan? Det är väl snarare tvärtom att många har tänkt till, tänker själva och kritiskt.
Men hur kan du starta en tråd utan att lägga till några kritiska synpunkter åt båda hållen i frågan?

Ja, jag ifrågasätter verkligen intelligensen hos dem som i raljerande ordalag skrivit i tråden. Gör inte du?

Admin

Att gå in på vad folk eventuellt har för intelligens, vilket du gjort flera gånger i tråden, är onödigt och osakligt. Detta är ett av flera inlägg i tråden som är onödigt aggressivt formulerade. Anser man att folk har helt fel är sakliga invändningar att föredra.

Se forumreglerna:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.


Se även detta inlägg: post1037924.html#p1037924

Du har samlat ihop till en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Wine » 2013-08-07 18:45:04

LILITH_ skrev:...
Allt som bidrar till att göra vår samvärld mindre polariserad i vi och dem, allt vars syfte är att höja oss som individer över stereotypier och förlegade uttryckssätt med anor i reell förtryck och rasism är väl en bra sak?
...


Men bidrar inte en sådan här sak till just detta, att polarisera, att man fokuserar på vi och dom, att polisanmäla för att en kvinna var utklädd på en festival? Sedan går det väl liksom inte heller att försöka dölja faktum att människor ser olika ut, har olika hudfärg, ögonfärg m.m. Varför ska man göra det till något så laddat när det egentligen är helt naturligt?

LILITH_ skrev:Men hur kan du starta en tråd utan att lägga till några kritiska synpunkter åt båda hållen i frågan?


Jag undrar återigen om du verkligen har sett bilden på kvinnan som klädde ut sig, jag själv tycker inte att det ser ut som en somalisk pirat och inte heller något som skulle kunna kallas för black-face.
Senast redigerad av Wine 2013-08-07 18:45:57, redigerad totalt 1 gång.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Alien » 2013-08-07 18:45:26

Wine skrev:
Alien skrev:...
Man ser ju att han är svartsminkad men ingen karikatyrsminkning med överdrivet tjocka läppar t ex.
...


Är det en han? Jag tycker det ser ut som en kvinna. Jag tycker inte heller att det ser ut som en så kallad black-face sminkning och förstår inte hur man ens kan uppfatta det som en sådan. Ser snarare ut som en kvinna som deltagit i gyttjebrottning eller krälat i olja eller något. Inte heller tycker jag att man skulle kunna associera utklädseln till en somalisk pirat eller pirat överhuvudtaget.


Det var väl uttrycket "somalisk pirat" som fick mig att tro att det var en man. Har inte hört talas om några kvinnliga somaliska pirater. Men kan en vit sminka sig svart kan förstås en man klä ut sig som kvinna, dubbelt crazy. Här hade "hen" varit det lämpliga pronomenet.

Afrosvenskarnas riksförbund ser det som oerhört dålig smak att göra ett skämt av den pågående konflikten i Somalia som skördat tusentals människooffer, samtidigt som man bygger på stereotypen att svarta människor är våldsamma.

http://www.afrosvenskarna.se/

Det tycker jag är att övertolka in i helvete. Somaliska pirater är våldsamma, men det betyder inte att alla/de flesta svarta människor är våldsamma. Får man göra en film om Idi Amin, då påstår man tydligen att "svarta människor är våldsamma"?

Och dålig smak, tja, folk skämtar ju om Hitler som är ansvarig för miljoners död.

Sedan kan man fråga sig vad en "somalisk pirat" har med Pride att göra. Någon som sett paraden/varit med i den kan kanske upplysa oss. Jag har fått intrycket att man bara allmänt vill släppa loss och klä ut sig till allt möjligt.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 18:50:22

Förresten kan jag svara på en av frågorna i startinlägget - Varför har det blivit så känsligt nu?
För att folk är mer medvetna och kan sin historia och sina medmänniskors historia på ett annat sätt en förr.
För att vi börjat bli mer solidariska, för att mänskligheten - eller åtminstone valda delar av den - ständigt försöker utvecklas till något bättre än innan.
För att vår levnadstandard länge varit bra nog så vi nu mer och mer har råd med att känna empati mot dem som inte haft det lika bra och som vi delvis skott oss på genom historien.

Människans individuella frigörelse handlar det om här. Individens rätt att existera utan att behöva riskera att sättas i fack och kategoriseras på ett nedsättande sätt.
Detta hänger intimt samman med kvinnorätts- och djurrättsrörelser.

Vi har det bra, vi har råd att tänka på nyanser i vårt bemötande av andra, även subtila nyanser som upprätthåller ett näst intill osynligt förtryck. Ett förtryck som dock finns där.

Antingen väljer du att vara med i förtrycket eller emot den.
Enkelt.

Eller så kan man ju skylla på bristande intellektuell förmåga.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 19:08:38

Wine skrev:
LILITH_ skrev:...
Allt som bidrar till att göra vår samvärld mindre polariserad i vi och dem, allt vars syfte är att höja oss som individer över stereotypier och förlegade uttryckssätt med anor i reell förtryck och rasism är väl en bra sak?
...


Men bidrar inte en sådan här sak till just detta, att polarisera, att man fokuserar på vi och dom, att polisanmäla för att en kvinna var utklädd på en festival? Sedan går det väl liksom inte heller att försöka dölja faktum att människor ser olika ut, har olika hudfärg, ögonfärg m.m. Varför ska man göra det till något så laddat när det egentligen är helt naturligt?

LILITH_ skrev:Men hur kan du starta en tråd utan att lägga till några kritiska synpunkter åt båda hållen i frågan?


Jag undrar återigen om du verkligen har sett bilden på kvinnan som klädde ut sig, jag själv tycker inte att det ser ut som en somalisk pirat och inte heller något som skulle kunna kallas för black-face.

För att statuera exempel och få folk att öppna ögonen måste man direkt peka på PROBLEMET/förtrycket/det som man reagerar mot.
Vi och dem-polariserandet finns redan där. Det är det man försöker komma åt, lyfta fram och genom rättsliga processer förhoppningsvis extrahera för att få fram ett acceptabelt samhällsklimat där polariseringen inte längre ses som ett normaltillstånd.
Klart att det kan tyckas märkligt att lyfta fram detta fall om man inte kan tänka i flera led, det förstår jag också.
Fråga dig då vad Afrosvenskarnas riksförbund vill UPPNÅ med den här typen av utpekanden och anmälningar. Då kanske det klarnar.

Förhoppningen är alltså inte att alla ska gå med skygglappar och upprepa ett mantra om att alla ser lika ut, inga utseendemässiga skillnader existerar, utan att alla är lika värdefulla oavsett hur olika varann de är.
Att bekämpa allt som traditionellt och historiskt sett i våra föreställningar skiljt oss åt är bara en logisk förlängning av kampen för människors (teoretiska) lika värde.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Moggy » 2013-08-07 19:12:49

LILITH_ skrev:Det handlar nog främst om att få tillfälle att pröva den lagstiftning som finns. Den är ju rätt så ny.


Ja. Förhoppningsvis fortsätter det vara lagligt att klä ut sig.


LILITH_ skrev:Allt som bidrar till att göra vår samvärld mindre polariserad i vi och dem, allt vars syfte är att höja oss som individer över stereotypier och förlegade uttryckssätt med anor i reell förtryck och rasism är väl en bra sak?


Nä. Det är en bra utveckling om det kommer från folkligt håll och växer fram underifrån till det når makten som då måste förhålla sig till folkviljan.

Som det är nu så är mycket av sånt här nåt som kommer uppifrån och som tvingas på folk. Ställer inte folk upp på det hela så blir det hårdare attityd, smutskastning av de som inte inordnar sig och vågar ifrågasätta och kritisera. Räcker det inte med smutskastningskampanjer så blir det lagstiftning.

Resultatet blir att det blir en strypt diskussion där folk håller tyst men fortsätter att tycka "fel".


LILITH_ skrev:Märkligt med bakåtsträvare som tycker att negerboll minsann ska få heta just det osv.


Praktexempel på nåt som kom ovan ifrån och inte har nån folklig förankring. Folk säger negerboll ändå och skrattar åt dem som blir sura över det.


LILITH_ skrev:Antingen väljer du att vara med i förtrycket eller emot den.
Enkelt.


Först gäller det så att identifiera vilka som är förtryckarna. Inte lätt. Men en bra början är att fundera över vilka det är som ständigt står för att inskränka friheter och tvinga folk att inrätta sig i leden och inte tycka fel. Sånt brukar vara ett tecker på förtryck. Det som vill ha en fri diskussion där alla åsikter är ok står inte för förtryck.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-08-07 19:20:39

Det lustiga i sammanhanget är att man går på sånt här trams medan det verkliga förtrycket och klyftorna i samhället ökar. Jag tror det är tusen gånger viktigare för att motverka rasism att somalierna i Sverige får jobb och kan försörja sig än att nån Jeppa går svartsminkad i Pridetåget.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 19:25:23

@Moggy
Åsiktsfrihet ska råda, absolut. Men jag är rätt pessimistisk inför människans inneboende moraliska och etiska kompass eller vad man ska kalla den. Den fattas eller är mycket bristfällig hos alltför många och därför behöver vi lagar och förordningar i ett samhälle.
Visst - det bästa vore om viljan till solidaritet gentemot sin nästa och allt det andra kom från gräsrötterna men nu är gräsrötterna till stora delar så ohemult ruttna så det inte riktigt funkar. Det tar för lång tid.

Den här typen av utageranden som Afrosvenskarnas Riksförbund nu gjort påskyndar uppvaknandet tror jag. Faktiskt. Det tar sig lite märkliga omvägar igenom hånfulla och ignoranta människors käftar och tangentbord men når rätt i slutändan. Om inte annat så märker man ju vilken typ av människor som raljerar över det här och kan då lättare hitta sin egen ståndpunkt. Så tack till alla stolpskott i tråden!
Vi är på rätt väg. :wink:
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav dasunbedingte » 2013-08-07 19:29:27

Så, om det handlar om sammanhanget, då bör endast "svarta" kunna sminka sig "blackface", sminka sig till somalisk pirat eller annat som *kan* uppfattas som kränkande...

Hur gör vi då med oss blandraser, som är lite av varje? Får vi agera hur som eller bara måla oss halva blackface eller en sextondel? Dumheter.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Huggorm » 2013-08-07 19:39:54

Jag tror det handlar om att anmälare hittat en lukrativ bransch, jag menar finns det något enklare sätt att tjäna pengar än genom skadeståndskrav?
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 19:41:41

dasunbedingte skrev:Så, om det handlar om sammanhanget, då bör endast "svarta" kunna sminka sig "blackface", sminka sig till somalisk pirat eller annat som *kan* uppfattas som kränkande...

Hur gör vi då med oss blandraser, som är lite av varje? Får vi agera hur som eller bara måla oss halva blackface eller en sextondel? Dumheter.
Det handlar inte om "sminkning" eller annat liknande egentligen.

Att uppmärksamma det här är att peka och lyfta fram ett symtom på en underliggande tendens som funnits i vårt samhälle och i vår föreställningsvärld väldigt länge. Att lyfta fram stereotypier är att lyfta fram människors inrotade föreställningar om andra människor och vidhängande åsikter om vad ett visst utseende säger om en. Som frenologi.
Det är en symbolisk gest att göra ett rättsfall av det här. Så ser jag det som.

Det ska inte tas bokstavligt.
Blev det klarare då?
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 19:44:07

Huggorm skrev:Jag tror det handlar om att anmälare hittat en lukrativ bransch, jag menar finns det något enklare sätt att tjäna pengar än genom skadeståndskrav?
Qué? I Sverige? :-)Happy
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Huggorm » 2013-08-07 19:49:35

LILITH_ skrev:
Huggorm skrev:Jag tror det handlar om att anmälare hittat en lukrativ bransch, jag menar finns det något enklare sätt att tjäna pengar än genom skadeståndskrav?
Qué? I Sverige? :-)Happy
Ja, förutsatt att det handlar om att man känner sig kränkt och tillhör någon minoritet
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Gripandekylig » 2013-08-07 21:08:29

Moggy skrev:I den här tråden är du den som mest kastat skit på andra, alla andra verkar kunna resonera fredligt.

Moggy har helt rätt och sättet du har valt att föra denna konversation på LILTH_ är inte angenämt. Det är obehagligt att du så obarmhärtigt lyfter fram orden lågfungerande och stolpskott i uppenbara försök att hänvisa till att vi övriga deltagare i diskussionen skulle vara mindre intelligenta. Att som färsk in i en diskussion så pass hårt personligen angripa de övriga diskuterande är inte bara retoriskt oklokt utan dessutom socialt ovänligt. Ifall du nu så gärna ville framföra att dessa människor i Afrosvenskarnas riksförbund haft en mer intrikat agenda än de som hittills i tråden hade presenterats så hade du med lätthet kunnat beskriva dina hypoteser inom det området utan att vara så aggressiv och elak mot oss andra.

Några exempel på detta:
LILITH_ skrev:Klarnar det något eller är det här forumet verkligen så här lågfungerande när det gäller kritiskt tänkande och annat som kräver något högre intelligens?

LILITH_ skrev:Ja, jag ifrågasätter verkligen intelligensen hos dem som i raljerande ordalag skrivit i tråden.

LILITH_ skrev:Antingen väljer du att vara med i förtrycket eller emot den.
Enkelt.

Eller så kan man ju skylla på bristande intellektuell förmåga.

LILITH_ skrev:Så tack till alla stolpskott i tråden!


Det finns ingen anledning att vara så ovänlig mot oss - det gör enbart tråden otrevligare att läsa vilket torde minska antalet läsare och därmed räckvidden för det budskap du i stark motvind försöker framföra.

Var snäll, lugn och saklig istället så kan vi föra konversationen vidare på en civiliserad nivå.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav alixha » 2013-08-07 21:15:33

Jag tycker sånt här är jättelöjligt.
Snart ska man inte säga bruna bönor eller vitlök heller för det var någon som helt plötsligt kommit på att så kan man inte säga för det är kränkande :-)014

Lättkränkta och överkänsliga människor som inte har något bättre för sig, nej usch vad trist.
Någon måtta får det vara!

Get Over It!
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 21:24:52

@ Gripandekylig
Det här är ingen ny diskussion, tyvärr. Den har framkommit i olika former över åren. Därav min ton.

Jag står fast vid att alla de som hoppat in i tråden och i raljerande ordalag skrivit i den verkar vara något mindre begåvade. Det är min bild. Ger man sig in i en debatt och uttrycker sig på ett visst sätt så får man väl leva med att man framstår som sådan.

Det går utmärkt att återkomma i tråden och nyansera sig också, då framstår man som mer intelligent igen.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav Gripandekylig » 2013-08-07 21:29:33

LILITH_ skrev:de som hoppat in i tråden och i raljerande ordalag skrivit i den verkar vara något mindre begåvade

Anser du att jag med mitt initiala inlägg skriver med en sådan förlöjligande ton eller vilka slags kommentarer är det du syftar på skulle vara formulerade av särskilt obegåvade forumister?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Pridefestivalen anmäld för hets mot folkgrupp

Inläggav LILITH_ » 2013-08-07 21:40:35

Gripandekylig skrev:
LILITH_ skrev:de som hoppat in i tråden och i raljerande ordalag skrivit i den verkar vara något mindre begåvade

Anser du att jag med mitt initiala inlägg skriver med en sådan förlöjligande ton eller vilka slags kommentarer är det du syftar på skulle vara formulerade av särskilt obegåvade forumister?
(LOL! Nu är du allt lite rolig. Aspierolig.:-)154)

Ditt initiala inlägg var inte bland dem jag avsåg. Fast att jag inte håller med i sak i det du skrev.

Men du har nog rätt i att mitt bemötande inte var det smidigaste.
Jag omformulerar mig: Vissa av inläggen är formulerade på ett sätt som kan få en att misstänka/tro att en viss lägre begåvningsgrad föreligger hos skribenterna, vilket dock inte behöver vara fallet. Obegåvade inlägg skrivna av vanliga människor.

Så.
Jävligt deprimerande det med.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in